Jump to content

Ce diferenta de fiabilitate este intre motorul de 1.9 si cel de 2.0?


catalinte
 Share

Postare recomandată

@EWS : Sunt atatea 1.9TDI-uri softate in lume(de ordinul zecilor de mii daca nu chiar sutelor..) si de toate soiruile(variante de putere) si care nu au probleme gen "s-a stricat chiulasa!" - chiar asa mica marja de toleranta sa aibe motorele astea incat cel mai slab soft sa le distruga? Ma indoiesc. Dovezile le vezi zi de zi pe strazi. Problemele apar fie datorita exploatarii necorespunzatoare(a subturarii excesive - fapt extrem de des intalnit - si nu numai), fie din cauza calitatii indoielnice ale componentelor sau a purului ghinion.

@jetta junkie & cowboy - Amandoi aveti dreptate in diferite aspecte. BXE-ul are un soft foarte restrictiv din fabrica. De aceea si cel mai slab soft il transforma radical (in cazul 2.0-ului, diferenta nu este chiar atat de mare). 1.9 este mai zgomotos intr-adevar, dar nu cu mult. Cea mai mare diferenta o face antifonarea masinii respective. Eu am comparat pe B6 si O2 - in ambele cazuri, zgomotul si vibratiile BXE-ului erau mai pronuntate decat ale BKP-ului, respectiv BKD-ului. Pe passat, ambele erau mai tacute.

In continuare, recomand BXE-ul. Diferenta de zgomot si vibratii nu este atat de semnificativa cat sa-l dezavantajeze.

Modificat de Andrei_Tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

@ Jetta Junkie...de-aia suntem aici..ca sa impartasim opinii. Cu cat acestea sunt mai variate cu atat se creeaza o imagine cat mai de ansamblu asupra subiectului in discutie, deci nu se pune problema de flame ca doar nu suntem pe un forum de pustani.. :D Da da, inca am Leon-ul..merg cu el zilnic, insa este modificat destul de multicel la momentul asta...In ceea ce spuneam, ma raportam la cum era masina mea inainte de modificare (stock). Cand am achizitionat-o nu as fi vrut sa modific nimic la ea..insa dupa cateva luni de mers zi de zi cu ea..m-a dezamagit lipsa de putere pe care o simteam la ea...mai ales ca eu merg preponderent extraurban..Mersesem o perioada destul de mult cu o Octavia 2.0 TDI inainte (masina de serviciu) si diferentele pentru mine au fost mari..De-aia m-am si apucat sa o modific pe asta relativ repede...Poate daca nu aveam ocazia sa merg cu acel 2.0..alta imi era impresia

Cand ziceam de zgomot...vorbeam de masina la 5.000km...deci noua..Dar aici tine foarte mult dupa cum spunea si Andrei_Tdi si de modelul de masina pe care e pus motorul..pt ca diferente sunt de antifonare si pozitionare...de la un model la altul..

Vad ca ai adus vorba de CR-urile de pe 1.5Dci sau 1.5Crdi...nici eu nu vreau sa creez vreun flame, dar aici nu sunt de acord cu tine. Acele motoare sunt campioni ai silentiozitatii...chiar nu sfera nici un fel de comparatie cu 1.9TDI PD la care ne raportam noi aici. Detin si un Megane 2 sedan 1.5Dci de 105CP in 6 trepte si iti spun ca in masina aia nu aud motorul decat daca sunt extrem de atent in sensul asta. Dpdv al zgomotului merge ca o benzinara. Nici macar la viteze foarte mari nu aud motorul inauntru...Motorul ala trage ca disperatul in toata plaja de turatii..si nu doar pe o zona relativ scurta cum o face tdi-ul 105CP. Pot sa afirm cu toata sinceritatea (desi nu-mi place..), dupa ce am mers mult cu ambele, ca acel Dci 105CP este superior lui 1.9 TDI 105CP dpdv dinamic... Obisnuit fiind cu Megan-ul...cand al luat Leonul ma asteptam la ceva in plus, insa am fost destul de neplacut surprins sa constat ca este mai slab dpdv dinamic decat DCi-ul...Vorbesc strict dpdv al comportamentului motorului. Varianta aia de Dci trage mult mai bine decat BXE-ul...trage mai liniear..pe o plaja mai larga, cu lag aproape inexistent, deh..este un common rail..Aparent TDI-ul pleaca mai brutal din loc, dar se plafoneaza repede..Repet: nu-mi place s-o spun dar din pacate...

Nu zic ca BXE-ul e un motor rau, doar ca dupa cum am spus..este prea limitat din soft..chestie pe care vad ca o spune si Andrei..E un motor decent dar nu e corect..nu e corect ca l-au limitat atat cand eu putea lejer mai mult.

Legat de ce spuneai vis-a-vis de puterea pe care o scoate stock pe un test dyno: da, stiu, pe majoritatea standurilor dyno scoate 115-117CP (a mea scotea 117 pe standul celor de la Exelixis), dar depinde foarte mult si de stand..de calitatea standului, de calibrarea lui, de factorul uman..Am fost surprins sa constat ca aceeiasi masina cu acelasi soft stock scotea fix 105CP pe standul celor de la Racing Code..care e un cu totul alt tip de stand..Deci depinde...Oricum motorul stock NU trage ca pentru 115-117CP ..

La nivelul la care mi-am adus acum BXE-ul de pe Leon sunt foarte multumit de cum trage...insa ramane problema zgomotului care evident e tot acolo :D

Consum de ulei vreau sa va spun ca este mai mic decat era cu turbina de fabrica (care era mai mica..) iar cel de carburant de asemenea...a scazut la acealsi stil de mers cu cca 1/2 litru. Motorul clar il simt ca merge mult mai relaxat...Merge mai relaxat decat o facea stock ceea ce nu are ce rau sa-i faca pe termen lung...

Daca ar fi sa mai aleg acum...asa alege clar 2.0 TDI CR

Oricum am lungit discutia asta poate mai mult decat era cazul. Treaba e simpla dipa cum am mai spus tine de gusturi..iar pt edificare trebuie clar drive test. Numai asa te convingi care din variante se muleaza mai bine pe criteriile tale..

Modificat de Cowboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm parerile colegilor de mai sus: 1.9 TDI (105) cp putin cam mic pentru caroseria de passat. Depinde de ce vrei de la masina. . Se plafoneaza relativ repede , cel putin al meu cu cod BLS. N-am condus alte Passat-uri cu 1.9 ca sa pot face comparatie. Eu am mers pe ideea de confort si consum bun la dumuri lungi. Asteptari de sportivitate - NU

2.0 TDI se descurca mult mai bine pe caroseria de Passat , parere formata in aprox 3.5k km condusi un vara asta ( 2.0 tdi BKP) . Evident, mult mai sprinten si parca nu se plafoneaza asa repede., mai rafinat si mai silentios ca si 1.9.

Eu zic ca 1.9 cu o remapare ar fi un compromis bun: Fiabilitate mai buna ca 2.0 si putere apropiata. In final sa nu uitam de zgomotul de "tractoras" al 1.9 care pentru unii e suparator.

OFF Topic : Ii rog pe colegii care au 1.9 Tdi BLS cu remapare sa imi dea un PM cu rezultate,. pareri si pret . Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cowboy, ma bucur ca ai inteles ideea discutiei noastre. Chiar daca uneori avem opinii diferite tocmai acestea fac discutia constructiva si mai interesanta - parerea mea :icon_cheesygrin: l

In legatura cu silentiozitatea dci-urilor nu ne-am contrazis pentru ca si eu am spus acelasi lucru -ca sunt mai silentioase decat Tdi-urile. Dar intre asta si a fi campion la silentiozitate dci-ul mai e...Uite un review la un Megane model nou (1.5dci 105cp) care banuiesc ca e mai bine antifonat:

http://www.promotor....inamica-4351727

Sincer mie-mi vine greu a crede ca un motor cu un cuplu de 240nm si o capacitate cilindica de 1500cm3 trage mai bine decat 1.9 tdi. Chiar si cu o cutie cu 6 trepte. M-ai facut curios...Cu prima ocazie cand am posibilitatea am sa fac un test drive. :icon_thumleft:

Modificat de Jetta Junkie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma refeream la Megane-ul versiunea precedenta, pt ca ai sa razi... dar "noul" Dci 1.5 de 105/110Cp de pe noul Megane/Fluence este clar mai "galagios" decat precedentul..Tine de antifonare. Am facut drive test cu el inainte sa iau Leonul ca ma batea asa o ideea catre Sport Tourer-ul de la Megane :D. Consider noua generatie de Megane facuta cu mult mai multa economie decat precedenta..difera mult la calitate..in primul rand cea a materialelor. Din pct asta de vedere au cam ramas in urma..In fine, e alta poveste.

Din cifre, da, este greu de crezut ca e mai sprinten, insa felul in care pune cuplul ala jos e altul, chiar daca e cu 10nm mai mic..Etajarea cutiei este excelenta, iar cuplul este prezent imediat fara lag..Asta imi place foarte mult la motorul ala..mai ales cand retrogradezi..masina a plecat imediat de sub tine..fara iezitare sau intarziere. Fa un test drive daca ai timp..dar un test drive care sa-ti permita si un pic de extraurban..o depasire, doua.

Conteaza enorm cum este facuta curba aia de cuplu. Spre exemplu, dupa ce mi-am pus turbina mai mare pe Leon si am inceput testele pt versiunea de soft, in primele incercari, desi masina avea cuplu foarte mare, il punea jos cu lag la fel de mare, caz in care la un eventual 400m as fi pierdut in fata unor masini mult mai slabe dpdv al valorii cuplului, daca acelea il aveau linearizat cum trebuie. Degeaba se dezlantuia ea dupa 2500rpm si rupea astaflul daca pana acolo statea sa se gandeasca...Cam asa e cazul si aici...1.9TDI dpdv matematic, evident ca nu este mai putin puternic decat un 1.5Dci de aceeiais putere; diferenta e data de cum pune jos cuplul disponibil...si pe ce plaja o face.

In fine, a fost doar o paranteza pe care am facut-o noi cu Dci-urile si Crdi-urile. Revenind la subiectul topicului...1.9 TDI cu soft Stage 1 bun calitativ este foarte ok...si trage mai bine in ture decat 2.0...

2.0 insa e un motor care mie mi se pare foarte bine gandit..mai complet..un motor care sa ofere cuplu mare in turatie joasa si pe o plaja suficienta in situatii variate. Iar cutia in 6 trepte care-l insoteste este exact ce trebuie sa fie. E un motor de cursa lunga...care iti permite sa mergi cu el si la plimbare..dar si tare cand ai nevoie. De partea celalta, 1.9 105CP este un motor facut mai degraba pentru oamenii calmi, rabdatori... De-aia si ziceam ca sunt gandite sa satisfaca gusturi diferite.

Ca fiabilitate inclin sa cred ca sunt tot pe acolo...cu ceva plus poate pentru 1.9 ca este ceva mai "matur", insa clasicele probleme cu volant sau turbina apar deopotriva pe ambele variante de motorizare...

Modificat de Cowboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

aceasi intrebare am avuto si eu inainte de a cumpara masina din semnatura , recomand 2.0 TDI ! nu se compara cu 1.9, consuma cu 1 L mai mult dar face toti banii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut de-a lungul timpului si motorizari de 1.9 (105 cp) si de 2.0 (140 cp). Acum am ajuns sa detin 2.0 TDI cu faimosul motor BMR de 170 cp (bineinteles, injectoarele toate sunt deja schimbate de cei de la reprezentanta VW). Este o diferenta absolut majora, la cum se comporta, trage si se ,,misca,, aceasta varianta de motorizare. Sincer, recomand cu toata caldura macar sa probati (daca aveti posibilitatea) aceasta motorizare. Eu sunt absolut incantat, desi am avut retineri (au disparut toate intre timp) cand am cumparat masina (doream altceva, gen touran sau break, dar, din fericire, am gasit acest sportline din fabrica, super dotat si super ,,muschiulos,,). Stima!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Buna ziua, o intrebare va rog, am si eu. un Passat de 1.9 TDI 105 CP din 2008 full fara piele varianta berlina cu 88000km verificati, e scump ca pret 8000 Euro?

multumesc

Modificat de creepteek
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut creepteek,

 

Nu. Nu e scumpa atata timp cat vbim de o masina de proprietar, lauta de noua, carte service, si care sa fie foarte ok. Sa arate si sa se simta cand o conduci ca a fost o masina intretinuta.  Si daca este si echipata bine. Du-o la un test complet, calculator+rampa, fa un deviz de cheltuieli si vezi daca merita. 

 

Multi nu vor fi de aceeasi parere(marturie stand topicul de achizitionare) dar.. eu zic ca pretul este ok. 

 

 

P.s. Intrebarea trebuia postata aici: http://vwforum.ro/topic/18717-achizitionare-passat-b6/

Modificat de Andrei_Tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dotarile de pe Passat sunt :

 ABS , ESP
- Aer conditionat automatic bi-zonă
- Calculator bord
- Oglinda exterioara reglabila electric incalzita
- Faruri ceata
- Cotiera centrala fata
- Scaune spate rabatabile
- Control electronic al stabilitatii laterale
- Servodirectie
- Tapiterie stofa
- Scaun sofer reglabil pe inaltime
- Volan reglabil pe inaltime si adincime
- Volan si schimbator viteze piele
- Inchidere centralizata cu siguranta antifurt
- Geamuri termice
- Jante aliaj
- CD player
- Asistent franare
- Airbag lateral sofer si pasager fata
- Airbag cap fata si spate

E cumparat din Ro, service-uri la Porsche Romania.

 

Multumesc pentru PS "Andrei_Tdi"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presimt ca nu e chiar "full fara piele". Niste poze nu ai ?  Si sa le pui pe celalalt topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E mai curand un chel fara piele din descriere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trei sferturi din  lista ta sunt dotarile standard la versiunea cheala.
Mai ai optionale in plus volanul si schimbatorul cu piele, farurile de ceata, jantele de aliaj si climatronicul . Mai este mult pana la "full fara piele".
 
Trendline (versiunea cheala)
- Airbag sofer si pasager, cu posibilitatea dezactivarii airbag-ului pasager
- Airbag-uri cap pentru toate locurile si airbag-uri laterale fata

- Inchidere centralizata cu telecomanda si functie confort de pornire Press&Drive pe plansa de bord
- Servodirectie electromecanica, reglabila in functie de viteza
- Sistem de mentinere a stabilitatii masinii ESP (inclusiv ABS, EDS, ASR)
- Bancheta spate rabatabila asimetric, cu cotiera centrala integrata
- Scaun sofer cu reglaj automat pe inaltime
- Sistem radio RCD-300 cu CD player, 2x20W si 4 incinte acustice

- Geamuri fata termoizolante, actionate electric
- Geamuri laterale si spate termoizolante, in tenta verde

- Oglinzi retrovizoare exterioare reglabile electric si incalzite separat
- Tapiterie scaune design Calino neagra sau classic grey
Modificat de raresh20
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dap.. 

 

E un CL baza. A trecut vanzatorul toate dotarile standard pt orice soi de Passat ca sa faca lista generoasa. De fapt, dotarile non-standard sunt 4 sau 5, si alea tipice, banale. 

 

L.E. Vad ca mi-a luat-o Rares inainte intre timp.. :)

 

In continuare spun, daca masina e OK, eu spun ca merita. Ma rog, mai negociezi si tu cat mai spre 7500. 

 

La km aia sigur nu are mai nimic schimbat. Vezi daca i-a facut distributia(ca varsta, ca km nu i-a adunat), daca i-a schimbat discuri, amortizoare(daca nu, cum se prezinta), vezi sa nu aiba joc in caseta directie, asculta motorul sa nu aiba batai(BXE-ul are pb cu tachetii si axa), etc. A mea e tot 2008, si dupa 7-8 ani, chestiile de mai sus incep sa ceara a fi schimbate. Nu mai pomenesc de Turbo, ambreiaj, s.a.m.d. 

 

 

E cumva neagra? Sa nu fie vreun Black edition ca alea erau niste TL-uri +. 

 

baga si ceva poze daca dispui de asa ceva. 

Modificat de Andrei_Tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce mi-ati spus, chiar "mai am mult de mancat" pana la full fara piele.

 

chiar va multumesc din suflet pentru ajutor. azi o sa ma intalnesc cu respectivul pentru a vedea masina. sper sa fie ok

 

ma si duc cu ea la Porsche, daca zice ca de acolo a luat-o sa o lege baietii la un calculator sa o verifice. sper sa nu ma usuce de bani :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am platit 250 ron la Autoworld (dealer VW) pt scan, istoric, test mecanic, test vopsea, test de drum.

 

Masina are si semnalizarile galbene, cele mai "full" le au albe. Jantele sunt cumparate dupa, probabil a avut capace. Km putini si reviziile ii cresc pretul, dar incearca totusi sa mai negociezi. Vad ca in anunt nici nu zice ca e full.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vorbit cu proprietarul si practic el mi-a spus ca e full fara piele. idea e ca eu nu iau de bun nimic pana nu vad cu ochii mei, dar am vrut sa va cer parerea.

oricum am mutat topical unde trebuie ca nu vreau sa "fiu injurat" aici. :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact!

 

E un Passat Black Edition. S-a vandut in 2008, in varianta 1.9tdi sau 1.6 mpi. La 19.990E.  Sunt si pe forum cativa colegi cu astfel de masini. 

 

Este un trendline cu ceva dotari de bun simt. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut, la toti sunt nou pe acest forum , de curand am achizitionat un vw passat 3c motor 2.0 136 cp diesel cod motor BMA asi dori cateva pareri despre acest tip de motor , nu stiu aproape mai nimica despre el , cat e de bun acest tip sau ce fel de probleme au...multumesc!

Modificat de IONUTSAY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Este adevarat va topicul a fost deschis cam de mult... dar am citit tot felul de pareri pro si contra motoarelor de 2.0. Parsonal detin un Passat din 2007 2.0 DSG cumparat de nou. Stau si citesc despre tot felul de probleme: tacheti, volant, pompa... Eu am facut acum ceva vreme 160.000 km facuti toti de mine: masina nu a avut nicidata nicio problema! Ulei schimbat la timp, filtre, am schimbat uleiul in DSG. Acum 3 ani am primit acasa o notificare de la VW sa merg la o reprezentanta ca se schimba gratuit injectoarele. Am mers in Ungaria, a stat acolo masina 3 zile si mi-au schimbat injectoarele, uleiul si bujiile, gratuit cu garantie 3 ani. Am mai schimbat distributia la timp, cand era scris in cartea tehnica ca trebuie si placutele de frana. Atat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate ,multi dintre noi luam masinile cu aprox 200 mii km ,cand incep problemele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Buna ziua !  Doresc sa achizitionez un Vw Passat B6 cu motor 2.0 TDI PD. Am auzit ca unele motoare de 2.0 tdi au probleme cu injectoarele, pompa de ulei, axe cu came, chiulasa etc. 

Ce cod motor de 2.0 TDI e mai fiabil pe passat b6. Cele de 2.0 CR ce fiabilitate au ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!