Jump to content

Capac culbutori motor 1.4 16v AUA


Aurelian 6n2
 Share

Postare recomandată

Salut, imi poate spune careva ordinea de defacere/strangere a suruburilor de la capacul culbutorilor precum si forta de strangere (N/m) ?

De asemenea as vrea sa stiu daca aceste suruburi strang si chiulasa pr-zisa sau asta din urma are alte suruburi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru chiulasa sunt cu totul alte prezoane,mult mai mari,se afla sub capac.

Regula de stringere e bine sa fie ca si la chiulasa, se incepe cu cele din centru si apoi in X catre cele din extreme. Nu cunosc cuplul "ca la carte" dar nu trebuie sa fie foarte mare, usor la mina,sa nu plezneasca antimoniul ala. daca ulterior se observa ulei pe la garnitura, poti incerca sa mai stringi putin sau sa pui o garnitura noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la motorul meu, vad clar cat e filetul suruburilor de la culbutori si nu au cum sa stranga si chiulasa.

Aceasta are propriile sale suruburi de strangere.

Ordinea de strangere, desi nu am o imagine sa-ti arat, e urmatoarea: presupunem ca ai 10 suruburi, 5 pe randul de sus, 5 pe cel de jos.

1 2 3 4 5

6 7 8 9 10

Se vor strange 3 si 8, apoi 2 si 9, apoi 7 si 4, apoi 1 si 10, respectiv 6 si 5.

Cuplul de strangere, de altfel extrem de important nu il stiu, desi, personal am vazut f multi mecanici care le strang la mana, din momentul cand ajung suruburile la capat de cursa strangand inca umpic si atat.

Poate o sa iti raspunda si altcineva cu un document oficial mai exact.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi dar faza e ca la mine sunt 3 randuri de suruburi, cate 5 bucati pe fiecare rand.

1 2 3 4 5

6 7 8 9 10

11 12 13 14 15

Din ce am mai vazut pe net cica trebuie stranse la 10 N/m, dar o ordine exacta ca in cazul ciulasei nu am reusit sa gasesc.

Astept totusi si un raspuns de la cineva care poseda carte de service pt motoare 1.4 16v.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar nu e nimic critical la faza asta. Incepi cu 8 , apoi 3,13 si tot asa catre extreme. E un simplu capac,care adaposteste axele cu came, nu e vorba de prezoane de chiulasa sau biele etc unde cuplul e foarte important.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, probabil asa o sa fie ordinea de strangere, la o forta de 10 N/m. Totusi capacul ala nu e chiar asa de simplu deoarece pe el raman axele cu came, deci pt. a-l desface va trebui demontata si distributia. De ce ma temeam de aia nu scap...

post-51381-0-78022300-1353447516_thumb.p

Modificat de Aurelian 6n2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trage un ochi la filmulet.Mai tarziu o sa iti pun si documentatia tehnica.Procedeul este identic,cu toate ca motorul in cauza este de la alta masina.Nu cred ca o sa ai posibilitatea sa faci ca specialistii din filmulet...dar e bine de vazut..

Am uitat sa specific,acorda o atentie SPORITA,locasului unde iti intra bujiile.La motorizarea ta,locul trebuie si el etansat cu silicon pt ca sa nu iti patrunda ulei in camera bujiilor.La masina din filmulet nu se aplica silicon in zona pt ca chiuloas-a este prevazuta cu oringuri de cauciuc pt etansarea camerei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, foarte interesante materialele.

Off topic : o singura chestie ma intriga : de ce sunt trecute aproape toate tipurile de ulei de motor, adica eu stiu ca se pune ulei A3/B4 vw502.00, 505.00 sau long life 504.00, 507.00 sae 5w30 sau 5w40, iar in materialul de mai sus sunt trecute de ex.10w50 sau 20w50... :sly:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Datele despre ulei sunt facute pt toate tarile si pt toate zonele climatice.Daca ai masina in Siberia iti dai seama ca iti trebuie un ulei mai special,daca ai masina in Africa...iar un ulei mai special sa nu se faca pisat de la caldura. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult pt documentatie, explicatii & stuff. O naveta de bere virtuala de la baiatu'. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!