Jump to content

Schimbare volant masa dubla (DMF) cu volant cu masa simpla (SMF)


Xeo
 Share

Postare recomandată

Mi-a crapat volant (la propriu) iar acum sunt in cautare pentru a achizitiona alta si vreau, ca toti dealtfel :rolleyes:, sa gasesc o varianta cat mai convenabila, ca dupa cum bine stiti reparatia necesita o suma destul de considerabila, aproximativ 30 de mil cu tot cu manopera, necesita schimbarea si a kit-ului de ambreiaj care s-a farmat si el :rolleyes: .

Iar motivul topicului e ca am gasit un set ce cuprinde volant si kit-ul de ambreiaj, toate noi la aprox. 15 mil, insa vanzatorul stie ca acestea au fost cumparate pentru un Golf IV 4motion cu motor ARL insa nu stie daca se potriveste si pe AVF-ul de pe Passat, de aceea rog un coleg care are E.T.O.S sau E.T.K.A sa verifice pentru mine daca aceste piese se potrivesc pe AVF si de la care alte tipuri de motoare se mai potrivesc, cu toate ca ARL-ul este transversal poate am noroc sa ies cu cheltuiala la jumatate de pret.

Nu m-am interesat niciodata in amanunt dar mai auzisem de volantele usurate, piese care nu cred ca sunt OEM, cat de compatibile si fiabile sunt si daca e valabil si pentru cele cu masa dubla.

Am sa incerc sa revin cu codurile exacte de pe piese dupa ce le aflu de la persoana respectiva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt chiar un cunoscator in acest domeniu, dar am aflat de la Volksman ca "nu exista volant sport ci normala sau usurata". Mie la diesel nu mi-a recomandata una usurata, mi s-a spus ca e mai bine bi-masica.

OT: 1800 RON o volant pentru ALH (normala)

Revenind la intrebarea ta, nu stiu daca se potriveste. Poti sa te interesezi de diametrul care-l are ambreiajul tau, si care e cel de pe ARL, si daca sunt la fel, parerea mea este ca ar trebui sa mearga... desi faptul ca un motor e transversal si unul longitudinal... ar putea sa dea batai de cap..

Modificat de Bestie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In caz ca nu se potriveste acel kit, te sfatuiesc sa mergi sa intrebi si la Porsche de aceste piese, pentru ca, spre surprinderea mea am iesit cu muuult mai ieftin la ei, decat aftermarket. In plus, daca mergi cu kitul de ambreiaj vechi, iti mai scad cateva milioane din pret.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De pe masina mea am demontat o volant (OEM) care e de 230mm diametru, iar dupa totate programele, reiese ca AVF-ul cu 5 trepte manual, sunt disponibile doar volante de 240mm (cod original 03G105266AT). Care este explicatia? Ce se intampla daca pun volant si ambreiaj de 240mm?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit si cu niste poze, poate ma lamureste careva :) . Oricum ma gandesc sa ii pun una de 240mm plus kit-ul de ambreiaj aferent.

In ultima poza e diametru total.

post-3988-1202468588_thumb.jpg

post-3988-1202468592_thumb.jpg

post-3988-1202468597_thumb.jpg

post-3988-1202468603_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am aflat singur pana la urma, mult mai greu dar tot e bun.

Scriu detaliile poate or sa fie si alti colegi care se vor confrunta cu aceeasi problema.

volant si kitul de ambreiaj pentru modelul meu de AVF, este de pe AWX, masina este din Mai 2002 de fapt, are cutie manuala in 5 trepte si se pare ca e printre primele AVF-uri care fiind la inceput au avut piese de pe mai vechiul AWX. Daca problema sta altfel astept adaugiri, eu cel putin asa am inteles.

Codul original pentru volant ce corespunde masinii este urmatorul: pe original 038105266AN, iar pe Luk 415011210. Aceste coduri corespund evident si pentru AWX.

PS- Rog un moderator sa schimbe titlul topicului in "Informatii despre Passat-ul AVF" iar descrierea "Dileme si rezolvari" sau ceva asemanator si mutat in aria corespunzatoare, deoarece am observat ca modelul asta e ca un hibrid are din toate cate un pic, sau poate asa o fi doar masina mea, ramane de vazut, cu toate ca are totul inca original pe el si eu am inceput sa il desfac pentru prima data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce inseamna la ambreiaj, in general zis, "cod pe original"?

ca majoritatea sunt facute ori de luk ori de sachs,,,,,asa stiam eu cel putin!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rog un moderator sa stearga topicul ca am descoperit din pacate ca toate datele sunt gresite :D . Am aflat ca de fapt am avut pe masina cutie automata :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noroc.Sunt interesat daca stie cineva ceva despre volant dupa motorul1.9de 101cp de pe octavia tour,are si el probleme cu volant?dar la cel de 105cp de pe octavia2 s-a rezolvat problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate VAGurile cu volant bimasica au probleme, problemele apar mai tarziu sau mai devreme in functie de tipul de motor si de cum este folosita masina (urban/extraurban) .

XEO nu fi secretos, da mai multe date, cum adica sunt datele eronate, cum ai avut cutie automata si acum ai manuala sau cum ????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Citeste acest topic si probabil ca vei afla . :)

PS :

Bimasica , nu bimasina . :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Tu ai bimasică. Tot ce e cu cuplu mai sănătos, are bimasică, pentru reducerea vibrațiilor. Nu știu dacă și

Modificat de gHapciu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

A INCERCAT CINEVA SA PUNA KIT VALEO ( volant SIMPLA +PLACA + RULMENT + DISC UNDEVA LA 1550 RON) ? AM INTRAT PE SITE LA VALEO SI AM GASIT SPECIAL CA INLOCUITOR AL VOLATEI DUAL MASS DE LA SACHS / LUCK . Discul e special conceput sa preia rolul volantei duble si anume acela de a amortiza socurile si vibratiile provenite de la motor . Pe un forum de la Peugeot am gasit ceva informatii . Pe 407 au inceput unii sa foloseasca kitul de la valeo , pe passat exista cineva care a incercat acest lucru????? ...pe mine unul ma tenteaza , am schimbat o data volant( la VW la reprezentanta) si acum la 25000km trb s-o schimb din nou (normal ca a iesit din garantie) si tare mi-e teama ca o sa faca la fel( dimineata imi vibreaza masina enervant de tare , mai ales ca incepe sa fie mai rece ,la temperaturi mari nu prea se simtea , si mie imi vibreaza intre 1800-2200 de ture si nu e de la EGR -schimbat, nu e de la turbina , nu e de la admisie , e doar de la volant ...sa ai noroc sa nimeresti una buna ...cred ca la noi trimit aia toate rebuturile ...da-i dracu ca doar sunt romani ...ce sa zica ) , unele nu sunt bune de noi , altii au schimbat 2,3 pana au gasit una buna .

http://outcat-cs.tec...ndexFramesetJsp

Chiar sunt hotarat sa pun volant simpla am si gasit un pret bun ...(fac un experiment pe banii mei si ii injur pe aia de la VW sau producatorii de volante dual mass care au facut o avere ,,,o fi si o conspiratie)

http://outcat-cs.tec...ndexFramesetJsp

http://www.volante-si-ambreiaje.ro/articol/Skoda/Octavia_2_%282004%3E%29/Kit_ambreiaj_Skoda_Octavia_2_si_Volanta_masa_simpla-347.html

Modificat de fflorynn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Ai sigur volant dubla pe ea? Sa nu fie tot simpla cum vrei sa iti pui. Avantajele deja le stii iar dezavantajele sunt: zgomot mai mare, vibratii care sunt preluate direct de cutia de viteze si este afectata in timp. Acum fiecare isi pune ce vrea, dar ai grija si la kit-ul de ambreiaj sa nu fie Made in EU, fabricate in Turcia majoritatea si destul de slabe calitativ(ma refer la cele Valeo), din cauza aceasta si diferentele mari de pret intre ele.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da volant pe masina e dual mass schimbata la reprezentanta si foarte scumpa ...motoarele anterioare diesel aveau volant simpla si nu am vazut sa aiba probleme la cutie din caUza volantei , iar discul de ambreiaj de la valeo am vazut ca are arcuri de preluare a socurilor , si comparatia asta ca Luk /Sachs sunt mai bune decat Valeo nu prea se vede ....se vede ca piesele originale de VW sunt mai proaste uneori decat cele aftermarket .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am un prieten care a montat pe passat B6 1.9 tdi volant cu masa simpla..si trepideaza masina mai rau decat cu volant cu masa dubla cand era stricata..nu ti-o recomand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de informatie , asta si vroiam niste informatii reale sa fac si eu o comparatie , daca merita sau nu , am vorbit cu un mecanic care a montat chitul , mi-a spus de trepidatii si de faptul ca nu mai ai treaba cu volant ,nu prea merita ...dauneaza confortului ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca producatorul a montat un volant cu masa dubla, a stiut el ce face. N-are rost sa incerci sa scutesti 1000 de lei ca dupa aia sa faci reparatii de 2-3000 de lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Va salut! De prin iunie sunt posesorul unui Golf 4 1,9 tdi de 90 c.p. 4motion, cod motor AGR, si am o mare dilema in legatura cu volant. Din cate am auzit, ar exista un kit de inlocuire al volantei cu masa dubla cu una cu masa simpla, insa vreau sa stiu de la persoane care au experimentat aceasta schimbare daca au intampinat probleme in timp (ma refer la 50k km minim). Am mai schimbat kit-ul de ambreiaj cu tot cu volant la un Golf 5 Plus, insa atunci am optat tot pentru volant cu masa dubla. Deci, pe scurt, 2 mari probleme in cazul optarii pentru volant cu masa simpla:

1. Discul de ambreiaj se va uza mult mai repede?

2. Din cate am inteles, volant ar fi un fel de "echilibru" al vibrochenului. Daca inlocuiesc volant cu masa dubla, cea cu masa simpla va avea aceeasi greutate si aceleasi caracteristici in "echilibrul" vibrochenului?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1- Nu. Configuratia de volat G60 + ambreiaj Vr6 rezista la un cuplu mult mai mare decat cea originala cu volant dual mass. De aici si fiabilitatea mai mare a ansamblului volant/ambreiaj. Volantul (sau kitul de ambreiaj, nu mai stiu sigur) il gasesti in ETKA drept piesa originala de schimb si la motoarele 1Z, ALH, AGR.

Ca fapt divers, la nemti, Octavia 2/ Golf 5 destinate taximetriei vin din fabrica dotate cu volant single mass. (asta ca o paralela la G4, bora, octavia)

2- Greutatea volantului de G60 este apropiata de cea a volantului pe care il ai acum. Se poate pune si o versiune usurata, dar atunci apar vibratii suplimentare. Oricum, vibratii in plus vor exista, in special cand masina e pe liber. Uzura suplimentara va fi suportata de semeringul de palier.

Eu sincer nu am sesizat nimic deranjant ca zgomot. Ce imi place este ca motorul pare putin mai elastic , iar pedala de ambreiaj e mult mai moale si precisa. Am aproximativ 30-35.000 de km facuti cu aceasta configuratie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce cod motor ai la Bora? Poti sa-mi spui pentru ce kit ai optat si costul acestuia? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian pinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!