Jump to content

Inlocuit cutie manuala cu DSG pt B6....


grasu79
 Share

Postare recomandată

Salut ,

Deschid acest topic in speranta ca pot ajuta pe cei care au nebunia mea...de a transforma un b6 din 2007 cu cutie manuala intr-o masina cu cutie DSG si multe alte optiuni.

Cand m-am apucat nimeni nu a zis ca o sa reusesc ,ca sunt multe chestii de modificat si ca nu merita ...

Culmea..dupa ce ne-am apucata de masina(un mare meserias in masini din grupul vw,Razvan,caruia ii si multumesc ,si Florin de la FIA BEST ELECTROSERVICE,un super service) am descoperit ca lucrurile se rezolva super eleganat si rapid.

Esential aste cel care lucreaza la masina ..trebuie sa aiba temeinice cunostinte despre masina ...instalatie electrica,mecanica si un pic de softare....a .... si sa mai fi dezechipat masini .

Ok acum 2 saptamani s-au apucat de masina.....au demontat tot de pe ea,inclusiv plafon,bord ....tot complet ..a ramas cheala ...bine asta ca am vrut eu sa schimb si instalatia electrica cu una de pe o masina de an mai recent (2009) ca sa am mai multe optiuni pe masina(senzor de ploaie ,autohold,centrala electrica de generatie noua...etc)....

Dupa demontare s-a trecut la montarea cutiei unde nu au fost probleme ..se schimba planetarele pentru ca au alte prinderi pe cutie ,se monteaza schimbator nou de dsg..si incepe distractia ...adica se verifica daca culorile firelor din instalatia noua corespund pinilor de pe calculatoare (aici trebuie sa fie ok cel care monteaza ..altfel nu ii da de cap )....

Operatiunea de schimbare a cutiei se poate face fff usor fara a modifica instalatia (a mea masina este din 2007 ) dar cu mare pricepere sa se refaca circuitul electric al cutiei spre motor si bord ...

Clar cea mai complicata etapa este aceasta ,de aranjare a firelor pe cablaje..dar este realizabila.

Dupa aceea am pus si autohold,ai au inceput codari pe masina ....

neaparat o scanare completa a masinii inainte sa va apucati de treaba ca sa aveti setarile ABS.....la unii s-ar putea sa nu fie nevoie ..eu am schimbat si calc de la frana de mana pt ca i-am pus autohold si ca i-am schimbat si instalatia ......poate la cei cu masinile de generatie mai noua -de la 2008 --nu mai este nevoie.

Verificat volant inainte de montare ca sa nu fie surprize dupa ...scimb ulei si filtru la cutie ...astea tin cutia ....

Plus ca trebuie mare grija de unde luati cutia ..cum a fost intretinuta,,,,istoric cutie ....mecatronicul este o groaza de bani !!!

Dupa toate astea ......vine satisfactia muncii............

Daca sunt doritori putem discuta si va ajuta si cu poze si cu alte informatii.....si daca vreti va pun si in legatura cu baietii care s-au ocupat de masina ..sunt din Bucuresti!!!

Modificat de grasu79
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Autohold - mergea si pe vechea configuratie - doar ca, la calculatorul nou al franei de mana - auto hold-ul lucreaza automat - dupa setare.

Oricum, si la modelul vechi - mars01 a facut deja un modul, care emuleaza aceeasi functie.

felicitari petru acest retrofit !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faina treaba ai facut, felicitari! Cum e acuma cu DSG? :P

Ce optiuni ti-ai mai pus?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin ..mare om mare caracter..asa cum te stiam !!!

Multam de apreciere.....finalul iti revine tie in seara asta .....

PT xDaniel:

Eu nu aveam decat dotarile de confortline pe masina..schimbasem RCD si pusesem navi ..alt can .....acum urmeaza scaunele incalzite,am pus AH,am instalatia pentru senzori ploaie ..mai trebuie sa schimb parbrizul si sa montez restul(senzor,oglinda),corneringul ca nu il aveam pe 2007,si acum caut volanul cu padele ....

Apoi ...mai fac pauza ca nu mai sunt finante ..de la anul vedem ce mai putem adauga... cluster nou ....as vreasi instalatia de xenon OM cu faruri cu tot si ce o sa mai pot face .

Modificat de grasu79
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte ok descrierea. Astept si pozele pe mail :)

Cu RAR-ul cum ai rezolvat ? Trebuie modificat si in carte, cred ca e nevoie de omologare individuala intrucat sunt modificari constructive si iti va completa rubrica de observatii.

Apropos, am gasit cutie DSG si planetare, 1300E ambele, dar sunt la Oradea, trebuie sa-mi fac drum pana acolo si cred ca trebuie sa duc cutia la D&C Oradea sa ii verifice mecatronicul inainte de a o cumpara, ca sa nu iau plasa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari pt reusita. Atat tie cat mai ales ajutoarelor.

Citind istoriile SKF-urilor lui Florin nu mai are rost sa comentam despre competentele lui in domeniu.

Bravo voua.

Nu ar fi rau un DIY.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu RAR ul nici nu m-am interesat....am sa intreb si acolo dar nu stiu daca este neaparat nevoie pt ca in talon nu scrie ce transmisie are masina ....am sa verific si la ei si postez(nu mai stiu daca scrie in carte )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie nimic de la RAR, ca doar nu ai schimbat motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu as face chestia asta la GTI-ul meu Ed. 35, doar ca invers, adica as trece de la DSG la manuala. Dar cutie manuala de Ed. 35, planetare, pedalier, etc., sunt mai greu de gasit. Plus ca pierd garantia, masina este din anul curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari , dupa ce am citit ce ai scris aici mi se pare doar complicat ce ai facut tu pe masina. Pana acum credeam ca e irealizabil. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este irealizabil din moment ce nu am pus o cutie de alta masina...cutia asta vine echipare din fabrica pe masini ..deci nu are ce sa nu se potriveasca ....

Bine trebuie sa le calculezi un pic si asa cum am spus mare atentie la omul care monteaza pe masina componentele ....nu trebuie sa fie doar "mecanic" clasic ....trebuie sa stie multe chestii.

Oricum ,dupa toata nebunia satisfactia este maxima..si nu neaparat ca nu as mai fi avut masina cu cutie automata ..ci de faptul in sine ca au iesit lucrurile cum au trebuit ...adica super ok .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina merge si schimba superb.... vis. Totul facut ca la carte....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multam Florin ...nu vrei sa ne apucam si la tine????ca doar ai mers cu masina si ai vazut care ii treaba ..... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... si cand o sa fie gata, o vand ? :lol: ca asa s-a intamplat cu fostul B5.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie nimic de la RAR, ca doar nu ai schimbat motorul.

Te contrazic: trebuie omologare, pentru a trece in CIV noile caracteristici constructive, conform Ordinul 1275/2009

Omologarea se acorda pentru

7.3. vehiculele rutiere inmatriculate/inregistrate in Romania care au suferit modificari ale caracteristicilor constructive mentionate in CIV

In talon nu scrie de transmisie, dar scrie in CIV. La orice ITP sau Autentificare la vanzare-cumparare e temei de iures...

@grasu: te rog spune-mi o chestie: cand ai luat cutia cum ai verificat mecatronicul ? Ai mers pe incredere, sau... ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

costuri? consumul de motorina a crescut sau a ramas la fel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In carte m-am uitat si nu am vazut rubrica cu transmisia.....nu cred sa fie probleme cu itp .... Repet nu scrie automata sau manuala in carte....dar vom vedea la momentul potrivit!!!

La verificarea cutiei am mers pe incredere...am luat cutia de la un prieten.....

Consumul nu pot sa stiu daca a crescut pt ca nu am iesit cu masina din oras.....iar in oras nu ii poti face consumul ..

Modificat de grasu79
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt Florin :Multam mult pt codul ABS.....ramai un mare domn ..am bagat codul tau si a mers din prima ...cine stie ..stie .....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Grasu79 cred ca mi-ai devenit cel mai antipatic personaj de pe forum. Acum te invit pe tine s-o convingi pe nevasta-mea de oportunitatea cumpararii unui dsg. Macar ma impacasem cu ideea ca daca n-a fost sa fie cu dsg... n-a fost. Pana ai aparut tu... :lol:

Sincere felicitari! Cel mai tare retrofit. Sper totusi sa nu-ti incarci constiinta cu ceva divorturi printre familiile colegilor. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Grasu79 cred ca mi-ai devenit cel mai antipatic personaj de pe forum. Acum te invit pe tine s-o convingi pe nevasta-mea de oportunitatea cumpararii unui dsg. Macar ma impacasem cu ideea ca daca n-a fost sa fie cu dsg... n-a fost. Pana ai aparut tu... :lol:

Sincere felicitari! Cel mai tare retrofit. Sper totusi sa nu-ti incarci constiinta cu ceva divorturi printre familiile colegilor. :lol:

Cata dreptate ai ! M-a imbolnavit si pe mine....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai ce sa zic ..imi pare rau de situatia iscata de mine ....ce ma bucur este ca merg toate optiunile pe masina ca atunci cand am luat-o..bine dupa multa munca si cu ajutorul prietenilor .....fara baiatul care a echipat masina,Razvan,fara Florin FiabestElectroservice unde s-a facut masina si nu in ultimul rand fara indrumarea si ajutorul codarilor facute de Florin SKF nu reuseam sa fie totul impecabil ...oricum inainte sa va apucati ar trebui citit mult despre si mare atentie la piese ,,,,.

oricum eu va multumesc pentru aprecieri (eu am avut sustinere totala de la sotie ...masina este pe numele ei si m-a lasat sa o dezmembrez) si poate reusim sa facem o intalnire unde sa mai discutam ...

Bafta ...merita din plin investitia !!!(atat banii cat si nebunia)!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei, sper ca ai sesizat gluma.

Revenind la topic, ma intreb oare cum poate fi verificata o cutie SH? E cam greu de gasit o cutie pe o masina in stare de functionare, avand in vedere problemele la mechatronic, care nu apar intotdeauna la scanare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revenind la topic, ma intreb oare cum poate fi verificata o cutie SH? E cam greu de gasit o cutie pe o masina in stare de functionare, avand in vedere problemele la mechatronic, care nu apar intotdeauna la scanare

Aici e marea problema. Am gasit cutie + planetare la 1300E la Oradea, vanzatorul are parc de dezmembrari, cica deja e data jos, nu ofera garantie si nici nu accepta sa mearga cu cutia la D&C Oradea pentru testare.

Inca ceva: mechatronicul se poate scana fara sa fie conectat pe masina ? Are propria mufa de diagnostic ? Sau se face prin OBD-ul masinii ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ai cum sa testezi o cutie automata, cand nu e pe masina.... in rest, sa o desfaca si sa vada daca e e totul cum trebuie in ea, se poate face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, ai dreptate Florin ! Doar ca, daca e buna cutia si mecatronicul cu probleme, costa 2000E un mecatronic. M-am interesat si e cam riscant de cumparat cutie demontata de pe masina.

Din ce mi-au spus de la VW, ideea ar fi ca masina donatoare sa fie macar "pornibila" ca sa scanezi mecatronicul inainte de a demonta cutia. Altfel, e loterie mare, e "2000E pe rosu 13" :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!