Jump to content

Ulei cutie viteze manuala


DUBB4LIFE
 Share

Postare recomandată

Ai codul de cutie DRW cu 6 trepte.Conform programului de original uleiul compatibil este G 052 171 A2 si cantitatea necesara este 2.3 litri.Din pacate ala este pretul la ulei pt ca cutiile cu 6 trepte sunt mai compacte si mai ingramadite fata de cele 5 trepte,uleiul folosit este mai fluid.Pe relatia af din toti producatorii doar Swag si Febi comercializeaza un astfel de ulei .Swag 10 92 1829/Febi 21829

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mobil sau Castrol nu fac ulei cu norma asta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Castrol TAF-X,dar are un pret misto de tot,in jur de 50 lei la 500 grame..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acu am trimis un mail la Autoworld sa vad daca au si la 0.5 sau trebuie sa cumpar musai 3L. Si o sa intreb si in germania sa vad ce pret este :) Multumesc Gabi pentru raspunsuri :icon_thumleft:

P.S. Referitor la TAF-X am gasit in Tg-Mures la 38 ron / 0.5L

Modificat de DRIVER07XXX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Vreau sa-mi schimb si eu uleiul la cutia de viteze. Masina are 180k km si nu a fost schimbat niciodata, adica cel putin de la inceputul lui 2007 de cand e la mine (masina avea 96k atunci). Acum motivul pentru care vreau sa-l schimb nu e neaparat vechimea ci o problema ce a aparut nu de multa vreme.... la retrogradarea din 3 in 2, 4 in 3, 5 in 4.... daca tin putin ambreiajul apasat (adica maneta sta putin la punctul mort) intra destul de greu in viteza, daca cuplez imediat treapta fara a tine maneta la punctul mort intra fara niciun fel de problema. Cineva mi-a recomandat sa schimb prima data uleiul in cutie pe urma sa ma apuc de alte investigatii. Voi ce ziceti ?

Ce ulei am nevoie pentru masina din semnatura ? (ce specificatii trebuie, ce marca recomandati, ce cantitate am nevoie)

Modificat de MariusAP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca in primul rand sa ii schimbi uleiul la cutia de viteze si iti recomand sa ii pui ulei original de la reprezentanta.

Dupa ce ii schimbi uleiul tot asa face incearca aerisire ambreiaj,verifica suportii motor,si vezi pe la timonerie sa nu cumva sa ai ceva jocuri pe acolo si din cauza asta sa intre mai greu dar e posibil sa fie si din cutie sau ambreiaj.

Oricum incearca cu uleiul si vezi cum se manifesta

Scuze de offtopic :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu m-am gandit la uleiul original, dar cand am auzit ca sare de 100 de lei litrul... m-am cam... inmuiat.

De aceea revin cu rugamintea de a ma ajuta pentru masina din semnatura... ce ulei mai pot sa pun... inafara de original (ce norma, ce marca ar fi mai OK, ce cantitate trebuie)

serie sasiu: WVWZZZ1JZ3W327870.. Gabi sau cineva daca ma poate ajuta....

Merci anticipat !

Modificat de MariusAP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul asta ar fi OK pentru mine ? http://www.baiadeulei.ro/produs.php?id=39

Scrie acolo ceva de API: GL-4

Urmeaza sa iau ulei de motor si as lua si ulei pentru cutia de viteze daca ziceti ca e ce imi trebuie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua,

Am masina din semnatura si de vara trecuta incepe sa mearga greu schimbatorul cand este caldura mare afara si umblu cat de cat cu masina. Aceasta "problema" apare mult mai repede atunci cand folosesc AC-ul, presupun ca din cautaza ventilatoarelor care incalzesc mai repede incinta motorului.

Iarna care a trecut a mers totul perfect dar acuma ca a venit caldura incepe iar sa faca asa.

Tin sa precizez ca imi merge greu intreg schimbatorul, se simte foarte tare la liber nu neaparat ca imi intra greu in viteza. Dupa 100km in caldura de 30 grade daca la liber misc schimbatorul imi ramane asa, nu revine pe mijloc, se simte ca este franat destul de tare.

Am fost la service sa imi curete acele tije de la cutie dar fara niciun efect. Masina am cumparat-o la 105.000 km acum 3 ani si momentan are ~140.000 km.

Am tot citit cam ce ulei am nevoie dar intreb ca sa fiu sigur. Daca credeti ca uleiul trebuie schimbat 75W90 GL4 este bun pentru masina mea? Si cam cati litrii credeti ca trebuie?

Multumesc.

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merge greu schimbatorul din cauza cablului care trece foarte aproape de esapament(baga un ochi sub masina sa vezi) ,mai ales dupa ce mergi la un drum mai lung cu temperaturi ridicate.Acelasi lucru e si la mine,chiar si dupa schimbul de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si de ce pana vara trecuta mergea bine? Acel cablu nu era tot acolo?

Ai putea sa imi dai mai multe deltalii despre acel cablu? Sa stiu dupa ce sa ma uit.

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tijele de la timonerie trebuie desfacute toate si curatate si gresate dupa care totul la locul lor si ai sa vezi ca va merge bine

La masina mea anul trecut le-am dat jos si le am curatat si merge super

Nu ai treaba cu uleiul de la cutia de viteze

Si vezi ca sa discutat in aria golf4 de problema asta :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@MariusAP,EUH cutie de viteza, G 070 726 A2 este norma uleiului de cutie si iti trebuie 2 litri.Sunt destui de multi 180km pt un ulei de cutie..fie el si sintetic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci Gabi. Si trebuie API: GL-4 sau API: GL-5, sau nu conteaza ? Norma indicata de tine G 070 726 A2 ar trebui sa fie trecuta si pe un bidon de ulei altul decat cel "original" ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gasesti SWAG 10 92 1829 sau FEBI BILSTEIN 21829 Ulei cutie viteze manuala

Coduri de consum: API GL-4, MB 235.10, SAE 75W, VW TL 521 71, VW TL 521 78, VW TL 525 12, VW TL 726-Y

Sunt foarte bune lichidele pe SWAG/FEBI...pt ca ei sunt doar ambalatori si au o gama destul de mare de lichide speciale.Dupa parerea mea este ceea mai buna varianta dupa lichidele originale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce e cea mai buna varianta cea "SWAG/FEBI"? Doar pentru ca au o "gama destul de mare"?

Ce se "ascunde" sub aceasta "gama"? Cine produce aceste "lichide speciale", si de ce reprezinta ele "cea ma buna varianta"?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SWAG este in mare masura doar ambalator.Inafara de piese pt articulataie si alte componente..marea majoritate a produselor sunt doar ambalate de catre ei.In plus au un catalog special dupa care te poti ghida foarte bine si o grupa de produse speciale(lichide)pe care nici Castrol nu le face.Ulei cutie automata Bmw 740i 98 doar Swag da echivalenta si e foarte special,ulei de cutie automatica galben,in timp ce alti producatori dau ATF rosu.Am mai avut de multe ori surpriza sa gasesc in cutii Swag piese originale,senzori,flanse cauciuc etc(tampon stanga pt masina mea Swag =in cutie tampon original cu codul polizat,tompon central astra G adus acum 2 zile Swag=in cutie original Gm cu codul polizat,bucse centrala fata Polo Swag=in cutie bucse originala si pliant pt montarea corecta a bucselor{vezi poza dar din pacate nu este foarte bine facuta})Lichidele originale,sunt originalesi se stie ca sunt cele mai bune calitativ.

post-64586-0-15488800-1336294367_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce inseamna "original" in acceptiunea ambalatorilor a la Swag/Febi sau in cea a ta? Adica, cine le face?

De unde "se stie" ca sunt "cele mai bune calitativ"?

Cine "da echivalenta" pentru cutia de BMW 740 i numai "pe" Swag? Asa ceva:

http://www.redlineoi...x?product=30504

a incercat cel interesat sa schimbe uleiul la cutia BMW-ului? Probabil ca nu, fiindca i s-a recomandat deja Swag...

Trebuie sa inteleg ca toate masinile/firmele producatoare folosesc si recomanda fluidele si reperele "cele mai bune"?

Multumesc!

Modificat de iuliu m.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic: @iuliu m.,Stii cine produce cutiile de viteza la Bmw(si la multi fabricanti auto)?Cum pot sa dau cuiva un ulei de cutie automatica dupa ureche,in conditiile in care mi-a spus mecanicul ca este galbui si nu merge rosu?Daca tot ai facut sapaturi,incearca sa te ghidezi dupa urmatoarele lucruri:

ZF 1055 000 031 Cutie automata

Coduri de consum: 5 HP 30

Identificare cutie viteze: PY (1055 000 031), Tip cutie viteza: cv. automata, 5 viteze, tip cut.vit 5 HP 30

S671 090 170 Ulei cutie automata ZF ,Informatii OE:BMW 83229407807

http://www.pentosin.net/pressreleases/CRP-116_Pentosin_ATF1_V3.pdf

post-64586-0-31569600-1336372840_thumb.j

post-64586-0-57073200-1336376057_thumb.p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu si cu echipele lor de audit am petrecut multe seri de "povesti". Sunt clientii nostri...

Iata cum se raspandeste o noua religie care "produce" prozeliti si creeaza o noua biserica.

Ar trebui sa intelegi un principiu cat se poate de clar.

In afara de cateva modele/brand-uri de masini, adica: Rolls Royce, Bentley, Aston Martin, Ferrari, Maserati, si divizia muribunda de la Mercedes Benz, adica Maybach, si am fost aproape exhaustiv in enumerare(!) nicio alta marca nu recomanda "cele mai bune calitativ" consumabile/repere/fluide de lucru pentru masinile sale, pentru simplul motiv ca nici OEM nu le foloseste pe acelea.

Altfel s-ar duce dracului controlul costului si ar ajunge un Fiat 500, de exemplu, sa coste vreo 200 000 euro.

Departamentul de achizitii/audit al fiecarei firme mari se chinuie sa gaseasca cel mai ieftin produs care sa poata echipa masina respectiva si poate fi acordat tehnic cu cerintele echipei de proiectanti/ingineri, pentru a maximiza profitul. Altfel "toata caruta" se duce naibii.

Si tu , alaturi de multi altii, cauta cu infrigurare acel produs, in timp ce "varfurile calitative" de pe piata, stau "cumintele" la raft ca nu sunt "originale OEM".

Sunt situatii cand e nevoie neaparat de "OEM-uri originale", sa nu fiu acum prea radical, insa extrem de putine, practic neglijabile procentual.

Ca sa iti raspund la intrebare, daca as avea 740i-ul, nu m-as "infunda" in penibilul semisintetic Esso LT 71411 sau Pentosin-ul citat, ci as pune D4 de la Redline, cu toata inima. Ai "anvizajat" datele tehnice din fisa de produs la Redline? Ce incompatibilitati gasesti , cu Pentosinul? Crezi ca un ("maxim") grupa IV, se poate compara cu un full grupa V, poliolesteric? Ce durata de utilizare are, teoretic, unul fata de celalalt? Acesta-i doar unul din multele, prea multele, exemple de "captivizare"/fidelizare cu orice pret, si pe banii lor, a clientilor. Sau crede mecanicul respectiv (un "mare maestru al consumabilelor" ca toti ceilalti din bransa, desigur) ca , virgula, culoarea uleiului este cea care il compatibilizeaza cu aplicatia?!?

Pai daca tot facem profit maxim cu masina , hai sa acordam o sansa, tot dupa ce semnam contractul cu acesta, si producatorului de "spare parts" sa si-l maximizeze si el, Ca "oameni suntem"..., Si "oitele ascultatoare" vor urma "turma", inspaimantate ca strica ceva la masina, altfel. Doar n-or fi toti informati si cu un bun background in domeniu. Cel mai grav este ca cei care ar putea sa "sparga" acest "cerc" adica cei informati si care vand piese, de exemplu, nu se chinuie deloc sa gandeasca si sa isi consilieze clientii sa nu mai cumpere scump produse ieftine ( de produs/facut/manufacturat) , cele mai slabe calitativ, dar suficient de bune pentru "a face fata"(se urmareste cu sfintenie sa "faca fata", totusi...), ci chiar "cele mai bune produse", pur si simplu.

Ar putea face asta cu un minim de efort, insa e cam greu cu "pusul mintii la contributie".

Eu la masinile mele, cand schimb ceva, nu "optimizez costuri". Pun "cel mai bun", ca imi permit...

Multe succesuri!

Modificat de iuliu m.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce relevanta are culoarea uleiului in toata povestea asta?

Parca erau mai importante specificatiile de produs. Sau nu?

Ce importanta are, de asemenea, daca este recomandat si la cutie manuala, pentru unele aplicatii?

Exista o intreaga gama de ATF-uri recomandate si la anumite "manuale"(mai ales la Valvoline). Ce-i cu asta de te-a pufnit asa rasul?

Stiai ca la penibilitatea de "Lifetime warranty" au renuntat intre timp fiindca, virgula, cadeau cutiile "ca mustele", si acum recomanda schimbarea integrala (cu "flush") a uleiului de cutie la 100 000mile/160 000 km?

Uite alt ulei compatibil cu cutia aceea(dar mai slab decat Redline-ul):

http://www.liqui-mol...F%201200_EN.pdf

Si e "red" la aspect, cam toata ziua. Cam greu cu astea...

Si aici altul, mai bun, dar tot "sub" Redline:

http://www.amsoil.co...efront/atf.aspx

In alta ordine de idei 740i din '98 are din fabrica cutie 5HP24 nu 5HP30,care s-a montat pana in '97. Dar astea-s amanunte de acum. O fi schimbat-o omul , cine stie...Important este principiul care trebuie "desprins" din discutia noastra

Bafta!

Modificat de iuliu m.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru golful din semnatura, cutia de viteza are codul ERT, si dupa ce se incalzeste (cateva zeci de km) si mai ales de cand a venit si caldura imi intra mai greu in viteza, in toate treptele! am schimbat si uleiul din cutie si am pus Pennasol 75w90 gl5, dar nu s-a schimbat nimic, merge ca si cu cel vechi! la rece imi intra foarte bine! aveti vreo idee de alt ulei, sa mearga frumos si la cald?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj

Salut! ce ulei sa bag si eu la cutie pentru Leon 1M cu VIN: vsszzz1mz3r003369?

Multumesc anticipat! eventual o marca mai buna daca stiti sau ati schimbat si s-a simtit mai bine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@iuliu m.trebuie sa te documentezi mai bine,nu toate informatiile de pe net sunt concludente.Daca tu crezi ca merge bagat la bmw de care pomeneam toata gama de uleiuri indiferent de norme si specificatii,nu e in regula.Verifica bine informatiile date de Redline si o sa te convingi ca ai facut o greseala.

http://data.bmrparts.com/bmwparts/12410769247309U.html

http://www.swag.de/uploads/media/SWAG_Fluessigkeiten_2012_2013.pdf

Ca sa faci o echivalenta buna,iei codul de cutie al fabricantului si identifici uleiul dupa criteriile date de el.In alte cazuri la masini mai noi programele iti filtreaza exact tipul de ulei.Acum..fiecare isi baga ce vrea si si doreste inimioara lui.

@george.o,nu cred ca de vina este uleiul.Verifica timoneria.Incearca sa cureti si sa gresezi timoneria.Verifica tamponul din stanga care iti tine cutia...daca este prea uzat iti dezaxeaza timoneria.

@alexanderdj,ERT este codul de cutie si uleiul G060726A2 cantitate de umplere 1.6litri(pe original 40-45lei).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!