Jump to content

avansul la motoare pe benzina


TedyBear
 Share

Postare recomandată

m-am hotarat sa deschid topicul asta datorita intamplarii prin care am trecut.

v-am zis ca mi-a murit motoru fara motiv, mi-a zis cineva ca mi-a sarit distributzia de la punct, am asezat bine distributzia dar motorul tot refuza sa porneasca. am stat cu masina asa vreo 4 zile. am scos bujii, le-am curatzat, curatzat capacu delco, scos capacu chiulasa sa verific axa cu came, etc.

pana la urma am chemat un meseriash si mi-a pornit masina in 10 min. a scos niste benzina de la dacia cu care venise intr-un bidon, a scos furtunu care intra in injectie (cel care vine de la capacu de chiulasa) si a pufait in injectie prin gaura aia niste benzina. a desfacut un surub de sub delco si mi-a zis sa dau la cheie. si in timp ce eu dadeam cheie el umbla la avans, si ushor ushor masina a luat-o, si dupa vreo 3..4 min mergea bine. sincer nu stiu exact ce a facut el acolo ca nu am putut sa vad bine (eram in masina). as vrea cei care stiu sa ii lamureasca si pe aia care n-au habar pentru ca daca as fi fost plecat din localitate posibil sa fi venit cu ea ori tractata ori pe rampa acasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-am hotarat sa deschid topicul asta datorita intamplarii prin care am trecut.

v-am zis ca mi-a murit motoru fara motiv, mi-a zis cineva ca mi-a sarit distributzia de la punct, am asezat bine distributzia dar motorul tot refuza sa porneasca. am stat cu masina asa vreo 4 zile. am scos bujii, le-am curatzat, curatzat capacu delco, scos capacu chiulasa sa verific axa cu came, etc.

pana la urma am chemat un meseriash si mi-a pornit masina in 10 min. a scos niste benzina de la dacia cu care venise intr-un bidon, a scos furtunu care intra in injectie (cel care vine de la capacu de chiulasa) si a pufait in injectie prin gaura aia niste benzina. a desfacut un surub de sub delco si mi-a zis sa dau la cheie. si in timp ce eu dadeam cheie el umbla la avans, si ushor ushor masina a luat-o, si dupa vreo 3..4 min mergea bine. sincer nu stiu exact ce a facut el acolo ca nu am putut sa vad bine (eram in masina). as vrea cei care stiu sa ii lamureasca si pe aia care n-au habar pentru ca daca as fi fost plecat din localitate posibil sa fi venit cu ea ori tractata ori pe rampa acasa.

avand in vedere ca furtunul de recirculare al gazelor carter intra din nou in admisie (dupa filtru) daca a pompat acolo benzina, el a simulat injectorul de pornire la rece ... desi cum spray-eaza ala nu are un mecanic cum sa sprayeze :D

avansul nu e la 0 TDC ci undeva la 6 grade BTDC (la 1.8 16V de ex.) dupa ce pui la semn totul, desfaci surubul de blocare a delcoului, il invarti in dreapta pana cand turatia incepe sa creasca, apoi revii putin si ar trebui sa fie ok. asta a facut si mecanicul vietzii ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am umblat si eu astazi la avans la mine la masina. L-am reglat dupa ureche, neavand altceva la dispozitie. L-am rotit in sens invers acelor de ceas pentru ca motorul sa mearga mai bine. Asta cum se numeste ca am marit avansul sau ca l-am micsorat? Si ce efecte poate avea asupra motorului: crestere/scadere de putere, crestere/scadere consum? Inca nu am mers cu masina, nu pot sa ma pronunt asupra efectelor, dar as vrea sa stiu la ce sa ma astept.

La avans am umblat din cauza ca la acceleratii in sarcina auzeam tacanituri la motor (detonatii oare?) si cred ca de la avans se poate rezolva problema asta. Am dreptate sau nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La avans am umblat din cauza ca la acceleratii in sarcina auzeam tacanituri la motor (detonatii oare?) si cred ca de la avans se poate rezolva problema asta. Am dreptate sau nu?

Da, ai dreptate!

Avansul se regleaza cu ajutorul stroboscopului. Tre la fie (la DZ) de 6 grade la 900 rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ai dreptate!

Avansul se regleaza cu ajutorul stroboscopului. Tre la fie (la DZ) de 6 grade la 900 rpm.

Nu am stroboscop sa verific. Nici nu stiu cum trebuie sa masor acele 6 grade... am incercat sa vad daca sunt ceva repere pe langa distribuitor, dar nu am vazut nimic (poate din cauza jegului, poate din cauza ca nu e nici un semn). In carte intr-adevar asa spune, trebuie sa fie 6 grade (plus sau minus un grad) BTDC, cu "vacuum hoses off and plugged", intre 800 si 1000 RPM.

Am facut o scurta plimbare prin oras ceva mai devreme, dar nu-mi dau seama daca e bine sau nu. Trebuie sa fac un drum in afara orasului ca sa vad la viteze mai mari cum se comporta la acceleratii putenrnice plecand de la turatie mica (2000 rpm).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si asupra consumului ce efecte are reglajul de avans? Mie se pare ca imi consuma mai mult cu avansul mai relaxat decat consuma cand zbarnaia ca un avion cu reactie... Plus ca duc lipsa acuta rezervei de putere pe care o aveam atunci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de obicei exista niste semne pe volant despre cat de mare este unghiul RAC pt avans!tot acolo se pune si stroboscopu(lumina) sa pui la punct aprinderea!e destul de simplu daka iti dai seama !mai greu din cuvinte mai usor din fapte!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai greu din cuvinte mai usor din fapte!

:D Ai pus punctul pe i

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de obicei exista niste semne pe volant despre cat de mare este unghiul RAC pt avans!tot acolo se pune si stroboscopu(lumina) sa pui la punct aprinderea!e destul de simplu daka iti dai seama !mai greu din cuvinte mai usor din fapte!

Cam cat costa un stroboscop si pe unde se gaseste?

Eu deocamdata nu sesizez diferente dupa ce am umblat la avans (si am modificat destul de molt pozitia distribuitorului, cred ca l-am rotit vreo 15 grade in sens invers acelor de ceas). Turatia la relanti sta un pic mai sus, am scazut-o putin. Maine o sa pun benzina de 500.000 si cam intr-o saptamana o sa-mi dau seama daca s-a schimbat ceva la consum (in mod normal, cu benzina de 500.000 de la Petrom 99+ fac 100 km, la drumuri scurte de 7-8 km in Bucuresti).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astept cu interes sa ne spui in ce masura reglajele facute la avans ti-au modificat consumul.

Eu unul nu mai rezist si cred ca o sa-mi reglez masina asa cum era initial (avans si relanti nervoase). Sa vad atunci la ce consum o sa ajung.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana acum am facut 90 de km si pare ca o sa mai duca aproape 30 dupa indicator, deci a scazut sensibil consumul (s-a si scumpit un pic benzina 99+ de la Petrom, deci si benzina de 500.000 lei a fost mai putina decat de obicei - am verificat acum pe bon si e vorba de 150 ml de benzina, nu mare lucru).

Probabil in week-end o sa se termine benzina din rezervor si o sa pot sa dau cifra exacta, si o sa repet testul si cu urmatoarea cantitate de benzina cu care voi alimenta.

Sunt tare curios cum e reglat acum avansul fata de cum ar trebui sa fie ca la carte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stroboscop nu stiu cat costa insa daka te pricepi un pic la electronica pot sa iti dau link de cum sa faci 1 simplu si util!evident ca, curba de avans si cea de putere si consum sunt legate printr-un grafic pt fiecare motor in parte!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune acel link cu stroboscopul. Eu nu ma pricep la electronica, dar stiu pe cineva care se pricepe si m-ar putea ajute pe mine de exemplu, daca nu ar fi probleme cu gasitul componentelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si stroboscopul ala se foloseste functie de niste marcaje care la o masina mai veche pot fi acoperite... tough luck.

Mai exista si alte metode de reglare a avansului (dupa fum... ureche;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golfer, avansul nu il reglezi pt. a fi masina mai nervoasa sau nu. "Avansul" are un punct al lui pt.functionarea optima a motorului. Un "avans" mai mic sau mai mare va duce (zic eu) la diminuarea performantelor, afectarea consumului, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana acum am facut 90 de km si pare ca o sa mai duca aproape 30 dupa indicator, deci a scazut sensibil consumul ...

Am fost prea optimist cu estimarea mea, am mai mers 15 km in loc de 30. Dar e o reducere evidenta a consumului, pana acum nu treceam niciodata de 100 km cu benzina de 50 ron, de obicei ajungeam pe la 95-100 km. Acum am trecut de 100, mai exact 105, si cred ca as mai fi facut cativa daca mai aveam de mers aseara. Asa, de dimineata, cu motorul rece, imediat s-a consumat restul de benzina.

Deci, concluzia pana acum e ca s-a redus consumul cu aproximativ 1 litru la 100 km. O sa urmaresc in continuare daca se mentine sau nu valoarea de acum a consumului, poate am mers diferit fata de cum mergeam de obicei si nu am sesizat asta. Nu mai resetez kilometrajul ca sa pot sa fac o medie pe mai multi km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.niqro.lx.ro/stroboLED.htm

si mai incearca www.tehnic.go.ro e aceeasi pagina insa gasesti lucruri interesante!mult succes!

are dreptate xxleeus avansul este optim si nu se regleaza asa...la intamplare. are o plaja mica de valori !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca nu se regleaza la intamplare. Dar nu era bine inainte si acum e putin mai bine, cel putin in cazul meu.

O sa incerc sa fac o verificare si cu un stroboscop sa vad care e situatia, dar sa-l gasesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ce facem cand marcajele necesare pentru un reglaj cu stroboscopul nu mai sunt vizibile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

To make long things short:

Unde se poate face un reglaj de avans profesionist pentru un Golf 2 1.3 MH de ex.?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce reglati voi rotind distribuitorul se scanteie stanga- dreapta este avansul static.

O reglare precisa se face numai cu stroboscopul conectat la cilindrul 1, si se citeste la fereastra carcasei de ambreiaj (sau la fulie la unele masini), sau o metoda mai putin precisa, cu becul.

Metoda cu becul e la indemana oricui, numai ca in cazul asta reglajul este facut static, cu motorul oprit, si posibil sa nu nimeriti bine regajul.

Daca aveti o ureche formata , faceti asa : rotiti spre cilindrul 4, pana incepe sa scada turatia motorului. Apoi rotiti spre cilindrul 1 pana incepe sa creasca. Unde ai atins varful maxim de turatie va opriti. Varful maxim este exact cand incepe sa creasca turatie, la 1-2 mm, deci foarte fin rotiti de delco.

Ca tot venii vorba de avans, in afara de cel static mai exista doua curbe de avans. Avansul centrifugal, si avansul vacumatic. Si astea se pot regla, dar numai pe standuri speciale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi mi-am schimbat simeringurile de la supape. Cu ocazia asta mecanicul mi-a reglat si avansul (tot dupa ureche), dar avand in vedere ca e foarte priceput, am avut incredere ca mi l-a reglat bine. A pus mana pe mai multe audi-uri 80 la viata lui. Sunt curios cum se va modifica consumul. El mi-a spus ca nu prea are cum sa scada consumul de la cum reglasem eu avansul, adica avansul mai mare decat normal. Astept sa vad.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci pt link. Destul de stufos dar numai bun sa vad dc mecanicii nostri stiu ce fac sau nu ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde se poate face un reglaj de avans profesionist pentru un Golf 2 1.3 MH de ex.?

Ce-ti pot spune e ca la serviceul unde ma mai duc eu costa in jur de 40 RON (promotor 2526005-ceri nr de la service)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!