Jump to content

GTI Edition 35 - conversie de la DSG la M6


Drujba
 Share

Postare recomandată

Salutare,

In Decembrie 2011 mi-am comandat un GTI Edition 35 care a fost livrat in Martie 2012. Pentru ca am vrut neaparat masina in 2 usi plus alte optiuni, a trebuit sa fac comanda si sa astept 3 luni si jumatate, desi la momentul respectiv existau destule GTI Ed. 35 in stoc, avand preturi destul de interesante, insa toate aveau 4 usi.

Din nefericire pentru mine am comandat masina cu DSG fara sa fac un drive test mai amanuntit, asa ca dupa ce a venit masina si am mers cu ea cateva zile mi-am dat seama ca nu imi place absolut deloc genul asta de cutie.

Rezultatul este ca am mers cu masina vreo 3.500 km dupa care am tras-o pe dreapta intrucat de fiecare data cand merg cu ea ma umplu de nervi, mai ales cand sunt in D si la 55km/h sunt deja intr-a 6-a.

Am incercat sa o vand, de fapt sa predau leasing-ul, ca sa imi comand una manuala, dar se pare ca sunt singurul idiot care mai crede ca GTI = 2 usi, asa ca nu am primit nici macar o oferta. Oricum, intre timp GTI-ul Ed. 35 nu se mai poate comanda, asa ca..., ghinion.

In fine, din vara masina sta in parcare si ii ruginesc discurile de frana. In fiecare luna platesc 800 si ceva EUR degeaba. O mai scot din cand in cand si ma duc sa o spal de praful care se aduna constiincios pe ea. Bun, daca nu pot sa o valorific, atunci macar sa o folosesc si uite asa mi-a incoltit o idee... :idea:

Cautand eu prin diverse forumuri, am vazut ca s-au mai facut conversii de la cutii automate la manuale, este un topic chiar si aici pe vwforum.ro, dar este in general vorba de cutii automate clasice si masini de generatie mai veche. Plus ca peste tot am vazut ca au aparut probleme cu diversi martori de bord care stau aprinsi, instalatii electrice care nu se mai potrivesc, etc.

Ma gandesc ca ok, renunt la garantia de 4 ani si ma apuc sa imi caut cutie de viteze manuala de GTI Ed. 35, planetare, ambreiaj, pedalier, in fine sa zicem toata partea "hardware". Pe ce dau eu jos de pe masina ar trebui sa iau bani buni, intrucat e vorba de o cutie de viteze si un mecatronic practic noi.

Stau insa si ma intreb: oare este posibil dpdv tehnic sa se faca chestia asta si masina sa mearga cu cutia manuala fara probleme? Fara becuri aprinse pe bord, fara zgomote si fara alte neplaceri? S-a mai facut asa ceva? Trebuie schimbat cumva si Instrument Cluster-ul?

Voi ce ati face daca ati fi in locul meu? Nu imi ziceti ca daca mai merg cu masina am sa ma obisnuiesc si o sa inceapa sa imi placa DSG-ul pe GTI, ca fac cu nervii :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti-ai luat un Ed 35 DSG, nu ti-a placut, apoi ai luat un Scirocco, tot DSG...? Sau Scirocco a venit inainte de GTI?

Sfatul meu e sa mergi in S, :)) Eu am manuala si de la 65 Km/h stau tot intr-a VI-a...

Anyway, tehnic, si cu destui bani bagati, se poate. Orice se poate, nu cred ca trebuie schimbat cluster-ul, nu vad de ce ar trebui...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu lasi masina pe manual(tiptronic) si schimbi din padele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti-ai luat un Ed 35 DSG, nu ti-a placut, apoi ai luat un Scirocco, tot DSG...? Sau Scirocco a venit inainte de GTI?

Sfatul meu e sa mergi in S, :)) Eu am manuala si de la 65 Km/h stau tot intr-a VI-a...

Anyway, tehnic, si cu destui bani bagati, se poate. Orice se poate, nu cred ca trebuie schimbat cluster-ul, nu vad de ce ar trebui...

Scirocco este al prietenei mele. Masinile au fost comandate in acelasi timp. Insa la Scirocco DSG7 se comporta altfel, acolo sunt alte probleme, alea cu zurgalaii.

In S nu poti sa mergi non stop, masina se tureaza inutil si te smuceste. In manual chiar si cu padelele de pe volan la fel. Dupa parerea mea DSG in combinatie cu GTI nu face decat sa strice placerea condusului. Probabil pe un Passat TDI e altceva. Iarasi, probabil sunt singurul idiot care crede asta, dar asta e. Sunteti liberi sa ridicati din sprancene si sa va mirati cat vreti, ei bine eu NU VREAU DSG pe GTI si nici sa mai vorbesc despre asta, haideti va rog sa ramanem la aspectul tehnic al acestui topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt diferente intre cutiile de 2.0 TSI de pe GTI sau GTI Ed. 35, sa ma corecteze cineva daca sunt.

Tehnic, se poate, dar trebuie schimbate foarte multe chestii incat nu stiu daca merita schimbul.

Mai degraba vinzi masina si iei un Golf VII GTI, cand va aparea.

Suma pierduta s-ar putea sa fie tot pe acolo. Lasand la o parte faptul ca VII-le este pe o platforma noua, se pare ca mai buna, mai usor, motor "cica" mai bun si are la dispozitie optionale care nu exista pe VI...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De varianta unui update/tuning al softului DSG nu te-ai interesat daca nu ar 'repara' ceea ce nu-ti place tie la comportamentul 'de fabrica'?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca m-as incumeta sa ma apuc de chestia asta, as face swap-ul numai cu un Edition 35 cu cutie manuala... De ce? Pentru ca practic se va face schimb de piese, inclusiv de interior si ar fi bine ca toate piesele sa fie din acelasi film. In plus as cauta sa fac schimbul cu o masina cu kilometrii putini, avand in vedere ca a mea are sub 4.000

Dar nu as face pasul asta decat daca as fi sigur ca ar iesi asa ceva.

Despre vandut/novatie leasing, da ar fi ideal, dar din pacate cu masina mea nu se poate cara varza sau cartofi intrucat are doar 2 usi, plus ca are tapiseria aceea din piele integrala Vienna care este de doi lei (mai bine o lasam de stofa), plus ca are suspensia adaptiva care e un gunoi, plus ca are RNS 510 care se gaseste pe toate drumurile cu 500 eur si il poti lua cu 200 daca dai RCD-ul la schimb, plus trapa care este inutila, ce sa mai o gramada de optiuni despre care am auzit destule gogomanii in genul celor enumerate mai sus atunci cand am incercat sa o vand.

Modificat de Drujba
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu te acomodezi cu DSG mai bine fa cumva si vinde masina,chiar daca pierzi ceva bani,te costa enorm trecerea la manuala si nu renteaza,sa strici garantia doar este masina noua.Cauta sa o vinzi sa-ti configurezi alta pe placul tau.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De varianta unui update/tuning al softului DSG nu te-ai interesat daca nu ar 'repara' ceea ce nu-ti place tie la comportamentul 'de fabrica'?

sugerez acelasi lucru, sunt increzator ca iti va rezolva problema.

Modificat de mike.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca merge de la Golf6 , TDI, M5, ma bag si eu la schimb :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

incearca sa refaci softul cutiei DSG... nu cred ca cei de la REVO pot sa-ti faca ceva custom dar in germania stiu eu unde sa te trimit sa-ti refaca toata configuratia softulu de DSG6 ... m-as baga chiar eu sa citesc/scriu calcualtorul cutiei cu un soft realizat asa cum vrei tu dar nu am update-ul respctiv pentru DSGurile dupa 2009 .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragos, m-am gandit la asta din prima saptamana dupa ce am primit masina, dar chiar si asa mi se pare ca ar fi tot un compromis.

Adica sa ma apuc de resoftari pentru a obtine un rezultat cat mai aproape de feelingul cutiei manuale, dupa ce am dat 2000 in plus pe DSG.

Nu, singurele solutii ar fi, fie sa scap cumva de masina (putin probabil - am enumerat mai sus "dezavantajele") fie sa gasesc un posesor de Ed. 35 cu cutie manuala care isi doreste DSG (mai probabil) si sa facem un swap. Asta bineinteles, daca s-ar gasi cineva sa faca treaba asta stiind foarte bine ce trebuie facut intr-un atelier curat si dotat cu tot ce trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca este cam mare bataia de cap pt conversia la M6, ca sa nu mai zic ca sansele de a gasi un Edition35 in stare aproape noua, cum vrei tu, sunt destul de mici.Eu unul as lua in serios propunerea lui Dragos cu resoftarea, pt ca diferentele pot fi destul de mari (in bine).Daca ai spus ca DGS-ul la diesel ti se pare ok, inseamna ca tu vrei practic un benzinar care sa aiba curbe de cuplu si putere similare cu cele ale unui diesel ( cu o resoftare personalizata te poti apropia cat de cat) , precum si un soft DSG aliniat la cel de motor (care sa tina motorul intr-un interval optim al curbelor de putere/cuplu).Cred ca asa ceva ar fi mai simplu de facut si poate scapi si cu garantia intacta.

Modificat de Bogdan724
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina a stat la Weltauto de pe la sfarsitul lunii mai pana acum vreo luna si ceva. De aceea are si asa putini km. Nu s-a interesat nimeni de ea. Varianta cu resoftarea cutiei nu e o optiune, dupa cum am scris si mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci fa-i un Stage 1 la motor. Daca nici asta nu te face sa-ti placa DSG-ul cauta variante de buy-back.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte probabil sa mearga cutia si de pe GTi 6 sau de pe Scirocco. Cel mai simplu este sa compari codurile pieselor de la cutia unui GTi ed35 manual cu GTi6/Scirocco/A3.

O alta varianta ar fi sa cauti pe ebay ceva din dezmembrari in caz ca se potrivesc cutiile de pe gti-ul normal.

Nu o sa gaseseti cu asa putini km :(

+1 pt buy-back.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Il poti contacta si pe colegul OvidiuV care a avut un Golf 5 GTI si a facut un soft la cutie facand cutia sa schimbe ca una manuala (adica peste 2000 de ture si in D). Merita incercat parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Mai are cineva vreo idee despre cine si unde s-ar putea face conversia despre care am tot vorbit pe aici?

Am gasit diverse GTI-uri lovite, avand cutii manuale de pe care s-ar putea recupera diverse elemente de caroserie, interior, motor, etc., dupa ce mi-as lua eu ce imi trebuie pentru swap.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Stiu ca e cam vechi topicul, dar din curiozitate, ai rezolvat ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!