Jump to content

Fabia cu motor 1.2 HTP


scaevola
 Share

Postare recomandată

Da ce m-a suparat atunci este tocmai ca sus (am urcat cu telecabina) am vazut cateva Daci si alte masini, dar pe urma mi-a trecut ca este "buburuza" mea si inca nu ne obisnuisem unul cu altul. Oricum sper ca dupa aceasta iarna sa o cunosc si mai bine. Unde mai pui ca si tatal meu a avut o skoda 100MB de prin '60 cu tractiune pe spate si cu lanturi urca in locuri unde nu te asteptai sa gasesti astfel de masini. In vara am facut 2000 km. in nordul Moldovei si a mers super, singura chestie a fost ca am bagat benzina super 100 OMV si mi-a "ars" sonda de control al electronici motorului (cei de la AviMotors au spus ca asta a fost motivul) si de atuci bag numai super fara plumb de 98. Asa nu am probleme trage, dar asa cum spuneam sper sa nu ma faca sa o imping prin zapada Bucurestiului si sa tina si ea deocamdata cu "casa" sa nu cumparam anvelope de iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 500
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • BogMW

    28

  • DRAPAR

    25

  • bebeko

    24

  • stefan_ieu

    20

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vezi tu Angel, fara anvelopele de iarna nu este asa de mare problema ca ramai blocat pe undeva. Cea mai mare problema este daca nu te potzi opri cu ABS cu tot sau sa-ti mearga mashina de-a latul la un viraj. Nu vreau sa te sperii, insa investitia merita.

Desigur exista si reversul medaliei. Tu te opresti si cel din spate vine cu franele blocate ca sania in tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ai dreptate asta este cred ca pana la urma tot anvelopa face diferenta, cat despre cei care vin din spate nu stiu ce sa mai zic ca eu am patit un astfel de incidet si a fost nasol. Dar asa cum spuneai se pot evita unele probleme cu anvelope de iarna. Ma gandesc cat se poate de serios la acest aspect. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu am avut cauciucuri de iarna imediat dupa ce mi-am cumparat masina, din motive de gaura in buget :lol: am facut prima iarna cu anvelopele cu care a venit incaltata masina, adica BARUM all-season. In iarna urmatoare mi-am cumparat 4 bucati SAVA ESKIMO si am simtit diferenta! Si eu sunt de parere ca merita un efort sa-ti cumperi... poate faci o rata, tot e la moda :D:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu reusesc anul acesta cu siguranta in toamna care vine o sa ma pregatesc si cu anvelope de iarna. Apropo de asta am vazut la cineva anvelope cu crampoane (alta viata), dar inca sunt la inceput si sper ca "buburuza" sa se mobilizeze in aceasta iarna si sa nu avem probleme.

In februarie ma duc la prima revizie, stie cineva cat costa? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In februarie ma duc la prima revizie, stie cineva cat costa? Multumesc.

In jur de 4 mil si cuprinde in principiu:

- ulei la cca 1 mil

- filtru ulei

- filtru aer habitaclu (filtrul de polen) - la avia e cca 600 mii

- filtru aer motor - numai daca este nevoie - la avia e cca 7-800 mii

- manopera

Pentru filtrele de aer insa, cel mai indicat ar fi sa le iei tu dinainte cu preturi mai mici de la magazinele specializate de piese de schimb auto straine (sau exista de ex magazine speciale pt filtre MANN). Le iei mai ieftin ca la dealer. Pt filtrul de "polen" recomand sa iei un tip imbunatatit cu carbon care filtreza si mirosurile. De asemenea un telefon la dealer este intotdeauna foarte util si poti intreba atunci cand te programezi la revizie cam cu ce bani sa te pregatesti pt o revizie standard si cam ce cuprinde aceasta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La prima revizie nu se schimba filtrele de aer si de polen! Cel putin la mine nu au schimbat decat uleiul si filtrul de ulei, si au curatat cele doua filtre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este adevarat ca este in primul rand o masina de oras. Dar avand in vedere "meseriasii" care sunt pe soselele din Romania, dar si calitatea drumurilor (conditii care nu te lasa sa "o calci" prea tare fara a-ti asuma unele riscuri, inclusiv pe asa-zisele autostrazi), nu cred sa fie o problema sa mergi in conditii optime pana la Cluj si inapoi sau in concedii. Eu cand am terminat perioada de rodaj, am venit de la Pitesti intr-o noapte cu 130 km/h si am fost foarte multumit de modul cum s-a comportat (precizez ca au fost patru persoane in masina).

Cat priveste concurenta (vezi Peugeot, etc.), Skoda Fabia ramane a patra in topul vanzarilor de masini noi de import (dupa Renault Clio, Renault Megane si Skoda Octavia). Cred ca spune si asta ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vad tot timpul "masina de oras" cind vorbim de fabia cu motor HTP. asta inseamna ca daca ma apuca amocu sa merg pina la Cluj cu ea am proleme? nu sunt genul sportiv la condus deci nu ma deranjeaza ca nu se imfige dar vreau sa stiu daca poate fi folosita spre exemplu in concediu pentru un circuit mare munte,etc.

Eu am facut 2000 km. in tara (prin nordul Moldovei) + la mare pe autostrada "Soarelui" si am ajuns si pe drumuri mai putin asfaltate (vulcani noroiosi de la Buzau) si am mers foarte bine fara probleme, bine asta in vara ca inca nu am prins o iarna intreaga, asa ca eu nu cred ca ai probleme cu "masina de oras" si am avut si un consum bun (undeva in jur de 5,7/100 km cu benzina de la OMV). Eu zic ca te poti duce in concediu fara probleme si cu increderea ca te poti baza pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uraaaa, am pus mana pe ea. In sfarsit, dupa multe asteptari am reusit sa intru in posesia masinutei. Am stat aseara 4 ore pe capul celor de la Brady ca vroiam neaparat sa o iau. Pana la urma au stat putin peste program si mi-au terminat-o (de pus alarma si cd-ul). Nu mai discut de faptul ca au intarziat atat cand masina era la ei de o zi.... acum sunt prea bucuros.

Primele impresii :

- se aude motorul in 3 cilindrii, aproapte ca un diesel mai nou. la inceput asta m-a speriat dar, asa cum spunea cineva pe aici, deja a inceput sa-mi placa bazaitul ei

- nu vorbesc de interior. calitate maxima pentru pretul asta. Fabia rules.

- nu am fortat-o si nici nu am de gand sa o forjez in primele sute de km. pana la 3000 de ture se infige destul de bine. oricum, compar cu o berlina veche, asa ca nici nu avea cum sa fie altfel

- e mult mai spatioasa decat pare din exterior

- IMI PLACE LA NEBUNIE

Ne mai auzim cu impresii. In zilele urmatoare o sa revin cu o gramada de intrebari, dar acum sunt super aglomerat la servici (am cam neglijat muca in ultimele 2 zile - de ce oare? :D )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragi colegi,

Topicul acesta devine orice altceva numai nu un contiunut de informatii utile legate de tematica din titlu (idee cu care a fost pronit). Trebuie sa facem ceva cu el. Va rog sa pastrati regulile forumului. Una dintre acestea, scrisa sau nu, este sa discutam la obiect si concis. Va rog sa va ganditi la topic ca la ceva care ramane. Un posibil utilizator viitor il poate utiliza pentru a-si rezolva o problema sau pentur a se informa. Exista enrorm de multa informatie lipsita de relevanta pe acest topic deja de 18 pagini. Forumul este al nostru al tuturor si ar trebui sa avem grija de el.

Va multumesc pentru intzelegere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Akebono!!! Ai perfecta dreptate. Dar sa nu te superi sau sa te mire faptul ca cel care va veni dupa un an de zile va studia cu atentie toate topic-urile si se va opri cu precadere la cele legate de "prima impresie" sau nerabdarea cu care asteapta venirea unei 'scule", etc. Nu in ultimul rind entuziasmul celor care au scris si postat impresiile,trairile, necazurile si bucuriile au influentat deciziile altora mai mult decit toate manualele tehnice din lume.

Acum la topic: e PREFECTA se infige, trage, nu se aude nimic inauntru, plasticele sunt asa cum ar trebui sa fie, usile se inchid corect iar motorul.... Ei bine motorul e SURPRIZA!!!

Pina in momentul asta nu am vazut un asemenea motor sa fie "nervos"... M-am asteptat sa demarez lent sa am probleme in depasiri... cind colo se infige mai ceva sau aproape la fel cu Clio... ce mai... sunt in popou de bucurie....

va multumesc tuturor celor care intr-o masura mai mare sau mai mica m-au convins sa iau o SKODA FABIA 1.2 HTP. Face totzi banii (mai ales motorul) :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Absolut corect iulian. Subscriu la tot ce ai spus. Desi nu am forjat-o, pot sa spun ca e mult peste ce se asteapta cineva de la un motor de 64CP. Am mai mers eu cu asa ceva la drive test si stiam, dar de data asta vorbesc despre MASINA MEA. Este excelenta.

[ot] Akebono se referea la tutorialul pe care mi l-a facut DRAPAR [/ot]

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sfat pt. cei noi cu Fabia 1.2 HTP: In primii 1.500 km nu depasiti turatia de 4.000 rot/min (informatie primita de mine de la service Aviamotors) si verificati periodic nivelul uleiului la motor (se verifica - conform Manualului de Utilizare - cu motorul cald)!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar ca sa nu deviem de la subiect... vad tot timpul "masina de oras" cind vorbim de fabia cu motor HTP. asta inseamna ca daca ma apuca amocu sa merg pina la Cluj cu ea am proleme? nu sunt genul sportiv la condus deci nu ma deranjeaza ca nu se imfige dar vreau sa stiu daca poate fi folosita spre exemplu in concediu pentru un circuit mare munte,etc.

He, he, he ! Cum adica sa ai probleme !?

Nu vei avea nici o problema. Motorul este vioi si ii place sa fie turat. Nu urla si nu da vibratii neplacute nici la 130 km/h. Aceasta sau chiar 140 km/h este si viteza cu eu merg curent pe autostrada si este o adevarata placere sa "simti" stabilitatea masinii la aceasta viteza, suspensia mai dura, in stil german, isi spune cuvantul. Desigur, in aceste conditii consumul nu va fi cat un ... degetar ... ci ceva mai mult.

Tot ce am spus mai sus trebuie citit prin prisma unui motor 1.2, nu facem acum comparatii cu TDI sau supermasini.

Pentru un termen de comparatie in domeniul demarajelor, pentru cei curiosi despre cum se comporta 1.2 HTP-ul, exista un drive-test facut de mine si un "partener" cu Dacia SuperNova 1.4 75CP: Skoda Fabia Combi 1.2 HTP vs SuperNova. Diferenta a fost foarte mica, sub 1 secunda.

Discutiile le gasiti la http://forum.vwforum.ro/forum/viewtopic.php?t=3261

... iar filmul actiunii ... vezi semnatura !

Felicitari pt achizitie !

Toate bune si sa ne povestiti (in continuare) impresiile voastre despre masinutza !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La prima revizie nu se schimba filtrele de aer si de polen! Cel putin la mine nu au schimbat decat uleiul si filtrul de ulei, si au curatat cele doua filtre.

OT:

(Sorry pt off-topic dar trebuie totusi sa raspunzi acolo unde se discuta deja. Sunt de acord cu o eventuala decizie de mutare a unor mesaje in aria de generalitati. Dar nu cele specifice pt 1.2 HTP cum sunt cele gen "first impression")

OT:

Pt Adrian:

Eu unul sunt de parere ca nu trebuie sa "reconditionezi" astfel filtrele, mai ales cel de aer de la motor. Si pt ca in Bucuresti este "patria prafului" ...

La reviz de 1 an si 10 kkm filtrul meu de "polen" era supercolmatat.

OT:

Pt IGS:

La prima revizie m-am dus ca o "floricica" fara nimic cumparat de mine. Dar cand am vazut ca vine mecanicul de la magazie cu un filtru "original" Skoda marca Bosch ... no coment. Acel filtru puteam sa il iau cu mult mai ieftin de la un magazin specializat. Sunt convins ca daca ma prezentam cu filtre cumparate de mine in cutii sigilate, probabil ca dupa o oarecare "codeala", nu ar fi fost nici o problema. Alte detalii despre aceste chestiuni a scris si Asarban prin topicul de generalitati ... cred (use search).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

[SK][HTP]Daniel
Uraaaa, am pus mana pe ea. In sfarsit, dupa multe asteptari am reusit sa intru in posesia masinutei. Am stat aseara 4 ore pe capul celor de la Brady ca vroiam neaparat sa o iau. Pana la urma au stat putin peste program si mi-au terminat-o (de pus alarma si cd-ul). Nu mai discut de faptul ca au intarziat atat cand masina era la ei de o zi.... acum sunt prea bucuros.

Primele impresii :

- se aude motorul in 3 cilindrii, aproapte ca un diesel mai nou. la inceput asta m-a speriat dar, asa cum spunea cineva pe aici, deja a inceput sa-mi placa bazaitul ei

- nu vorbesc de interior. calitate maxima pentru pretul asta. Fabia rules.

- nu am fortat-o si nici nu am de gand sa o forjez in primele sute de km. pana la 3000 de ture se infige destul de bine. oricum, compar cu o berlina veche, asa ca nici nu avea cum sa fie altfel

- e mult mai spatioasa decat pare din exterior

- IMI PLACE LA NEBUNIE

Ne mai auzim cu impresii. In zilele urmatoare o sa revin cu o gramada de intrebari, dar acum sunt super aglomerat la servici (am cam neglijat muca in ultimele 2 zile - de ce oare? :D )

Felicitari, s-o stapinesti sanatos si sa te bucuri de ea, stiu ca ai cautat mult pina te-ai hotarit, dar n-o sa-ti para sigur rau.... :ok: :D ;) .

Referitor la zgomotul de diesel, pai asta e cel mai k lumea la motoru' HTP, are zgomot de diesel dar si consum de diesel in afara...5.6-6.6 %... 8), in schimb la revizie costa ca la orice benzinar...mai ieftin adica(sper... :12: )

In orash se schimba k-limera, mai ales pe distante scurte,sau in aglomeratie, sau amindoua, si cu motorul rece, ia lejer 8-9%, dar asta e...nu le poti avea pe toate...;)

Apropos ce varianta e? Combi, Break sau Sedan, si ce oferta? Elite, Activ sau Avantaj?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

[SK][HTP]Daniel
Acum la topic: e PERFECTA se infige, trage, nu se aude nimic inauntru, plasticele sunt asa cum ar trebui sa fie, usile se inchid corect iar motorul.... Ei bine motorul e SURPRIZA!!!

Pina in momentul asta nu am vazut un asemenea motor sa fie "nervos"... M-am asteptat sa demarez lent sa am probleme in depasiri... cind colo se infige mai ceva sau aproape la fel cu Clio... ce mai... sunt in popou de bucurie....

va multumesc tuturor celor care intr-o masura mai mare sau mai mica m-au convins sa iau o SKODA FABIA 1.2 HTP. Face totzi banii (mai ales motorul) :D

Felicitari si tie si s-o stapinesti sanatos! E o masina care merita toti banii, si la confort si la motorizare si la dotari.

Te rog reposteaza impresiile tale despre motor si pe Autoshow, cei care citesc topicurile de acolo ramin cu impresia ca Fabiutzele noastre de 1.2 12 V au probleme si in depasirea unui autobuz sau maxi taxi...eu ma chinui de citeva luni sa le demonstrez contrariul... :12: :-(.

De la discutia asta s-a ajuns si si testul de care pomenea scaevola mai sus...daca nu i se taia alimentarea in a II-a cred ca ar fi iesit la egalitate cu DSN-ul(cel putin)...al naibii ECU!... :D ;) ;).

Si ca sa revenim mai on-topic, vreau intaresc recomandarea colegului DRAPAR de a nu depasi turatia de 4000 rpm in rodaj(primii 1500 km), asta inseamna o vit. maxima de cam 120 in a V-a, asha mi s-a spus si mie de l a dealer.

Si procurati-va un set de cauciucuri de iarna, cel putin 2 pt. rotile din fatza, unde e tractiunea, ca o sa aveti sigur nevoie de ele dupa ce cade prima zapada...eu mi-am luat Kormoran Snowpro la 2x1400 k lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A venit cu tempomat si sigur era pus din fabrica pentru ca am intrebat peste tot (avia, brady, porsche) cand ma uitam dupa sh daca se poate pune aici si mi-au spus ca nu, ca trebuie pus inca un modul la calculator si nimeni nu face asta aici, doar in fabrica.

Este recomandat la masini peste 75CP (la octavia II chiar se spune in oferta ca nu se poate pune decat la motoare peste 100CP) pentru ca astea mici sunt masini de oras. Faptul ca noi pe aici le luam si ca masini de familie e alta poveste.

Stiu ca in Ro tempomatul nu e asa folosit, dar a fost o bubuta a mea (nu as mai vrea sa mai port o data discutia asta pentru ca am focut-o pe alt forum) si am considerat ca merita. Plus ca voi iesi si din tara cu ea si atunci ma va ajuta mai mult.

Impresii dupa primele zile. SUPER MASINA. Am mers foarte putin (~150km) pentru ca am fost ocupat cu alte treburi. Ce vreau sa le spun celor care sunt in situatia mea (au dacie si se gandesc sa o schimbe) si sunt speriati de motorul mic : brusc nu ma mai intereseaza sa plec primul de la stop :salut: . Si as putea pentru ca am rezerva f f f mare (schimb pe la 2500-3000 de ture viteza), dar nu ma intereseaza. Acum incep sa inteleg de ce plecam eu primul cu dacia si ma miram ca ceilalti nu trag sa ma depasasca.

Despre zgomot : cred ca eram eu stresat in prima zi. Toarce de abea o aud (chiar am oprit de cateva ori motorul la precare pentru ca deja m-am obisnuit sa nu o aud si nu o turez suficient).

Consumul nu l-am facut. Nici nu am bani acum sa ii fac plinuri (sa o testez cu metoda sigura) si nici nu cred ca e relevat in primii km. Calc imi arata la cat am mers ieri (~50km, dar era foarte liber orasul) cam 7.5%.

Cam atat pentru acum. Vreau sa va multumesc la toti cei care m-ati sfatuit sa nu ma sperii de acest motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca stii ca in primii 1500 km nu trebuie sa o fortezi prea tare, adica pana pe la 3000 ture. nu prinzi o viteza care sa te ameteasca, dar e bine pt viitorul masinii.

sa o staplatesti sanatos si multi multi km cu ea.

nu te speria de consumul in oras, acum cateva zile, pe o aglomeratie crunta, am facut 16km in 1,5 ore si a luat 9,5% incredibil pt un diesel, dar totusi real. vei recupera mult in afara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atentionarea pe aici era sa nu trec de 4000 de ture in astia 1500km. Asa ca am decis ca in oras sa o las pana pe la 3000, hai 3500 in depasiri iar afara sa ma apropii de 4000 (ca sa nu merg cu 90km/h) ca acolo mergi constant, deci e mai putin stresat motorul.

Nu sunt speriat de consum. Exemplul pe care l-am dat arata un consum exagerat de mic pentru rodaj/vreme relativ rece (parerea mea). Ideea e ca era liber orasul. Stiu ca o sa ia mai mult la inceput, dar asta e. Macar e noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa o stapanesti sanatos si fara evenimente!!!

......am intrebat peste tot (avia, brady, porsche) cand ma uitam dupa sh daca se poate pune aici si mi-au spus ca nu, ca trebuie pus inca un modul la calculator si nimeni nu face asta aici, doar in fabrica...

Asa ceva este SCANDALOS, chiar atat de incompetenti sunt oamenii acolo, nu se poate asa ceva. Sunt oameni pe forum care si-au montat tempomatul in 2 ore, cost total cca 80-90eur. Nimic mai gresit decat informatia conform careia este nevoie de un modul aditional la ECU sau alte prostii!!!! Este vorba doar de un cablu si o maneta si un pic de vagcom. Incredibil ce dezinformare se practica la dealeri.

Vanzatorul n-are nici cea mai mica scuza atat timp ca exista in catalogul de accesorii codul pt KIT CC Fabia: Kit CruiseControl FABIA: BEA400002

poti citi aici (este valabil si pt Fabia): http://forum.vwforum.ro/forum/viewtopic.ph...ighlight=cruise

http://forum.vwforum.ro/forum/viewtopic.ph...ighlight=cruise

http://forum.vwforum.ro/forum/viewtopic.ph...ighlight=cruise

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca gresesc cu aceasta intrebare aici va rog sa ma atentionati!

Ce fac daca nu mi-am pus oglinzi electrice si acum vine iarna si o sa-mi inghete oglinzile? mai pot sa fac ceva? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!