Jump to content

Senzor portbagaj


pabloescobar
 Share

Postare recomandată

Salutare .....Aceiasi problema o am si eu cu haionul.

Masina a fost dusa la spalat ...iar dupa aceia a inceput scandalu

Imi suna alarma in prostie si cea din fabrica si cea pusa de mine.

Asta cateva zile dupa care am constatat ca s-a linistit....dar cand am deschis intr-o zi portbagajul am observat ca nu mai merg luminile din portbagaj.......iar acum de cateva zile nu mai pot inchide cum trebuie hayonul decat dupa cateva incercari...cand trantesc usa imi sare inapoi.

Ce ii de facut??? rezolv ceva cu spray minune :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
  • Replies 193
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    20

  • F l o r i n

    11

  • JackD

    9

  • MasinaPoporului

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

incepand de ieri imi face si mie acceasi problema. imi arata portbagaj deschis si el e inchis sigur. sa fie de la ploile din zilele astea?

are cineva un remediu serios si sigur pt asa ceva? tre sa fac niste drumuri mai lungi si nu am starea sa opresc mereu sa verific. plus de asta, mie imi place sa conduc pe ploaie si daca intra apa mereu acolo, as vrea sa fac cumva sa termin cu porb asta.

multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am fost la reprezentanta, mi-au gasit buretele capacului portbagajului imbimbat cu multa apa. se pare ca atunci cand stropeam luneta, multa apa se scurgea in jos sub capac, deoarece e acolo un furtun care are tendinta sa iasa. rezultatul, un contact coxat si atunci senzorul nu stia daca portbagajul e deshis, sau mereu inchis (ca nici becul din portbagaj nu se aprindea). costul pieselor (incuietoare portbagaj + cabluri) este de 200 RON.

am comandat piesele si joi-vineri imi ajung si le schimb. sper sa rezolv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

sal

eu am problema cu "capota ori haion deschis"(mesaj ce apare scris pe display,dar fara sa se aprinda vreun bec)de cand am fost si mi-am instalat alarma.pot sa remediez eu problema sau tre' sa ma duc la idiotii aia(carora, culmea le-am dat si bani :banghead: )

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea: du-te inapoi la ei, sa iti verifice circuitul alamei, sau sa verifice contactul de la portbagaj. se deschide "fata" de la portbagaj (are suruburi in suportii din interior in care bagi mana sa inchizi) se da jos, si se verifica contactul de la portbagaj, ca acolo ajunge usor apa de la duza pt stergatorul de luneta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

idee este, pt cei care doresc sa demonteze singuri:

(eu nu am facut asta, dar am stat aprope de cel care a facut-o, cu cateva minute exceptie)

se demonteaza partea de plastic neagra din interiorul portbagajaului (2 suruburile in suporturile 2 de bagat mana si tras) si acolo are broasca care are un fir verde. si mufa care intra din fir in broasca era ruginita (de fapt contactele , ca mufa e din plastic). am reparat-o, cum spuneam, prin schimbarea yalei, cu 2 mil la reprezentanta.

mai multe nu mai stiu sa va spun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa ajung sa nu mai intru pe forum... Cum citesc de-o problema, mi se intampla! :( De 2 zile, din cand in cand, avertizare portbagaj deschis. Azi am verificat si, bineinteles: lichid de la spalator care iese prin 2 orificii din piesa in care intra furtunul. Stie cineva din ce cauza si care ar fi remediul? (Adica de ce curge). Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici sunt doua probleme

1. Pe acolo pe unde iti iese tie apa este conducta care merge la duza care spala luneta.

Dupa ceva timp ea se cocseza si se rupe, prentru ca este cred eu din bronz, si sta fix in timp ce se plimba bratul stergatorului.

Deci piesa neagra se continua cu o tevuta de bronz si iese in capatul bratului de la stergator, unde intra duza de pulverizare.

Dupa ce se rupe (cum ai patit tu) atunci iese apa cand vrei sa speli luneta, si pe duza si pe gaurile care spui tu.

Eu am reparat piesa bagand in locul tevii un furtunas gen de perfuzii.

2. Avertizarea porbagaj deschis este din cauza ca apa de spalat luneta a curs in contactul electric de la broasca si l-a cocsat. Asa ca el acum probabil ca a cam ruginit si nu prea mai lucreaza cum trebuie.

In prima faza incearca sa il cureti cu un spray de curatat contacte electrice si pote ai noroc sa isi revina.

Modificat de Ice_2k
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc robert si multumesc Ice pentru raspuns si promptitudine! Cautam un raspuns mai pe nedemontate, din experienta altora.

1. N-am demontat ansamblul respectiv dar, intradevar, duza e infipta intr-o teava de bronz sau ceva aliaj asemanator. E posibil sa fie rupta. Totusi, la mine duza (implicit teava) se roteste odata cu stergatorul si atunci ma gandesc si la o eventuala garnitura dintre teva si piesa neagra (daca e normal sa se roteasca – s-a rotit de cand am masina si daca nu e normal inseamna ca n-am observat scurgerea). Voi vedea la demontare. Deocamdata am eliminat duza ca sa nu opuna rezistenta la o actionare accidentala a pompei.

2. Dat cu spray contact pe toti conectorii (oxidati toti) si in broasca. Asta se pare ca s-a rezolvat.

Va comunic rezolvarea dupa ce demontez chestia. :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

luciandragoi

uite cum stau lucrurile. eu am avut mari probleme cu chestia asta si am schimbat tot ce seputea schimba. la motorasul de la stergatorul de la luneta vin mai multe contacte si din cauza ca ti-a curs apa in acest motoras unde exista totodata si o placa electronica au aparut aceste probleme. de obicei apa incepe sa curga pentru ca la majoritatea ni se pare mult mai usor sa inchidem portbagajul apasand pe stergator. orificiul prin care iese apa necesara spalarii lunetei este din plastic, iar acest este fixat printr-un oring de acel orifiu metalic. tot apasand pe stergator acea tija de plastic s-a rupt si a inceput sa curga apa in usa haionului. modalitate de schimbare nu preaexista decat daca gasesti un motoras ars si are acea tija de plastic inclusic oringul existent acolo bune. de oicei trebuie schimbata tija care actioneaza stergatorul. pret pentru motoras nou 115 euro la volksparts. tipul il gasesti pe net la anunturi. multa bafta sinu mai inchide haionul apasand pe stergator. :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfat cu toate ca nu mi se prea potriveste situatia. Mai exact, tija de plastic cu duza (daca de ea este vorba) este intreaga iar eu oricum nu-mi amintesc sa fii inchis sau deschis vreodata haionul din stergator. Problema e, probabil, mai adanc si inca nu am avut timp sa sap; voi inceca in weekend si va tin la curent. :)

:) Am scapat un "i" in plus si nu pot sa-l scot. Scuze!

Modificat de adimc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa sti ca normal nu trebuie sa se miste duza in acelasi timp cu bratul !

De aici rezulta ca undeva pe la jumatate s-a rupt teva aceea de bronz.

O sa vezi mai clar cand il desfacii

istef edit: Te rog nu mai folosi quote la mesajul anterior. Citeste regulamentul aici.

Modificat de istef
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am fost la reprezentanta, mi-au gasit buretele capacului portbagajului imbimbat cu multa apa. se pare ca atunci cand stropeam luneta, multa apa se scurgea in jos sub capac, deoarece e acolo un furtun care are tendinta sa iasa. rezultatul, un contact coxat si atunci senzorul nu stia daca portbagajul e deshis, sau mereu inchis (ca nici becul din portbagaj nu se aprindea). costul pieselor (incuietoare portbagaj + cabluri) este de 200 RON.

am comandat piesele si joi-vineri imi ajung si le schimb. sper sa rezolv.

poate ai aceleasi probleme ca mine. nu imi arata cand e portbagajul deschis, nu se aprindea becul din portbagaj, si uneori imi arata ca am portbagajul deschis la bord, desi el era perect inchis. = contact prost la senzor. unul din motve ar fi asta de mai sus.

incearca asa. desfa si vezi daca ai urme de ud pe burete. dar mare grija la clemele de prindere-in caz ca desfaci tu singur capacul de interior de la portbagaj.

ps: nu inchideam portbagajul de stergator, sau altecva

legat de miscarea duzei..nu stiu exact cum e la mine, parca nu se misca, dar la seatul pe care il mai am, sigur se misca... :)

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin - dar fara rezultate, deocamdata. Am demontat ieri mecanismul si am constatat ca e normal sa se miste duza, chiar daca teava care continua piesa neagra din plastic e fixa. Este o imbinare a acelei tevi cu suportul duzei si acea imbinare nu e etansa. Pe acolo refuleaza lichidul. INCA nu am rezolvat problema, dar n-o sa ramana asa.

Pentru ca problema cu senzorul de haion deschis s-a rezolvat cu spray pentru contacte, ceea ce a ramas (scurgerea de lichid - cauza a problemei senzorului si problema in sine) a devenit oarecum :o .

Pentru interesati, am descoperit ca asta se discuta aici.

Numai bine! :o

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am facut curaj si am desfacut tot, si am gasit in cele din urma sursa problemelor: pe stalpul din stanga spate - C-pillar - (sub tapiterie) se afla 3 mufe. Una din ele corodase din cauza scurgerilor de la instalatia de stropire spate. Am scos firul cu probleme (maro cu verde), si l-am mufat separat, iar acum senzorul functioneaza fara probleme, iar becul in portbagaj :D se aprinde din nou :unsure:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Problemele pot fi multiple. Eu ma limitez sa va spun ce am patit eu cu acest senzor. Veneam de la Bucuresti si dupa o spalare indelungata a lunetei la circa 15 minune beculete si sunete. Normal haionul inchis. Faza nasoala e sunetul care se repeta si te dispera. Dupa cativa km face mai rar dar oricum ramane stresant si prin simplu fapt ca e vorba de ceva anormal la masina ta. Ajung acasa si merg la specialistii de la VW. Fara sa se uite in detaliu imi arunca in brate un pret estimativ de 670 RON. Cica inlocuire. Ce nu stiu nici acum. Plec cat pot de repede de la acesti mici demiurgi ai preturilor nejustificate si ma opresc la o cunostinta. Demonteaza mosul meu frumos plasticul si surpriza. Nimic grav. Tubulatura de la stropitoarea spate era iesita. Imi pune mosul tubul frumos in locas il prinde cu un colier de plastic dupa care imi curata broasca si senzorul cu ceva spray pt contacte. Problema rezolvata. De mentionat ca nu am mai folosit stropitoarea spate in acel timp cat am avut problema. Bafta. Si atentie unde aruncati cu argintii. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

vad ca problemele s`au cam rezolvat.

la mine nu se aprinde becul in portbagaj dar senzorul nu spune nimic pentru ca a fost deconectat.urme de umezeala nu sunt.

(un electrician l`a pus pe direct si s`a aprins becul)

sa schimb switchul? :blink: si daca da,stiti niste preturi mai actuale?

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut si eu aceleasi probleme am citit pe forum cum se remediaza proplema am pus o pasta de pix acum este ok dar becul de la portbagaj nu imi functioneaza desi este bun nu stiu cum sa rezolv problema daca aveti cumva poze cu contactul de portbagaj v-as fi recunoscator multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva asemanator am si io la golful meu ... imi sta aprins becul in bord k si cum ar fi deschis dar nu sta la intensitatea maxima de luminare iar cand deschid hayonul clipeste in bord k si cum l-asi inchide si deschide :-??...sapt viitoare am sa desfac iala de la porbagaj sa vad care e treaba....am sa v-a mai tin la curent...bft

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Iala de pe haion are in interior un contact la care se cupleaza o mufa cu 3 fire. Problema este ca acel contact dupa ce ajunge apa sau lichidul de spalare luneta la el oxideaza si nu mai culiseaza normal, ramanad blocat. Asa s-a intamplat la mine. Am dat iala jos, am fortat-o un pic si am scos contactul din ea. Sa-l schimb nu pot pt ca nu se gaseste separat iar sa-l repar nu am nici o sansa. Singura modalitate de remediere este sa schimb iala cu totul (149 RON fara manopera). Faza neplacuta este ca la mufa cu cele 3 fire, doua dintre aceste sunt rupte :). A mai ramas cel maro din mijloc deci am doar 2 posibilitati de conectare, dar daca le pun gresit se poate intampla ceva rau?

Scuze pt postul cam lung

Modificat de adriahno
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mee a inceput din nou sa se aprinda acel bec in bord tot din cauza apeisau a lichidului de spalat parbrizu ajuns in mufa...cred ca trebuoe sa spal cu ceva bine iar apoi dupa ce am curatat si nu mai face nici un fel de figura sa lipesc niste banda izolir sa nu mai poata patrunde apa...oare daca pun niste vasilina ca aceasta impiedik patrunderea apei...oare are ceva ??? :-??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scris e o procedura prin care se schimba switchul ala :) (mai cautatisi voi pe forum ) Se pune unu din magazinele de electronice .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ManiacuV6 sa ne traiesti :argue:

Am gasit topicu unde ai explicat cum ti-ai rezolvat problema. Foarte simplu si usor (pt o persoana cu ceva calitati tehnice si multa rabdare)!

Pt curiosi aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

e destul de simplu de remediat...cel putin la variant.

se desface capacul haionului. este prins in 2 suruburi si mai multe cleme.

cu rabdare iese.

apoi in partea cea mai de jos a hayonului (partea care are contact cu caroseria cand se inchide hayounul) o sa observvati yala de culoare neagra.

este prinsa in 2 suruburi de tip torx.

dupa desfacerea celor 2 suruburi se scoate fisa care intra in yala precum si tija care comanda deschiderea.

acum aveti yala in mana.

are un switch care comanda becul din portbagaj si senzorul de portbagaj deschis de pe bord.

aveti 3 var:

1. curatati cu wd40, etc....sanse mari sa crape f repede iar.

2. cu migala inlocuiti switchul defect cu un alt switch pe care il procurati de la magazinele de electronice. acest sw trebuie sa aiba 2 contacte normal deschise.

montajul in locul celui vechi se poate face prin lipire.

3. cea mai cool varianta...cumparati alta yala....costa 140 ron si cu ocazia asta scapati si de vesnicele probleme de bataie ale hayounului cant treceti prin vreo groapa.

succese! :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Daca mai e cineva pe aici, am si eu o problema similara: la masina din semnatura nu imi detecteaza portbagajul atunci cand e deschis. Nu se aprinde nici becul inauntru, nici martorul din bord (care oricum functioneaza numai cand am contactul pus). Mecanic portbagajul functioneaza normal, doar ca am senzatia ca acea clema de la borasca ar putea sa mai faca un click, in sensul ca ea se inchide, dar daca trag de "usa", se balangane, fara a se deschide insa. Ce as putea sa fac pt a remedia problema?

Multumesc si scuze de postul lung

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!