Jump to content

Probleme referitoare la funcţioarea electrovalvelor N75 şi N18


Trutan Darius
 Share

Postare recomandată

Buna seara.

Ma confrunt si eu cu o problema de ceva timp:

La oprirea motorului se aude un bazait foarte puternic din valva n75(atasez un fisier audio pt mai multe detalii). Nu imi dau seama ce ar putea sa fie, sa fie ea de vina? Ceva furtunase de vacum? Capsule vacumatice? Astept o parerea de la dvs.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

urmeaza sa o schimbi ca va muri cat de repede, cand suna asa se zice ca pierde vacumul care e la momentul acela in ea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-a spus cineva ca ar putea sa fie si capsula de la egr....sa fie crapata, posibil sa faca asa din cauza aia?

Modificat de Trutan Darius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

identifica zgomotul, deschide capota si identifica exact care face galagie , nu are treaba capsula egr cu acel zgomot, zgomotul acela e produs de n18 sau de n75 una din ele e pe cale sa se defecteze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probabil ar trebui sa ai si eroare,daca faci o scanare cu vag com-ul

Modificat de FloRio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@FloRio: Ciudat faptul ca nu am primit niciodata o eroare de la n75 sau alte prostii.

@Pop Cristian: Zgomotul se aude clar de la n75, si tremura foarte tare cand face acel sunet. Nu se poate curata sau ceva de genu?

Modificat de Trutan Darius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca stii sigur ca este pe duca..merita incercat...mai rau nu ai ce sa ii faci...

dar va trebui sa tai acel inel metalic...si la sfarsit..cand o asamblezi...lipesti cu poxipol

N75_Pierburg_valve_repair.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce an e masina?daca e dupa 2000 fabricatie e ieftina o valva n75 noua,costa undeva la 160 de lei Pierburg,nu e o avere..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Laurentiu: Mersi frumos de pdf, mai caut problema, daca tot la ea ajung, o desfac. Mai rau nu am ce sa ii fac:))

@FloRio: Masina este din 2001, AJM. Nu ii deloc mult, doar ca nu vreau sa o schimb si sa nu fie ea, aia ii singura problema. Masina merge relativ ok, doar ca am o pierdere de putere undeva intre 2500 si 3000.:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau mai ai varianta ajutatoare apeleaza la un prieten...si pui o alta valva de la alta masina...si vezi daca mai face...

daca erai din Buc te ajutam cu cea mai mare placere...ca stiu cum este...pe mine m-a ajuatat @Muale cand eram in dubiu cu N18 al meu daca merge sau nu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da poti incerca si cu alta dar daca sunetu e exact de acolo m-as mira sa nu fie aia problema,eu stiu cum ii sa schimbi piese mult mai scumpe si sa nu fie aia problema....poate de aceea am vorbit asa usor si am zis sa o schimbi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu face asa cand pui si contactu ? la o cunostinta facea si cand punea contactu la fel..din parte cu turbina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Laurentiu: O sa incerc sa gasesc pe cnv dp zona, sa vad daca tot asa urat face.

@FloRio: Unde gasesc de cumparat alta la bani aia?

@CT91MOC: Doar cand opresc motorul :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este partial defecta, o desfaci si nu prea ai ce sa ii faci, e posibil ca membrana dinauntru sa fie fisurata, nu gasesti chit de reparatie, decat sa te lase in drum cand iti e mai draga lumea te sfatuiesc sa o schimbi, la fel te sfatuiesc sa incerci sa iei pe original sau chiar second, ceea cu 160 de lei pierburg vei vedea ca e trista si nici nu arata ca si ceea originala, are capul mai galbui si e lipit una in cealalta, zic asta ca am 3 prieteni care au luat asa si in decurs de 1 an sau stricat din nou, efectiv motorul nu mai tragea n75 nu mai cimanda turbina, eroare in 90 % din cazuri nu da, deci.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la oprirea motorului este actionata valva shut off de catre N18

LE: cred ca am gresit, EGR e comandat de N18

E comandata de valva aia prinsa de galeria de admisie, ia uita-te mai bine, cred ca aia bazaie

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat cu alta valva n75 si sunetul a disparut. Urmeaza sa o schimb, de curiozitate o sa o desfac pe cea veche....revin cu poze. Multumesc de sfaturi:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Merge curatata, am incercat eu. Pana sa o curat am infudat furtunul care mergea la egr cu un surub si tot asa scotea sunetul ala cand opream, dupa curatare nu a mai facut si merge totul ok.

Este bun tuturialul pe care l-a pus Lawrentzyu_86 mai sus.

Ceva asemnator este si pe aici

http://www.ridejudge.com/ride/1714/2001-volkswagen-golf-gls

Inainte de a te apuca de treaba verifica daca membrana este ok (tragi aer prin furtunul care merge la filtrul de aer sau are un filtru infipt in el) si sa nu dai cu alcool pe membrana aia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ lupo_bv: Mersi mult de info, am reusit pana la urma sa il desfac, si spre bucuria mea nu era rupta membrana, dar foarte multa murdarie. Am curatat tot frumos cu alcool, maine o sa revin cu o impresie daca a functionat curatarea :)

Poze: img0017vu.th.jpg

img0015ma.th.jpg

img0014hu.th.jpg

img0013ci.th.jpg

img0012maw.th.jpg

img0010ucc.th.jpg

img0009rd.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca o cureti bine si o capsezi cum trebuie - o sa functioneze. Am curatat si eu una, de distractie... si merge de mult timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit sa o montez si tot la fel ''bazaie'', am observat ca daca infund furtunul de la shutoff valve nu mai face asa. Am verificat valva, si scapa presiune(nu foarte tare, dar scapa), posibil sa fie acel bazait de la valva? Ce alt rol mai are acea valva inafara de faptul ca taie alimentarea cu aer la oprire motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca face asa din cauza scaparii de vacuum. O posibila explicatie ar fi ca inainte de oprirea motorului electromagnetul de la N75 tine supapa deschisa. Dupa oprire electromagnetul nu mai este alimentat si ar urma ca vacuum-ul sa inchida supapa, dar fiind scapari de vacuum probabil acesta nu are forta sa o inchida dintr-o data si apare o vibratie a membranei aleia din cauciuc pana se inchide.

Ideea este ca trebuie sa remediezi scaparea de vacuum. Ai tras aer direct din valva sau din furtun, ca poate este numai furtunul crapat?

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv:Mersi de raspuns. Am tras aer direct din valva, nu este de la furtun din pacate. Exact aceeasi explicatie am gasit si eu, se gaseste acea valva separat? sau trebuie cumparat tot agregatul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • lupo_bv changed the title to Probleme referitoare la funcţioarea electrovalvelor N75 şi N18

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!