Jump to content

anvelope iarna !


hallucinogen
 Share

Postare recomandată

Salut, Nokian sunt printre cele mai bune anvelope de iarna. Spun asta din experienta. Cel putin profilul W sau acum W+ nu te lasa la greu. Dar si WR D3 sunt la fel de bune. La un buget mai mic iti recomand BF Goodrich G-ForceWinter. Eu am gasit preturi f bune pe un magazin online, ceva cu anvelope sigure - niste tipi foarte seriosi. Ca si dimensiuni, pentru Passat CC producatorul da 235/45R17 vara si 205/50R17 iarna.

Salut ! stii sigur ca masura asta o recomanda VW pentru cauciucurile de iarna ?

Am sa trec maine sa pun o intrebare

Cred ca am sa merg pe Michelin

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 98
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • hallucinogen

    10

  • _Alex

    6

  • gabi_tro

    6

  • adriano872

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vezi ce masuri ai trecute in cartea masinii. trebuie sa ai cel putin doua. Cat despre alegerea marcii, tine doar de preferinta si de buzunarul tau.

Stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum este usor sa alegi anvelope noi din magazin pentru ca au etichete cu clase de calitate cum au frigiderele de exemplu

: A,B,C,D,E,F ...Au 3 etichete:pentru distanta de franare pe ud, pentru zgomot(nu sunt litere sunt niste unde desenate) si pentru economia de combustibil(rezistenta la inaintare). Etichetele sunt obligatorii de la 1 nov.2012.

Cat despre latime, iarna nu se recomanda anvelopele late. La concursuri pe gheata masinile iarna au roti ca de roaba.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze ca intervin, insa chiar daca informatia e corecta si adusa frecvent in discutii (cauciucuri inguste pentru probele pe gheata), ea este irelevanta pentru utilizare stradala. In orice concurs, conditiile sunt controlate (se cunoaste in detaliu traseul, suprafata de rulare, denivelari care pot afecta stabilitatea, durata probei, uzura asteptata, temperatura suprafata si ambianta, etc); pe strada, conditiile nu sunt, intalnesti de toate; aceasta este poate principala diferenta intre concursuri/curse si "viata reala".

Pata de contact mai mica respectiv greutatea crescuta pe cm2 presupune intr-adevar o aderenta mai buna doar daca este cuplata cu constructia potrivita a pneului (inclusiv material). Pe strada insa, nu este fezabil sa mergi cu roti de bicicleta pentru ca nu tot timpul ai gheata pe drum (de fapt, intr-o iarna, cred ca 75% e asfalt negru, ud sau uscat,cu temperaturi medii si scazute, doar 15% cu asfalt cu zapada framantata si 10% zapada batatorita/gheata). Avand o proportie atat de mare de asfalt negru, totusi iti doresti mai mult cauciuc pe asfalt. Insa, avand in vedere ca in general, pentru masina de strada, "ingust" inseamna 1-2cm in minus la latimea pneului, cred ca e un efect mult mai semnificativ adus de umflarea corecta a pneului si monitorizarea/ajustarea presiunii (si multi dintre noi din nefericire punem presiune in pneuri doar toamna si primavara, cand rotim rotile).

Talon putin mai inalt este recomandabil, mai ales din considerente de comfort (damburi de gheata/zapada, gropi aparute catre primavara), avand in vedere ca solicitarile laterale iarna nu sunt asa de mari ca vara, prin urmare si "pierderile" de sportivitate sunt neglijabile.

Nu uitati ca echiparea masinii cu roti/anvelope neconforme cu inscrisurile din cartea masinii/certificat de inmatriculare se sanctioneaza!

Modificat de sstanescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iarna se recomanda roti mai inguste pentru ca nu vrem sa initiem nici o patinare a rotii. Daca facem o curba, roata din exterior face mai multe ture decat cea din interiorul curbei. De aceea avem diferentialul. Extrapoland la o roata lata, exteriorul rotii ar trebui sa se invarta mai repede decat interiorul rotii ceea ce este imposibil, deci se va initia o patinare a rotii cu atat mai mare cu cat roata este mai lata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca e ingusta nu patineaza la fel? ciudata explicatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar majoritatea timpului nu mergem prin zapada, ci pe asfalt, mai ales cand se merge cu viteze mari. Se prefera insa o roata mai ingusta deoarece cauciucul este mai ieftin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alexandru Dobrescu

Dar majoritatea timpului nu mergem prin zapada, ci pe asfalt, mai ales cand se merge cu viteze mari. Se prefera insa o roata mai ingusta deoarece cauciucul este mai ieftin.

In cazul CC-ului nu se pune problema de mai ieftin pentru ca 205/50/17 necesita si o janta noua ( destul de rara cu latime de 6.5 J).Eu totusi cred ca un cauciuc de iarna mai ingust se comporta mai bine atat pe zapada cat si pe carosabil ud.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am NOKIAN 225/55/17 si s-au descurcat impecabil iarna trecuta .

Eu zic sa iei cu incredere NOKIAN ca nu-ti va parea rau .

Ale mele sunt facute in Russia dar eu nu cred ca-i poate bate cineva pe Finlandezi la anvelope de iarna, mai ales daca tinem cont si de faptul ca la iei iarna tine cam 6-7 luni.

Deoarece nu pot edita postul anterior postez aici site-ul cu importatorul NOKIAN in Romania :

www.anvelopenokian.com

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alexandru Dobrescu

Eu am NOKIAN 225/55/17 si s-au descurcat impecabil iarna trecuta .

Eu zic sa iei cu incredere NOKIAN ca nu-ti va parea rau .

Ale mele sunt facute in Russia dar eu nu cred ca-i poate bate cineva pe Finlandezi la anvelope de iarna, mai ales daca tinem cont si de faptul ca la iei iarna tine cam 6-7 luni.

Deoarece nu pot edita postul anterior postez aici site-ul cu importatorul NOKIAN in Romania :

www.anvelopenokian.com

Or fi Nokian fbune dar nu am incredere in nici o anvelopa facuta in fostul bloc comunist,un alt exemplu de succes este pirelli care produce in romania cele mai proaste anvelope din clasa premium.Oricum din toate anvelopele testate de mine cel mai mult mi-au placut michelin alpin nu degeaba au dominat testele dealungul anilor inclusiv pe cele nemtesti vezi adac.Nokian, Vredestein BFgoodrich castiga in fata michelin,conti, dunlop numai prin raportul calitate/pret.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e doar parerea ta despre NOKIAN .

Iar legat de anvelopele PIRELLI facute in Romania te inseli si mai amarnic .

Eu am Pirelli P-ZERO ROSSO de vara cu dimensiunea 235/40/ZR18 (ZR sunt anvelope de inalta performanta peste 300 km/h) de mai bine de 2 ani si nu am avut nici o problema cu ele.

Intradevar am ales indice de greutate mare (98) + pereti laterali ramforsati (adica XL), iar un amic de la mine din oras are pe un Golf 6 cauciucuri Michelin luate de noi cu o 900 ron / bucata si balon denala inalt 65 parca ca sunt pe 16" si 2 din ele au deja bosoalca .

Acum de cele Nokian nu prea ma pot exprima deoarece le-am folosit doar o iarna in care nu am facut mai mult de 2000 km .

Dar sa stii ca nu m-au lasat la greu si nici bosoalca nu au facut mai ales ca la mine in oras asfaltul nu este negru iarna ci alb cu negru, inchipuie-ti si tu ce gauri sunt in stratul se zapada .

O zi buna .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anvelopele M+S dedicate pentru zapada au profil V - Vredestein, michelin. Cele (tot M+S) cu valente in special pentru asfalt de iarna sunt cu profil cu benzi longitudinale - Yokohama, Continental TS830. Daca luati unele "hard" (pt zapada) nu veti avea confort foarte bun pe asfalt. Chiar si cele din categoria 2 fac treaba excelenta pe zapada.

Eu merg mult extraurban de aceea am Yokohama wdrive si lanturi in portbagaj. Cu toate acestea, am trecut cu Yokohama pe unde altii renuntasera.

Apropo, ziceau unii ca Michelin are un cauciuc mai ciudat care se vulcanizeaza greu (petice).

Scuze ca intervin, insa chiar daca informatia e corecta si adusa frecvent in discutii (cauciucuri inguste pentru probele pe gheata), ea este irelevanta pentru utilizare stradala.

Yeap, si eu sunt exasperat de argumentul ca "taie zapada". Pe aceasta logica luam anvelope cu tinte si gata discutia.

Modificat de Flavyus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alexandru Dobrescu

O sa revin cu feedback despre anvelope pirelli sotozero 205/50/17 dupa iarna asta, asa a fost pachetul cu jante cu tot.Din cate am citit pe reviews si teste pirelli iese cam prost in ultimii ani asa ca am o strangere ...sper sa fie asa cum zici tu .Oricum ce am observat de cativa ani incoace pirelli nu prea mai incalta masini nemtesti asa cum obisnuia.

Modificat de Alexandru Dobrescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt de o calitate extraordinara dar isi fac treaba destul de bine. Din tot ce am probat eu, am fost foarte multumit de Nokian, Nexen (surprinzator) si Bridgestone.

Stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am fost astazi la VW si vezi doamne am fost interesat sa cumpar de la ei anvelope.

A intrat omu in sistem si mi-a zis de 2 bfgoodrigh si Michelin si ca marimea omologata pentru cele de iarna este cea trecuta in talon si nu alta.

L-am intrebat si de alte marimi cum au spus colegii in posturile de mai sus si mi-a zis ca una e sa se potriveasca si una sa fie omologate de VW implicit CASCO si politie

Am sa merg cu MICHELIN PILOT ALPIN PA4 235/45R17 1126.49 RON/bucata

Toate bune

Modificat de hallucinogen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alpin A4 am luat si eu. La o alta masina din familie am ales Nokian WR A3 mult laudate si ele. Chiar sunt curios de diferente. Ambele masini automate, tractiune fata.

Modificat de Circoloco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alpine sau Pilot Alpine? Ca e diferenta mare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alpin A4. Scuze, nu am citit eu corect optiunea lui halluciongen.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa revin si eu cu impresii dupa iarna asta, pentru PA4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hallucinogen, pretul pantru Michelin este de la Porsche? Trebuie sa-mi cumpar si eu anvelope de iarna si am gasit Nokian WR A3 235/45R17 97H la 715 Ron cu TVA inclus. Ma pune pe ganduri diferenta aceasta de pret...

Modificat de liv74
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pretul la anvlopele Michelin e foarte OK, tinand cont ca nu cumperi de la o baraca din vitan, insa diferenta vine de la nume: Nokian vs Michelin Alpin, parca nu sunt chiar la acelasi nivel. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ca nume chiar nu seamana, dar Nokian WR D3 a iesit pe locul 1 in 2012 in topul celor de la Auto Motor und Sport si Auto Bild. E drept ca pentru dimensiunea 205/55R16, nu 235/45R17, dar nu cred sa fie o mare diferenta intre dimensiuni. Ce e drept, pentru Michelin platim si nume si istorie si cercetare... Departe de mine gandul ca Michelin sunt anvelope proaste, nu, de vara sunt numarul 1. Dar cred totusi ca nu merita asemenea diferenta pentru cele de iarna - 400 ron la o anvelopa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hallucinogen, pretul pantru Michelin este de la Porsche? Trebuie sa-mi cumpar si eu anvelope de iarna si am gasit Nokian WR A3 235/45R17 97H la 715 Ron cu TVA inclus. Ma pune pe ganduri diferenta aceasta de pret...

Pretul este aproape cu cel de la Porsche + - 30 RON Foarte multi opteaza pentru anvelope de marca dar second hand. Eu vreau sa le iau in rate cu card avantaj si mai mult ca sigur este o investitie buna chiar daca iau la full price. O sa tina cel putin 4 sezoane

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!