Jump to content

Fabia cu motor 1.2 HTP


scaevola
 Share

Postare recomandată

Pentru motorul 1.2 htp cel mai bine e sa pun benzina cu co 95 fara plumb ?

ps: Si-a luat bunica-miu ieri o skoda Fabia Elite 1.2 HTP .

Nu am mers cu masina insa raman trist pentru ca bunica-miu a ramas la acelasi motor ca la Matiz si anume un motorash in 3 cilindri .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 500
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • BogMW

    28

  • DRAPAR

    25

  • bebeko

    24

  • stefan_ieu

    20

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cine poate sa-mi spuna de ce nu mai intra Fabia mea de 1.2 in viteza .Nu intra bine in viteza ( R si 1) stiu ca am mai intrebat asta odata dar care piesa este de vina...

Multumesc ....astept raspuns

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probabil din cauza sincroanelor raporturilor cutiei de viteza. Acestea trebuie in primul rand verificate dupa nivelul uleiului in cutia de viteza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare tuturor posesorilor/iubitorilor de Skode! Ma alatur si eu clubului - tocmai mi-am cumparat o Fabia Hatch 1.2 HTP si vreau sa va spun ca sunt foarte multumit de ea. Din ce am citit pe forum inteleg ca se poate pune 'cruise control' dupa ce am cumparat-o. Eu locuiesc in Londra si am fost la un dealer aici si asta mi-a zis ca nu e posibil. Daca ar putea sa-mi confirme cineva care si-a pus sau stie ca se poate pune in tara...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine ai venit pe forum makinen. Exista un user pe forum care are CC montat pe un 1.2, deci merge cu toate ca Skoda il recomanda doar pentru masinile cu mai mult de 75CP. Codul KIT-ului il gasesti in topicul "Part numbers Skoda".

Exista un forum bun de Skoda si in Anglia, poate gasesti pe cineva dispus acolo sa te ajute cu montatul...

Forumul de care vorbeam: http://www.briskoda.net/cms/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am CC, dar mi l-au pus din fabrica.

@BogMW : mai nou il recomanda doar pentru peste 100CP. Cel putin la Octavia II

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acelasi raspuns l-am primit si eu de la un service autorizat Skoda: tempomatul se poate instala numai pentru anumite tipuri de motorizari (nu si pentru 1.2l). Daca totusi reusesti sa iti montezi, tine-ne la curent, sunt si altii interesati de aceasta optiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru motorul 1.2 htp cel mai bine e sa pun benzina cu co 95 fara plumb ?

ps: Si-a luat bunica-miu ieri o skoda Fabia Elite 1.2 HTP .

Nu am mers cu masina insa raman trist pentru ca bunica-miu a ramas la acelasi motor ca la Matiz si anume un motorash in 3 cilindri .

1) CO 95 afirmativ mai ales daca se merge preponderent in oras. Recomand in ordine: MOL, OMV, Rompetrol, Petrom. S-a mai discutat acest subiect mai ales la topicul "Consum Fabia" cred: http://forum.vwforum.ro/forum/viewtopic.php?t=203

2) Stie bunica-tu ce stie, si-a luat o masina cu care poate daca vrea sa mearga economic sau daca vrea poate sa obtina si performante apropiate de motoare mai mari. Chiar daca e in 3 cilindri nu este semnificativ inferior motoarelor 1.4 8v 75CP cu care sunt dotate de ex Logan / Solenta / Clio. Pentru demonstratie: http://forum.vwforum.ro/forum/viewtopic.php?t=3261

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Legat de problema cu benzina. Producatorul a dat niste specificatii tehnice (putere, cuplu, etc) pentru omologari facute cu benzina CO 95. Se poate pune orice tip de benzina dar cu conditia ca vor aparea si consecinte. In mod normal CO a unei benzine se refera in mare la capacitatea acesteia de rezistenta la detonatie si mai putin la puterea calorica dezvoltata de aceasta. Presupunanad prin absurb (imi e foarte greu sa cred) ca benzina de 98 are o putere calorica mai mica decat cea de 95 atunci da masina merge mai bine cu o benzina CO 95. In realitate, imi place sa cred ca asa e si la OMV, benzina de 98 are o putere calorica mai mare ca una de 95, sa nu mai vb de cea Super 100. Drept urmare daca veti folosi o benzina de 98 in loc de cea recomandata de producator pot aparea urmatoarele consecinte:

- cresc performantele motorului (cuplu si putere - vezi aici de ce cu benz de 98 "fuge" mai bine)

- in acelasi timp cu cresterea performantelor motorului cresc si solicitarile (nu va faceti probleme sunt proiectate avand un coeficient de sigurata destul de mare, deci nu ar trebui sa apara NICI O DEFECTIUNE SUPLIMENTARA)

- emisiile pot varia functie de ce componenta are benzina (aditivi samd)

Problema cu consumul e oarecum simpla, daca benzina e mai buna dpdv al puterii calorice atunci ca sa obtineti aceleasi performante este nevoie de un unghi mai mic de deschidere al clapetei, deci va rezulta o cantitate mai mica de benzina injectata, concluzia jos consumul.

Cu toate acestea nu va recomand Super 100, cresc prea mult solicitarile termice ale pieselor si va aparea "oboseala" mai repede. (tratamentele termice de durificare vor ceda mai repede si va aparea uzura mai rapid)

Pt andubobi_co : verifica daca ambreiajul mai debraiaza- s-ar putea sa ai probleme cu instalatia hidraulica pt debreiere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@TehBrady: Ref. la "bagatul" in viteze, un coleg de forum (Vially) a avut o problema asemanatoare si parca a fost vorba de un reglaj al schimbatorului (sau al cablului de la schimbator). Cum se face un astfel de reglaj?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Topic ref. cifra octanica: http://forum.vwforum.ro/forum/viewtopic.ph...16&highlight=co

@tehbrady: din cate stiu eu (am citit eu, dar n-as putea spune in secunda asta unde am citit), cu cat CO e mai mare cu atat puterea calorica e mai mica. Motoarele care necesita CO mai mare vor avea putere mai mare datorita raportului de comprimare relativ mai mare (fie "nativ", fie prin supraalimentare) care compenseaza scaderea de putere data de benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tehbrady, si eu am probleme cu cutia de viteze, intra greu in treptele 1-2, agata, trebuie sa stii cum sa lucrezi cu levierul :censur: Exista ceva reglaje care se pot face simplu si eficient? (an 2002 - 1.4 MPI 60CP)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze de intarziere, am fost foarte ocupat la servici.

In legatura cu reglatul cablurilor la SV nu pot sa va comunic tehnologii de reparatie, imi pun in primejdie slujba, dar hai sa fim seriosi un reglat de cabluri pt SV nu poate fi normat cu mai mult de 0,2-0,4 ore (din 13 eu fara TVA)-chestie ce o puteti face la o revizie-. Chiar daca v-as spune care e procedeul oricum nu aveti garantia ca iese bine, cel mai sfant e sa faca un mecanic care a facut treaba asta de mai multe ori. Sper sa nu o luati in nume de rau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
@tehbrady, si eu am probleme cu cutia de viteze, intra greu in treptele 1-2, agata, trebuie sa stii cum sa lucrezi cu levierul :( Exista ceva reglaje care se pot face simplu si eficient? (an 2002 - 1.4 MPI 60CP)

<{POST_SNAPBACK}>

Salut

Aceeasi problema se intalneste si la Favorit. Reglajul se poate face destul de simplu prin modificarea pozitiei furcilor schimbatorului de viteze. Daca vei intra sub masina in zona schimbatorului iti vei da seama ce vreau sa spun. Cel putin la mine trebuie reglate din cand in cand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Multumesc pt incurajari !

Oricum, mai am multe de spus despre masina asta si despre eventuale tuning-uri.

... insa, cand voi face rost de ceva mai mult timp :-)

<{POST_SNAPBACK}>

Tocmai mi-am luat o Fabia 1.2 HTP. Respectand recomandarile lor din manual cu privire la rodaj si mers economic, in conditii de drum aglomerat in oras (Drumul Taberei - Dorobanti), imi arata un consum mediu de 9.2/100 :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-ti face probleme si a mea a consumat in cateva momente in trafgic crunt pe centru 9.5 si o data 10.5. Deci se poate si la diesel nu numai la benzina. Nu te speria, la inceput, adica primii 1000-3000 km o sa-ti consume mai mult decat scrie cartea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul depinde de foarte multi factori, in afara de cel mentionat de horgarban. Unul dintre ei este si perioada de iarna, cand motorului ii trebuie mai mult timp sa ajunga la temperatura optima de functionare si cand numarul de consumatori electrici este mai mare (de ex., incalzirea).

Iar intr-un Bucuresti aglomerat nu ai sa scoti niciodata 7.7 l/100 km, avand in vedere, de exemplu, cat stai si pe la semafoare. Asa ca vezi si viteza medie cu care ai scos acest consum.

Desigur, daca faci un drum mai lung prin oras (astfel incat sa mergi o distanta suficienta cu motorul incalzit) si parcurgi si zone mai putin aglomerate, poti sa scoti si cat iti indica manualul. De exemplu, mi s-a intamplat sa scot in jur de 7.7 l/100 km mergand pe ruta Hala Traian - Unirea - Opera - Apaca - Militari - Metro (repet, depinde insa si de trafic). Desigur, mi s-a intamplat sa scot si sub 7.7 in Bucuresti, dar in general seara tarziu cand traficul nu este aglomerat.

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Michael Cartea indica un consum mai mare de combustibil in perioada de "rodaj".

Consumul este un pic mai mare in primii km de viata a unei masini/motor. Dupa ce se rodeaza motorul (producatorul zice nici sa nu o turezi mai mult de 2/3 din max) piesele aluneca altfel, scade frecarea si scade consumul de combustibil.

In unele cazuri este chiar cu 1-1.5 l mai mult.

Nu dispera. Dupa ce trece iarna, si vremea se mai incalzeste se modifica si consumul.

Eu am mers in ultima saptamana, cand erau -15 grade in medie dimineata cand plecam eu, cu 7 %. In mod normal merg cu 6-6.2 in oras. Vara, la aer conditionat merg iar cu 6.5-7.

Eu am scos in oras si 5%, dar nu era aglomeratie.

Asa ca nu dispera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Horgarban, nu te-am contrazis. Am vrut sa spun ca in plus fata de factorul "perioada de rodaj" (perioada in care consumul este, asa cum ai indicat, mai mare), pot sa intervina si alti factori de care depinde consumul (distanta parcursa la fiecare utilizare a autovehiculului, temperatura exterioara, stilul de conducere al fiecaruia, traficul din oras, numarul de consumatori electrici in functiune, gradul de incarcare a autovechicului, presiunea din pneuri, starea si tipul pneurilor etc.).

Dupa ce Lukkero va trece de perioada de rodaj si pe masura ce vremea se va incalzi, va observa cu siguranta o scadere a consumului. Dar in condiitiile de trafic aglomerat din Bucuresti nu trebuie sa se astepte la minuni. Ceea ce nu inseamna ca eu nu sunt multumit de consumul HTP-ului meu. Dimpotriva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca tot v-am prins. Vreau sa pun o intrebare mai offtopic. Sper sa nu se supere moderatorii. In cartea masinii scrie ca este cel mai bine sa pleci de pe loc imediat dupa pornirea motorului. Soferii mai cu experienta (eu nu am decat vreo 50,000 km) spun ca e mai bine sa lasi un pic motorul ca sa urce uleiul din baie. Suna destul de logic, dar se bate cap in cap cu ceea ce scrie in carte.

Voi ce spuneti? :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este adevarat, asa scrie la cartea tehnica. Dar cand afara e ger de crapa pietrele parca nu ma indur sa plec imediat si o mai las putin (in cazul meu pana pe la 1.000 de ture). VentoCLD a venit cu un punct de vedere intr-un alt topic (Tips and Tricks parca) potrivit caruia este de dorit sa astepti in jur de 15 secunde inainte de a pleca de pe loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cateva minute e bine sa astepti (ajunge ulei in cantitate suficienta in chiulasa, la distributie etc.). Acel imediat nu se referea la timpi sub 15 secunde.

De ex, in cartea mea de la Passatul 1,6D din 1982, scria ca se pleaca de pe loc dupa ce apa a ajuns la nu stiu ce gradatie (30-40 grade). Evident ca nu prea aveai cum sa pui in practica acea problema iarna, ca trebuia sa mearga cam 10-15 minute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Find vorba de skoda fabia 1.2 htp in acest topic imi permit sa pun o intrebare detinatorilor de astfel de masini sau altor cunoscatori ai acestor masini, intrebarea mi-a incoltit ieri si este urmatoarea: airdagul de la pasager nu ar trebui sa fie delimitat in plansa de bord? de ce pun acesta intrebare, pai la mine nu este delimitat, existenta acestui accesoriu este data doar de faptul ca scrie pe bord "airbag" am vazut la alte modele vw ca el este delimitat.

Daca moderatorilor li se pare o intrebare tampita ii rog sa stearga acest post.

Multumesc pentru intelegere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este delimitat nici la Octavia. Daca se intampla ceva, doamne fereste de asa ceva, ceva dinauntru va rupe pur si simplu plansa de bord si capacul de la volan, iar daca are si laterale in scaune, tot acel ceva va rupe tapiteria si va face loc, iar airbag-urile vor sari normal.

La service se va inlocui ca airbag frontal si sofer capsula respectiva, pe care se apasa cand se claxoneaza si toata masca de bord.

La scaune nu stiu exact cum e dar cred ca se inlocuiesc ori scaunele cu totul, ori numai spatarele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In scopul de a orienta pe cei care vor sa achizitioneze o masina noua si au in "vizor" si Fabia Combi 1.2 HTP, am trecut aici chestiunile esentiale care, cred eu, ar trebui sa le stie un potential proprietar de la cei care sunt deja proprietari ai unei astfel de masini.

Mesaj primit de la dl. George G.:

>> [...] am depus deja actele sa-mi iau una noua identica [...] Daca cunosti vreun motiv care sa ma faca sa renunt te rog omeneste, desi nu ne cunoastem, sa mi-l spui. Ma intereseaza cum te-au multumit performantele masinii, mie motorul mi se pare cam mic pentru o asemenea caroserie. Ai avut probleme, de ce natura au fost, cum se comporta franele, directia, cum se aseaza pe drum, cam astea ar fi problemele care ma intereseaza si orice altceva poti sa-mi spui.<<

Raspuns:

Salut G. !

Ai avut o idee excelenta sa-mi scrii. Nici vorba sa ma supar.

In opinia mea, ai facut o alegere foarte buna (Sk Fabia Combi 1.2 HTP) in cazul in care:

- ai posibilitati materiale limitate dar doresti o masina noua straina si excluzi Dacia Logan din principiu (dupa 2 dacii: Break si SuperNova m-am decis ca daca voi avea posibilitatea, nu mai iau niciodata Dacie, acum insa Logan este o oferta buna dar care mai trebuie sa se maturizeze ... si nici nu va avea prea curand o varianta Combi sau Hatchback);

- doresti o masina cu un pret corect pt calitate si dotari;

- doresti o masina suficient de spatioasa (in cazul Combi);

- doresti o masina fiabila si cu service accesibil ca pret (iti recomand Avia Motors pt ca mi-au facut impresia ca sunt destul de amabili si cinstiti);

- in acelasi timp doresti o masina care sa nu consume mult;

- nu esti un vitezoman care merge numai peste 140 in afara localitatilor.

Legat de impresii despre masina mea, pe scurt:

- este o masina f potrivita a fi utilizata zilnic prin oras, consumul este mic si evolueaza astfel: in primii 6 km cu pornire imediata de la rece si trafic f aglomerat: 10-11.5 l/100km; pe masura ce distanta parcursa creste sau plecarea este cu motorul cald si trafic mai redus: 7.5-8.5 l/100km in oras.

- a trebuit sa ma obisnuiesc cu suspensia mai tare (decat la dacie) si scaunele mai tari - asta e, dar reversul placut este ca la viteze mari si pe carosabil bun se aseaza minuat la drum si nici nu stii cand ai ajuns la 130-140;

- in afara orasului consumul (depinde de stilul de conducere): a) condus cuminte pana in 90km/h: 5.5 - 6.6 l /100km; B) condus mai nervos (normal pt mine) pana in 130 km/h: 7.5 - 9.5 l/100km; c) fortat aproape de maxim, la 140-160km/h evident consumul instantaneu creste si poate ajunge la 160 km/h si la 10-11.5 l/100km (in fct si de directia si viteza vantului si panta);

- legat de puterea motorului pot sa iti spun ca in oras e super-suficient, nu ajungi niciodata sa il fortezi;

- in afara trebuie sa fii constient ca nu ai TDI de 100 CP. Asta nu inseamna ca devii un complexat al soselelor. In nici un caz. Doar ca la depasirile de urgenta trebuie sa o turezi mai mult si eventual sa retrogradezi in treapta 3. Iar la viteza mare, masina se aseaza foarte bine la drum lung pe sosele bune la 130 km/h ca si la 160 km/h. Acesta este punctul ei forte;

- legat de acceleratii (timpul minim de accelerare de la 0-100km/h) pot sa-ti spun ca Fabia mea nu are performante cu mult inferioare masinilor echipate cu motorul Renault 1.4 8v 75CP iar in fisa tehnica ambele motoare au acelasi cuplu maxim: 112 Nm. Am facut si un test pt a dovedi acest lucru si am iesit doar cu aproximativ o secunda (2-3 lungimi de masina) in urma unei Supernova pe distanta de 300m cu plecarea de pe loc.

(Completare):

- directia este foarte precisa, usor de manuit, nu are nici un fel de joc - un punct forte;

- cu franele nu am absolut nimic de reprosat;

- am avut doar probleme minore care s-au rezolvat in garantie: un sensor de la kilometraj si vitezometru defect; un servo motor de la recirculare aer defect.

[...] Intotdeauna cand am cumparat o masina am cautat sa o iau pe cea mai buna pe care mi-o puteam permite. Acum, vreau sa trec la Octavia 1 sau 2 TDI, dar este ceva de perspectiva 1-2 ani. [...]

[...] Tine-ma la curent cu impresiile tale pe email dar cel mai bine pe forum !

Toate bune !

=================

Chiar daca am vrut sa fie doar cele esentiale, scuze daca a iesit cam mult text !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!