Jump to content

Fabia cu motor 1.2 HTP


scaevola
 Share

Postare recomandată

Din cate stiu eu nu poti face nimic. Nu e deloc simplu de reechipat cu piese originale, modificarile sunt ample si incalzirea e doar in legatura directa cu oglinzi electrice. Solutii aftermarket nu cunosc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 500
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • BogMW

    28

  • DRAPAR

    25

  • bebeko

    24

  • stefan_ieu

    20

Top Posters In This Topic

Posted Images

Angel, cat priveste oglinzile nu stiu ce sa spun, nu am intrebat. Nu vad de ce nu ar fi posibila aceasta operatiune, dar ma tem sa nu fie necesar sa iti schimbe oglinzile cu totul. Iar apoi vine manopera, care probabil te va costa ceva. Eu zic sa incerci intai la noul service Avia din Pantelimon. Iar daca raspunsul este negativ, incearca si la Porsche, dar te avertizez ca manopera este mai piperata. In orice caz, vorbeste cu persoana care se ocupa efectiv de astfel de probleme.

Cat priveste "Fabia cu motor de 1.2l", asta ca sa revenim totusi la subiect, nu am pana in acest moment nici un motiv de nemultumire, dupa 3.200 km parcursi. Si de consum sunt multumit. Cateva exemple: Bucuresti (plecat dimineata cu motor rece si traversat Bucuresti) - Targoviste - Campulung: 5.9 l/100 km (drumul urca usor), in conditiile in care viteza maxima a fost de 110 km/h. La intoarcere, Campulung - Bucuresti: 6 l/100 km, din care Campulung-Pitesti, cu o viteza maxima de 80 km/h: consum mediu de 4,5 l/100km, iar Pitesti-Bucuresti, la 130 km/h BC arata consum instantaneu de cam 7,5 l/100 km. Precizez ca in masina erau 3 persoane, portbagajul destul de gol, iar afara nu erau mai mult de 5 grade Celsius (deci si incalzirea a mers in permanenta).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Michael :D , speranta moare ultima :D . Iar despre

"Fabia cu motor de 1.2l"

sunt de aceeasi parere si m-ai adaug ca in 10000 km. (din 02.2004) nu am avut probleme deosebite.

Stiti cum este masina de familie: benzina si pe cai (pardon in masina) :21:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revenind la consumul fabiei de 1.2 htp : fabia nevestei (cu 1500km la bord) ia peste 9% in bucuresti.

e drept, trebuie sa traverseze zilnic centrul si la dus si la intors in momentele de trafic maxim.

intrebari:

- sunt sanse sa scada consumul pe masura ce motorul se mai rodeaza ?

- are vreo legatura tipul de benzina ? pana acum am alimentat numai cu omv super 100.

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am 10000 km si nu imi ia mai mult de 8% in oras (este adevarat ca nu prind chiar ora de varf).

In legatura cu benzina eu pot sa-ti spun ca am avut probleme din cauza benzinei super 100 omv, adica mi-a crapat sonda de temperatura :colors: (semnalizata prin senzorul "probleme la electronica a motorului) si am fost la Avia si am achimbat-o :P (in garantie 8000 km.) iar cei de acolo mi-au spus sa nu mai folosesc benzina super 100 ci sa bag 95 fara plumb, m-am conformat si nu au mai fost probleme :ok: . Daca sunt alte pareri cu privire la benzina sunt direct interesat :D.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa bagi linistit benzina de 95 de la Mol. Motorul de 1.2 e setat pentru CO95 si nu este in stare se exploateze avantajele unui combustibil superior. Citit si testat pe propria masina. In felul asta reusesti sa scazi cel putin costurile.

Consumul va mai scadea, dar nu in mod spectaculos. 9% sa stii ca nu e chiar rau pentru traseul respectiv unde mai mult stai decat mergi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru Fabia 1.2l, la capitolul "Date tehnice" se recomanda benzina de 95. De asemenea, se poate folosi si benzina de 91, dar se mentioneaza ca in acest caz vor scadea performantele masinii. Mi se pare ca singurul motor la care se recomanda benzina de 98 este Fabia 1.4l AG (cu cutie automata de viteze).

Cat priveste consumul, este greu sa-l stabilesti cand circuli in Bucuresti. In orice caz, sunt mai multe criterii pe care trebuie sa le ai in vedere:

-distanta pe care o parcurgi. Pentru Fabia se specifica faptul ca motorul intra in regim normal de functionare dupa 4-10 km parcursi. Deci daca mergi ca mine 4 km pana la serviciu dimineata si 4 km pana acasa seara, consumul va fi automat mai mare;

-temperatura exterioara (cu cat este mai frig afara, cu atat consumul va creste);

-stilul de condus al fiecaruia, cu alte cuvinte conduci mai sportiv, si masina consuma mai mult (la Fabia, pentru a reduce emisiile de gaze si consumul de benzina, se recomanda schimbarea vitezelor cam la 2.000 de ture);

-traficul din oras: daca mergi prin centru si in timpul zilei, consumul te poate ingrozi, daca in schimb circuli pe strazi unde poti sa mergi intins si la ore cu trafic scazut, consumul va scadea sub consumul urban oficial);

-consumatori electrici in functiune: cu cat sunt mai multi conectati, cu atat consumul va creste;

-gradul de incarcare al autovechicului: cu cat masina este mai incarcata, cu atat consumul va fi mai mare;

-presiunea din pneuri, care trebuie stabilita in functie de gradul de incarcare al autovehiculului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

So, cineva spunea pe aici ca 1.2 HTP e setat pentru benzina de 95 si daca ii pui 98 nu ajuta cu nimic-nimic ba chiar e posibil sa ii creasca putin consumul?

Ca eu ma gandisem sa ii pun doar de 98 de la Mol ca poate o sa ma iubeasca mai tare. :colors: Mai ales ca ei declara ca asta e adusa din Ungaria....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

[SK][HTP]Daniel

Eu am pus de 2 ori Tempo de 98 de la Mol si a consumat vizibil mai mult decit cu Tempo de 95...prima oara a fost vorba de consumul mediu in orash, cam cu 1 l in plus. In afara a consumat la fel, mai mult(cam 7.4 % cu 3 pers. in masina, mers mai sportiv), dar parca a avut ceva mai multa vioiciune motorul... :D :colors: :P .

Asha ca parerea mea e ca merita sa pui de 98 doar la drumuri lungi, si cind masina e mai incarcata sau vrei sa mergi mai sportiv...dar va consuma sigur mai mult decit cu cea de 95.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor, s-a dovedit prin teste (de ex Autobild) ca masinile setate pt 95 nu au nimic de castigat de la o benzina superioara cum ar fi cea de 98 sau 100. Nu merg nici mai prost dar nici mai bine, nu consuma nici mai mult nici mai putin.

Puteti cauta pe forum, a existat anul trecut un topic pe tema asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faza ca nu merg nici mai bine nici mai rau, daca se alimenteaza cu benzina superioara, nu este departe de adevar.

ECU este setat pentru a efectua un compromis intre o calitate mai slaba a benzinei si obtinerea unei performante maxime pentru un tip de combustibil.

Am o singura intrebare motorul 1.2HTP din RO este euro4 sau euro 3?

daca este E3 se explica lipsa diferentei de functionare intre cele doua tipuri de benzina (95 si 98-100). daca este E4 nu prea este normal.

astept un raspuns

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

[SK][HTP]Daniel

@Drapar: discutiile despre consumul 1.2 HTP si tipurile de benzina ce sint mai potrivite la acest motor isi au locul aici la acest topic si nu in alta parte, din moment ce sunt informatii utile pt. proprietarii de Fabii HTP. Propun moderatorilor sa redeschida acest topic, eventual cu titlul: "Fabia cu motor 1.2 HTP, partea a doua", asha cum am vazut ca se face pe alte forumuri, cind topicurile ajung prea mari si prea greu de citit.

@Hogarban, citat din datele tehnice ale Fabie 1.2 HTP, site AVIA:

Motor: 1.2-HTP:12V; 47kW(64CP)

Cilindri 3

Cilindree (cm3) 1198

Cursa/Diametru (mm) 76.5 x 86.9

Putere max/rpm (kW/rpm) 47/5400

Cuplu max/rpm (Nm/rpm) 112/3000

Raport compresie 10.5:1

Nivel poluare/nr de catalizatoare EU 4

Sistem de injectie: injectie electronica multipunct MPI x

Aprindere controlata electronic x

Lubrifiere: lubrifiere fortata cu filtru de ulei x

Combustibil: fara plumb min. RON 95 (91)

Deci motorul 1.2 HTP e standard Euro 4, iar benzina de 98 are o influenta asupra puterii si consumului sau. In cazul meu a crescut consumul in orash de la 7.7 la 8.8(cu 1.1 l) iar in afara am avut clar mai multa putere, reusind sa ajung pe drum drept la 165 km/h cu 3 persoane si bagaj...evident si cu un consum pe masura, de cam 7.9%. Parerea mea este ca merita sa pui de numai 95, cel putin daca faci drumuri mai mult in orash, sau in afara fara prea multe bagaje sau pasageri in masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.2 htp este EUR 4 (ca si 1,4 MPI si mai toate benzinarele VAG de dupa 2002), cu toate astea norma de poluare n-are nimic de-a face cu cifra octanica, EUR 4 cere doar continut scazut de sulf, nu cifra octanica ridicata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asaaaa... Prima mie cu "buburuza" fara probleme si chiar cu surprize....

Deci drumul Bucuresti-Brasov-Deva-Brad si retur in conditii de iarna si zapada (de la Sinaia) viteza moderata (in jur de 90 km/h) ca sa nu fortzez. Masina se comporta exemplar chiar si pe zapada incaltata cu gumele all season. Se aseaza bine la drum, motorul nu e deranjant la turatii mari (3000-3500) stabilitatea este mult mai buna ca a lui clio care in aceleasi conditii ar cam fi jucat de popou. ABS-ul se comporta corect chiar si la viteze mici 15-30 km/h in conditii de zapada si mizga pe carosabil dar e bine sa nu aveti nevoie de el, si oricum chiar si cu ABS pastrati distanta intre masina dvs si cea din fata ca e mai bine asa decit sa va bazati in totalitate pe ABS.

E adevarat ca nu vei putea urca o panta mai abrupta fiind in viteza a patra dar cu a treia poti urca linistit si chiar vioi. Nu am avut probleme depasind intr-a patra dar viteza a cincea e doar pentru drum drept fara probleme. Este putin lenesa in depasiri daca incercati sa intrati in depasire cu turatia sub 2000 deci ar trebui sa va asigurati ca turatia este peste 2200 pentru a avea un plus de cuplu in conditiile in care aveti nevoie de el. Am incercat sa conduc masina ceva mai sportiv si se comporta bine. Nu exceleaza dar se comporta multumitor. Dupa o perioada de acomodare cu sunetul produs de motor nu mai ai nevoie de turometru pentru a schimba vitezele corect la 3000, iti intra in singe.

Sistemul de spalare al geamurilor functioneaza corect dar rezervorul de lichid de spalare e cam mic (2L) ceea ce presupune o rezerva de lichid in masina la un drum mai lung.

Climatizarea functioneaza corect pastrind in habitaclu o temperatura placuta . Nu am masurat cu termometrul inca dar o voi face la urmatorul drum mai lung pentru ca am ceva dubii referitoare la modul in care sistemul climatic functioneaza.

Consumul de benzina pare in regula si in parametrii specificati de producator dar sunt putin uimit de indicatiile computerului de bord. Pe un tronson de aproximativ 50 KM am rulat cu vieza constanta 90km/h in a 5-a si computerul indica un consum instantaneu de 4.3L/100km. insa consumul mediu de carburant indicat tot de computer a fost de 6.7 L/100 km. Nu am verificat cu plinul pentru ca am fost prea grabit si nu mi-am notat datele dar o voi face la urmatorul drum. Benzina am pus de la PETROM si OMV. EURO de fiecare data nu m-am hazardat la 100 sau alte farafasticuri (din cauza pretului) dar nu am observat diferente de comportament sau pierderi de putere.Nu am observat majorari foarte mari ale consumului chiar si cu 3 persoane in masina .

In concluzie sunt incintat de masina si de motor. O recomand cu caldura tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e ca benzina co98-100 are cel mai mic continut de sulf.

deci in mod normal ar trebui sa corespunda perfect normei eu4. nu zice nimeni ca benzina 95 nu se incadreaza in EU4, dar nu cred ca e normal ca un ecu sa fie setat pt un anume tip de benzina.

de ex la felicia 1,3 mpi 40kW , acum a socrului meu, am mers cu fara plumb de 95 si de 98.

ce am observat

la 95, si in tara si in strainatate, consumul pe autostrada era in jur de 6.5-7 la 120-130 km/h. problema ca trebuia ceva spatiu de demaraj, iar la deal sufla greu, iar dupa ce se incalzea motorul dupa un urcus puternic sau un fortaj de peste 150 km/h nu o mai duceai peste 120 nici sa mori. nu mai vroia ea sa traga si gata.

la co 98 in schimb era fermecata. consumul (la intoarcere cu masina plina si cu portbagaj tip barca deasupra) a fost in jur de 7. dar sa te tii viteza. era de ajuns sa o pisti un pic si ajungea la 140 in cateva secunde. ce sa mai spun de pante si viteza. mergea cu 150 de rupea iar apoi nu avea comportamentul benzinei de 95(sa te rogi de ea).

problema a fost la intrarea in tara. am facut cu 30 l de co98 distanta la nadlac la sibiu cu pauza in Brad ( aprox 450 km) si apoi de la Sibiu la Bucuresti (290 km) cu co95 a consumat 33 l, in cond in care 120 km au fost pe autostrada si centura, unde am mers constant cu 120.

deci cred ca e vorba de calitatea benzinei mai mult decat a setarilor ecu.

Nu cred ca poate raspunde mai prost sau chiar identic la co 98. trebuie sa se simta o diferenta. Aceasta diferenta nu cred ca poate fi remarcata in oras, la viteze relativ mici. trebuie vazut cum se comporta in afara, dat in goarna puternic si comparat.

cel mai mult cred ca ne-ar ajuta niste teste dinamice, niste masuratori cu VAG-COM, pt a vedea diferentele, ca trebuie sa existe.

PS in Germania, la niste cunostinte, nemti nemti, nu deveniti, am vazut ca pe timpul cat mergeau cu masinile in oras alimentau 95, iar cand am fost cu ei pe distanta mai mare (munchen-frankfurt-hamburg), a facut plinul cu 98, iar pe autostrada tot 98 a alimentat. pretul era in jur de 1.22 eur co 98 si 1.05 co95. deci vazand ce spuneti si voi, cred ca in oras e bun 95 ca e ceva mai ieftin, dar cand dai o raita pe la munte sau mare sau orice altceva merita un 98.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci cum ramane cu recomandarea producatorului si a dealer-ilor, de a folosi benzina de 95 (a se vedea aici si problema lui Angel cu sonda de temperatura)? Eu unul am folosit in general OMV95 (si doar ocazional Petrom95).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu am o parere f buna despre anumite "recomandari" ale dealerilor din RO. multi nu sunt profesionisti si dau raspunsuri soferesti ca "asa e bine va spun eu", dar fara o baza logica sau o justificare.

problema cu senzorul de temperatura nu cred ca e de la un plin de benzina de 100. in germania circula f multe 1,2 si skode si vw cu 98 si nu are nimic. si mai sunt curios daca a mai avut cineva aceasta problema.

PS benzina omv100 este adusa din austria. nu face austriacul benzina sa strice masina, ca si in austria sunt la skode 1,2 la greu. hai sa fim un pic realisti. a gasit si ala un motiv de doi bani, ca a bagat benzina buna si i-a ars senzorul. nu cred niciodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat in cartea masinii si acolo nu scrie a se folosi numai aceasta benzina. Numai pt 1,4 MPI - 74kW se va folosi co98. spune acolo ca este permisa folosirea unei benzine de cifra octanica superioara celei recomandate. Oricum, aceasta nu ofera avantajel in ceea ce priveste puterea si consumul.

In cartea din germania nu scrie dacat a se alimenta cu benzina min Co 95. Mai exista mentiunea ca se poate folosi si benzina cu COR mai mica, dar se reduc performantele motorului si creste gradul de poluare.

in cartea nemteasca si la motorul 2.0 -85kW se recomanda tot 98.

deci nu are ce sa se intample daca se foloseste o benzina superioara.

si nu credeti chiar tot ceea ce spun unii dealeri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...deci nu are ce sa se intample daca se foloseste o benzina superioara.

si nu credeti chiar tot ceea ce spun unii dealeri.

Corect!

Cazul lui Angel e caz tipic de abureala a dealerului cand nu stie sa dea o explicatie. Nu cred ca era vb de sonda de temperatura, presupun ca sonda lambda, iar sonda lambda este influentata doar de plumbul din benzen.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In service Aviamotors se sustine ideea ca 1.2 HTP nu este un motor pt. benzina CO 98 pt. ca apar zgomote anormale si dereglari ale distributiei. Parerea lor este bazata pe situatii concrete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca benzina FP 95 este buna de oras, dupa incidentul de care am scris :x (probleme la electronica motorului) eu am bagat numai benzina de 95. Ce pot sa spun este ca, cel putin la mine, atat cat am bagat benzina de 98 si apoi 100 (numai de la OMV) masina avea mult mai multa putere si consumul erea mai mic.

Despre service ce sa mai zic, eu am semnalat defectiunea si m-au programat dupa doua saptamani, iar la intrebarea mea daca pot sa merg cu masina cu senzorul aprins, raspunsul (telefonic) a fost ca da nu este nici o problema, dupa cateva zile senzorul si-a revenit si eu m-am gandit ca a fost o problema de benzina (gunoi, apa, impuritatii) cumparata din Romania :-( (indiferent de firma) asa ca am crezut ca am scapat, dar surpriza, nu scapasem atentionarea a revenit. Urmare, fuga la service unde au pus calculatorul pe ea si mecanicii au dat verdictul sonda de temperatura defecta. Intrebarile mecanicilor au fost: cand a aparut?, a scazut puterea motorului?, a crescut consumul?, ce benzina folositi?.

Dupa ce le-am raspuns ei au concluzionat: benzina OMV 100 nu este buna pentru Skoda ca ei au mai avut si alte probleme si la Octavia din aceleasi motive :bounce: .

Eu nu pot sa spun ca cei din service AviaMotors au sau nu dreptate, pot sa spun ca atunci cand am avut o nelamurire au raspuns prompt, cat de buni sunt nu stiu ca nu am avut probleme majore, dar am sa va pot spune mai multe dupa garantia de 1 an cand am sa studiez modul de lucru si operatiunile care se vor face.

Ce pot spune cu sigurant ca o parere personala este faptul ca cei de la Skoda au scos o masina performanta si sper pentru blazonul lor si fiabila la un pret acceptabil :salut: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Doua intrebari pntru posesorii de 1.2 HTP:

-Cat aveti turatia la relanti, cu aer conditionat oprit/pornit?

-Aveti si voi un usor tremurat la relanti, fara aer pornit (cand turatia la relanti este mai mica)? Eu daca sunt singur in masina si ma uit la scaunul din dreapta, il vad cum tremura (vibreaza) si la fel se vede si la partea metalica de prindere de pe centura din dreapta. NU este foarte deranjant dar sunt totusi niste vibratii care se simt si de care m-as dispensa fericit daca s-ar putea.

Am observat si eu aceeasi chestie de vreo luna numai.

Masina are cca 26.000 Km si am luat-o in aug. 2003. Este inca in garantie.

Acum cca 2 sapt. (06.12.2004) nu am mai suportat si m-am dus cu ea la service-ul autorizat Skoda.

Concluzie: Compresie mica pe unul din cilindri.

Mi-au spus sa o las la ei.

Dupa cateva zile am sunat si mi-au spus ca o supapa nu inchide bine si ca au comandat piesele necesare printre care si chiulasa care trebuie schimbata.

Una peste alta, de cca. 2 sapt. merg cu transportul in comun si am toate sansele sa petrec in mod sportiv sarbatorile de iarna.

Este absolut inacceptabil...

Va doresc sa nu aveti parte de asa ceva.

PS. Numai eu am condus-o si am mers ultracivilizat cu ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu dispera. Singura problema este ca nu trebuia sa lasi masina in service atat de mult timp. Se facea constatarea dupa care comanda pieselor si te anunta sa vii sa le schimbi. :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!