Jump to content

pornire grea la diesel exasperanta


capone26
 Share

Postare recomandată

Am deschis acest topic deoarece nu gasesc pe nimeni in stare sa imi dea un diagnostic real, toti imi dau fel si fel de raspunsuri si tot stric banii degeaba.

De vreo 2 luni porneste tot mai greu motorul (diesel aspirat cod JP), la inceput invartea doar putin acuma invarte atat de mult incat cred ca se termina bateria in felul asta. Asta se intampla si la cald si la rece, cu mentiunea ca totusi mai mult dureaza la rece. Pana acum 2 luni pornea tot timpu exemplar, inclusiv iarna la -20.

Am verificat motorina vine la pompa, filtrul de motorina l-am schimbat, bujiile le-a verificat un nene cu un aparat complex ce leaga un cleste pe puntea bujiilor si zice ca nu merge nici una. Cumpar bujii si inainte de a le scoate le mai verific odata in stilul clasic ca sa aflu ca de fapt ele functioneaza. Am schimbat releul de bujii cu altul si nimic nu se schimba , al meu pus pe alt golf porneste bine.

Ce sa mai verific, pompa de injectie? mie si groaza sa o dau pe mana ,,cunoscatorilor,, daca nici niste bujii nu sunt in stare unii sa verifice corect.

Astept pareri si sfaturi va rog.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand as suspecta pompa de injectie (capul hidraulic) si injectoarele - trebuie verificate. Pompa are 2 intrerupatoare pe ea (relanti si tuatie maxima) si solenoidul de oprire combustibil - trebuie verificate si astea..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi ca poate fi si chiulasa. daca nu inchid bine supapele apare problema asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Electromotorul daca ar fi el nu trebuie sa scoata un sunet specific?

Mai e o simptoma , ieri si azi sa intamplat, a inceput sa intrerupa in mers, am furtun transparent pe tur la alimentare, si cand a intrerupt tare, am tras pe dreapta si cu stupoare vad ca furtunu e gol, l-am desfacut si am tras cu gura sa vad daca e infundat pe traseu si nici vorba, vine motorina f usor ( am si supapa de sens intre filtru si pompa deci inapoi nu se duce).

E posibil sa se infunde pompa sau ceva de genu?

Daca ar fi injectoarele problema pt pornirea grea, atunci nu ar trebui si in mers motorul sa mearga prost?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa imprumuti o elrctrovalva de la cineva, cea de pe pompa , cateodata rsspunsul poate sa fie cea mai simpla vatianta. Daca ai un colier gol inainte de supapa se poate ca motorina sa nu ajunga. Dupa acees te apuci de sistemul de injectie. "

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi sa nu traga aer pe turul de alimentare ,daca spui ca furtunul era gol ! incearca ce e simplu si nu costa mult,si pe urma chestile complexe! bafta!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate da mie greu sa cred ca e asta pentru ca atunci cand trag cu gura din furtun vine foarte ok si fara sa fac eforturi. Legat de pornirea grea, de multe ori verificam inainte sa pornesc daca este motorina pe furtun si era.

Cineva imi spunea sa o duc la reprezentanta Bosch care se ocupa si de pompe de injectie, asta de pe masina fiind Bosch, da ma intreb care sunt costurile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand porneste dupa ce sta, ce fum scoate?

poate ti se desamorseaza pompa.

sau poate bujiile sunt bune, dar nu primesc curent

pune un bec pe bujii si pe masa si punei contactul, si vezi daca primeste curent

daca nu primeste curent, verifica traseul de bujii, care ar trebui sa aiba o siguranta, poate e aia sarita

daca mergi cu masina, si o opresti si dai sa o pornesti imediat iara, cum porneste, porneste repede sau o ia greu`?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu te mai gandi la ce e rau din prima,asa am patit si eu acum 2 saptamani,la cald pornea bine,la rece invartea mult pana o lua,merg la mecanic deja ma panicasem,ca sa ii las masina si sa ii duc bujii noi,ca verifica el compresie (stiind ca motorul e refacut acum un an) si asa mai departe,ma intorc acasa si ma apuc eu de verificat bujiile toate bune,pompa si injectoarele sunt refacute de o luna sunt foarte bune si incep si verific furtunele de alimentare care erau PRAF tragea aer fals la greu,am cumparat 2 metri de furtun de alimentare si 10 coliere noi,le-am schimbat pe toate din conductele de alimentare pana in pompa si retur apoi am pus supapa de sens intre filtru si pompa si am scapat de problema,acum porneste la sfert

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta banuiesc si eu ca se dezamorseaza pompa, doar ca nu prea stiu cum e alcatuita, atunci cand merge motorul si mai ales cand il opresti vin bule pe tur din pompa spre filtru. Am verificat furtunul din compartimentul motor, dar partea de conducta ce vine pe sub masina nu prea stiu ce sai fac, nu pare nimic in neregula acolo.Eventual o sa mai desfac in portbagaj la sorb sa vad daca acolo furtunele inchid bine. Am schimbat iar portiunea de furtun de la filtru la pompa si am scos supapa de sens pt ca se intampla o chestie ciudata si cu supapa, de multe ori intre filtru si supapa era plin furtunul de motorina, si de la supapa la pompa niciodata nu era plin cel mult pe jumatate era plin. Acum tot furtunul nou e plin, sa vedem daca ramane asa.

Bujiile sunt bune, siguranta daca era cu probleme nu mai pornea deloc.

Am schimbat si releu de bujii si nici o schimbare..

Sunt de parere ca pompa trebuie verificata, tot raman cu senzatia ca se dezamorseaza (daca e posibil asa ceva) de aia trebuie sa discut cu un pompagiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca pui o valva cu sens inainte sau dupa filtru ? ar trebuii sa o tina amorsata? mie la bosch mi-ar fi cerut 700 lei pt pompa de injectie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

capone e posibil sa nu fie nici supapa de sens buna,eu iti recomand supapa ca in imagine,daca sunt toate furtunele de alimentare bune,cu coliere bune + acele 2 saibi din bronz care vin la surubul de strangere (nu stiu cum se cheama exact) am incercuit eu in poza,ar trebui sa nu mai iti traga aer fals si sa nu mai vina bule inapoi spre filtru cand opresti motorul,exact asa mi se intampla si mie pana sa schimb furtune tur-retur,coliere si filtru ;)

post-65531-0-06143100-1350952379_thumb.j

post-65531-0-12086800-1350952391_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune motorina in ceva si alimentezi direct de acolo. Asta ca sa elimini posibilele furtune sparte sau care nu etanseaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei exact supapa din aia am (am avut ca am dato jos) am schimbat si acele saibe de la reductia aia, inca le-am si incalzit sa se muleze mai bine, acuma duminica am facut chestiile astea, am mai schimbat iar partea de furtun transparent , am curatat contactul intre fir si electrovalva.

Cu nou furtun si cu coliere schimbate iar, in sfarsit furtunul e perfect amorsat, adica plin de motorina, si surprinzator de duminica merge struna , porneste foarte bine si se alimenteaza perfect. Mie teama sa ma pronunt ca problema e rezolvata ca am mai patito si nu era asa, sa vedem peste o luna o sa pot zice :). Daca ma intrebati ce i-am facut pana la urma, sau care a fost problema nu stiu. Mie greu sa cred ca din cauza neamorsarii complete a furtunului nu pornea bine, pt ca de fiecare data verificam starea furtunului inainte de pornire si era suficienta motorina pe furtun sa porneasca.

In concluzie sa mai scot din cheltuielile facute degeaba, cine vrea 4 bujii noi Bosch sa cumpere sub pretul pietei sa imi zica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai schimbat furtunul cu coliere e clar ca acolo era problema, adica acele coliere nu etansau bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi bine de verificat si o compresie a motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate tocmai ce spuneam, nu ma pronunt cu siguranta decat peste o luna si asa a fost, dupa 4 zile in care a pornit exemplar, ieri cand am pornit dupa o inspectie a Rar-ului pe sosea, m-am facut putin de ras , iar a inceput sa invarta motorul mult , si pe drum spre casa am si simtit ca nu se alimenteaza mai avea putin si murea motorul la un moment dat, Acasa m-am uitat pe furtun si nu era plin, deci am revenit de unde am plecat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe la simeringurile pompei nu e posibil sa traga aer fals?

Modificat de sorin1988
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca sa deschizi busonul de la tancul de motorina(busonul ala ce e in portbagaj ,care tine pa el sorbul din tank.)

cum masina e destul de in virsta sa poate sa ai in tank pe sorb niste depuneri(unii zic ca ar fi niste bacterii care pot trai in combustibil) asemanatoare cu gelatina.

daca scoti sorbul e incarcat sa poate spala cu diluant .dupa aia clatit in benzina si totul e ok.

daca ai depuneri de alea pe sorb sunt toate sansele sa fie si in tank.nu ar strica o demontare de pa masina si o spalare ca si la sorb.

mie mi sa oprea in mers sau pornea greu ca naiba dupa ce statea 1 pic.

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum 4 ani am spalat rezervorul si era o intreaga galaxie acolo de bacterii sau gelatina sau ce vrei tu. Foarte multa mizerie, mazga, gelatina. Mai astept cateva zile, maine ma duc la un drum mai lung si o sa vad cum se comporta, doar ieri a pornit prost de 2 ori, azi f bine.

Daca nu merge cum ar trebui, o sa ajung si la sorb, sa vedem ce e acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi ca pe langa gatul de umplere al rezervorului, mai este un furtun subtire (de aerisire), care are rolul de a nu se face vacum in rezervor. Daca acel furtun este infundat, iar rezervorul este etans, pompa va trage carburant din ce in ce mai greu.

Nu am inteles foarte bine conditiile de aparitie a defectului. Apare dupa un drum mai lung; mergi cu masina sau nu; ....? Faptul ca pe furtunul respectiv iti apar bule de aer, nu prea este OK. Cauza fiind neetanseitatea unui furtun. Verifica toate racordurile de cauciuc incepand de la rezervor si pana la pompa. Ce fel de filtru motorina ai? Daca e cu element filtrant pot apare neetansari la imbinarea carcaselor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtru e cu conducte nu din acela element filtrant.

Initial pornea greu, da in ultimele 2 saptamani si in mers incepe sa se balbaie, de regula cand o fortez. Dupa ultima verificare la furtune, 4 zile a mers perfect si a pornit perfect, acuma iar incepe ba sa porneasca greu, ba sa nu mai traga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Capone, ia un bidon de 2-3 litri cu motorina curata , pune doua furtune tur si retur in bidon cu returul mai sus si turul pe fundul bidonului si il fixezi in compartimentul motor .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut testul, si merge f bine, da mai las o zi doua sa ma conving, daca merge bine in continuare o sa verific sorbul si rezervorul, f probabil o sa trebuiasca sa curat sita sorbului si rezervorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!