Jump to content

Fabia cu motor 1.2 HTP


scaevola
 Share

Postare recomandată

substanta aia e ceara de protectie. si nu iese de tot decat dupa cateva spalari bune cu jet-ul.

si a propos de spalare va recomand sa nu va spalati masina la spalatoriile alea cu perie cum sunt pe la benzinarii. eu o spal la niste baieti care o dau cu o substanta care dizolva jegul si dupa aia ii dau cu jetul si iese giugiuc, fara sa puna buretele pe ea. dupa aia o sterg cu pielea de caprioara si arata ca noua.

ideea e ca periile (si la fel buretele in care intra nisip) in timp distrug luciul si matuiesc vopseaua.

(nu ma injurati ca sunt un pic off-topic, mersi)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
  • Replies 500
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • BogMW

    28

  • DRAPAR

    25

  • bebeko

    24

  • stefan_ieu

    20

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pentru cei care au masinuta din acest topic (Fabia 1.2 HTP), am o intrebare:

Avand momentul maxim la 3000 rot/min si puterea maxima la 5400 rot/min, care ati constatat ca este sau ar fi turatia optima pentru schimbarea treptelor de viteze pentru a nu suprasolicita motorul si a avea un mers economic (facand abstractie de conditiile de trafic)?

THX

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine cam pe la 3500 e turatia optima la care schimb daca merg mai cuminte si tin la consum, si la 4000 pt un mers ceva mai sportiv. La 4500 schimb doar daca am nevoie de putere suplimentara la depashiri, pante sau daca am AC-ul pornit, dar consumul creste in proportie geometrica, asha ca nu recomand, nici eu nefolosind stilul asta prea des.

Am si eu o intrebare pt. cei cu 1.2 HTP cu rodajul facut: ce viteza maxima ati atins cu mashinutzele voaste? Ca eu n-am reushit la drum intins sa trec de 160 kmh, turatia plafon

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand bine ai venit pe forum si felicitari pt noua masinuta ! Sa o stapanesti sanatos si in cele mai bune conditii !

Pentru cei care au masinuta din acest topic (Fabia 1.2 HTP), am o intrebare:

Avand momentul maxim la 3000 rot/min si puterea maxima la 5400 rot/min, care ati constatat ca este sau ar fi turatia optima pentru schimbarea treptelor de viteze pentru a nu suprasolicita motorul si a avea un mers economic (facand abstractie de conditiile de trafic)?

THX

In regim de accelerare normala, pentru obtinerea unui consum decent treapta de viteza trebuie schimbata un pic mai sus decat turatia de cuplu maxim (112 Nm / 3000 rpm) pentru ca urmatoarea repriza sa fie in plaja de la cca. 2400 rpm din nou la 3300 ... si tot asa.

Off topic - legat de avatar: masinuta combi din poza-avatar este chiar masinuta mea. Din pacate pe acest forum nu se poate folosi in exclusivitate un avatar original, singura modalitate agreeata de moderatori/gazda fiind sharing-ul de avataruri.

Dar asta e ! Macar sa ne inmultim pe forum astia cu Fabia Combi 1.2 HTP sau chiar hatchback pt ca astfel ne putem impartasi impresiile/necazurile/bucuriile despre masinute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut pe voi actuali sau viitori posesori de Skoda Fabia. Dupa ce mult timp am cochetat cu ideea de a cumpara o Dacia Logan full options, dupa cele citite pe alte forumuri si dupa ce am "pipait-o" cu mana mea am renuntat imediat la idee. Si m-am hotarat sa imi iau o Skoda Fabia Elite (hatchback) 1,2l si 64 CP. Si sper ca nu am facut o alegere gresita. Mai ales ca am condus in ultimii 6 ani un Daewoo Tico, iar eu si sotia mea de-abia daca atingem 110 kg impreuna. Masina o folosesc mai mult in oras (Bucuresti), iar atunci cand ies in afara acestuia drumurile mele nu depasesc in general 400 km (dus-intors). Si nu prea des mi se intampla sa pun mai mult de 300 kg pe masina. Asa ca sper ca alegerea mea este una corecta, cu atat mai mult cu cat astazi ma duc sa semnez oferta de leasing. Ceea ce ma deranjeaza este insa termenul destul de lung de asteptare, care difera in functie de culoarea aleasa (in cazul meu, 6 saptamani pentru argintiu metalizat).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) Bine ai venit printre noi forumistii si mai ales HTP-isti!

Apropo de Skoda Fabia (nu vreau sa fac reclama) dar exista acum o superoferta numita ELITE (cu dotari bune) si gama larga de motorizare:

- benzinare de 1.2 L - 64 CP; 1.4 L - 75 si 100 CP; 2.0 L - 115 CP

- motorine de 1.4 L - 75 CP; 1.9 L - 64 si 101 CP

Eu astept livrarea masinii (deja) comandate (1.2 HTP) dar as vinde-o pentru o motorizare mai mare!! :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma tot bate gandul sa iau o Fabia 1.2HTP noua. In primul rand astia de la Brady Trade sunt tampiti. Nu au masina de test cu motor HTP de 2 saptamani. Sper sa aduca miercuri si atunci ma voi decide.

Ce vroiam sa va intreb este ce mi-ati mai recomada voi sa adaug la dotarile de Ellite. Eu am mai pus :

- aparatori noroi spate

- difuzoare spate

- tempomat

- bricheta

- proiectoare

- oglinzi electrice

- alarma pusa de ei (nu de la Skoda)

- radio-Cd tot de la ei

Mai e ceva care credeti ca ar fi necesar/util peste care sa fi trecut eu in graba si sa nu fi luat?

Am inteles ca ei au mai multe tipuri de alarme. Am uitat marcile. Mi-a spus de un Viper ca ar fi bun. Stiti ceva de ea (firma o stiu si eu.. dar modelul cu care lucreaza ei - nu l-am retinut - e bun?) ?

Am mai vorbit de pachet drumuri grele, dar tipul de acolo mi-a spus ca nu merita ca la Fabia scutul nu e din otel ca la Octavia si nu protejaza prea mult, plus ca nici nu se mareste garda la sol.

Ma aburea, sau avea dreptate? Se poate pune un scut sanatos (ca pentru Bucuresti..)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut azi un drive test cu o astfel de masina. Am avut 2 mici nemultumiri. As vrea sa stiu de la voi daca "asa face toate". Mai e de precizat ca masina avea doar 140km, deci nu avea rodajul facut.

1) Nu tragea cine stie ce. Evident ca era altceva fata de Dacia (d'aia veche) din care ma dadusem jos cu 15 min mai devreme, dar parca as fi asteptat mai mult. Ca si comparatie, nu sunt sigur, dar cred ca tragea putin mai slab ca o solenza. Voi ce parere aveti? M-as fi asteptat la ceva mai mult gandindu-ma ca am cuplul maxim la 3000 de turatii, adica foloseam practic toata putearea masinii fara sa o fortez prea mult.

2) Era putin cam zgomotoasa. Avea acelasi zgomot ca si un diesel.

Astea se mai duc in timp? Sau raman asa?

Si, va rog, spuneti-mi daca merita pachetul de drumul grele. Costa aproximativ 160E. Tipul de la Avia (fata de cel de la Brady) mi-a spus ca scutul e tot din fier, ca la Octavia, doar ca nu e o singura bucata, sunt 2 bucati, ramanand astfel o parte sub motor neprotejata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are totusi 1,1 - 1,2 tone pentru un motor in 3 cilindri cu 12 valve si cuplu maxim de 112 Nm la 3.000 de ture! :D

Alti colegi cu 1.2 HTP ne-au confirmat ca mersul obisnuit este la turatii de 3.500 - 4.500 de ture (eu nu cunosc inca :D ; astept livrarea)! Pt. un mers mai sportiv si daca ai un buget mai mare iti poti alege un motor mai puternic :D (am scris mai sus)!

Daca in mod frecvent, cu masina actuala ai "luat" gropi sau borduri, puneti pachetul drumuri grele! In tari civilizate acest pachet este facut pentru drumuri off-road usoare! :?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca la inceput mashina ti s-a parut zgomotoasa pe viitor ti se va parea mai zgomotoasa, chiar daca sa zicem dupa rodaj zgomotul se va diminua ushor. La fel a fost si la mine, cand am luat-o nu zicea nici pssst, sau cel putzin mi se parea mie. Apoi convins ca nu trebuie sa zica nici pssst am inceput sa o critic ca zice psssst pssst :D

+ mai apar anumitzi greierashi prin bord, pe la scaunele din spate, pe la suspensie, desigur nu din cauza mashinii care este foarte bine inchegata ci datorita drumurilor.

La turatzii motorul se aude, devine chiar suparator la drum lung in jur de 140 kmh dar asta nu e numai la fabia, am mers si cu g3/4/5 si cu a6 si se aude. Pe distantze scurte este chiar placut.

Daca esti adeptul "silent gasoline" ca sa citez un prieten, potzi sa mai lucrezi la insonorizare fara bataie de cap ( pasla la capota, pasla dubla intre compartimentul motor si habitaclu, schimbi boxe/montezi suplimentare etc etc ).

Sa stii ca astea sunt chitzibusheli de ale noastre, mashina este super.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu cele spuse de DRAPAR. Cat priveste SLZ, trebuie sa ne gandim ca la o greutate comparabila, aceasta are cu 11 CP in plus. Un plus pentru Fabia este ca are motorul in 12v (fata de 8v la SLZ). Exista si varianta unui chiptuning, dar datorita tipului de aspiratie la Fabia 1,2l, ajungi la maximum 70 CP.

Si eu astept livrarea, catre sfarsitul lui octombrie, a unei Fabia 1,2l HTP. Am facut un drive-test cu ea. In fapt, deoarece nu eram obisnuit cu masina (eu am avut un Tico) l-am lasat pe reprezentantul dealer-ului sa conduca, sa vad ce poate sa scoata din ea. Si nu mi s-a parut o masina care sa deranjeze d.p.d.v. al zgomotului (in conditiile in care a mers si cu 100km/h in Bucuresti).

Pe de alta parte, am un amic care a mers cu o Fabia 1,9l SDI / 64 CP si mi-a spus ca a fost chiar placut impresionat de "zgomotul" motorului. Desigur, nu vorbim de turarea motorului in treptele inferioare pentru a castiga putere sau de mers constant cu 150 km/h.

Pentru ca daca vrei o masina sportiva sau o masina care sa fie in constant incarcata catre maximul sarcinii utile, nu Fabia 1,2l este optiunea corecta. Consider ca este buna pentru oras si pentru deplasari pe distante scurte si medii in afara acestuia. Iar eu de asa ceva am nevoie si de aceea am ales-o.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu ma intelegeti gresit, nu sunt un vitezist. As fi dorit mai multa putere sub capota, dar nu a fost deranjant (atat imi permite bugetul, trebuie sa ma multumesc cu asta..). Doar ca ma asteptam la ceva mai mult din relatarile pe care le-am citit pe aici. Si vroiam sa stiu daca a fost doar o impresie de-a mea pentru ca nu am condus cum trebuie (nu am prea multe experiente pe alte masini decat daciile) sau pentru ca era in rodaj. Ce asteptam eu sa imi spuneti era daca impresia ca e mai lenta decat SLZ e corecta sau nu.

Iar de sonorizare, acelasi lucru.. Nu e foarte deranjat dar am fost surprins de cat de tare se aude. Atat tot.

Nu imi recomandati alte motoare pentru ca nu ma tin buzunarele. Deja am plusat f f f mult fata de Loganul la care ma gandisem.

PS: Maine o sa merg sa vad si un Polo tot HTP cum se comporta (sper sa aiba la drive test). Daca obtin un pret bun (3-400E in plus la aceleasi dotari) merita?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut stefan. Ceea ce vreau eu sa precizez e ca 1.2 HTP e mai mult decit suficient pt. orash si deplasari in afara cam pina la 140 km/h croaziera, dar daca nu-ti place zgomotul motorului sau cum trage poti opta si pt. un 1.4 MPI de 75 sau mai ales de 101 CP, care e aproape la acelashi pret CIP cu cel de 75(~10900 E) si exista amindoua in oferta Elite.

Eu unul ash fi mers pe 1.4 TDI-ul de 75 CP existent acum in oferta Elite(11600 E CIP), dar pe atunci nu exista(oferta).

Chiar daca e mai scump, la rata in leasing ajunge cu cel mult 30 E in plus, dar la consum are jumate(4.5 L % consum mediu), plus un cuplu foarte bun(195 Nm). Avantajul e un condus mai lejer in orash, cuplul isi spune cuvintul aici, AC-ul ne cred ca se ma simte iar din diferenta de consum de la 7.7 L % mediu(HTP) la 4.5 L % mediu(1,.4 TDI) aproape se amortizeaza si rata, daca circuli mult in orash sau pe distante mari in afara. Zgomotul e destul de puternic si la TDI(tata are un golf IV 1.9 TDI 90 CP, pe care il conduc si eu uneori, asha ca stiu motorul, asta de 1.4 e posibil sa fie un pic mai silentios datorita sistemului pompa-injector), dar mie personal imi place, are caracter motorul...:D.

In privinta faptului ca e mai lenta sau nu ca SLZ, nu e, Supernova mea nu trage nici pe departe ca HTP-ul, dar trebuie sa-l tii in regim de turatii ridicate ca sa ai forta(adica pe la 3000-4000 rpm).

Polo cu 1.2 l HTP e mult mai mic decit Fabia Sedan sau Combi si e si ceva mai scump. Daca nu-l au la oferta cu AC, BC, ABS si airbag incluse, nu cred ca merita...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

[HTP]Daniel"]Eu unul ash fi mers pe 1.4 TDI-ul de 75 CP existent acum in oferta Elite(11600 E CIP), dar pe atunci nu exista(oferta).

Chiar daca e mai scump, la rata in leasing ajunge cu cel mult 30 E in plus, dar la consum are jumate(4.5 L % consum mediu), plus un cuplu foarte bun(195 Nm). Avantajul e un condus mai lejer in orash, cuplul isi spune cuvintul aici, AC-ul ne cred ca se ma simte iar din diferenta de consum de la 7.7

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
[SK][HTP]Daniel
Legat de "zgomotul ca de diesel" - acesta este prezent dar numai in exterior si numai la relanti. Din interior nu se sesizeaza dieselul. In interior se simte un fel de mormait/uuuit cu care te obisnuniesti cu timpul si care capata uneori nuante placute sport, mai ales cand o turezi pt reprize mai bune. Asta este impresia mea, poate si pt ca la mine a venit cu blana sub capota din fabrica.

Legat de comparatia cu demaraj SLZ eu cred ca motorul+cutia la Fabia sunt net superioare dar nu neaparat mai economice la consum. Chiar as vrea sa fac o "***" cu o SLZ chiar cu dinozaurul meu Combi. Cred ca as castiga.

Si eu ashi da o *** cu o DSN sau SLZ chiar daca am tot un dinozaur de Combi. Si sint convins ca ash cistiga, pt. ca si o DSN acasa si stiu cum se comporta. DSN are o intirziere in demaraj dupa acceleratie, pe cind Fabia se duce imediat ce am apasat pedala...:lol:.

Zgomotul moturului(uruitul lui adica) mi se parea si mie un pic deranjant la inceput, dar acum imi place la nebunie...nu l-ash schimba cu alt motor, poate doar cu un TDI, cu care se compara. La mine la relanti nu se aude nimic... :shock:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

gata a sosit si fabiutza nevestei mele ! cea mica (nu sedan), varianta de echipare elite, motorul de 1.2 htp si evident rosie.

azi dimineata am dat si eu o tura cu ea (nu prea mare, cativa km). impresii:

- foart ingrijit lucrata, materialele de calitate buna;

- spatiu destul de mult, ma asteptam sa fiu mult mai inghesuit inauntru;

- portbagajul micut, suficient insa pt nevoile de transport in oras;

- motorul foarte silentios la relanti, practic nici nu il auzi; cand pornesti situatia se schimba un pic, motorul in trei cilindri are un timbru interesant, de gagica pitzigaiata. oricum, nu mi se pare ca aduce cu diesel-ul.

- am resimtit imediat lipsa cuplului urias de la diesel-ul de pe octavia unde practic pleci de pe loc fara sa apesi acceleratia, numai ridicand ambreiajul. dar astea sunt motoarele pe benzina.

- in trafic se comporta insa foarte frumos, e sprintara si mi-a placut foarte tare cum se infige. nu mai vorbesc la dimensiuni, in oras te poti strecura cu ea de minune;

- servodirectia mi s-a parut mult mai comoda decat la octavia unde trebuie sa tragi ceva mai tare de volan; la asta poti rasuci volanul cu un deget chiar si cand masina sta pe loc.

cam atat pentru inceput, mai multe detalii in curand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

continuarea povestii: am fost zilele trecute la Sibiu cu fabiutza. dupa o saptamana si 200 km in Bucuresti in care consumul mediu aratat de computerul de bord sarea de 9%, luni si marti am facut vreo 600 km bucuresti - sibiu si retur.

pe autostrada am mers cuminte (100 - 120) fara sa fortzez, pastrand turatia pe la 3000 - 3500. Am urcat de cateva ori pe la 4000 si 140/h la depasiri.

impresii:

- e clar ca e masina de oras: in viteza 5 cand trece de 100 reprizele sunt slabute, ca sa depasesti iti trebuie timp. am stat de mult ori in fundul unor tiruri km intregi pt ca nu gaseam o "bresa" suficient de larga sa pot depasi.

- motorul e destul de silentios (e drept nici nu l-am fortat prea tare), dar la 120/h poti asculta lejer muzica in masina.

- stabilitatea mi s-a parut destul de buna (mult mai buna ca la octavia);

- consumul mediu aratat de computer a fost de 6,5 la dus si 6,3 la intors.

concluzia: global e bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorul in trei cilindri are un timbru interesant, de gagica pitzigaiata

off-topic: a se vedea si motorul de Tico (nu fac comparatii rautacioase, peace! :-)) - intr-adevar, vorbim de un timbru aparte, de fierastrau - are farmecul lui indiscutabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna sa va fie inima. Pe mine m-ati comvins. Dupa ce am trecut prin chinurile selectarii unui autoturism, m-am dus intr-o seara (asa intr-o doara ) la AVIA si un nene de acolo ma facut din vorbe :D. Asa ca fabiuta mea 1.2HTP sedan vine vineri. Mare parte din decizie a fost influentata si flexibilitatea si profesionalismul celor de la AVIA dar si de mesajele de pe acest forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Domnilor skodisti, numele meu este Angel si sunt nou pe acest forum, sper ca voi afla de la voi cat mai multe despre aceasta marca. Eu am o Skoda Fabia 1.2 HTP din 02.2004 si pot spune ca sunt multumit de ea si nu am avut probleme deosebite. Vine iarna si am o intrebare pentru cei care au skoda cum este iarna, adica motorul te ajuta sa iesi din nelipsitele troiene al Bucurestului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Bine ai venit si te rog sa folosesti si o semnatura.

Iarna ca sa iesi din troiene de obicei este nevoie de experienta si cauciucuri bune, iar daca troianul se impotriveste mai tare de lopata si vreo 2-3 baieti puternici sa te impinga. Atat cat rotile se invart ( aluneca ) inseamna ca mashina are suficienta forta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anvelopele de iarna fac toti banii. Nu conteaza motorul. Conteaza aderenta :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva experienta am, 2-3 baieti se gasesc, lopata nu am dar promit sa-mi achizitonez. Dar eu zic ca in anumite situatii este importanta si puterea motorului, spre exemplu in martie am fost la Sinaia si nu am putut urca cu "buburuza" la cota 1400 ca nu mai tragea si nu ca imi patinau rotitele, este de asemenea adevarat ca atunci nu o cunosteam foarte bine si nu aveam nici anvelope de iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai gresit ceva. Daca a fost suficienta aderentza intr-o treapta de viteza corespunzatoare trebuia sa te potzi urca mult dincolo de cota de 1400 :lol:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!