Jump to content

Ulei cutie viteze manuala


DUBB4LIFE
 Share

Postare recomandată

Furnizorul de cutii de viteza si componente pt ele pt grupul Vag si pt Bmw este ZF,si am senzatia ca multi fabricanti auto apeleaza la ZF sa le faca cutiile de viteza.Prin urmare sunt sigur 100%ca lichidele cu utilizare mai speciala sunt produse de ZF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si asta e posibil,cand o sa cumpar un Ferarri o sa apelez la ZF sa mi cumpar ulei,ca e mai special,pana atunci la magarii mei(golf 4,131 cp si sharan 115.6+1 trepte ambele)pun dasta mai ieftin si mai prost calitativ

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GL 5 nu este neaparat si cel mai bun, depinde si de masina, mie imi trebuia si mi-au adus GL 4, are in el acest GL 5 ceva chimicale care strica nu stiu ce garnituri pe acolo si au revenit la GL 4 care nu cred ca este chiar full sintetic insa isi face treaba foarte bine si nu sunt reclamatii ca ar coroziv. cu GL 5 au fost multe probleme din partea utilizatorilor si s-a revenit la vechiul model, de aceea este foarte important sa se folosesca consumabile doar conform cerintelor producatorului si nu dupa ureche.

:)

mentionez ca nu agata deloc cutia mea nici cu acest total 75w90, nu cred ca sunt diferente colosale, insa la rece schimba o idee mai greu, dovada ca nu este exact ce trebuie dupa cod si in timp pot sa apara probleme de aceea vreau ce este mai bun pentru masina mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PRoducatorii de cutii de viteze nu fac si uleiuri, dar ei fac specificatiile uleiurilor in functie de rezultatele obtinute din calcule, de materialele folosite in pinioane si sincroane, fortele dintre dintii pinioanelor, etc

Un ulei 75W90 este foarte vascos comparativ cu uleiul original de VAG, treaba observata si testata. Asta duce la acele cuplari o idee mai greoaie la rece si in timp la uzura sincroanelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu am gasit aici ulei de cutie cu norma doar 75w, in schimb toti mecanicii recomanda cu incredere 75w90 cu toate ca programul dupa cod nu recomanda deloc asa ceva pentru cutia de la masina mea. astfel ca la pret egal cu cele din magazine prefer sa pun de la reprezentanta ulei original conform codului. normal ca daca asta original era sute de lei si cel din magazin cu specificatie api identica era 10 lei il alegeam pe cel din magazin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

API e un brand nu o specificatie,am inteles,uleiul original e cel mai bun pentru ca e mai scump

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O fi API un brand dar eu nu am auzit de el. Am auzit de specificatia API, American Petroleum Institute care imparte uleiurile de motor in clase de calitate SA, SB, SC..SJ la benzina unde SA este ulei mineral simplu si CA,CB,..CE pentru diesel. Cu cat este litera mai avansata cu atat uleiul este mai bun. Prin 1992 cel mai bun ulei pe care-l gaseam era SF iar acum SM. ( impartit in clase de calitate dupa API).

Uleiul de cutie avand in vedere ca il schimbi la 10 ani sau mai rar poti sa-l cumperi de la reprezentanta ca iti dau exact ce iti trebuie si nici nu este scump 2L x 45 lei/L.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Api e o marca italiana si daca nu ai auzit nu inseamna ca nu exista,in fine,fiecare foloseste masina in scopuri diferite colegu,daca faci km mai multi nu ai cum sa schimbi uleiul la 10 ani,eu fac cam 15 000 pe luna,mai putin luna asta ca a fost zapada,am facut 970 000 cu penultimul sharan,cu remorca non stop dupa el si nu am dat odata pe la reprezentanta, nu am ramas odata in drum si din acest motiv,experimentand pe masinile mele uleiul 75w90 pt cutie si alte uleiuri de motor decat cele notorii,recomand pt ca am folosit si chiar multi km,nu mi dau cu parerea ca am auzit,eu efectiv am folosit,ulei de motor de exemplu nu folosesc decat repsol si liqui moly,care stiu ca nu mi a creat nici un fel de probleme,acum fiecare face ce vrea dar daia e forum sa ajuti si sa fi ajutat cu informatii si cu sfaturi,eu asa cred ca daca te-ai lovit de unele situatii poti sa le expui si fara sa intram in contraziceri,drumuri bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu contesta nimeni ca uleiul 75w90 nu este norma cea mai utilizata din lumea intreaga, ce incercam si eu si colegul Ebi sa iti spunem este ca la pret egal intre liqui moly, repsol si altii si cel cu brandul VAG pe cutie noi preferam uleiul original, cu atat mai mult cu cat eu personal nu am vazut in comert ulei cu norma ''75w'' pe care o recomanda specialistii pentru cutia mea.nu spune nimeni ca originalul nu este tot ulei ca si cel din comert si ca doar cu acest ulei functioneaza cutia, ea merge saraca cu de toate pana crapa, diferenta este doar modul in care schimba fiecare vitezele, unii merg pe principiul e bun si asa rau, altii vor mereu ce este mai bun, fie ca isi permit, fie ca asa vor ei. si asta nu este deloc doar marketing.

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei uite iti las cateva poze cu ulei cv ZF.In De zf are service numai pt cutii de viteza(reprezentanta)

ZF Lifeguard Fluid 5

BMW# 83-22-9-407-807

Porsche # 000-043-207-00

VW/Audi# G-052-162-A2

post-64586-0-16005600-1329737478_thumb.j

post-64586-0-20712400-1329737486_thumb.j

post-64586-0-20457500-1329737495_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Razvy_gyl uite aici uleiul de cutie dedicat pt masina ta : http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?sector=9&category=6&subset=289&modelyear=&vehicle=8834&site=41&region=59&language=5&brand=45. Pana si cei de la Motul recomanda ulei Vw dupa un anumit cod specific cutiei de viteze : Part No. G 052145. Probabil sunt uleiuri de cutie si mai bune decat cel original, cine le-a incercat sa ne spuna :). Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@olteanu82,masina mea primeste ce stiu eu ca e bun,eu vad negru pe alb 75w90 pt cutia manuala,doar ca, capacitatea cutiei de viteze cu 6+1 rapoarte nu e de 2 litrii ci de 2,2.Inca odata,pune ti ce cititi voi ca e mai bun,la mine in schimb e verificat si raman la idea ca e numai marketing.Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la 4 grade celsius azi am mers inainte mult cu fiatul si dupa aia m-am urcat in golf si cand schimbat vitezele zici ca aveam vaselina in cutie fata de fiat. sper ca maine dupa ce schimb lichidul quarz cu cel original sa isi revina la normal ca asa este criminal.

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost acum cateva zile sa iau un bidonas de ulei 1l pt golf 4 cu, cutie manuala. Am cerut acolo GL4 si mi-au dat Mobil.1 75w-90....Insa acasa am observat ca este GL5. Are ceva daca pun si asa GL5? sau trebuie sa pun GL4?

Modificat de PHPCore
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

musai GL 4. poti completa si cu gl 5 asta insa are alta compozitie chimica si poate dauna grav sanatatii.

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pune GL 5 ca nu mai dormi noaptea dupa aceea. O sa citesti ca este coroziv pentru anumite materiale din cutia de Golf 4 (bronz) si ca distruge cutia chiar si cand nu functioneaza si pana la urma o sa-l scoti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum mi-am adus aminte ca si eu am GL5 75w90 de la metabond.Eu am si avut mari probleme cu cutia de viteze si am zis sa ii bag metabond.Sa il dau jos uleiul mai ales ca are GL5.

Stiti cumva cel original ce norma are??Ma refer la G 052 162 A2??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am pus azi ulei original in cutie, 44 lei litrul de la reprezentanta insa isi face toti banii, este cel putin in jumatate mai subtire decat cel 75w90 de la total pe care l-am pus in vara lui 2011. trebuie sa mergi acolo cu talonul si iti aduc ei fara probleme uleiul pentru cutia ta.

Modificat de ondin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut baieti, si eu am schimbat uleiul din cutie in urma cu 2 luni, seat leon 1.6 16v motor bcb si cutie ert din 2004 km105000, imi agata rau in treapta 1 si 2, am pus ulei original comandat la skoda cu certificatul, este galbui deschis spre alb la culoare foarte subtire si mi se pare ca miroase a gaz, are ungere dar este si uscat, prea uscat, parca ar fi diluat cu gaz, asta e impresia mea, nu am avut nicio imbunatatire dupa, ba mai rau, la treapta a doua e jale dar asta dupa ce merg un pic, la rece merge bine(nu perfect),dar bine, nu ma deranjaza prea mult, insa dupa ce se incalzeste ma dispera cum intra in treapta a 2 a, e jale, ca la tractor, brutal si in trepte, am reglat si tija principala de la timonerie si degeaba, incep sa cred ca am facut o gresala punand acest ulei si dau vina pe el pentru diferenta de cum intra la rece si la cald. Acelasi lucru se intampla fie cu ambreiajul calcat in mers fie ridicat in stationare

nu cred sa fi gresit codul, pentru ca am fost si la reprezentanta vw si la skoda si mi-au dat acelasi cod(cel de pe bidon)

cred ca este prea uscat si prea subtire, la cald imi agata in toate vitezele, simt cum freaca fier pe fier, ma dispera o sa-l inlocuiesc insa nu stiu ce sa aleg, am auzit de motul gear 300, 75w90 API GL 4 si de castrol taf-x 75w90, voi ce ziceti ??? As vrea mult sa stiu cum este unul din aceste uleiuri, cat de subtire cat de uscat???????

Nu vreau sa se inteleaga ca nu recomand uleiul original, asta este doar 'patania' mea, la mine a intrat 1,6 litri in cutie, deoarece nu au putut sa-l scoata pe tot

Nu stiu cum au reusit sa le faca asa de proaste si cutiile si timoneria la benzinare, :ceuameni: un prieten si-a luat un opel astra din 2001 tot pe tije are timoneria si intra asa de usor de parca e rupta maneta aia, o placere sa mesteci in ea.

in speranta ca nu v-am plictisit si ca nu am fost :offtopic: ,

va multumesc!!!

post-83647-0-30357800-1329934137_thumb.j

Modificat de albulul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...

La tine este uzata placa de presiune, nu are legatura uleiul.

Iti trebuie placa, disc si rulment noi.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...

La tine este uzata placa de presiune, nu are legatura uleiul.

Iti trebuie placa, disc si rulment noi.

am mai citit pe undeva ca este posibil sa faca asa de la placa de presiune, insa de ce face la fel si cu abreiajul ridicat(motorul oprit) la rece intra bine, iar la cald agata rau de tot mai ales la treapta a 2 a, sunt aceleasi simptome indeferent ca am ambreiajul calcat sau ridicat

Am probat treaba asta direct din levierul care intra in cutie, am pus pe cineva sa-mi tina ambreiajul calcat/ ridicat si eu schimbam vitezele direct de la cutie, la fel se comporta, la rece intra usor la cald trebuie sa tragi tare(asta ca sa nu dau vina pe timonerie)

Nu sustin ca timoneria este perfecta si placa de presiune super, nici pe departe, insa asta am constatat si de aceea am dat vina pe ulei -parerea mea !!! :icon_cheesygrin:

pentru razvi_gyl ce ulei mi-ai recomanda sa pun in cutie? de care ai fost cel mai multumit? stiu ca trebuie 75w90 gl4 dar nu stiu ce sa aleg

Modificat de albulul
Quote inutil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ciudata problema ta dar nu este vreo noutate in materie de cutii de viteza.

Deci de la ulei nu prea imi vine sa cred ca este doar ulei original si sa vezi la golfu mei ce imi agata.

De obicei a 2a agata datorita:

-suportilor de motor

-timoneriei este o piesa care la mine are un joc incredibil de mare si e la fel si la tine

-ambreiaj uzat

-ulei cutie de viteze

Eu am avut o data ulei 80w90 si nu cred ca vrei sa stii cum intra la rece in viteza si din pacate acel ulei mia distrus si cutia bine am reparato cu costuri mici dar ca sa vezi ce ulei de proasta calitate

La tine eu zic sa inspectezi si altceva in afara de ulei

Scuze de offtopic :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum mai am inca o nelamurire, am intrat pe autodata 3.18 si imi zice ca pentru cutia mea trebuie ulei 75w, atat, nimic mai mult, nici sintetic, nici mineral TARE!

la tine ssrazvan scrie clar 75w90 sintetic, la mine nu doar 75w, restul....trebuie sa ghicesc eu

o sa ma duc in viitorul apropiat sa-mi faca un reglaj la timonerie si mai vedem ce s-o intampla

insa ma apuca groaza cand ma gandesc ca vine caldura, stiind ce ulei am in cutie, si neestiind cu ce sa-l schimb

daca este cineva care sa ma lamureasca si pe mine in legatura cu uleiul(de care s-ar potrivi) i-as multumii frumos

Modificat de albulul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!