Jump to content

Sfat cumparare Octavia 2 SH - pareri tehnice la obiect


sorin_balan
 Share

Postare recomandată

mihalachegheorghe36@yahoo.com

Va salut, acum un an si vreo doua luni postam pe acest topic si va ceream sfaturi pentru a cumpara o OC 2 FL, iar la scurt timp am cumparat masina. Astazi postez sa va multumesc pentru sfaturile date la acea vreme si sa va spun ca am parcurs aproape 30.000 km fara nici un fel de problema tehnica si fara investitii in piese, am schimbat doar consumabile (filtre, ulei etc) si chederele de pe usile din fata (faceau zgomot la viteza mare). In rest masina functioneaza la fel ca atunci cand am cumparat-o.

Va doresc numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Buna! Doresc să vă cer un sfat în alegerea unei mașini sh. Octavia 2.

Nu știu ce să aleg între 1,6 mpi, 1,4 tsi. sau 1.6 tdi. Menționez că merg până la 10.000 km / an (3500 in convediu). Am citit o gramada de informatii si e varza in capul meu. Turbine....volante...probleme...nu mai stiu, parca mi-e si frica. Vun de pe un Golf 4 1.6 16 v.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei Octavia 2 facelift mergi pe 2.0tdi CR oricare din variantele de putere, se zice ca are ceva mai putine probleme decat 1.6tdi.
1.6mpi n-ar fi un upgrade fata de masina actuala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna Ioana.

La ce rulaj ai estimat tu, eu as cumpara "clar" benzinara.

Daca gasesti un 1.6 mpi bun, ar fi alegerea cea mai potrivita ( zic io - o poti pune si pe gaz ).

Conteaza mult si ce gasesti in piata oricum, nu TDI....daca vrei sa mergi in afara in concedii, pe viitor, poate o sa iti fie restrictionat accesul in anumite localitati cu tdiul fiid max. Euro4.

1.4 tsi din perioada aia au avut ceva probleme ( citeste forumul in aria dedicata ).

Succes si noroc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.6mpi e bun, dar cum am zis nu ar fi cu nimic diferit fata de masina actuala. In Octavia o sa incapa mai multe bagaje, deci o sa se miste mai greu decat golful in concedii.
A mentionat 1.6tdi, deci cauta si euro 5, iar dintre motorizarile care s-au pus pe Octavia intre 2004-2012 2.0tdi CR e printre cele mai fiabile.

Modificat de Adi_vw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu m-am gandit la 1.6 mpi. Ce as castiga fata de golf 4 1.6 16v:            ......airbag de la 4 la10, de la DOAR ABS la ABS, ESP, ASR.........plus spatiu.

Nu pun pret ca nu are nu stiu ce an, nu dorm in ea, ci doar merg din punctul A in punctul B.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.6 mpi e un motor clasic si simplu, fara probleme, insa si fara pretentii pt mers mai vioi sau consum redus. Gandeste-te ca e acelasi motor ca pe golful tau doar ca ai o greutate mai mare.

1.6 tdi are destule probleme si nu merita sa te uiti la el decat daca faci multi kilometri anual, ceea ce nu e cazul dupa cum spui.

1.4 tsi ar fi alegerea ideala dpmdv. Are ceva probleme, insa sunt cunoscute si nu sunt asa costisitoare precum la diesel, plus ca ai sanse sa gasesti una care sa aibe reparate unele defecte de fabricatie. Vezi distributia pe lant care daca a fost schimbata cu un model mai nou, nu mai stai cu griji.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu daca as lua 1.4 tsi, l-as baga "direct " in service si revizie generala la motor ... indiferent de ce spune vanzatorul ca ia facut.

nu zic ca motorul e rau dar, mai ai nevoie de ceva bani dupa achizitie si nu -s putini.

cine crezi tu ca te lasa ca , inainte de cumparare , sa-i desfaci distributia si sa o verifici , eventual sa masori sageata lantului ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cascadoru nici eu nu cred ca te va lasa cineva sa desfaci sa vezi in ce stare e lantul, insa poti sa vorbesti cu vanzatorul sa fii langa masina cand porneste masina pt prima oara dimineata, si atunci vezi daca se aude sau nu lantul. Si daca ar fi sa schimbe lantul preventiv, tot nu e un capat de tara, pt ca si la 1.6 mpi si la 1.6 tdi dupa cumparare ii vei schimba distributia pentru linistea personala, nu?

Un prieten are o jetta din 2010 cu 1.6 mpi si pentru mersul prin oras e ok motorul, chiar daca consuma cam mult, dar se incalzeste repede, porneste oricand si nu a avut niciodata probleme (masina cumparata de noua), insa la drum lung, cu 4 oameni si bagaje, e cam chin. Ori mergi linistit, fara depasiri din scurt, ori te orientezi la alt motor. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,

As dori niste pareri referitoare la masina din titlu (fiabilitate/consum), in special de la posesorii acestui model. E o masina pe care am gasit-o in Germania , auto este din 2013 Km reali verificati in retea ~100 k cost ~13500 euro.

2.0 125Kw  Cod motor CEGA

Am cautat informatii legate despre acest motor dar nu am gasit mare lucru . 

Daca nu am postat unde tb, rog moderatorii sa ma ajute.

Merci anticipat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salutare,

Vreau să iau o Skoda Octavia 2, din 2012, 1.6 diesel 105 cai, prim proprietar. 

Anunțul este aici: https://www.autovit.ro/anunt/skoda-octavia-ii-ID7GvdNk.html

Nu are cine știe ce dotări, avantajul ar fi că are o trasabilitate - prim proprietar, km puțini pentru un diesel. 

Merg 20-25 mii km pe an, de accea caut diesel. Ce părere aveți despre motorul ăsta, este fiabil, volantul are probleme, injectoarele, turbina? Știu că cele de 2.0 au cam toate probleme premature cu volantul...

Am sesizat că are scurgeri de ulei în zona acelei conducte....să fie oare de la un O-ring?fasfsafafa.thumb.jpg.4fdb0e6e8655d3ff041e32667acc3c0d.jpgscurgere de ulei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu iti spun experienta mea cu o masina identica cu aia din link-ul tau, pana si la dotari. Doar culoarea difera, a mea era visinie...

Dupa ce am platit o caruta de bani s-o iau direct de la neamt de acasa, tot prim proprietar, vreo 140-142.000km verificati si care se pupau cu cartea service, avea cand am plecat cu ea din Germania, am ajuns cu ea in tara, am facut distributia si ce mai trebuie cand iei o masina, doar sa dorm linistit noaptea. Platisem cu aproximativ 1000-1200E in plus peste media preturilor de pe mobile.de, doar sa fiu linistit ca am luat  o masina ok si pe care sa ma pot baza. Am mers cu ea din Aprilie-Mai pana in August, doar drumuri extra-urbane (un drum Bucuresti-Busteni-retur, DN1, o data la 2 saptamani), alimentata numai la OMV cu MaxxMotion, ulei Motul luat din Germania, de care se bagase si pana atunci in ea, nu mai retin exact de care. 

Prin Iunie m-a lasat compresorul de la AC, dar asta nu e atat de important, parca 1200-1300 lei am dat pe altul nou si am terminat balciul.

In August, plec cu familia in concediu in Grecia, si fix la drumul dus, pe centura Sofiei ma lasa un injector ... mers linistit, pilot automat la 120, tineam volanul drept si imi imaginam cum stau pe sezlong cu un gyros in dreapta si o halba brumarie de Amstel in stanga, moment in care a inceput mersul in 3, ca de tractor. ? Cu greu isi poate imagina cineva ce a urmat si cati sfinti am coborat in momentele alea...

Am oprit motorul, lasat 10 minute, re-pornit, mergea perfect. Mi-am mai continuat drumul vreo 300km, timp in care a mers perfect. Dupa ce am trecut granita la greci, la vreo 50km, a murit de tot si bordul s-a transformat in brad de Craciun. Sa n-o mai lungesc, cauta service in Grecia sambata dimineata, cand putorile alea oricum nu muncesc, facut rost intr-un final de service, comandat in Atena injector nou, lasat masina acolo 3 zile, platit si montat injectorul nou, luat masina si vazut in continuare de concediu pana la drumul de intoarcere, cand, tot pe centura Sofiei ajunge sa moara alt injector, de data asta cel cu numarul 4 ... Platit platforma pana la Ruse si de acolo am mers in 3 pistoane pana in Bucuresti, dupa ce ma mancase de vreo 1000Euro masina asta cu injectoarele ei. Asta se intampla Sambata, Luni comandasem un injector SH, Marti montat injectorul si Vineri am maritat-o, mi se luase pana peste cap.

 

Ca un facut, la vreo 2 saptamani, un coleg cu o Jetta 2013 cu acelasi motor 1.6tdi, ma suna sa ma duc dupa el ca l-a lasat masina (un injector mai exact) pe Dealu' Negru, intre Valcea si Pitesti... A fost la reprezentanta, a pus botul la ce i-au zis aia acolo si a inlocuit toate cele 4 injectoare pe care a platit 8400 lei !!! Au mers perfect pana Vineri acum, pe 14.12.2018, cand iar i s-a prajit unul. Stiu, e in garantie, dar ca idee ... 

 

Mai am un caz in familie cu o Octavie 2 FL luata de noua din Romania, acelasi motor vestit, la care a picat un injector si a fost inlocuit pe garantie, am crezut ca este un caz izolat, pana sa citesc pe internet ca sunt pline forumurile de plangeri la adresa lor ... De atunci, cu toate pataniile astea, incerc sa propovaduiesc cuvantul Domnului, acela de a nu va lega la cap cu un 1.6 CAYC pentru ca riscati sa va lase in drum cand va este lumea mai draga. Mergeti pe 2.0 direct daca tot vreti diesel, ca mai bine schimbat un ambreiaj de 1500-1800 lei, decat niste injectoare sau pompe de injectie, la niste costuri fabuloase. 

Bineinteles, nu contest ca nu sunt si exceptii, sa vina cineva si sa-mi spuna ca el are 280.000km cu motorul asta si nu i-a facut nimic, insa pentru mi-au fost destul 3 cazuri apropiate mie, suficiente sa imi fac o parere despre motorul asta. Iar forumurile si grupurile dedicate imi dau dreptate. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai verificat pompa de inalta persiune ? Atat motorul 1.6 TDI CR cat si cel 2.0 TDI CR sunt dotate cu pompe de inalta presiune Bosch CP4.1. Este un design neferict al pompei care poate rezulta in particule metalice (span) si astea ajung direct in injectoare, pompa fiind dupa filtrul de motorina. Acum nu stiu daca 1.6 TDI CR are probleme punctuale si cu injectoarele, dar 2.0 TDI CR era un motor super fiabil daca avea vechea generatie de pompe. Din pacate totul tine de noroc la motorele astea, poti merge 500 000 km fara probleme sau te poate lasa in drum dupa nici 100 000 Km.

LE: Toate au probleme cu volatul bimasic mai devreme sau mai traziu: 1.6 TDI, 2.0 TDI, manuala sau DSG. Deja poti sa il consideri consumabil. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Mircione Mircea

Salutare stimați colegi.

Va rog ce ma sfătuiți să fac..am un vw touran 1.9 tdi 105 cp webasto clima bla bla...si ma gandesc sa il schimb cu o octavia 2 breack din 2010-2013 benzinar..dar nu prea stiu ce sa iau 1.4 tsi sau 1.8 tsi si parca asi opta pentru o cutie automată..am văzut multe cu dsg 7 ...ce părere aveți și ce sa imi iau sau sa raman cu touranul...pentru oraș mai am un focus 1.6 cu gpl..?..adică am sa o iau pt plimbări mai lungi. ..si sigur nu voi mai face 12-13 mii km /an ca in prezent..

Va multumesc mult și aștept cu interes parerile voastre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
On 12/21/2018 at 1:28 PM, adrian001 said:

Ai verificat pompa de inalta persiune ? Atat motorul 1.6 TDI CR cat si cel 2.0 TDI CR sunt dotate cu pompe de inalta presiune Bosch CP4.1.

Am facut o greseala aici si ma simt nevoit sa o corectez. Motorul 1.6 TDI are sistemul de alimentare (pompa de inalta presiune + injectoare) de la Continetal (de fapt Siemens), pe cand 2.0 TDI CR are sistemul de alimentare de la Bosch. Injectoarele de pe 1.6 TDI sunt facute de acceeasi firma (Siemens) si sunt la baza aceleasi design (cu element piezo) ca si cele de pe vestitul Passat B6 BKP.  Rata de defectare a injectoarele de pe 1.6 TDI este destul de mare, pe cand la 2.0 TDI este extrem de mica. In concluzie 1.6 TDI e posibil sa aiba probleme cu injectoarele pe cand 2.0 TDI e posibil sa aiba probleme cu pompa de inalta presiune. Sunt totusi mult mai comune problemele cu injectoarele la 1.6 TDI decat probleme cu pompa la 2.0 TDI CR. 

Dupa cum am zis si mai sus, daca 2.0 TDI CR avea o pompa de injectie fara probleme, era la fel fiabil ca legendarul 1.9 TDI. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu costuri reduse se poate pune pompa Bosch CP3. si nu mai are nicio problema 2.0 tdi

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutari!

Am inceput sa vanez o O2 1.6MPI (preferabil combi) de ceva vreme si tot ii dau tarcoale acestui anunt, fiind printre cele mai atractive gasite:

https://www.autovit.ro/anunt/skoda-octavia-ii-ID7GBCuK.html

Toate bune si frumoase, recent a adaugat si poze noi in anunt, insa am intrebat dealerul daca masina are RAR-ul facut si s-a cam suparat spunand ca ar fi inimaginabil sa faca RAR pentru masinile din curte deoarece nu stie cand le vinde.

Ar fi cumva un semn de ingrijorare? Sau e de inteles ca vrea sa faca economii la buzunar si sa nu dea banii pe RAR avand in vedere ca aduce masinile din DE?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!