Jump to content

Sfat cumparare Octavia 2 SH - pareri tehnice la obiect


sorin_balan
 Share

Postare recomandată

Cine ti-a zis-o p-asta cu km reali dar nu a facut reviziile la reprezentanta? 

Daca ala si-a luat masina de noua de la skoda , a platit peste 15k euro pe ea ( fiind motor de 1.8 nu cred sa fi fost mai ieftina ) , si si-a facut revizii la alt service pierzand complet garantia pe tot motorul atunci nici nu merita luat in seama, parerea mea . Oricum pretul e cam mare pentru un benzinar, la noi ce e pe benzina este mult mai ieftin de obicei . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da si mie mi s-a parut cam scumpa, dar km chiar sunt reali, dar  asa e cand iti iei masina noua si apoi te zgarcesti la revizii, si pierzi garantia.Stiu masina de cand a luat-o, sta in cartier cu mine, la exterior are ceva zgarieturi , pe ambele parti , dar interiorul e ok, la optiuni ar mai fi trebuit cate ceva, o sa ii fac o oferta sa vad ce zice, eu ma gandeam undeva la 7000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu consider ca pretul este corect. 1.8TSI a fost in jur de 20k. Poate are reviziile facute la reprezentanta in timpul garantiei, dar nu si dupa. 

Modificat de cata4u
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Skoda Octavia e o masina frumoasa, insa nu ii gasesc un motor potrivit. Vrea un prieten sa isi cumpere una intre 06-09 (fara facelift), buget 7-9500, in functie de masina.

Acuma care motorizare ar fi mai potrivita ? O sa le iau pe toate pe rand sa va explic.

Benzinar:

-1.4 80cp - consuma mult pentru ce ofera si este prea slab.

-1.6 102cp - ar fi cel mai optim, insa are consum mediu de 7.2 (destul de mare pentru vremurile actuale) si nu este nici performant, este un motor corect cu intretinere ieftina si care mai consuma uneori ulei si mai face unele probleme. (ar fi alegerea optima)

-1.6 FSI 115cp - pacat ca nu are 6 trepte ca pe Golf, insa evit FSI deoarece are probleme la combustibilul din Ro si am inteles ca se fac depuneri prin motor chiar si la benzina de 98. Daca dau pe o sonda si inca ceva senzori ce se duc de la benzina proasta, unde ar fi economia de combustibil ?

-1.8 tsi 160cp - nu stiu daca are injectie directa ca 2.0TFSI, deoarece motoarele cu injectie directa sunt pretentioase si au aceleasi probleme ca 1.6FSI.

-2.0 fsi 150cp - idem ca si 1.6fsi doar ca are consum mai mare (deci il exclud din start)

-2.0 tfis rs 200cp - alegerea ideala, insa are aceleasi probleme ca restul motoarelor FSI (aseara am citit pareri de la posesori si au confirmat asta)

 

Diesel:

-1.9tdi 105cp - consum mic, motor fiabil, insa nu suficient de performant pentru el. Am condus asa ceva vreo 1000km si stiu cum merge.

-2.0tdi 140cp BKD - ar fi motorul cautat, insa nu stiu cum sta la probleme cu chiulasa, consumul de ulei, injectoarele, turbo (astea sunt problemele specifice la 2.0TDI si cred ca si la BKD), iar BMM se pune doar pe Scout.

-2.0tdi 170cp BMN RS - cum sta la partea de fiabilitate ? Probleme ?

 

Ce ma sfatuiti ? Eu am cautat despre motorizari si cam asta am aflat. Sunt nelamurit in legatura cu motoarele FSI si fiabilitatea lor la combustibilul din Romania, nu stiu daca 1.8 este TSI sau TFSI ? (daca nu ar avea injectie directa ar fi un candidat), si nu stiu nimic in legatura cu 2.0TDI BKD si BMN (turbo, injectoare, consum ulei, chiulasa, pompa ulei) ?

 

Raman dator !  :D

Modificat de Scorpyon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce vrea pre-facelift?

De unde vrea sa o cumpere Ro sau import?

Câti km face pe an ?

Daca o ia din Ro de la proprietar sunt sanse sa o ia cu km mai putini, asta la diesel. In Germania se fac minim 30.000 km pe an cu un diesel deci la vechimea masinii nu cred că gaseste ceva sub 250.000km.

De afara as lua doar 1.8TFSi-ul , ca sunt sanse sa il gasesc cu km mai putini .

E grea alegerea...

Depinde pe ce se pune accent: performanta vs consum. Fiabilitatea e ceva relativ.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu frumusetea…e relativa treaba :)) niciodta n-am vazut nimic frumos la o skoda…aspect " batranesc " ( doar rs-urile arata binisor ) ; motorizarea, eu as alege 1.9 tdi + soft ; si-a dovedit fiabilitatea de-a lungul timpului, de verificat axul cu came ; 1.6-le de 102 cp consuma 10-13 pe oras ; 2.0 tdi-ul s-a vorbit destul despre el pe forum, a avut probleme cu chihlasa ( bkd-ul), cu injectia ( bmn-ul) , parca si cu volant + turbo, pompe, numai retin exact ; acum depinde, nu toti au avut probleme…dar raportat la cifre -> boala generala ; 1.8 tsi-ul este " za best " zic eu daca vrei un motor puternic, rafinat, fiabil ; consumul este decent pt ce ofera ;

In ordinea fiabilitatii as spune asa :

- benzinarele aspirate

- 1.9 tdi

- 1.8 tsi

- 2.0 tdi / 2.0 tfsi

Fsi-uri nu as lua, tehnologie mai complicata si posibile probleme pt … nimic ; adica mai bine iei aspirat clasic ;

1.4 tsi nu s-a pus pe skoda 2?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s-a pus si 1.4TSI pe O2 Facelift

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@VALI: Nu-i sigura treaba. Chiar daca e luata din Ro, se gasesc la preturi mai mici in RO, insa in Germania sunt sanse mai mari ca km sa fie reali, insa sunt mai scumpe. Faceliftul toti il consideram urat din gasca noastra. Modelul pre e mai nervos.

 

@bgd92: Octavia 2 neagra, cu xenon, folie neagra, jante pe 17 iti zic eu ca arata bine  :ceuameni:

1.4tsi e pe facelift. Ala banuiesc ca nu e TFSI.

 

Pana la urma 1.8 e TSI sau TFSI ? Stie cineva ? Daca 1.8 e TFSI atunci categoric nu merita in defavoarea lui 2.0 care are si bordul ala frumos la 270km/h  :tuktuk:

1.6fsi ar fi alegerea ideala pentru intretinere, consum, taxe, insa as evita injectia directa.

1.6mpi consuma cam mult si mai are mici "bug-uri"

1.9TDI tot prea slab ramane, e doar senzatia ca te baga in scaun, nimic mai mult, iar o resoftare nu imi aduce incredere, deoarece creste presiunea in turbo, nu stiu daca rezista ambreiajul.

BKD sau BMN sunt cu cantec sau noroc  :sick:

BMN are injectoare Siemens prost concepute ?

BKD am vazut ca are mai multe serii la chiulasa, si alea cu SERIA C sau D sunt ok. Sau exista anumiti ani de fabricatie in care 2.0tdi nu a avut probleme (08 ? 09 final ?)

BMN ar fi alegerea ideala dar injectoarele alea  :bom: .

 

Stiam de probleme la Golf 4 1.6FSI, a fost un mic esec, apoi pe Octavia acest motor a fost imbunatatit si este complet nou din cate stiu, dar tot e sensibil la combustibilul din Romania, inclusiv 2.0FSI.

Iar dupa ce am citit aseara vreo 10 pagini de pe forumul skoda de la posesorii de RS care ziceau ca trebuie desfacute motoarele pe la vreo 60.000 si curatate de toate depunerile alea ne-au speriat de tot. Pana la urma nu exista un motor mai puternic recomandat pentru Romania ? Sa aibe macar 120cp si sa fie fiabil.

Modificat de Scorpyon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am eu 2.0 bkd, an 2008, pre facelift luat acum 3 luni. Din ce m-am documentat si eu inainte de achizitie , motoarele astea nu au mai avut probleme dupa 2007 la chiulasa, injectoare nici atat. La a mea s-a reconditionat turbina pe la 140k , acum are spre 170k, nu scapa ulei , injectoarele functioneaza perfect, motorul merge perfect cu totul,nu papa antigel, nici ulei, am verificat-o pe mai multe testere, totul pare ok.

Diferenta dintre un 2.0 si 1.9 e imensa din ce am testat eu, dupa 3 masini 1.9 cand m-am suit in 2.0 m-am simtit in cu totul alta masina si am inceput sa ma orientez fix spre motorul asta .

Puterea este chiar ok petru Ro dar si pentru autostrada, ai suficienta forta incat sa faci cam ce depasire vrei tu, se aseaza ok la drum lung desi asta de o am eu are pachet de drumuri grele si e cam inalta, altfel stau cu peugeot-ul 407 pe drum virajat la viteze mari . Eu rulez constant in afara bucurestiului consum 6% , weekendul trecut am facut un buc sibiu retur in mai putin de 8 ore mers relaxat si 3 pauze a cate 10 minute , la retur cu climatronic si pasageri, consum 5.6 L/100km. Mi se pare o masina ok daca mergi cu ea mai mult drumuri lungi, daca mergi doar in oras nu ii vad rostul. Nu e mare, eu vin de pe un hatch si ma descurc la fel de bine si cu asta, nu m-am gasit inca in situatia sa ma incomodeze ( cum ma incomodeaza 407-ele in buc ) , e manevrabila, bine proportionata .

Daca nu se grabeste prietenul tau , o dau pe a mea ca o sa ma mut in alta parte si nu mai imi e utila , dar spre toamna incolo :) Are de bagat ceva bani in exteriro ( daca nu apuc eu sa il fac pana atunci ) dar scoate ceva frumos din ea :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un raspuns aproape complet cu privire la BKD. L-ai luat din RO ? Imi poti zice pe privat pretul, km si ce ai verficat ? Un turbo sa il schimbi dupa 150.000km e normal, deci n-ar fi de asta problema, ci mai mult de injectoare, chiulasa, pompa de ulei. Alea costa mult. Deci BMN-ul de 170 ar trebui evitat.

S-a pus CR in 2008 luna 6-a pana in 2009 pe pre facelift, da sunt cam rare si nu sunt brutale ca modelele pompa duza. :D

 

Dar am mai observat in anunturi ca multe din ele au rugina la aripi (fata si spate) si pe la praguri uneori. Stiam ca au 12 ani garantie anticoroziune, iar la Octavia 1 model 2004 n-am vazut. E o problema asta ? Il atrage designul si intretinerea, ca altfel mergea pe AUDI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.4tsi e pe facelift. Ala banuiesc ca nu e TFSI.

 

Pana la urma 1.8 e TSI sau TFSI ? Stie cineva ? Daca 1.8 e TFSI atunci categoric nu merita in defavoarea lui 2.0 care are si bordul ala frumos la 270km/h  :tuktuk:

 

TSI e acelasi lucru cu TFSI (difera doar implementarea la fiecare brand in parte) Audi foloseste TFSI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un raspuns aproape complet cu privire la BKD. L-ai luat din RO ? Imi poti zice pe privat pretul, km si ce ai verficat ? Un turbo sa il schimbi dupa 150.000km e normal, deci n-ar fi de asta problema, ci mai mult de injectoare, chiulasa, pompa de ulei. Alea costa mult. Deci BMN-ul de 170 ar trebui evitat.

S-a pus CR in 2008 luna 6-a pana in 2009 pe pre facelift, da sunt cam rare si nu sunt brutale ca modelele pompa duza. :D

 

Dar am mai observat in anunturi ca multe din ele au rugina la aripi (fata si spate) si pe la praguri uneori. Stiam ca au 12 ani garantie anticoroziune, iar la Octavia 1 model 2004 n-am vazut. E o problema asta ? Il atrage designul si intretinerea, ca altfel mergea pe AUDI.

 

Nu, nu e normal sa schimbi un turbo dupa 150k daca stii sa mergi cu un motor diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu O2 cu BKD, din 2005. Masina are acum putin peste 330 000 km. A fost luata de tatal meu in 2008, pe la 170 000, cu istoric de service complet de la un tip ce a adus-o din Germania, iar de vreo 3 ani mi-a "predat-o" mie fiindca el nu o mai folosea. Pana acum nu s-a schimbat nimic la motor (turbina si injectoarele sunt originale si nu s-a umblat la ele). Acum ar da semne ca ar trebui o curatare, sau schimbata turbina fiindca fluiera destul de tare, dar la km astia... . De asemenea, pana anul acesta nu prea s-a circulat cu masina in oras, ai mei locuind intr-un oras mic foloseau masina doar la drumuri lungi (destul de multe), iar eu o foloseam pentru naveta, cand mergeam acasa. Acum, de cand m-am angajat si o mai fatai prin oras la servici si inapoi se cam simte, in sensul ca, dupa o saptamana de chinuit prin oras cand ies in afara si o turez putin in treaptele 2-3 scoate un norisor de fum, dar dupa cativa km isi revine. Ambreiajul cu volantul au fost schimbate(cred ca a fost una dintre cele mai scumpe piese schimbate la masina), in rest am schimbat arcurile pe fata recent, radiatorul de la AC (scapa freon pe la filtru) si a mai avut o problema la ECU - ul de la motor, dar s-a rezolvat destul de ieftin. Bucse, bielete nu le mai pun...

Mie mi-a placut masinuta asta la nebunie, si acum am prieteni care se urca in ea si cand vad nr. de km. nu le vine sa creada, interiorul s-a pastrat foarte bine desi este crem, volanul nu are urme foarte mari de uzura, doar nuca de la schimbator am schimbat-o anul trecut ca era cam roasa, e o masina foarte inchegata si bine facuta per total.

Intr-adevar, cum zicea si tak30ver, pe la praguri a inceput sa rugineasca, de fapt a inceput sa rugineasca in zona unde chederul usii face contact cu caroseria, si asta la toate 4 usile, iar de acolo se extinde.

Totusi cred ca nu e motorul potrivit pentru mers preponderent in oras, cel putin nu acum, cand majoritatea sunt trecute de prima tinerete, se preteaza excelent la drumuri lungi cu masina plina de bagaje si pasageri, dar in oras nu prea, mai ales cu motorul rece, iarna. Eu nu am de gand sa o dau prea curand, nici nu as lua mare lucru pe ea avand in vedere anul si km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ziceam ca nu e sfasitul lumii daca schimbi un turbo. Celelalte probleme mi se par mult mai costisitoare.

 

@Andrei: Mie nu mi se pare normal ca o Octavia sa rugineasca la fel ca un Logan.

Posibil sa fi-ti voi mai norocosi cu 2.0tdi. Masina se va folosi mai mult mediul extraurban, rar in oras. Iar a ta e din 2005 din primele loturi si se pare ca n-ai probleme. E interesant. Ulei consuma mult intre schimburi ? Ii place fata de 1.9tdi ca are si cutia cu 6 trepte.

Modificat de Scorpyon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te-ai exprimat altfel si s-a inteles ce am inteles si eu :)

 

ON : 1.8 TSI daca nu conteaza consumul :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.8 daca e cu injectie directa nu cred ca isi ia. Cum daca nu conteaza consumul ? Ca are mediu 7.4, iar 1.6mpi are 7.2l. Insa are 58cp in plus + cuplu dublu aproape.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pretul , km , totul e in topicul dedicat. Am luat-o din Ro, masina a fost a unui angajat Avia dupa care a unui vecin de-al lui care a alergat-o destul de mult prin Europa, 100.000 km in 2 ani, dupa care am luat-o eu, la 164k km , acum are 170k . Singura chestie care el a schimbat-o a fost turbina, mi-au zis si baietii de la service ca se vede ca e umblata, am verificat-o la service atat mecanic cat si pe tester, fiecare lucru in parte, injectoare , airbaguri, fiecare eroare , tot . Eu am luat-o la un pret f ok insa mi-am asumat defectele masinii ( mai mult estetice )  si am fost constient ca o sa bag ceva bani in ea , dar eram multumit de starea tehnica a masinii, principalele chestii erau in regula, am facut un deviz de service ( burduf, rulment, etc. ) si am negociat de am ajuns la pretul asta. 

Eu merg f mult si in bucuresti, zilnic drumuri de 10km x 2 , consumul nu scade sub 7.5 - 8 , nu cred ca o benzina s-ar duce sub 10 % in conditiile astea. 

Chiar daca stiu ca o vand si nu o tin 3-4 ani tot imi place sa o intretin calumea, daca se aude un zdranganit la ea sunt la service imediat, tot ce mai am de facut la ea e sa ii repar petele de rugina de la praguri , sa vopsesc capota ca are o zgarietura, ii pun aparatori de noroi si ii dau un polish si o sa arate super . 

Pe stilul meu de condus motorul asta este perfect, are cuplu serios , nu este galagios la viteze mari datorita treptei a6-a, am confort si mult spatiu. 

Mai mult, daca vreau ii pot face fel si fel de retrofituri si upgrade-uri facand-o astfel o masina super dotata. Daca ii fac si un tuning sa duc motorul la 170 .... dar nu merita investitia daca nu o tii cativa ani. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.8 daca e cu injectie directa nu cred ca isi ia. Cum daca nu conteaza consumul ? Ca are mediu 7.4, iar 1.6mpi are 7.2l. Insa are 58cp in plus + cuplu dublu aproape.

 

Mediu 7.4 probabil sustine producatorul, esti constient ca media creste la o utilizare normal. Conteaza foarte mult si orasul (traficul) si modul de condus, dar nu cred ca poti scoate 7,4 mediu cu 1.8 - parerea mea, nu-mi sariti in cap :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10-12 oras, 7-8 afara…e ok pt ce ofera ; 1.6 mpi-ul de 102 cp consuma mai mult sau cel putin egal cu 1.8 tsi-ul ;

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu niste nelamuriri.

A cam decis sa mearga pe 2.0TDI insa nu stiu care ar fi mai bun.

2.0TDI BMM - 140cp ?

2.0TDI BKD - 140CP ?

2.0DTI BMN - 170CP ?

 

Din ce am inteles BKD are injectoare BOSCH si n-ar avea probleme, este cu 16v, nu are filtru de particule. BMM este cu 8v si are DPF, iar BMN are DPF si nu stiu nimic despre el, decat ca are injectoare Siemens. Restul de care au ? Probleme specifice ? Multumesc.

Pentru Octavia nu prea gasesc informatii sau injectoare picate, decat de la Seat Leon FR BMM, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai parca alea cu injectoare problema erau la Passat, nu la Octavia, si le schimbau oricum gratis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Erau pe toate modelele, nu numai pe Passat, pe Passat au fost mai multe probleme ca a avut mai multe coduri de motor. Si daca au fost schimbate tot s-ar putea sa mai cada.

BKD am inteles ca este cu 16v, fara DPF si injectoare BOSCH si ar fi cel mai recomandat. BMM stiu ca are DPF si 8v dar nu stiu ce injectoare are ? BMN ar trebui evitat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BMM zic eu ;

BKD-ul a fost cu chiulasele ;

BMN-ul cu injectoarele, dar s-au schimbat toate gratis, eventual verifici acest aspect ;

Dpf-ul se anuleaza in caz de probleme…nu ca asa ar fi recomandat, dar asa fac toti, isi iau masini complicate ca sa le mantocareasca putin, deh… eu as cauta o masina care sa arate cat mai bine si sa fie cat mai intretinuta, indiferent de motorizarea 2.0 ; degeaba iei o cazatura care o crezi tu ferita de probleme daca da cu fum sau anexele sunt pe duca…

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam grea ecuatia. Nu prea exista motor perfect pe Octavia 2 pre facelift.

Ar fi ok Octavia 2 pre + 2.0 TDI CR cu brutalitate de PD  :))

Daca e dusa chiulasa la BKD, cat ar costa reparatia ?

 

Deci in acest moment ramane:

-1.6 mpi (consuma cam mult)

-1.6 fsi (cea mai buna optiune din punct de vedere al consumului de pe Octavia, insa nu prea gasesc multe informatii cu privire la turatiile la 100km/h, fiabilitate, costuri de intretinere in caz ca se duce sonda lambda), pe Golf si Passat stiu ca au 6 trepte. Daca baga benzina de 98 in el atunci oare sa fie ok ?

-1.9TDI (motor "sfant")

-2.0TDI (mai cercetez putin BMM si BKD, am renuntat la BMN 170CP datorita injectoarelor), daca sunt duse si schimbate se mai pot duce tot asa repede ? Am inteles ca problema nu a fost remediata total  :tuktuk:


http://olx.ro/oferta/skoda-octavia-vrs-2-0-tdi-2009-taxa-0-ID45Dlv.html#4b06b8e92bcunoaste cineva masina ? Mi se pare foarte atractiv anuntul.

 

http://olx.ro/oferta/skoda-octavia-ID3Uvey.html#15c8fe9a77- pareri ?

http://olx.ro/oferta/skoda-octavia-2009-ID3JElL.html#15c8fe9a77- ?

http://olx.ro/oferta/skoda-octavia-scout-tdi-140-cp-an-2008-ID3SBKs.html#15c8fe9a77- se gaseste scout asa ieftin ?

 

Din ce am observat pe forum multi si-au luat sh Octavia 2 TDI la 5-6500euro. Si anunturile majoritatea cam la banii astia se invart. E posibil sa gaseasca o masina buna in 6500 si apoi sa mai investeasca in ea max 1000euro pe distributie, consumabile si mici probleme ?

 

Are ocazia sa cumpere una din 2007 la 5000 (+necesita taxa) cu aproximativ 100.000km reali dar e incarcata de rugina la toate aripile. A fost revopsita si iarasi a aparut rugina. Si acuma proprietarul vrea sa scape de ea, masina e foarte buna din punct de vedere mecanic, o cunosc de la 0Km.

Modificat de Scorpyon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!