Jump to content

Probleme referitoare la funcţioarea electrovalvelor N75 şi N18


Trutan Darius
 Share

Postare recomandată

Cam trebuie tot agregatul :(

Si este vreo 500 lei pe Pierburg

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N75-ul ? ... nu, este vreo 200-250 lei maxim, Pierburg....

verifica-i rezistenta si posteaza valoarea, sa vedem care e treaba cu ea....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca ei se refera la supapa shut off cand opresti motorul,nu de N75,sau poate gresesc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da de supapa de shut off am zis pt ca la aia a zis ca are membrana sparta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles, scuzati confuzia....

da, din pacate doar cu tot cu EGR - si daca il gasesti la 500 lei, e foarte bine.

Altfel, un EGR defect, de pe care sa iti culegi doar shut off-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspunsuri! O sa incerc sa caut unul defect, poate gasesc capsula ok, daca nu, unul nou. Revin cu detalii pe parcurs :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Buna ziua, posed un B4 tdi 1z 90ps fabr 1994. Am probleme cu masina in accea ca ocazional se plafoneaza si nu mai trage. Mentionez ca se aude si ca un clap/fas(gen blow off), de la o valva aflata in spatele filtrului de aer, care are niste furtunase de vacuum cred si o mufa. Pe tester imi da o eroare ceva legat de presiune turbina.

Am fost la mecanic si mi-a scos mufa care intra in ea si acum merge bine masina, doar ca pana la viteze gen 110-100km/h, in momentul in care sunt cu ea in acceleratie si ajung la viteza aia se taie de-odata si dupa parca iar da sa traga. Mentionez ca nu ia limp mode, nu se plafoneaza la turatii de genul 4000 rot/min, decat cand ajung la viteze mai mari.

Din ce m-am documentat asa pe forum valva aia este N75, intrebarea este ce se poate intampla daca merg cu mufa de la ea scoasa, ca masina de mers merge bine, porneste la sfert, nu intrerupe deloc, etc.

Avetii idee cat ar costa la modelul meu de masina acea valva si daca imi recomandati sa o iau noua, sau sh din dezmembrari

Am pus si o poza cu piesa respectiva incercuita(luata de pe internet) sa imi confirmati daca intr-adevar aceea este N75 ca sa stiu ce sa caut cand ma duc la magazinele de piese auto.

Ms si astept recomandari daca merita sa ma chinui sa dau jos si sa curat valva aia, sau sa o schimb

post-11369-0-36430600-1354478421_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merită incercat să o cureţi. Eu am curăţat-o pe a mea (la mine comandă capsula de la EGR dar tot aia este). Tai cu o pilă colierul ăla de tablă şi apoi când îl pui la loc strângi peste el un colier cu şurub. Pentru curăţat am folosit beţişoare cu vată, beţe de chibrit, alcool pentru părţile metalice, apă pentru garnitura din cauciuc (s-ar putea ca alcoolul să-i dăuneze).

Am făcut operaţiunea asta prin primăvară şi merge bine merci şi acum.

Îţi recomand să înlocuieşti furtunaşele de vacuum (se înlocuiesc cu furtun de combustibil care se găseşte la metru), mai crapă în timp şi pierd vacuum, deci funcţionare incorectă a valvelor. Şi de asemeni furtunul care merge în filtrul de aer sa nu fie înfundat. Dacă este înfundat nu se mai deschide valva pentru că apare o presiune în spatele garniturii.

Uite aici un tutorial de curăţare

http://www.ridejudge...swagen-golf-gls

dai click pe prima poză cu valva şi apoi apeşi pe săgeţi, unele poze au şi comment-uri când pui cursorul deasupra lor.

Dacă-ţi iei nouă ia pe Pierburg.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am fost la un cunoscut la un magazin de piese si am ramas masca cand mi s-a zis ca e in jur de 340-400 lei valva asta, cand eu citisem pe forum ca erau persoane care au schimbat-o cu 150 lei noua(si 50 la sh)

Zilele astea in functie de timp care il am ma apuc de ea de curatat, acum intrebarea este daca merg asa cu ea cu mufa din valva scoasa, risc sa se strice ceva, sau ce se poate intampla efectiv? Masina merge bine, doar ca se cam taie la viteze peste limita legala in afara loc, in rest nu balbaie, nu sunt probleme la pornire, motorul se aude bine, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde, daca valva, fiind stricata a ramas pe vacuum maxim, atunci turbina iti baga presiune prea mare cand fortezi nota (daca zici ca ai putere)ceea ce nu e f bine pt axul turbinei. Mergi mai lejer pana rezolvi problema.

Eu zic ca poti sa mergi linistit pe una SH, vb aia, e de 10 ori mai ieftina si OEM.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Salutare!

Am inlocuit de curand, la Octavia 1 ALH,furtunurile de vacuum in "cautarea" unei franari mai eficiente. Am avut ceva succes, si am vazut ca furtunurile erau coapte si au crapat la demontare.Apoi citind multe zeci de pacini de pe acest thread, am verificat in basic settings 003 si 011 functionarea EGR si turbo. Am gasit EGR off: 490mg/str, EGR on 215mg/str, duty cycle 99.6% pt on si 0% pt off. In cazut turbinei, la turbo on:1030.9 mbar si la turbo off 989.4 mbar, duty cycle 0% / 99.9%.

Azi am pus 2 vacuumetre si am masurat, la ralanti, dupa cum urmeaza:

La pompa de vacuum am -970mbar. desi stutul se misca, si e bandajat cu Poxilina de acum doi ani.

EGR: -760mbar.

actuator turbo: -600mbar.

Bineinteles, am pus manometrele pe in si out, pe rand la N18 si N75, diferentele fiind, dupa parerea mea, pierderi chiar in electrovalve, la N 75 se simte ceva vacuum si pe furtunul pe care trebuie sa fie aer atmosferic (cel ce merge la filtrul de aer).

Va cer parerea cu privire la cele constatate, mentionand ca nu am reusit sa loghez BS 003 si 011, iar un log in mers voi face saptamana viitoare.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dexterino,ca sa faci bs urile pe 003 si 011 trebuie sa tii tu acceleratia din picior la 1400tr ...asta in cazul in care nu se tureaza singura

la egr se pare ca iti ajunge vaccum,in schimb probabil ai mai putin la turbo,...1030 mbari....si ar trebui sa ai minim 1150mbari cu motor in temperatura

verifica vizual daca tija ajunge pe surubul de stop cu motorul pornit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valorile sunt exact cum spui, cu turatia pe la 1400 rpm, si ma nelinistesc urmatoarele: duty cycle, cam mare cred eu, si valoarea mica la turbo on.

O scurta istorie: in 2014, am constatat ca tragea ciudat uneori, fara erori pe motor. Am pus pilot automat si accelerand din buton, a aparut in sfarsit eraoarea de overboost. Actuatorul era ruginit si nu-si mai facea toate cursa. L-am inlocuit la Cipos, manopera executata de un mecanic de-al lui, iar Cipos a deblocat geometria cu mana, fara alte interventii. La final, s-a facut o proba de drum, cu forje, sa scapam de ultimele urme de agatare. Dupa, am mai avut cateva  limp-uri, rezolvate cu talpa. de atunci o clac unde am ocazia, si merg mai turat in general si n-am mai avut probleme.

Cred ca nu s-a facut corect reglajul tijei actuatorului, sper ca nu s-a umblat la surubul de stop.

Aparent N75 pierde vacuum, din moment ce pe intrarea de aer atmosferic am ceva vacuum. O sa masor cat vacuum e acolo si daca e egal cu diferenta dintre in si out , e clar ca N75 are o problema. Posibil ca si N18 sa faca la fel dar intr-o masura mai mica.

Modificat de Dexterino
added info
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la act,uator ai scris ca ai -600 mabari,suficienti ca tija sa ajunga pe surubul de stop....verifica geometria,daca nu agata ,atunci ar trebui refacute reglajele turbinei,desfiletat cate o tura surubul de stop

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!Am o problema asemanatoare cu valva N75 ce imi tot vibreaza asa aiurea si nu stiu de ce...vibreaza de fiecare data dc o lovesc putin(la oprirea motorului nu vibreaza)...am schimbat intre ele valva n75 cu cea de la egr si astalalta (dw la egr) vibreaza si cand accelerez de o simt pana in pedala cum vibreaza de tare...amandoua valve cand sunt conectate dincolo la egr nu vibreaza nici una...tin sa mentionez ca am schimbat pompa de vacuum pt ca la cealalta se misca stutul si cred ca pierdea vacuum,furtune vacuum noi,turbo curatat,furtun servofrana nou...si ma confrunt cu problema limp mode de 3 luni si numa nu mai scap...care poate fi problema cu acel vibrat?se poate sa aiba problema partea electrica (circuitul electric ce duce de la mufa n75 la ecu)?Multumesc!(nu sunt in tara si nu as da bani aiurea si sa nu fie valvele in sine defecte)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi verifica, multumesc! Am pus un vacuumetru si pe porturile de aer atmosferic, la N18 si N75 si surpriza, acolo apare diferenta dintre ce produce pompa si ce ajunge la actuatoare. In principiu, ambele electrovalve sunt la fel ca si constructie interioara, din cate stiu, dar N75 pierde mai mult vacuum decat N18. 

Stie cineva daca e normal sa ajunga vacuum pe porturile de aer atmosferic la aceste electrovalve? Inca n-am verificat daca tija geometriei atinge sau nu surubul de stop, dar sunt usor perfectionist si as vrea sa vad cei 900+ mbar iesind din electrovalve spre actuator/EGR, chiar daca ve trebui schimbat N75 :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În principiu valvele astea funcţionează în implusuri deci ar putea apărea şi ceva vibraţii, dar nici chiar aşa să le simţi în pedale. Vibraţii mai pot apărea şi dacă este murdară valva, nu mai închide bine aerul/vacuum-ul şi începe să vibreze. Acum că iei şi limp mode poate să aibă legătură cu valva, dar până nu faci nişte loguri în mers, BS003 şi BS011 (vezi aici cum se face)şi să le postezi  pe topicul dedicat cam greu de spus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi cer scuze,pe bune pana in pedala se simte vibratia,simtea si cine statea pe scaunul din dreapta...chiar ma gandeam sa il fac cadou la nevasta.....ms mult,voi incerca sa fac log in mers!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

19 hours ago, Dexterino said:

Stie cineva daca e normal sa ajunga vacuum pe porturile de aer atmosferic la aceste electrovalve? I

În mod normal nu. Aerul atomosferic trebuie să ajungă în anumite regimuri de funcţionare doar la membrana  actuatorului, dar pe portul de aer atmosferic nu are voie să iasă vacuum, doar dacă nu este mizerie în valva din interiorul electrovalvei sau membrana stricată. O să fac mai pe seară nişte desene de unde o să lămurim  cum funcţionează aceste electrovalve.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut nu vreau sa ma bag dar chiar azi am inlocuit o valva n75 la un VW Caddy, am inlocuit-o tocmai din considerentul ca pe furtunul ce merge la filtrul de aer nu trebuie sa fie vacuum, dar dupa ce am pus valva noua (marca Pierburg), am masurat din nou si am constatat ca are si aceasta vacuum pe furtunul care merged la filtrul de aer.

Depresiunea masurata este la fel cu ambele valve si cu valva veche si cu cea noua, pe circuitul spre filtrul de aer.

Modificat de deztgmures
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te contrazic, este bine că ai postat experienţa ta pt. că m-ai făcut să mai verific o dată. Am o electrovalvă din asta (un N18, dar cred că este identică, mi se pare că diferă diametrul unui tub din interior) şi nu am reuşit sub nici o formă ca trăgând aer pe acolo pe unde scrie VAC  să-l fac să intre pe la portul de aer.

Atenţie că dacă sunt inversate furtunaşele (adică furtunaşul de vacuum vine unde scrie OUT, iar furtunaşul de la actuator  vine unde scrie VAC) atunci vacuum-ul poate ajunge (o parte sau tot în funcţie de regimul de funcţionare a electrovavei) în portul de aer. Testat de mine chiar acum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate, nu e deloc in regula si nu are nici un rost vacuumul pe portul de aer, maine o sa verific din nou traseul furtunelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lupo_bv si deztgmures, va multumesc pentru input-ul vostru. E un subiect mai putin discutat (aproape deloc?) dar care, cred, are mare importanta in diagnosticarea problemelor de vacuum/turbina care, aparent n-au rezolvare. Conectarea furtunurilor am verificat-o, out-ul merge direct la actuatorul turbinei, iar vacuumul intra pe in. Voiam sa stiu daca are rost sa schimb N75 din cauza scaparii de vacuum,dar se pare,deocamdata, ca e in regula. La alta runda de masuratori,am obtinut 760mbar la actuatorul turbo,iar variatiile astea apar din cauza N75. Ma gandesc s-o desfac, si s-o curat, apoi sa masor din nou diferentele in/out si pe portul atmosferic. Cel mai interesant, e modul in care scade,lent, depresiunea pe portul atmosferic: initial -400mbar si scade lent catre zero, in aprox 5 secunde. Cred ca lubrifiantul din electrovalva a devenit lipicios, sau exista urme de coroziune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite aici cum se curăţă. Eu am preferat să tai inelul ăla unde este porţiunea îngustă apoi l-am pus la loc şi am pus un colier cu şurub peste.

Scăderea aia s-ar putea să aibă legătură cu Duty cycle (ultima căsuţă din grupul 11). Când te mai uiţi ar fi interesant de văzut dacă este vreo legătură, pentru că dacă Duty cycle nu se modifică, teoretic electrovalva trebuie să stea în aceeaşi poziţie, atunci de ce să se modifice?

LE

Şi pe portul de aer atmosferic se face ceva vacuum dar nu este cel de la pompa de vacuum ci este generat de relaxarea membranei actuatorului.

Având în vedere că discuţia se cam întinde o să separ posturile despre N75 într-un topic dedicat electrovalvelor N75 şi N18

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • lupo_bv changed the title to Probleme referitoare la funcţioarea electrovalvelor N75 şi N18

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!