Jump to content

Cat v-a tinut un motor 1,6 D la care a-ti facut RK .


cris1981
 Share

Postare recomandată

cum poti da jos arcurile de supapa direct pe motor? La unele modele pe benzina, gen Dacia 1300 exista un dispozitiv cu cioc care se baga pe gaura bujiei si cu care puteai tine valva in timp ce apasai arcul pentru scoatere.

Dar la la astea diesel,cum? Poti explica, sunt foarte curios.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • cris1981

    17

  • floro_st205

    7

  • sorin1988

    5

  • alyn_xwt

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Multumesc floro_st205 .

Acolo ma duce si pe mine gandul , desi cum am mai spus nu prea are simtomele alea , dar ii posibil .

Ce scule necesare , speciale ma refer , ar fi nevoie pentru a schimba semeringurile de la supape ?

Colegul seby, banuiesc ca ai facut aceasta operatiune , nu am facut treaba asta niciodata , dar ma agat sa mi-o fac singur daca nu este nevoie de scule speciale .

Ajunge doar sa fie pistonul respectiv sus , sau trebuie bagat si un carlig pe la buji pentru a tine supapa sus ?

I-mi cer scuze ca am cam schimbat cursul topicului , dar am zis sa nu mai scriu in alta parte .

Apropo de uleiul 2 t , ieri am bagat si eu pentru prima data , din start s-a schimbat mersul motorului , este mult mai silentios , parca insa este mai puturos , dar am mers totusi pe o distanta mica , voi vedea saptamana urmatoare la un drum mai lung cum se comporta .

Inca o constatare , azi dimineata dupa ce am pornit motorul am observat ca vibreaza foarte putin comparativ cu alte porniri la rece , si am tampoanele de la motor obosite destul de rau .

Modificat de cris1981
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce firma de ulei ai folosit colegu?sa ne povestesti ce si cum, rezultatele ! ca putere fiind aspirat nu prea poti avea pretenti sa transforme in avion,.e suficient ca se mai calmeaza pompa de injectie, tacheti se aud mai incet decat pompa

Modificat de sorin1988
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ajunge numai sa ridici pistonul sus .apoi cu o scula asa :

http://www.emagazinuldescule.ro/scule-speciale-auto.diagnoza-motor.dispozitiv-demontat-supape-motor-diesel_YT-0618.html

sau ,mai era un tip care se agata in capacelele de la axa cu came ,dar nu gasesc sa-ti arat o poza ,pt ca e si usor de facut acasa (scula)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegul sorin1988 , folosesc deocamdata ulei HEXOL 2T , este romanesc si l-am cumparat de la un magazin de piese auto , 19 ron litru .

Nu cred ca ai inteles cu puterea , nu ma asteptam sa creasca , dar mi se pare ca a scazut , este mai lenes decat inainte , dar am spus ca am facut doar un drum scurt , motorul nu ajuns sa se incalzeasca suficient pentru a lucra la parametri maximi .

Oricum voi continua cu tratamentul , chiar nu m-am inselat la zgomotul mai redus al motorului , si azi dimineata l-am pornit , este cu mult mai silentios !

Multumesc floro_st205 pentru detali :icon_thumleft: .

Modificat de cris1981
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu ultimile constatari despre utilitatea uleiului 2 t in motorina .

Ieri am facut vreo 90 de km , m-am inselat cand am spus ca masina este mai puturoasa , merge super , aceleratia si in acelasi timp frana de motor este mult mai lina .

Ce sa mai o lungesc , uleiul 2t in combinatie cu motorina la tractorasul meu ii foarte benefica , m-am "ingrasat" ieri conducand-o :icon_cool: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumim pentru impresii, daca mai apare ceva postati aici!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista motoare D/TD refacute chiar si cu piesele de la noi ca re merg foarte bine.Eu personal am cu un SB deja aproape 100 000 km.Merge vara /iarna cu Motul 300v 10W40,si tinand de faptul ca mai pierde un pic pe ici colo, papa max 1,5l la 12000.Iar in motorina adaug ulei de gatit, vara 10 %, iarna 5%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Problemele reparatiilor capitale sunt piesele de calitate scazuta, lipsa SDV si lipsa de cunostine sau interes in reparatia unui motor. Si eu am colegi care au refacut motorul cu segmenti noi dar nu au masurat sa vada daca alezajul mai e la cota. Asta ca exemplu.\

Candva, la Dacia, motorul se asambla pe cearsaf alb si fara praf in incapere.

Motoarele facute pe genunchi o sa tina ...... vorba bunica-mii : doua zile cu cea de ieri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da de unde! În primul rând reparaţie capitală nu înseamnă schimbat segmenţi. Se duce motorul la cota 1 de reparaţie (dacă se mai poate) sau direct la cota 2. Se schimbă pistoanele, se înlocuiesc segmenţii (cel mai mulţumit am fost de MAHLE), şi se schimbă tot ce înseamnă cuzinet. Se rectifică arborele(dacă e cazul), sau se înlocuieşte. După o asemenea intervenţie, viaţa unui motor ar trebui să fie (aproape) la fel de lungă ca a unuia nou, totul depinzând de priceperea, dotarea şi răbdarea celui care face honuirea. Cu piese noi şi de bună calitate, un motor (diesel) reparat, merge fără probleme 3 sute de mii de km. Cunosc situaţii concrete cu maşini cu care s-a făcut taximetrie, 3 sute de mii însemnând numai 3 ani, şi totul este în regulă.

Problema e alta, costurile, care de regulă depăşesc suma cu care poate fi procurat un alt motor. De asta nu se optează pentru RK, dar pentru cei care-şi permit să investească, şi reparaţia o face un om priceput, se obţine un motor de foarte bună calitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect Nelu.Dar RK vs. alt motor in cazul celor vechi de 1,6, unde mai gasesti unul care sa mai fie in parametri functionali?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in motorina adaug ulei de gatit, vara 10 %, iarna 5%.

adica, ca un inlocuitor pentru uleiul 2T despre care vorbeau colegii ca il folosesc ?

Modificat de richiteanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Richiteanu-Da.La motoarele 1,6 D /TD generatie veche le place motorina ''grasa''.Sunt mai putin zgomotoase injectoarele,si merge mai ''uns'' motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

buna

am un jetta 1 din 81 diesel am facut 400000 km pana consuma ulei..

am schimbat totu (acu 5 ani ma costat, cu piese , recticicare. tot, cam 1500ron) acu am facut ,45000 km

motoru e ok ..dar sa prapadit carseria,

de bagat bagam iarna petrol 20>1 si pornea si la -20 ff usor. acu am luat un AUDI TD bag putin kerosen tot asa 20.>1 porneste usor...dar alte probleme...consuma putin ullei..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce stiu , reparatia la motorul meu s-a facut prin 2007 si a costat la vremea aceea 12 milioane .

Chiar mi-a spus fostul proprietar ca a avut oferta de un motor de afara si a refuzat-o ........mi-a spus ca a preferat sa faca motorul original pentru a fi sigur de ce baga in el ....

Motorul porneste binisor , parca si-a mai venit in fire , azi dimineata au fost -11 grade si a pornit la prima cheie fara nici un "artificiu " .

Iernile trecute probabil ca pornea mai bine si din cauza timpului de incalzire a bujiilor incandescente , le tinea releul 35-40 de secunde ......dar si schimbam doua seturi de buji pe iarna , si nu prea ii placut sa faci iarna mecanica pe afara .

De vina a fost soclul unde intra releul de buji , era un contact imperfect la papucul sondei de temperatura , in toamna asta am remediat problema si acum releul tine maxim 15 secunde .

Consumul de ulei ii mare , asta ma deranjeaza , interesant ii ca orice stil de condus am abordat dupa 1200 de km motorul isi cere "tributul" =1 L de ulei .

Deocamdata il las asa , mai ales ca este iarna si chiar nu am nici un chef de facut mecanica , la primavara voi incerca sa schimb semeringurile de la supape , in rest nu am sa-i fac nimic , atata timp cat imi porneste , trage bine dupa puterile lui , nu o sa umblu in motor , motorul este curat si nu scuipa gram de ulei .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna, am in motor 1.6 D, ulei Castrol 20W 40. Credeti ca pot intervenii ceva probleme pe timp de iarna din aceasta cauza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pornire mai grea si cam atat din cauza ca e uleiul gros+frig afara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

baieti dar nimeni dintre voi nu foloseste metabond........eu folosesc megasel produs ce se baga in motorina (la 300 ml ulei special +20 ml megasel +completare pana la 1 l de motorina )...toata compozitia se baga la 60 l motorina sau mai bine zis la un plin .......si se mai baga metabond gold in ulei adik in motor ......daca folositi cele 2 produse o sa simtiti diferente ....consum ...nu mai fumega...reduce frecarea la rece.....eu folosesc de 4 ani si e ok.......golfu se comporta mai bine ca inainte.......apropo am un golf 2 1.6 disel simplu din `85.....

uleiul folosit e Castrol Magnatec 10 w 40...inainte foloseam 15 w 40 dar e prea gros ........iarna nu e prea bun ........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa nu-ti fie de deochi husky-ul :D ce este metabond asta? mie mi-a zis bunica-miu sa bag metanol in diesel ... au vro legatura una cu alta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are nici o legatura...ce pot sa-ti zic ca io folosesc de 4 ani si is foarte multumit de el ..cauat pe google.ro ...scrie metabond si citeste despre el..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

de curand am facut test sa vad cat de putin consuma daca merg decent pe timp de iarna si am pus 20l motorina amestecat cu 250ml de ulei 2T si am mers 480km (si cred ca mai faceam 20km la ochi dupa ac) mers zilnic 17km dus 17 intors din care 4 in oras restu afara,cu schimbat trepte la 2000-2200ture,la drum drept mers 90-100 constant cu o singura portie de 150  :D  asta cu al meu JR cu presiune 0.7  , debit normal si rotile pe 13 de iarna  :winter:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Ma vad nevoit sa postez din nou la acest topic .....de cand a venit caldura motorasul meu a inceput sa se ia la concurs de baut  cu mine ....eu  bere rece , el ulei  :D .

Porneste ireprosabil (ar fi culmea acuma :tuktuk:  ) , trage , fuge , consumul de motorina este mic , face tot ce poate pentru puterile lui , dar ia crescut pofta de "baut" grozav ...de la 1 L consumat la 1200 de km a ajuns la 1 L la 700....

Am inceput sa vad in demaraj (logic totusi la consumul asta ) norisori de fum albastru ,mai nou si la unele porniri ,  inainte nu-i vedeam ...

M-am interesat cum ii cu semeringurile la supape , varul meu are un magazin de piese auto , sunt foarte ieftine aceste semeringuri , el insa imi zice ca nu au cum sa fie duse .....numai daca s-a ridicat vreunul mai sus .....

Problema-i in felul urmator , ma agat sa le schimb singur pentru ca  ceva mecanica cunosc , dar daca as incerca sa le schimb fara sa dau chiulasa jos , am vreo garantie ca doar ele sunt de vina si o sa revina totul la normal (naiba stie unde-i normalul la mine ca motorasul meu papa ulei de cand l-am luat ).

Nu este nevoie sa fie schimbate si ghidurile la supape , am inteles ca si alea daca sunt "obosite" pot forta semeringurile ?

Pe de alta parte nu as umbla la ceva ce merge .....motorul nu incalzeste , nu am pierderi de ulei , iarna am caldura super .....ma doare-n suflet sa-l desfac ....

Un prieten care are service dar care nu prea baga mana prin motoare mi-a recomnadat sa-i bag un aditiv bun la motor si "la revedere" .....

Eu socotesc ca daca sunt duse semeringurile de la supape , bag aditivul degeaba ....poate mai fac si alte prosti  :tuktuk: .

Vreau  sa mai adaug ca folosesc ulei Valvoline 15w-40 , de alt ulei in amestec nu mai am nevoie ca-si ia singur  :D .

Are vreun rost sa-i mai fac ceva sau .....dai ca merge asa .....mi-e ciuda ca daca plec la un drum mai lung trebuie sa iau si "rezerva" de ulei cu mine .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie-mi pare un consum un pic exagerat daca ar fi numai semeringurile de supape . chiar daca e un motor vechi poti folosi si 10w40 valvoline (eu am fost foarte multumit de acest ulei ,doar ca a disparut din "zona" unde locuiesc )

daca decizi sa schimbi semeringurile fara a demonta chiulasa ,dupa ce extragi semeringurile ,poti cobora pistonul cativa mm pentru a putea "misca "coada supapei sa-ti poti da seama "un pic" de uzura ghidurilor ,dar daca semeringurile nu sunt plastifiate ,crapate ,deteriorate cred ca trebuie sa te gandesti la o segmentare 

"succesuri"  :icon_thumleft:

Modificat de floro_st205
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!