Jump to content

Cat v-a tinut un motor 1,6 D la care a-ti facut RK .


cris1981
 Share

Postare recomandată

Dupa cum spune titlul topicului , as fi curios sa aflu de la cei care au facut RK la un motor 1,6 d , cod jp in cazul meu , cat v-a tinut motorul .

Al meu are in jur de 30000 de km de la reparatia capitala , nu s-a facut cat a fost la mine , avea sub 10 mi cand l-am luat eu .

Din ce mi-a spus fostul proprietar , s-a schimbat tot prin el , camasi , pistoane ,segmenti , cuzineti , semeringuri ( m-as mira ca deja am schimbat eu 2 ) .

Mi-a spus ca s-au folosit piese nemtesti in cazul setului motor , mai exact GOETZE , iar in cazul cuzinetilor , firma KING , am inteles ca sant israielieni si sant ok .

Consum de ulei am avut la el de cand l-am luat , stupid dar adevarat , si un consum mare , 1L la 1200 de km , intre timp nu a crescut cu nimic .

Moturul trage bine ,merge rotund si la cald si la rece , nu scoate fum decat in demaraj puternic , se comporta normal sa zic asa ,pentru un motor bunicel .

Probleme cu pornirea la rece nu am avut decat in cazul in care s-a mai ars cate o bujie , si aia iarna la temperaturi sub 0 grade .

Doua ierni sa zic asa , am pornit fara emotii , acum urmeaza a treia ,dar motorul meu parca s-a " muiat " cu pornirea , si abia a coborat temperatura nocturna pe la un 1 grad , maxim -1 .

Filtrele sant schimbate de curand , bujii Beru noi, cod gn 857 ,releul functioneaza perfect , dar pornirea ii un pic mai grea , nu stiu de ce , dar banuiesc compresia slaba , sper sa gresesc .

Inca un aspect , inainte nu-mi lucra releul in functie de temperatura motorului , tinea pe buji 35 de secunde , la cald lasam eu maxim 4-5 secunde , pornea de nu avea aer !

Dezavantajul precedent , iarna schimbam un set de buji , penale totusi , marca unix , dar pornea fara emoti .

Acum sa zic asa , merge totul ca la carte , bujiile stau cam 10 secunde , deocamdata , dar la pornirea la cald s-a schimbat ceva comparativ de cum pornea inainte cand tineam un pic pe buji .

Acum releul primeste semnal ca motorul este caldut si nu mai aprinde bujiile , daca dau la cheie asa , trebuie una lunga , ei bine trag socul si porneste la sfert !

Am citit si eu ca socul trebuie folosit la oricare pornire , indiferent ca este motorul rece , ori este cald , eu nu respectam regula asta decat cu motorul rece , si doar iarna .

Stiu ca am scris un roman :D , dar i-mi place mie sa fiu mai explicit .

Concluzie , am auzit-o de multe ori varianta asta : mai bine cumperi motor de afara , original , decat sal faci tu cu piesele aftermarchet !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • cris1981

    17

  • floro_st205

    7

  • sorin1988

    5

  • alyn_xwt

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

esti generos cu cratimele :)

asta ar fi problema, nu ca ai scris "un roman"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca mi-ai fi raspuns direct la subiect ti-as fi multumit :D .

Sa lasam totusi gramatica de o parte , se poate si mai rau :10[1]: .

Apropo , propozitile se incep cu litera MARE . :icon_thumleft: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intotdeauna se poate mai rau. dar de ce sa nu fie mai bine?

si gramatica este o parte importanta in discutii (chiar si pe forum), mai importanta decat un alineat sau o majuscula.

stiu ca se incep cu litera mare dar perseverez in greseli din cauza comoditatii tastei Shift.

de raspuns pt problema ta,nu pot ; las pe altii cu experienta :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut un coleg cu un golf 2 care a arucat masina pe la 700K km ,ii facuse segmentii pe la vreo 500 .

am un priten care a avut o Jetta 1 cu 1.6 td care i-a facut motorul pe la peste 400K km (nu-si mai aduce aminte nici el exact)

asta primavara am facut eu un motor de volvo 240 (care e de fapt un 1.6 D + 2 cilindri ) ,la care ar fi fost nevoie numai de segmenti de ulei ,dar l-am refacut tot ,avea 470K km

toate motoarele de care ti-am zis au fost originale de fabrica ;nu cred ca cu piese after market ,nici chiar din reprezentanta ,un motor ar putea duce ca unul asamblat in fabrica ,dar....cine stie .tre sa mai astept sa ma conving

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intotdeauna se poate mai rau. dar de ce sa nu fie mai bine?

si gramatica este o parte importanta in discutii (chiar si pe forum), mai importanta decat un alineat sau o majuscula.

stiu ca se incep cu litera mare dar perseverez in greseli din cauza comoditatii tastei Shift.

de raspuns pt problema ta,nu pot ; las pe altii cu experienta :P

Sa ma bag in seama si eu pot foarte usor , poate nu la gramatica , recunosc :icon_confused: , dar hai ca nu are rost sa facem polemica , scopul topicului meu este cu totul altu :blah: .

Si mai scrii si la rubrica mk 1-mk 2 , bine , asta este o rautate din partea mea :D .

Te cred pe cuvant floro_st205 , tocmai asta este dilema care m-a pus pe ganduri .

Mi-a ajuns la urechi ca un motor facut cu piese after nu tine mai mult de 2 ani , bine inteles folosit zilnic , asa cum este al meu .

De multe ori ne-o facem cu mana noastra , dar mai sufera alti , asta-i problema , omulu-i de la care am luat masina ( am ramas in relati foarte bune ) i-a fost propusa de la inceput varianta schimbarii motorului , el s-a gandit ca este mai bine refacut .

Si nu este refacut chiar de oricine , colegii timisoreni si din zona Timisoarei au auzit mai mult ca sigur de fratii Somody , i-mi cer scuze daca nu se scrie asa .

Modificat de cris1981
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai dreptate, m-am bagat in seama.

nu inteleg ce e cu "Si mai scrii si la rubrica mk 1-mk 2 ,", daca am mk4 trebuie sa ma limitez a posta doar acolo?!

nu vreau sa o lungesc inutil asa ca o sa incei offtopicul (omulu-i / relati / i-mi )si lasam sa vina raspunsuri avizate pt problema ta.

P.S. "i-mi cer scuze daca nu se scrie asa ." - nu,nu se scrie asa. asta am incercat sa iti spun de la inceput: folosesti cratime (adica liniutele) unde nu e nevoie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer daca a fost refacut, a fost prost refacut. E clar ca ceva nu e bine. Nu are voie sa consume 1l de ulei la 1000 km. Am avut si eu 1.6d si manca 1l de ulei da la 6000km nu la 1000km. Mi se pare exagerat de mult.

Ps. camasi nu are cum sa schimbe la 1.6d, decat daca fost bucsat ceea ce ma indoiesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca mare parte din vina ,a durabilitatii motoarelor refacute ,o au si piesele de pe piata noastra ,care de cele mai multe ori au ambalaje frumoase ,de marca , iar inautru .....?se stie ca "ai nostri" produceau alta calitate pt ce trimiteau "afara" ,si anumite companii produc produse pt "piata de est".

apoi pt ca un motor sa dureze ar trebui sa se refaca tolerantele la TOATE piesele ,ceea ce implica a avea de unde alege piese pt a le putea impreuna cu tolerante optime .

apoi factorul uman .cati mecanici a-ti vazut sa stea cu micrometrul in mana sa masoare ,sa calculeze ,sa consulte un manual de service ,sa stranga toate suruburile cu cheia dinamometrica ,chiar si cele mai "neimportante" .

ideea e ca un RK la un motor ,daca s-ar urma toate procedurile ca la carte ,in multe cazuri ar costa mai mult decat valoarea masinii ;si se stie ca oricat am fi dispusi sa cheltuim ,totul are o limita si atunci cautam o alternativa .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer sa iti spun din toata targovistea cunosc doar 2 mecanici care fac ceea ce ai zis tu. de aceea multi prefera sa schimbe motorul cu unul bun, decat sa il faca.

dar si aici apare cealalta problema: nu sti ce cumperi din cauza ca putin iti si testeaza motorul si chiar si asa tot nu sti ce e in el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru colegul alyn_xwt , ai dreptate in legatura cu camasile , dar din spusele fostului proprietar s-a bucsat motorul .

De asta sant in ceata , si mecanicii care au facut motorul chiar erau laudati si cunoscuti .

Ma mai gandesc la o varianta legata de consumul mare de ulei , semeringurile la supape , adevarul este ca nu am fum albastru la pornire sau in mers ....ma cam contrazic singur :tuktuk: .

Ma mai pune pe ganduri un lucru , cand era la fostul proprietar nu functiona termocupla , a puso el prin buton separat si o pornea doar cand era nevoie , dar daca l-a supraincalzit vreodata ?

Asta nu mai stie nimeni , de spus nu mi-a spus ca sar fi intamplat asa ceva .

Probabil totusi ca un motor refacut , chiar de mecanici adevarati , tot nu mai tine ca si cel original in veci !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in mod normal treaba cu bucsatu e cam frectie, e aparuta din cauza cererii a unei reparati ieftine, de ce sa honuiesti blocu la urmatoarea cota de reparatie, si sa cumperi pistoane noi pt cota noua, , cand poti sa honuiesti blocu mai mult ,sa ii bagi niste camasi subtiri de diamtru pistoanelor originale, si cu segmenti noi..

pistoanele noi sunt 300 lei buc, reparatia ca la carte te duce pe la 6-700 euro minim, de aici si zgarcenia si fiabilitatea dupa reparatie . cat dai atata face!

uni schimba numai segmenti la un motor cu 400k , isi revine cateva luni pe urma cand da iarna pa compresie, pornire grea, daca pistoanele au joc in bloc, camasile din bloc deformate,, joc in bolturi,

e mit reparatia ca la carte,. la fel si cum e reglaju avansului cu ceasu comparator

Modificat de sorin1988
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se honuieste nimic fara alezare,honuirea este o operatie finala de lustruire care finiseaza urmele cutitului de alezare, nu se baga niciodata honul pe un clindru cu uzura de functionare.Honul ia cateva miimi de milimetru,ori uzura cilindrului e de ordinul zecimilor.

In urma uzurii unui motor pot aparea si zgarietur destul de adanci ,daca se bucseaza (dar treaba facuta bine) ai avantajul cotei zero din nou si eventual a refolosirii pistoanelor.

Un unchi a avut un Passat fabricat in 1986 cu motor 1,6 D si ia facut RK cu alezare la 450mii km, prin '93. L-a costat enorm atunci, pisele au fost aduse din Germania printr-un prieten.. Nu prea existau magazine la noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce sa mai fac acuma , astept sa vina iarna :tuktuk: , de pornit o pornesc eu , masina o folosesc zilnic , chiar daca pe distanta scurta , am nevoie de ea ca de aer .

Am o aeroterma pe care am mai folosito si iernile trecute cand m-au lasat bujiile , am pornit cu ajutorul ei si la minus 15 grade , cu doua buji arse , dar motorul era mai bunicel , chiar daca consumul de ulei a fost acelasi .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pistoanele la aspirat la 400 k ,ori cauti bolturi mai groase, ori le arunci la gunoi, asa de mare e uzura intre bolt si piston, nu au tajnitori de ulei cum au TD-urile.

webasto e forta iarna :))

a incercat cineva ulei 2T in motorina? opini?

Modificat de sorin1988
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te cred colegu ca webasto ii sfant iarna . Dar pe un biet golfulet 2...... Ar iesi aproape de scump cat masina .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu ce sa zic, posibil sa il fi supraincalzit si sa fi ars garnitura de chiulasa, dar problema era ca iti umfla furtunele pana ti le spargea deoarece baga compresia in sistemu de racire. ideea e ca daca era de la simeringurile de la supape scotea fum albastru, adica pana acum la tot ce am avut din gama volkswagen si am avut probleme cu simeringurile scotea fum albastru. aici chiar nu stiu din ce poate fi problema. oricum ceva nu e facut bine daca mananca atat de mult ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am facut reconditionare la motor in vara la 2011 (alezat,honuit,pistoane,bolturi,segmenti noi tot) si de atunci si pana acum am facut cam 45000km si inca merge foarte bine,la schimbu de ulei ii pun 5 litri adica vine pe joja la linia de sus la maxim si pana la urmatoru schimb papa pana aproape de linia de jos din cate stiu eu e cam 1l intre semnele de pe joja,tinand cont ca este JR cu potin joc in turbina eu zic ca e ok,

referitor la ulei 2T in motorina eu am inceput sa ii pun cam de 5000km si chiar se simte, merita, as recomanda oricui mai ales la "tractorasele" noastre vechi,ii pun 1l ulei la 100l motorina am reusit sa ii scot consum de 3,8-4% la drum mers constant 90-100, in plus de asta e motorul mai silentios si parca trage si umpic mai bine :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am treaba cu presiune pe furtune , caldura a bagat tot timpul .... Numai daca a arso, a schimbato, si nu mi-a spus ... Fum dupa cum am spus scoate negru , dar numai daca o calc apasat . Am vazut motoare disel cu mult mai mult fum decat batranica mea ,si sant masini mult mai noi . O sa vad ce voi face la anul , motorul ii curat ,nu scuipa ulei pe nici unde , deocamdata il las asa . Chiar si cu consumul asta de ulei, nu ma deranjeaza atata timp cat va porni la rece , iarna trecuta a pornit si la -24 .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de uleiul 2T , merge bagat si pe timp de iarna ?

Nu devine motorina prea vascoasa si sa creeze probleme de alimentare si pornire ?

Dupa cum spune colegul andreigtd ca pune 1l la 100 de litri de motorina , la 10 l de motorina ar pica sa pui 100 ml de ulei 2T , o sa incerc si eu mai mult decat sigur .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce ulei ai pus in motor?, acum in prag de iarna ar merge ceva mai subtire, conform manualului,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca trebuie mai subtire , in momentul asta am Valvoline 15 w-40 .

Pana in primavara am folosit Castrol Magnatec 10 w-40 , l-am schimbat din cauza consumului mai mare de ulei si implicit al pretului per litru , cu uleiul Castrol 10w-40 aveam consum de 1L la 1000 de km , pretul pe litru era la momentul ala de 28 de lei , acum este 32 de lei litru .

Valvoline a fost la momentul schimbului 17 lei litru , acum este 20 ,ambele preturi sant cele de la magazinul de la care ma alimentez .

Cu Valvoline s-a redus consumul de ulei ,destul de putin , dar semnificativ pentru mine , acum complectez dupa 1200-1300 de km , plus pretul mai mic pe litru .....asta e , de as avea mai multi bani as lua alta masina , dar golfuletul l-as tine de hoby , nu il dau pentru nimic in lume !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merge bagat pe timp de iarna fara probleme, nu ingroasa motorina e doar 1% este putin dar de ajuns cat sa mearga mai bine, am bagat pana acum ulei 2T luat de la petrom e cam 19lei litru acum am ramas fara,o sa iau azi de la luckoil sa il incerc si pe ala am auzit ca ar fi mai bun,il incerc si pe ala sa vedem ce si cum :))

referitor la castrol magnatec se pare ca e o problema comuna cu "papatul" acum 4 schimburi am pus castrol 10w40 si dupa 8000km deja eram pe minim MINIM l-am schimbat direct si am pus un Q8 tot 10w40 la butoi facut in belgia, am mers cu dinala 2 schimburi deci 20000km si nu imi papa din el decat cum am zis mai sus pe joja de la maxim la minim,ieri am facut iarasi schimbul si am pus un texaco havoline diesel extra 10w40 cu filtru mann (asta pentru ca am gasit oferta cu 90lei bidon de 5l altfel puneam tot Q8) si se pare ca mere bine pana acum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am mers cu toate uleiurile posibile de la castrol de la 15w40 pana la 5w40 edge si nu mi-a consumat niciodata mai mult de 1L intre schimburi . vara merg cu 10w40 si iarna cu 5w40. intervalul de schimb 7500km ca la carte. cand am avut termostatul blocat pe deschis si nu mi se ridica temp la apa consumam ulei de doua ori mai mult , adica completam la 5000km cu aproape cu 1L.

motorul meu e 1.6td de 60cp standard , fara modificari de turbo, pompa sau injectoare.

conteaza foarte mult si stilul de mers, de exemplu am avut o urgenta , trebuia sa ajung la aeroport in timp record deci am cam ars-o cu 140-150 toata autostrada si am consumat 500ml ulei la un drum de 700km (castrol edge 5w40) dar la un mers cuminte consumul de ulei era cum am scris mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cris1981

nush de ce dar tind sa cred ca tie iti mananca ulei pe la semeringurile de supapa .se pot schimba si fara sa dai chiulasa jos .ai cam 2-3 ore de munca ,daca ai sculele necesare .

pt aditivarea motorinei cu ulei de 2T ,este un topic maaare ,dedicat .si sunt si eu "pentru".

Modificat de floro_st205
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!