Jump to content

GOLF V R32 VS GOLF V GTI


playhard
 Share

Postare recomandată

Sunt multe discutii pe tema aceasta . Vreau sa stiu si eu parerea voastra despre cele 2 masini , daca merita acea diferenta de bani care este cam de 7000 euro , pentru ce ati opta . :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • D_T_Z

    9

  • razdan

    8

  • auto-extreme

    5

  • SpeedeR

    5

Parerea mea este ca merita Golf V R32. Aspectul(daca nu iti place grila aceea cromata o poti schimba : http://www.eurogearusa.com/ ) si 4Motion-ul fac totul. Iar daca sunt finante se poate face un upgrade frumos : http://www.hgp-turbo.de/vw/r32_5.html .Numai bine & sa ne comunici ce alegere ai facut!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt multe discutii pe tema aceasta . Vreau sa stiu si eu parerea voastra despre cele 2 masini , daca merita acea diferenta de bani care este cam de 7000 euro , pentru ce ati opta . :icon_cheesygrin:

tu stii cel mai bine ce vei face cu asa masina, daca esti pregatit pt un consum urban de 18%, motorul si 4 motion fac toti banii !! dar daca esti genul care apasa ponderat pe acceleratie, cred ca dai 7000 euro pe ceva ce nu vei folosi f des !!

PS: intr un numar de anul asta al revistei top gear, claudiu david (pilotul omv) a laudat audit a3 cu motorul 3.2 si cutia dsg , spunea ca masina accelereaza si frineaza f bine, schimba f repede cutia dsg, suspensia este f buna dar nu a reusit sa ajunga de la bucuresti la constanta cu un rezervor de benzina !!

sa pui poze cu alegerea facuta si masina achizitionata !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ar fi sa aleg mias lua r32 :)

totusi.. 50 cai in plus, 4motion , dotari standard in plus , zgomotul evacuarii si cel de motor v6

consumul e relativ... orice masina consuma mult daca dai in ea :(

Modificat de SpeedeR23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand am vazut preturile pt R32, am configurat unul pe net..si mi-a iesit la vreo 38.000...cam mult, nu?

dar daca ai, merita sa dai diferenta peste un GTi..mai ales ca 4motion permita modificarea masinii mai mult decat la un GTI...dar oricum si GTI este o achizitie de invidiat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as spune cam asa ... :)

Argumente pro R32:

1. tractiuna integrala e primul argument si aproape ca numai asta si merita banii;

2. motorul aspirat V6 si aspectul curbei de cuplu potrivite pt. 4 Motion;

3. de la un anumit pret de achizitie in sus, nu mai conteaza consumul ... ;)

4. senzatiile vor fi in mod sigur superioare GTI-ului, cel putin datorita unui g mai mare pe viraje ... :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi mult pt sfaturi . m-am documentat mult despre masina am citit forumuri de afara si peste tot se vorbeste despre diferenta de bani dintre cele 2 masini , unii zic ca nu merita aceasta diferenta deoarece senzatiile sunt aceleasi in amandoua masini altii zic ca diferenta merita .

Am trimis un mail pt un drive test la r32 dar nu stiu ce sanse sunt sa pot face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@playhard : Parerea mea e ca ar trebui sa va duceti in persoana la Porsche Romania & sa solicitati un test-drive cu Golf V R32 deoarece nu cred ca dau ei asa de mare importanta genul astora de e-mail. Cred ca daca vad ca sunteti determinat pe GTI sau R32 o sa va lase mai mult ca sigur sa faceti test-drive cu ambele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DemenTZial are dreptate, eu nu am primit raspuns la un email cu o intrebare elementara privind oferta de anvelope de iarna.

O discutie pe viu, argumentata si cu o atitudine de negociator (i.e. ai putea lua altceva de la concurenta VAG ...) pot duce uneori, neasteptat de usor la un test drive.

Oricum atitudinea e importanta pentru ca vei vrea sa negociezi si un discount ...

OT ... daca R32 ar mai fi si quattro, aproape ca l-as lua si fara test-drive. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Argumente pro R32:

2. motorul aspirat V6 si aspectul curbei de cuplu potrivite pt. 4 Motion;

Eu nu mai sunt adeptul motoarelor aspirate;

Prefer turbo; Pe de alta parte motorul aspirat este mai selectiv pt. pilot / sofer; Prefer totusi cuplu la aproape orice turatie; si am devenit si dependent de sunet... (la cit SDI am suportat inainte)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunetul, muzica tin de gust.

Si de gustibus ...

Unii apreciaza mai mult sunetul V6 aspirat, decat cel aferent turbo (benzina desigur) :salut:

Cuplul maxim e dezvoltat de R32 la 2500-3000 RPM si e de 320Nm.

R32 pare sa aiba deci si "cuplu la aproape orice turatie", si mai bine chiar dacat concurentul in cauza.

N-am mai amintit de avantajul absentei unui gol turbo la R32 pt. ca se pare ca acest fenomen e destul de redus la GTI. Cunoscatorii stiu mai bine ...

In rest e oricum o chestiune de gust, de detalii si de preferinte.

Si oricum ambele sunt masini bune si sunt ... VAG!

Asa ca playhard ... bafta la testari si la negocieri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa ma bag si eu in discutie...

GTI-ul are avantajul ca este turbo iar marele dezavantaj ca nu este 4 motion.

Daca GTI-ul ar avea si o versiune 4 motion ar fi o alegere dificila. Chiar daca s-ar ridica pretul la GTI cu 1000-1500 euro pt un 4 motion, o diferenta de vreo 5000 euro pt un R32 mi se pare cam mult pt 50CP in plus.

Sunt convins ca isi merita banii amandoua modele, dar asa si un A8 W12 isi merita banii :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OT ... daca R32 ar mai fi si quattro, aproape ca l-as lua si fara test-drive. :D

Cum adica quattro? te referi la 4motion? R32 este 4motion cu cuplaj haldex, la fel cum are mai nou si quatrro de pe A3.

Despre GTi in schimb, istoria si ideea modelului nu va aduce niciodata tractiunea integrala pe aceasta masina.

Eu as lua R32, pentru motorul V6 si tractiunea integrala. Pretul este ok, din punctul meu de vedere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se refera la Quattro disponibil pe Audi-urile cu motoare montate longitudinal si dif Torsen. Parerea mea :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D Nu pot decat sa confirm ceea ce spune Toni.

Din tot ce vad in media sau in literatura, dpdv al comportamentului sportiv Torsen pare sa fie in avantaj ...

Am vazut "istoria si ideea modelului" GTI, dar indrazneam sa sper ca traditiile se mai pot schimba.

... in rest exact aceeasi opinie despre R32 o exprimasem si eu (punctele 1 si 2 din postul 6).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut un filmulet in care BMW serie 3, X5, Lexus, Nissan Patrol, Volvo allroad, Audi allroad (quatro, diferential torsen) se intreceau in a urca o partie cu zapada.

Numai Audi a ajuns pana sus.

Modificat de MIGUEL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OT: Miguel, impresionant acel reportaj tv. Foarte tare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK ppl. News flash !!!

O informatie pt voi: Consultati schema curbei de putere a GTI-ului (motor FSI Turbo) si comparati-o cu cea a R32-ului.

GTI-ul o face la toate capitolele !! Cei drept are cu 40 NM mai putin dar plaja este incredibila !!!!!

Am pus mai jos pozele (they speak 4 themselves)

Cu un mic tuning la GTI (prin bunavointa lui Voinea) veti zdrobi R32-ul la orice turatie !!!!

La R32 un tuning doar din soft nu va da un castig fff mare pt ca e motor aspirat natural. Trebuie o investitie de 3-4 mii de euro ca sa montati un turbo, daca nu si mai mult.

La GTI un soft tuning va da in jur de 250 CP si un cuplu de aprox 370 Nm (sursa.. dl Voinea).... si asta la un pret de nimik :).

Ce vreau sa spun este ca daca ai bani de cheltuit in tuning (multi sau putini), la GTi castigi mult mai mult decat la R32. Daca iau de ex. 2000 EUR si ii bag intr-un GTI (as vrea eu:)) scot o masina cel putin egala cu un R32 tunat tot cu aceeasi suma de bani.

Dupa cum spunea si Jeremy Clarkson (Top Gear) apare insa problema ca la o masina cu tractiune fata nu prea mai ai randament daca are peste 250 CP. Sunt prea multi CP pt o singura punte motrica, si vei obtine "wheelspin si loss of traction" mai tot timpul. Ca sa nu mai zic de fenomenul "torque steering" (pt cunoscatori).

Jos palaria aici pt R32 !!!!!! Baiatul e capabil de muuult mai mult !

---------------------

Pt Razdan,

"R32 pare sa aiba deci si "cuplu la aproape orice turatie", si mai bine chiar dacat concurentul in cauza." ... vezi pozele si convinge-te singur :(

Singurele puncte forte ale R32-ului sunt dotarile standard si tractiunea 4Motion, care isi face treaba bine pe masina asta !!

Diferenta 4Motion / quattro este ca raportul de variatie a puterii motorului intre punti este mai mic la 4Motion decat la quattro, desi ambele sunt haldex !!

I rest my case :(

Modificat de andreiloghin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bravo pentru grafice andreiloghin, se observa, daca te uiti cu atentie la valori, tocmai ... confirmarea celor spuse de mine.

R 32 are permanent un cuplu de peste 280 Nm pana la turatia de putere maxima, in timp ce GTI are numai 280 Nm, chiar daca liniar.

Si la comparatia "4Motion / quattro ", vezi ca, asa cum s-a mai scris mai sus, quattro e torsen (torque sensing), nu ... "haldex", si aici e mica diferenta pentru care nu vezi 4Motion in sport. :)

keep the course ... :(

Modificat de razdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Andreiloghin: din punctul asta de vedere ai dreptate, GTI-ul este masina de avut daca mai vreun mic un boost rapid de putere. Dar pentru modificari serioase GTI-ul nu misca. Inca nu au aparut kit-uri cu turbine mai mari pentru el si chiar daca ar exista ar avea turbo-lag mai mare, cuplu deficitar la turatii mici sa nu mai vorbesc de probeleme de tractiune puse de o singura punte motoare. Pe cand la R32 e alta poveste ... 3.2, V6, 4motion, va avea cuplu chiar foarte jos in ture, tractiune mult mai buna si asa mai departe. Desigur astea sunt discutii de dragul discutiei ca nu stiu cati vor modifica asa puternic R32 la noi :)

Daca le-as pune in balanta as lua GTI. Desi sunt fan al motoarelor aspirate si al tractiunii spate (sau macar integrala), diferenta de pret e prea mare iar R32-ul nu aduce foarte multe in plus (in afara de motor si motricitate si putin exclusivism, e cam aceeasi masina).

Modificat de toni
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din punct de vedere al masinii stock, numai integrala de la R32 as vrea-o pe masina mea. Totusi...7K Euro e un pret cam mare numai pentru atat. Dupa mine restul sunt nesemnificative. Diferenta aia de cuplu si putere nu mi se pare fenomenala mai ales ca R32 este mai grea. Din punct de vedere al modificarilor, iarasi depinde de buget. Pe GTI dai X bani si inca vreo 300E pentru ciptuning si treci de R32. Totusi...mai mult de 270CP ( cip + turbo-back ) nu-si au rostul pe tractiune fata. Pe R32 dai X + 7000 + 13000 si o faci intr-adevar la 400Cp dar...cu ce costuri !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va multumesc inca odata pentru sfaturile primite . fuscobal in legatura cu acel tuning de 70 cai turbo pack + chip nu stiu ce vei face cu puterea asta pe FWD , vizioneaza emisiunea de la topgear in care s-a testat Opel Astra OPC 240 bhp FWD sa vezi ce se intampla la plecari si viraje.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bravo pentru grafice andreiloghin, se observa, daca te uiti cu atentie la valori, tocmai ... confirmarea celor spuse de mine.

R 32 are permanent un cuplu de peste 280 Nm pana la turatia de putere maxima, in timp ce GTI are numai 280 Nm, chiar daca liniar.

Si la comparatia "4Motion / quattro ", vezi ca, asa cum s-a mai scris mai sus, quattro e torsen (torque sensing), nu ... "haldex", si aici e mica diferenta pentru care nu vezi 4Motion in sport. :(

keep the course ... ;)

Razdan,

1. Ma rog, ziceai ca R32-ul are cuplu maxmim pe o plaja larga de turatie.... NU e asa. Are maxim doar pe o plaja de 1000 RPM. E adevarat ca are constant peste 280 dar e mult mai scump decat GTI-ul.

2.pe masini cu motor amplasat transversal, grupul VAG nu pune torsen !!!!!

e o imposibilitate tehnica !!

mai documenteaza-te

3. "quattro" (denumirea de marketing a tractiunii integrale de la audi) este si haldex si torsen, iti garantez.

4 haldexul (diferential cu visco-cuplaj) este mult mai rapid decat torsenul in transferarea cuplului intre punti insa nu are o variatie prea mare (la Audi A3 este maxim 50% pt spate si 100% pt puntea fata !!)

5. Torsenul, este un diferential pur mecanic si este cel mai bun in transferarea cuplului intre punti dar mai lent un pic (ex la A4, A6, A8 transfera 35% cu 65% intre punti fata/spate si invers, iar la noul RS4 si Q7 variatia maxima este 25% cu 75% intre punti cu precizarea ca setarea default la ultimele 2 modele este 60% spate si 40% fata)

iar daca nu stiai, pe o platforma comuna (Golful are platforma lui A3, nu vei gasi motoare amplasate altfel decat la primul model aparut din fabrica)

Exemplu :

Skoda Octavia 2, Touran, Leon nou, Golf V, Passat, si inca cateva, toate au platforma tehnica a lui Audi A3 !!!!!!!!

Modificat de andreiloghin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la comparatia "4Motion / quattro ", vezi ca, asa cum s-a mai scris mai sus, quattro e torsen (torque sensing), nu ... "haldex", si aici e mica diferenta pentru care nu vezi 4Motion in sport. :(

keep the course ... ;)

4Motion (esti si el haldex si torsen) va fi intotdeauna mai slab decat sistemele de la Audi. Si precizez aici ca este pur si simplu o copie a celor de la Audi

Cand VW a cumparat Audi au "imprumutat" aproape toata tehnologia lor... bulangii. Audi venea cu "know-how" iar VW cu banutzii ;)

Stiati ca ?: Candva imediat dupa al 2-lea razboi mondial Mercedes Benz a fost propietarul lui Audi ??? Ce-i drept pt putin timp doar, si au vrut chiar sa-i inchida !!!!

Audi a participat in motorsport atat cu haldex cat si cu torsen.... credeam ca stii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!