Jump to content

consum si comportament ciudat BXE


B0GD4N
 Share

Postare recomandată

salut, 1.9 BXE

- pare un 80cp, dar cand am scos esp si am plecat tare de 3 ori...a inviat. nu l-a tinut mult, doar in seara aia, au confirmat si cei din masina ca a inviat brusc. un prieten sugera ca esp e legat de debitmetru si clapeta..poate poate..isi da seama cineva ce s-a intamplat

- la oprire are un bazait ciudat, de vreo 5 secunde, parca undeva langa motor, spre sofer

- consumul in oras, media undeva sub 9 nu mi se pare ok, am avut opel si statea numai sub 7 in buc. iancului-cora de ex seara mi-a aratat 14.5, pe final pe la republica am prins liber bine si s-a dus la un 10.5

(am curatat egr...efect 0)

ceva sugestii?

Modificat de B0GD4N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Razvan_SPD

    12

  • B0GD4N

    8

  • Cowboy

    5

  • DoCGarage

    5

Salut,

Confirm si eu un consum de 8,6l/100km in oras, consum facut la pompa nu pe BC.

Merg in fiecare zi din 23 August pana in Grozavesti la munca, deci ar fi cam 30km/zi.

Ai facut o scanare cu VagCom? Te pot ajuta eu cu o scanare in zona Republica/23 August.

Modificat de Dobre Catalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pare ca are 80CP? Pai atunci e relativ normal la un BXE stock :D. Glumesc..

Ce ti-a sugerat prietenul respectiv are o logica, pt ca intr-adevar ESP-ul influenteaza functionarea motorului cand actioneaza, insa e posibil ca in cazul tau sa fie mai degraba o problema pe la debitmetriu..

Bazaitul ala nu e ceva care sa trebuiasca sa-ti atraga atentia. Mai mult ca sigur e de la blocul de electrovalve al sistemului de control vacuumatic si nu e ceva tocmai anormal...

Consumul..daca ai media in oras sub 9..esti foarte in parametrii normali.

Verifica-i debitmetrul intr-o prima faza; ai deja un coleg care s-a oferit sa te ajute cu o scanare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am trecut prin vag com... "totul normal". clapeta debitmetrului se reprogrameaza, parca? inca incerc sa ma dezmeticesc, ce e cu motorul asta, stiam 1.9 numai "de bine".

cat despre consum, cu riscul sm repet astra G maxim, rupta 7%...in 2007 cand bucurestiul era full. am zis ca nu e gluma ce scrie in specificatii la leon, 6.4 oras. ha, funny...

Modificat de B0GD4N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cowboy: cum adica "nu e ceva tocmai anormal" ? Daca e problema comuna nu inseamna ca e normala. O sa crape de tot intr-o zi. Daca bazaie e semn ca trebuie schimbat (nu neaparat urgent daca sunetul a aparut de curand) - vorbesc din experienta.

@B0GD4N: Cum iti porneste (la cald) ? Vreo problema ? Tremura la pornire ?

Modificat de C Z R
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VW Jetta 1.9 TDi BXE, 50000km, ulei Castrol Edge Turbo Diesel 5w40, motorina de obicei Mol Evo Diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am trecut prin vag com... "totul normal". clapeta debitmetrului se reprogrameaza, parca? inca incerc sa ma dezmeticesc, ce e cu motorul asta, stiam 1.9 numai "de bine".

clapeta e clapeta, debitmetrul.... debitmetru.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cowboy: cum adica "nu e ceva tocmai anormal" ? Daca e problema comuna nu inseamna ca e normala. O sa crape de tot intr-o zi. Daca bazaie e semn ca trebuie schimbat (nu neaparat urgent daca

Am zis doar ca nu e ceva anormal :D Si asta mai ales in contextul in care bazaitul semnalat de el se manifesta doar pt 5 secunde..Am vazut multe alte masini care prezinta un astfel de "bazait" pt cateva secunde dupa oprirea motorului si merg asa de zeci de mii de km. Eu spre exemplu pe Megane (Dci) am bazaitul ala de cand era masina noua. Si are acum 70.000km fara sa umblu acolo. O Octavia de la firma (2.0TDI) face asa de cand avea 30.000; acum are 145.000..la fel..nu s-a intamplat nimic altceva in afara de bazaila care la fel, e pret de 5-6 secunde dupa oprirea motorului ).

Cand si daca bazaiala aia se va transforma in ceva mult mai zgomotos, si cu durata mult mai mare, da, umbli acolo. Altfel...eu nu l-as lua in seama la acest moment. E doar umila mea opinie....

Mai departe, legat de consum B0GD4A, daca Astra respectiva avea motor 1.7CDTI e si normal ca aia sa consume mai putin..sunt 2 motoare total diferite. BXE-ul poate sa consume in anumite cazuri si acel 6.4% in oras dar si 11-12...depinde de multi factor. Mie spre exemplu mi-a consumat azi dimineata 6.4 pe traseul Cartier Tei - Faur poarta 4 (via Sos. Fundeni), dar traficul a fost lejer, nu am condus sportiv..am schimbat lejer, etc. Dar astea sunt cazuri rare. De regula consuma in zona lui 8, 8+.

Modificat de Cowboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare!!!

Si eu ma confrunt cu problema consumului mare in jur de 9 consumul mediu ,am si resoftare tcm .

O sa incerc sa curat debitmetru sa vad ce iese..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bun, ce-ar trebui sa verific? motorul asta nu-mi spune nimic:D inainte ma jucam cu cele gti oldies...cu dizalurile n-am mai avut dileme, mergeau:)

131mii km

la cald e ok. zici de problema care se rezolva prin soft, banuiesc..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

apropo e normal sa arate 99,9% la plecare?:) 0,7 stationare, vro 30 la accelerare in mers

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine arata frecvent 99% la plecare.

0,5% in stationare cand temp de afara este placuta, clima nu functioneaza.

0,6% cu pozitiile si faza scurta aprinsa

0,7-0,8% vara in canicula

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valorile normale la stationare sunt cele mentionate de catre Dolfin

Ce arata la accelerare e normal...Orice masina arata valori foarte mari la plecare de pe loc sau la accelerare in mers.

Daca insa arata 0.7 in stationare fara sa aiba mai multi consumatori porniti (in special clima)..aici nu prea e ok..

Cumva s-a facut recent distributia la masina in cauza? Sau s-a umblat pe la reglarea avansului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

distributia da, a fost facuta. cum se regleaza avansul la bxe, ca la cele vechi din pozitie curea/pompa?

Modificat de B0GD4N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se face din tester, insa pt asta trebuie sa te adresezi cel mai bine unui service autorizat....Te-am intrebat de distributie deorece sunt multi care se plang ca dupa efectuarea acestei operatiuni s-au trezit cu un consum marit sau comportament ciudat...Recomandat e ca inainte de a se umba la distributie, sa ne noteze valoarea initiala a avansului iar dupa interventia mecanica sa se incerce reglarea avansului pe cat posibil la aceeiasi valoare sau la una cat mai apropiata..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar daca la schimbarea distributiei se fixeaza rotile dintate cu suruburi, asa cum se specifica in manual, mai este nevoie de reglare avans?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In special la motoarele PD se necesita reglarea avansului dupa inlocuirea distributiei. Valorea ideala este 0..sau cat mai aproape de zero. Se regleaza cu ajutorul testerului, in sensul ca se urmareste pe VCDS valoarea avansului, insa fizic se regleaza la axa cu came...Se cauta obtinerea unei valori cat mai apropiate de 0 corelata cu un sunet placut al motorului si indicarea unui consum de 0.4-0.5 l/h in stationare. Din cauza asta ziceam eu mai sus ca e bine sa se memoreze valoarea initiala la care motorul mergea ok..

repet: cel mai bine mergi la un service autorizat pe VW pt acest reglaj

Modificat de Cowboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Repet intrebarea, daca rotile dintate de la arborele cotit si cel cu came au fost fixate in punct fix si s-a schimbat cureaua (care are acelasi nr. de dinti), pompa de apa, rola intinzatoare si vreun galet (daca exista), de ce ar mai trebui reglat avansul?

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In general dupa aceasta lucrare avansul trebuie verificat/reglat pentru a evita orice fel de surpriza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inteleg nevoia de verificare, dar daca se folosesc piese OEM si se respecta procedura n-ar trebui sa fie nevoie de interventie.

Este corecta prezumtia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Procedura de care spuneati se incheie odata cu reglarea avansului pentru a evita probleme de consum marit(>0,5/0,6L/h), fum alb\negru, mers neregulat al motorului(balbait) atit la cald cit si la rece, reglajul se face doar cind motorul ajunge fix la 90 grade!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!