Jump to content

zgomot ciudat in compartimentul motorului


yhn
 Share

Postare recomandată

Buna ziua, am si eu o problema la buburuza mea (vw bora 1.9 asz 131cp), de vreo 3 zile aud un zgomot la motor cand masina sta la relanti, de tipu: gla, gla,gla, gla sunetul se aude mai puternic cand motorul este cald si este ritmic exact cum merge motorul, la rece aproape deloc, zgomotul respectiv l-am auzit de la inceput de cand am luat masina (vreo 4 ani) dar nu era asa de pronuntat ca si acuma, mentionez ca am schimbat distributia de vreo 2 saptamani, masina nu prezinta alte probleme de genu lipsa putere, mers intrerupt, limp mode. un mecanic a zis ca este de la ambreiajul de la alternator si sa nu imi fac probleme, masina are in jur de 250.000 km.

Daca a mai intalnit cineva aceasta problema il rog sa imi spuna si mie cum a reusit ca sa o rezolve.

O zi buna tuturor si multi km fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambreiajul de la alternator? La compresorul de freon da, dar la alternator..?!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, nu sunt un mare mecanic dar imi aduc aminte ca am schimbat o data fulia de la alternator si imi aduc aminte ca mi sa zis ca este ca butucul de la bicicleta adica intru-un sens merge iar in altul blocheaza, sper ca ma intelegeti ce am vrut sa zic.

Eventual un expert sa ma corecteze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ala nu e ambreiaj. Da cureaua de accesorii jos si porneste motorul vezi daca se mai aude zgomotul.

Fulia de la alternator e cum zici tu. Ea permite rotorului de la alternator sa se invarta in continuare atunci cand motorul trece dintr-o turatie mare in una mica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa parerea ta aceasta ar putea fi cauza?? sau sa ma astept la ceva mai rau?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se numeste sistem roata libera la alternator sau frei daca facem analogia cu bicicleta.

Daca facea galagie acum 4 ani nu cred ca te tinea pana acum.

trebuie ascultat cu atentie de unde vine zgomotul, deoarece se aude la ralanti nu este asa greu de depistat.

Ca sa elimini rola de la alternator si ce mai vine pe cureaua de accesorii trebuie pornit motorul dupa ce dai afara cureaua de accesorii. daca persista zgomotul nu-i de acolo, daca dispare este ceva din zona curelei de accesorii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum a zis si lupo_bv, daca nu iti dai seama de unde vine zgomotul faci treaba cu scosul curelei de accesorii. Daca se linistetste cu curaua scoasa iei la mana totul: alternator, pompa de servodirectie, compresor, rola intinzatoare.

In alta ordine de idei, zgomotul se aude cand stai pe loc sau si cand ai cuplat una din treptele de viteza. Dispare cand calci ambreiajul? Se aude doar la relanti?... sau si cand o accelerezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

apasa ambreiajul si vezi daca se mai aude......daca nu inseamna ca bate volant. La mine se aude exact la fel doar ca dispare cind apas ambreiajul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare di nou, am sa incerc cu scoaterea curelei de accesorii, de auzit se aude la relanti si mai pronuntat cand este cald motorul, la rece insesizabil, am incercat faza cu calcatul ambreiajului (sincer imi doream ca sa se mai auda si cu el calcat, de obicei daca sunt probleme in cutie inseamna costuri muuuuult mai mari) dar se aude si cu el calcat.

am sa ma duc miine la mecanic cel care mi-a montat distributia sa isi dea si el cu parerea, poate ii prea stransa... si sper ca ala sa fie motivul, cineva a zis ca poate ii prea stans intinzatorul ... nu ma pot contrazice cu el pentru ca nu am cunostiintele in masura.

o sa va tin la curent, si va multumesc tuturor care ati incercat sa ma ajutati

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zona de unde se aude zgomotul nu este asa greu de depistat. Ambreiajul si cutia nu sunt in aceeasi zona a motorului cu alternatorul si accesoriile sau distributia. Daca este prea strans intinzatorul de la distributie poti vedea si tu daca dai jos capacul de la distributie. Rola respectiva are niste semne si un indicator care trebuie sa fie intre cele doua semne. Daca asta este problema trebuie sa stii ca intinderea corecta se face prin slabirea totala a rolei si strangerea la tensiunea necesara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna ziua , stimati forumisti am revenit cu problema rezolvata, am fost la mecanicul care mi-a montat distributia, sunetul nu mi-a disparut complet dar a scazut semnificativ abia se mai sesizeaza, din spusele mecanicului problema era intinzatorul curelei, cel hidraulic (daca a fost asta sau nu , nu stiu principalul este ca nu se mai aude ) :) uraaaa.

multumesc celor care au incercat sa ma ajute, numai bine si km fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!