Jump to content

Ulei cutie viteze manuala


DUBB4LIFE
 Share

Postare recomandată

Ce parere aveti despre uleiul de CV de la Motul? Frantuzesc, de inalta performanta...si chiar mai bun ca cel original. Asa suna recomandarea.

A folosit ceva? Din ce am vazut e mai scump ca cel orginal din reprezentanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motul este o firma respectabila.Multi folosesc uleiuri Motul si sunt satisfacuti de calitatea lui.Am un prieten care are un Seat 2002 1.9pd si lucreaza tot in bransa auto.De cand a luat masina acum 2 ani..numai Motul foloseste pt motor si mi-a spus ca nu schimba marca cat o sa tina masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motor o sa trec dupa 4 ani de la Castrol la Motul.

Pentru cutie...totusi e mai scump ca cel original din ce am vazut.

Eu vad ca mie imi trebuie 75w90 GL4 si Motul da doar GL4 si GL5 in acelasi timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@GABIVVX tamponul din stanga l-am pus nou de cateva luni, iar in legatura cu timoneria, s-ar putea sa ai dreptate sa fie si din cauza ei, in treapta a 2a imi intra in doua hopuri, nustiu cum sa ma exprim (intra putin, agata intr-un loc si apoi intra pina la capat) si am observat ca ii de la timonerie! un brat de la timonerie imi atinge in altul cand trag in viteza 2, se si observa, nu e praf acolo unde atinge, se vede metalul! acolo ce ii pot face? ma gandesc ca o fi uzate bucsele alea de la articulatii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt niste bucse mici tampoane,exact la capatul bieletelor de comanda.Una din bucse cea mai vizibila o schimbi degeba.Are tendinta sa se ciuguleasca repede.Asta e din cauza timoneriei care nu mai este 100%fest.Fa o spalare la timonerie,apoi scoti bieletele de comanda asa cum poti si le gresezi pe interior in nuca lor.Poti incerca o curatare cu un spray degripant..dar sa ai grija pe ce dai si sa feresti burduful de la planetara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@iuliu m.trebuie sa te documentezi mai bine,nu toate informatiile de pe net sunt concludente.Daca tu crezi ca merge bagat la bmw de care pomeneam toata gama de uleiuri indiferent de norme si specificatii,nu e in regula.Verifica bine informatiile date de Redline si o sa te convingi ca ai facut o greseala.

http://data.bmrparts...769247309U.html

http://www.swag.de/u...n_2012_2013.pdf

Ca sa faci o echivalenta buna,iei codul de cutie al fabricantului si identifici uleiul dupa criteriile date de el.In alte cazuri la masini mai noi programele iti filtreaza exact tipul de ulei.Acum..fiecare isi baga ce vrea si si doreste inimioara lui.

Salut,

Te asigur ca sunt extrem de bine documentat si nu-mi iau informatiile doar de pe net. In acelasi timp,fara falsa modestie, am un background teoretic suficient pentru a putea afirma ceva in acest domeniu fara sa ma "sprijin" doar pe codurile pe care , cu obstinatie le folosesti tu pentru a "inchide cercul captivizarii clientilor" cum am explicat intr-un post anterior. Compara fisele de produs daca nu crezi, si ia-o "babeste" cifra cu cifra, chiar daca nu intelegi nimic de acolo, pentru a te convinge. Redline este perfect compatibil cu acea cutie si cu multe altele. Si nu numai atat. Este cel mai bun din intreaga industrie avand cea mai "nobila" baza de produs. Nici nu se compara cu "posirca originala" atent "selectionata" dupa "codul OEM". Tu n-ai de unde sa stii asta. fiindca nu ai suficiente coduri pe care sa le vezi identice, ca sa te poti pronunta. Dar nu ti-am dat numai Redline! Vad ca la acesta este cel mai mare interes de a fi "eliminat" din "concurenta" la "cautatorii profesionisti de coduri", insa mai ai doua exemple in posturile mele. Acelea sunt compatibile cu cutia aflata in "centrul exemplului nostru practic"? Sa inteleg ca n-ai nimic de comentat? :lol:

Link-urile date de tine nu demonstreaza absolut nimic din ceea ce afirmi, insa.

Te asigur eu ca asa este. In legatura cu restul discutiei noastre, nu ai vreun alt comentariu de facut. Las' ca e mai bine asa!

Cine a zis ca nu se intereseaza de "norme si specificatii"??! Tu despre specificatii, nu sufli o vorba. Ii tot dai zor cu "codul OEM" insa despre specificatii nu scoti un cuvant fiindca probabil te si depaseste sa faci o astfel de comparatie si o astfel de recomandare pe baza strict a specificatiilor de produs. Tu vrei sa vezi sirul acela lung de cifre prin care fabrica isi "fidelizeaza" clientii si esti fericit ca ai facut treaba "profesional" si daca le scrii pe calc si le suprapui, ce frumos, ele sunt identice! :lol: Nu stiai nici macar ca sunt extrem de multe ATF-uri recomandate si cutiilor manuale. A fost o mica surpriza pentru tine.

Cine a vrut sa se informeze a putut trage o concluzie, sper eu. De fapt asta e rostul forumului, nu?

Multa bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@iuliu m.sunt ferm convins ca esti mare specialist.Se vede cu ochiul liber.Pai tu imi dai exemple de uleiuri ATF universal bun la toate,si la cutie automatica,si la cutie manuala si la servodirectie?Pai daca erai specialist,pt cutia de Bmw, imi taiai vorbele cu un singur exemplu:Pentosin ATF1 Automatic Transmission Fluid.Sunt ferm convins ca stii totul despre Pentosin doar esti specialist si nu te informezi de pe net.Poate iti fac o surpriza maine,asta apropo de cutia de Bmwwink.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest Dolfin

@GABIVVX, daca ca ai acces la aplicatiile ETKA, ELSA si poti sa obtii coduri de uleiuri nu inseamna ca detii si adevarul absolut.

Faptul ca un producator de uleiuri trece exact codul ETKA este o caracteristica de marketing si pozitionare pe piata, nu inseamna ca doar el este potrivit pentru un anumit cod de cutie.

Repsol isi denumeste uleiurile direct 50501 sau 50700, ca sa nu existe dubii pentru orice redneck care intra in magazin.

Cand vorbesti despre uleiul pentru o cutie de viteze trebuie sa stii teoretic care sunt cerintele pe care trebuie sa le indeplineasca.

Te gandesti ca ai un diferential (angrenaj hipoid), deci ai nevoie de aditivi EP (extreme pressure), pe de alta parte este posibil sa ai roti dintate din cupru/bronz, deci ai nevoie de un aditiv anti coroziune, cu siguranta vei pune si un aditiv anti oxidare (care sa neutralizeze oxigenul care intra in cutie), vrei indice de vascozitate ridicat, pui aditiv pentru acest lucru, dar toti acesti aditivi nu se inteleg bine intre ei, uneori se anuleaza si de aici incepe cautarea solutiilor de compromis.

Asta face Castrol, Total, etc, toti cei care folosesc baza minerala la uleiuri.

In cazul in care avem un ulei full synthetic, parte din constrangerile de mai sus sunt eliminate/reduse.

La un ulei full synthetic legaturile moleculare sunt construite exact dupa nevoi in cadrul procesului de fabricatie si sunt mult mai puternice.

Astfel un ulei synthetic va rezista mult mai bine la oxidare (se adauga mai putin aditiv pentru inhibitori de oxidare), indicele de vascozitate va fi nativ foarte bun (este posibil sa nu fie necesar nici un aditiv suplimentar), etc.

Faptul ca uleiul de baza este foarte bine "construit" si stabil lasa spatiu de manevra mai mare pentru eventualii aditivi care trebuie adaugati.

Asa se explica de ce un ulei pentru o anumita norma (de ex. G4) full synthetic va fi intotdeauna Superior oricarui ulei cu baza minerala.

Redline oricum joaca in alta liga...nici nu stiu de ce intra in discutie aici unde se vorbeste de Pentosin, Swag, OEM.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dolfin, tin sa iti multumesc si eu in numele celor care citesc si se informeaza astfel foarte corect si deci, oportun, pentru masina, si, pe cale de consecinta, buzunarul lor. Nu prea stiam de unde sa incep. pentru mine aceste explicatii sunt truisme deja. Posturile au fost citite si de baieti din staff-ul tehnic al ZF(deplasati pentru audit la noi, la rominica) care nu prea inteleg romana dar li s-a tradus. Si ei s-au amuzat copios. Redline este "top-of-the-edge-of-the-line" :lol: in industrie si unii care "compatibilizeaza" coduri se intriga ca are recomandari si pentru manuala! :lol: Eu am pomenit de baza lui poliolesterica (cvasiunica printre producatori) dar este evident ca a trecut "neobservata" referirea. Probabil ca nici nu inseamna prea mult pentru "urechile" unui neavizat.

Este evidenta "liga unde joaca", insa pentru "connaisseur"-uri. Eu l-am folosit ca exemplu ca sa nu mai fie probleme cu comparatiile sau alt gen de discutii.

Si cand colo, ridicolul s-a "asternut". :lol: Nu se stie cam ce inseamna sa folosesti poliolesteri in elaborarea uleiului de baza insa ar semana "niscai" uluire cam ce ulei nativ se obtine...

Oricum informarea a fost pertinenta si , sper eu, cu ajutorul tau, extrem de folositoare pentru membrii "neutri" ai forumului care, cred eu, de acum , s-au convins ce trebuie sa aleaga si ce este mai bine pentru ei si pentru masina lor. Asta este, dupa mine, principalul castig al unui astfel de forum si el si-a indeplinit menirea cu brio de aceasta data. De acum nimeni nu mai poate acuza "necunostinta de cauza". Este suficient sa isi faca timp sa citeasca aceste cateva posturi pentru a lua o decizie corecta.

Drumuri cat mai bune!

Modificat de iuliu m.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dolfin,vorbeam doar de o cutie automatica de Bmw,in discutia actuala grupul Vag nu apare. .Am spus,nu neg calitatile Redline-ului.Daca producatorul de cutie,in cazul BMW de care am tot vorbit ZF,da o anumita norma de ulei care se foloseste la cutia respectiva....si indicatiile date de ei sunt identice cu codul de produs Bmw pt ulei,daca pe cutia Bmw respectiv ai o atentionare care specifica:folositi...si folosirea altul ulei poate dauna cutiei de viteza,eu nu pot face improvizatii sau experimente pe banii clientului pe cutia lui de viteza.Dau exact ce se recomanda.Alt aspect,producatorul ZF(pt Bmw) are o identificare la cutiile de viteza cu eticheta neagra si verde(sunt ferm convins ca colegul nostru specialist care tot imi recita poezii de Nicolae Labis cunoaste aspectul asta)si in functie de ele se stie ce gama de ulei se foloseste,in conditiile in care mecanicul mia spus:vezi ce aduci pe ca este ulei galben,in conditiile in care Swag, Pentosin si ZF produc uleiul respectiv..ce rost are sa-i recomand (care este foarte bun si mananca meserie pe paine)un ulei rosu ATF 2,3..care este universal si bun la toate(tipic american).Daca tampitii aia de pe net baga la gama respectiva de cutie ulei galben ATF1 daca la reprezentanta ZF se vede asemeni cum mecanicii de acolo baga ulei de culoare galbena...eu ce fac..sunt mai smecher decat ei si le dau peste nas si recomand clientului ulei rosu bun la toate ca am gasit eu pe net si ca e mai bun ala decat uleiul folosit de ei.Si ca sa nu vedeti ca vorbesc tampenii,atasez o poza de la ''mecanicul pomenit care e un dobitoc si nu se pricepe el mai bine decat colegul nostru''cu o cutie de Bmw care a venit la desfacut .In consecinta,nu ne putem compara cu unul care repara cutii automatice de Bmw si care stie cum stau lucrurile.Daca e nevoie de poze mai concludente dau o fuga la el si fac cateva poze mai deosebite.Imi cer scuze moderatorilor ca am abuzat pe tema asta si am pomenit mai mult de Bmw decat de grupul Vag.

post-64586-0-43555700-1336549934_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest Dolfin

Eu am vorbit de principii, nu de cazuri particulare.

Redline are sectiune speciala pentru posesorii de BMW si compatibilitatile de uleiuri, se poate consulta de catre cei interesati.

In alta ordine de idei, tot ca principiu, nu exista un ulei care sa fie lifetime warranty, poate doar intr-o naveta spatiala.

Atat timp cat exista O2 si apa din condens nici un ulei nu poate fi garantat un timp indefinit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Swag, Pentosin si ZF produc uleiul respectiv

Or fi "povesti de Nicolae Labis" ce "povestesc" eu pe acolo, insa si astea cu Swag si ZF care mai si produc "uleiul respectiv".... :lol:

Apropos, ce criteriu mai are mecanicul "foarte bun si care mananca meserie pe paine" in alegerea uleiului in afara culorii? :lol:

In afara de recomandarea ta, evident, care , daca esti "scos din" aplicatiile care iti dau codurile "OEM", te-ai pierdut definitiv? :lol:

Tie-ti par "poezii" toate chestiile care nu contin sirul acela magic de cifre care sa se potriveasca, asa-i? Adevarul e ca nici nu ai de ales, ca facand altfel, tu cu cat stii despre chestiile astea, chiar ca poti "strica" vreo cutie... :lol: Tine-o tot asa!

ce rost are sa-i recomand un ulei rosu ATF 2?

Ti-a explicat mai detaliat Dolfin, si eu , mai in treacat, insa e "sanscrita veche" pentru tine. Foarte pe scurt, ca sa nu mai pierdem timpul si sa te obosesc inutil de ajungi sa crezi ca citesti poezii de Labis: "E muuult mai bun!" Indiferent ce ai crede tu si cate coduri ne-ai flutura pe "la nas" uleiul ala "americanesc bun la toate" si fara nici macar vreun cod care sa-l compatibilizeze cu "OEM"-ul e de cateva ori (cel putin!) mai bun decat "posirca ta OEM". Asa-i ca e greu de crezut una ca asta?

:lol:

Daca te ajuta cu ceva(stiu ca nu e relevant, din pacate) am un prieten c-un E 38 insa diesel care foloseste numai din acela "americanesc" de cateva zeci de mii de km si cutia se comporta excelent, mult mai bine ca cu cel vechi(nu ca asta ar fi vreo mirare ca n-o fi fost schimbat niciodata si are ceva kilometri).

Macar cu tipul cutiei am avut dreptate... Era 5HP24 si nu 5HP30...Hmmm, cum te mai pot incurca codurile astea.

Succesuri!

Modificat de iuliu m.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cine a spus ca respectiva cutie este cutia de pe masina in cauza? Sa imi dai si mie ultimele 7 caractere(2 litere si 5 cifre) din seria de caroserie a prietenului tau cu E38ds. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest Dolfin

Am citit primul topic si un conspect din al doilea.

Userii de acolo nu contrazic sustinerile lui iuliu m., se chinuie si ei sa gaseasca niste coduri compatibile cu ce recomanda BMW, si daca SWAG isi pune pe cutiile de ulei codul de produs BMW toata lumea se indreapta spre ei.

Chiar si cei de acolo sunt de acord ca nu exista ulei lifetime.

Repet, pentru BMW, Redline a facut pagina dedicata, daca cineva vrea sa-si puna gaseste acolo compatibilitati.

Cu procuratul este mai dificil...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeste cu atentie din link nr 2( #78 User edy1092) si te rog sa revii cu un post.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din acest moment, orice membru care mai discuta altceva decat strict subiectul topicului sau mai poarta discutii private pe acest topic va fi sanctionat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum apropae 2 ani schimbasem uleiul de CV cu unul pe orginal. Golit pe jos si umplut pe la busonul de nivel, bagat pana a inceput sa curga si pus repede busonul.

Dupa schimbare...nimic notabil.

Acum 3 zile cand am verificat nivelul...nu a curs nimic, a trebuit sa bag degetul pana am dat de ulei.

Am decis sa il schimb si am pus Motul 300 75W90 GL4&GL5. Nu stiu daca doar mi se pare mie dar pare ca se schimba mai frumos vitezele. Cu ocazia asta a fost facut din nou si reglajul timoneriei.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, as vrea sa schimb si eu uleiul de CV in 5 trepte motor BXE, ce marca ulei imi recomandati a fi mai bun. Cineva din colegi cu aceeasi masina ca a mea?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna.

Am gasit astazi uleiul asta,G070726A2.Merge la CV de pe masina mea?Vad mai multe coduri aici in topic si as vrea sa stiu sigur ce bag in CV.

VIN:wvwzzz3cz8e070846,motor BXE,5 trepte.

Multumesc.

post-88683-0-10684300-1337781565_thumb.j

post-88683-0-77529200-1337781575_thumb.j

Modificat de forceturbo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutie JCX si ulei G052512A2 cantitate de umplere 1.9 litri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca asta nu-i bun?L-am cumparat deja.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toni, de unde ai luat uleiul ?. Daca tot ai luat original, de ce nu ai luat dupa seria de sasiu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MariusAP

L-am luat de la un magazin de piese auto de la mine din oras,era singurul cod la vanzare .M-au asigurat ca merge fara probleme,acu nu mai sunt sigur si nu mai stiu daca sa-l bag in cutie sau nu.

Ma gandesc totusi ca n-ar avea ce sa strice in cutie ,atat timp cat este un ulei de transmisie sintetic.Cei de la Castrol,spre exemplu , au alt cod, important ca e 75w90 GL4,daca nu gresesc.

Modificat de toni d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ti-l schimba sau sa ti-l ia inapoi ?

Multi dintre astia de la magazinele de piese sunt magari, nu au ei treaba ca tu iti strici masina..... nu te intreaba de serie de sasiu sau alte cele...

Si eu m-am dus sa intreb tot de ulei cutie de viteze manuala la un magazin din oras si mi-au recomandat unul 75w90 doar ca GL5. "E bun d-le si asta GL5, e superior celui GL4" Nu tu serie sasiu, cod cutie de viteze etc. Era ceva ulei Comma, ala il aveau pe stoc si voiau sa si-l vanda...

Eu zic sa nu-l bagi pe ala, nu degeaba sunt coduri diferite...

LE: cat ai dat pe el ?... la reprezentanta parca e 42 de lei litrul daca imi amintesc bine...

Modificat de MariusAP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!