Jump to content

Fabia cu motor 1.2 HTP


scaevola
 Share

Postare recomandată

Azi mi-am luat si eu Fabia, dupa circa 7 saptamani de asteptare (am avut si multe optionale, ce-i drept).

Din pacate am ridicat-o pe seara, asa ca nici n-am vazut-o bine.

In primul rand, nu mi se pare deloc inalta, as fi fost f bucuros sa fie macar cu 5 cm mai sus, pentru bordurile si gropile din Bucuresti. Despre acel scut nu pot sa spun nimic, inca nu l-am vazut, mai vedem maine pe lumina.

Motorul mi se pare deocamdata super OK, si nu l-am turat mai mult de 3000, ca deh, cica este in rodaj. Oricum am de gand s-o plimb macar 500km la sosea, sa-si dea drumul in conditzii civilizate.

Calitatea este satisfacatoare, cat am vazut pe intuneric.

Ma rog sa nu-mi fure nimic in seara asta, ca n-am alarma, abia maine ma duc s-o montez (m-au surprins baietii de la Avia, mi-au dat-o mai rpd decat au zis).

MI-am luat si covorasele originale, alea de cautchiouk, dar iar nu pot sa va zic kum arata ezact, ca nu le-am vazut prea bine.

Mi-au dat un CD radio Sony care se aude OK, iar boxele (cele 4 :lol: ), nu exceleaza, dar nici nu sunt prea jos. Se cer oricum macar boxe ka lumea pe spate. Intr-adevar BOG, vibreaza si la mine oglinzile, noroc ca nu prea le am cu volumul.

Daca mai aveti ceva curiozitati, intrebati, ca acu' ma duc sa citesc manualul care (n-ash fi crezut), este in romana (ma asteptam la ceha si germana, 2 limbi chiar straine pentru mine).

:ok:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 500
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • BogMW

    28

  • DRAPAR

    25

  • bebeko

    24

  • stefan_ieu

    20

Top Posters In This Topic

Posted Images

Uraa !!! Bravo !!!

S-o stapanesti sanatos si fara necazuri !

Baga si alte comentarii ! Vad ca zici ca motorul ti-a facut o prima impresie buna. Interesant de vazut (pt mine) in ce consta concret kitul de drumuri grele si ce diferente sunt la aspectul exterior fata de fara kit.

Iti propun chiar sa ne intalnim daca esti prin Bucuresti (oricand in timpul zilei prin zona Gara de Nord - Piata Matache) sau dupa ora 19 in alte zone sau in weekend.

Sa ne spui ce parere ai despre suspensii / scaune - confortul general la mersul prin "gropitzele" din oras (Buc).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru urari, revin cu alte amanunte:

-cauciucuri Matador Elite all season (185/60 R 14 82 H) - nu extraordinare, dar asta e !

-baterie Varta - mi se pare super OK

-o inovatie pe care eu nu o stiam: portbagajul nu se mai deschide dinauntru, ci numai de afara - cam nasol, dar se poate remedia din telecomanda cu ceva $ in plus.

Ajungem si la acel deja celebru pachet de drumuri grele. Inca n-am avut o rampa sa o urc si sa ma uit ka lumea ce-i acolo, dar cert este ca n-are nici un scut de metal. Este plastic toata ziua.

E si mizerie pe jos, dar din cate am putut sa vad, nu mi se pare nimic senzational. Intrigat, l-am sunat si pe X de la Avia, care mi-a spus ca de fapt pachetul consta in niste bare de rigidizare pe portiunile mai fragile ale masinii si o ridicare cu 1 cm a garzii la sol. Oare? Nu stiu, dar mi se pare cam teapa. Ori l-am platit si nu mi l-au pus cehii, ori l-am platit si trebuia pus la Avia dar nu mi l-au pus, ori sunt intr-adevar niste bare pe acolo si nu le vad eu.

Cert e ca daca iei un bolovan in baie, degeaba pachet de drumuri grele.

Astazi mi-am pus si alarma asa ca la noapte sper sa dorm linistit.

Amanunte: Hornet 554T (fabricatie DEI) care contine 2 telecomenzi, din care una cu pager, senzor de soc cu prealarmare, usi, capota, portbagaj, pornire motor, raza de actiune 500m (zic ei), inca n-am testat-o la distanta. Total 399$ cu TVA si manopera incluse (este promotie de iarna, normal costa 430$).

Am mai pus si perimetru cu 2 zone (58$).

Cam atat pentru astazi. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uraa !!! Bravo !!!

S-o stapanesti sanatos si fara necazuri !

Baga si alte comentarii ! Vad ca zici ca motorul ti-a facut o prima impresie buna. Interesant de vazut (pt mine) in ce consta concret kitul de drumuri grele si ce diferente sunt la aspectul exterior fata de fara kit.

Iti propun chiar sa ne intalnim daca esti prin Bucuresti (oricand in timpul zilei prin zona Gara de Nord - Piata Matache) sau dupa ora 19 in alte zone sau in weekend.

Sa ne spui ce parere ai despre suspensii / scaune - confortul general la mersul prin "gropitzele" din oras (Buc).

Maine sunt in concediu si am cateva drumuri de facut, dar pe viitor am putea sa ne intalnim in zona garii, eu lucrez pe Titulescu, la iesirea din pasaj Victorie..sau daca nu, in weekend.

Poate ma prind si eu ce-i cu pachetul asta de drum greu.

Suspensii: nu senzationale dar merg, sunt obisnuit cu suspensiile tari si astea nu ma deranjeaza deloc, ce ma enerveaza groaznic este pe piatra cubica, intra in rezonanta toata masina si se aude infernal.

Scaune: parca ma cam doare mijlocul, nu-mi dau seama de ce, cred ca nu prea au sustinerea lombara buna sau inca nu mi-am gasit eu pozitia cea mai comoda (am si 1.87 lungime). Oricum, cred ca ma obisnuiesc repede cu ele.

In rest e super, nu scoate inca zgomote ciudate si nu mi s-a parut sa pierd lichid de racire, dar nivelul este aproape de limita minima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Mai revin cu cateva amanunte, legate de consum, am acum vreo 1300 KM...(400 in afara si 900 in Bucuresti).

Consumul mediu este 9.4% - nu e extraordinar de bun, dar e multumitor.

Afara am scos cam 6.8% in conditii de mers si cu 20-40 km/h pe portiunile cu zapada si gheata, dar si 110 unde era uscat (Bucuresti-Braila si retur)- 2 persoane + 1 motan :-o si masina plina cu bagaje.

Cheia consumului mic este sa faci drumuri cat mai lungi. Dimineata fac cam 18 km si consumul este cam 8.5-8.8-maxim 9 iar seara un drum de 4 km si consumul este cam 11-12.

Sambata sau duminica, prin Bucuresti am scos si 7 - 7.4 in conditii de trafic f putin aglomerat.

Ca suspensie si stabilitate mi se pare super OK. M-am obisnuit si cu scaunele si cu pozitia la volan (a fost un pic enervanta consola centrala).

Oglinzile incalzite fac toti banii, pe ABS inca n-as spune ca pot sa pariez, mai bine ceva mai multa prudenta decat sa te lasi pe mana lui.

ASR si EDS sunt folositoare dar ASR-ul nu poate face minuni in conditii de gheata extreme (nu ma ajuta nici cauciucurile all season).

Servodirectia se misca foarte bine in oras, parca insa la viteza mare as fi preferat sa fie mai atenuata.

Caldura este OK, chiar prea mare. La drum lung trebuie pusa pe 18 grade, altfel mor de cald.

Nu am avut absolut nici o problema cu aburirea geamurilor, chiar fara a folosi AC-ul. Singurul moment in care se aburesc geamurile este daca cuplez recircularea.

Inca nu am zgomote suspecte in masina, ceea ce e bine.

Atat deocamdata, ne mai auzim cu impresii pe la 2000 KM.

PS. In talon mi-au scris 165/70/14, cu toate ca masina a venit cu 185/60/14. O sa am oare probleme la ITP?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul o sa mai scada dupa prima revizie. Cel putin asa s-a intimplat la mine (cam 1%, se vede la mersul in oras). Dupa citeva mii de Km consumul mixt este f. aproape de cel din carte (la 1.4 MPI este dat 7.7% mixt, cred...).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine consumul a scazut destul de mult dupa 10000 km. Acum media la mine este 7-7.5 %, la 1.2 HTP ar trebui sa fie mai mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aud un zgomot ciudat dimineata, un fel de harait, care dispare la calcarea ambreiajului dar revine la lasarea pedalei.

Zgomotul nu este constant si ascutit (cum este cel de rulment de presiune obosit), aduce mai mult cu un zgomot ca un "tors de pisica".

La cresterea turatiei (daca pornesc aerul conditionat), creste si turatia zgomotului.

Cu motorul cald, nu-l mai aud.

NU este suparator decat ca idee, fiind aproape insesizabil, dar totusi...aveti vreo idee ce ar putrea sa fie? Mi se pare prea devreme pentru probleme de ambreiaj ! (1600 Km).

:scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am sesizat asta, si mi s-a parut ca a aparut de cind a venit frigul. Zgomotul este greu sesizabil, si dispare dupa citiva Km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iarna apar tot felul de zgomote ciudate, in special la frane, din cauza frigului si a ghetii. Eu am un zgomot la franare insa apare tot asa, numai dimineata si dispare dupa 3-4 franari si cativa km parcursi. Am fost la service si mi-au spus ca totul e in regula, probabil gheata si frigul determina acest zgomot. Sa asteptam primavara si mai vedem :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asteapta primavara... pe frigul asta toate sunt inghetate, uleiul vascos... apar tot felul de gomote cu care nu te-ai mai intalnit, de la amortizoare, hayon inghetat. Daca persista si cand este cald afara atunci sa te duci la service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare,

@mcer: te rog spune-mi daca poti la ce pret te-a dus masina cu toate dotarile optionale? ai primit ceva gratuit?

si inca o intrebare... cum se comporta motorul de 1.2 HTP pe serpentine... a ajuns cineva sa se loveasca de problema asta?? sau la mers in afara?

eu traiesc cu impresia ca este un motor f mic pentru o masina de cca 1200 Kg.

Multumesc,

V.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare,

@mcer: te rog spune-mi daca poti la ce pret te-a dus masina cu toate dotarile optionale? ai primit ceva gratuit?

si inca o intrebare... cum se comporta motorul de 1.2 HTP pe serpentine... a ajuns cineva sa se loveasca de problema asta?? sau la mers in afara?

eu traiesc cu impresia ca este un motor f mic pentru o masina de cca 1200 Kg.

Multumesc,

V.

pretul CIP (fara taxe) a fost 10.226, DDP cred ca peste 12.000 euro.

- gratuit CD/Radio Sony, card benzina de ~ 3 mil, o reducere la dobanda (masina e luata in leasing). Cardul si reducerea de dobanda le-am prins fiind oferta promotionala cu ocazia salonului auto (si s-a mai prelungit si dupa salon cateva zile). ..si bineinteles gratuit aer, inchidere, geamuri electrice (acestea vad ca sunt si in oferta de acum).

Inca n-am ajuns pe serpentine iar extraurban n-am facut decat vreo 400 km, si aia pe zapada pe care nu se putea merge tare, plus ca eram si in rodaj. Am prins drum uscat si am mers cu 110 km/h maxim.

In depasiri mi s-a parut OK (depinde si cu ce masina esti obisnuit :-o ), la mare nevoie, poti sa retrogradezi si s-o calci. Oricum, nici in vit. a 5-a nu este foarte lenesa, la turatii mai mari (peste 2500-3000 rot/min). In oras mi se pare o placere de condus, cutia face toti banii, nu-ti dai seama ca motorul este mic.

Cel mai bine ar fi sa faci un test drive, dar nu stiu daca are vreun dealer varianta asta de motorizare (eu am luat-o fara s-o incerc inainte). :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai spunetzi si voi cite ceva despre masinutza asta, eu ma duc sa achit avansul la una maine sau poimaine, ma intereseaza in special motorul, mi-e o frica de el, ca e-n 3 cilindri...

Puteti face o comparatie, ca si motorizare/cutie, cu Solnitza ? Mie mi se pare minimul OK ca si demaraj, deci daca e la fel ca ea, ma declar multumit, a mers cineva si cu una si cu alta ?

Inca o question, credeti ca e mai bun un Ibiza ? Desi nu stiu ce as gasi la 10300 DDP... THX.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trecind peste puterea motorului, si modul cum se comporta el pe Fabia (nu-l cunosc, n-am mers cu el), sa stii ca motorul este cel de pe VW Polo. Eu as avea incredere in el datorita acestui lucru, chiar daca nu-mi suna nici nie bine faptul ce este in 3 cilindri. Banuiesc ca, fata de cel de 1.4 in 4 cilindri, va fi supus unor turatii mai mari.

Sfatul meu e sa faci cumva un drive test. Unul din cei trei dealeri din Bucuresti trebuie sa aiba una pt. drive test.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai spunetzi si voi cite ceva despre masinutza asta, eu ma duc sa achit avansul la una maine sau poimaine, ma intereseaza in special motorul, mi-e o frica de el, ca e-n 3 cilindri...

Puteti face o comparatie, ca si motorizare/cutie, cu Solnitza ? Mie mi se pare minimul OK ca si demaraj, deci daca e la fel ca ea, ma declar multumit, a mers cineva si cu una si cu alta ?

Inca o question, credeti ca e mai bun un Ibiza ? Desi nu stiu ce as gasi la 10300 DDP... THX.

Hello si bine ai venit in club (Fabia 1.2 HTP). Am citit deja ca esti deja hotarat. Cam prin aceleasi dileme/intrebari am trecut si eu cand am trecut de la SuperNova Clima (20.000 km in 2 ani) la Fabia Combi Plus 1.2 HTP.

Asa cum am mai scris (si daca citesti topicul de la inceput vei vedea), motorul suna diferit fata de 1.4 care este mai silentios. Seamana cu sunetul produs in interior de Matiz/Tico dar este mai estompat si motorul mai puternic. Este adevarat si ca trebuie turat mai tare turatiile la anumite viteze le poti calcula pt ca in fisa tehnica de pe site avia da si rapoartele de demultipicare pt fiecare treapta si pt cel cel general al cutiei. Inainte sa o iau, am facut un calcul care zice ca:

vit.4 turatie rpm viteza km/h

4.296 2000 465.5493482 49.27

4.296 2500 581.9366853 61.59

4.296 3000 698.3240223 73.91

4.296 3500 814.7113594 86.23

4.296 4000 931.0986965 98.55

vit.5 turatie rpm viteza km/h

3.563 2000 561.3247264 59.41

3.563 2500 701.6559079 74.26

3.563 3000 841.9870895 89.12

3.563 3500 982.3182711 103.97

3.563 4000 1122.649453 118.82

3.563 4500 1262.980634 133.67

3.563 5000 1403.311816 148.53

Cred ca este clar pt toti ca este o masina cu prima destinatie - city, dar cu care poti merge fara sa o fortezi pe autostrada cu 120-130 km/h (mai mult de 4500 rpm). Ceea ce este mai sus de atat inseamna fortare peste viteza de croaziera recomandata.

Sfat IMPORTANT pt negociere (in cazul in care inca nu ai semnat contractul): mergi si la Avia si la Brady si negociaza (LA SANGE) ceea ce iti pot pune gratuit=bonus de la dealer, de ex: cass, alarma, kit drumuri grele, etc - in general ceea ce pot monta ei in service dupa ce va sosi masina (asta in cazul in care vrei sa beneficiezi si de superoferta).

Numai bine !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit un test interesant cu Fabia 1.2 HTP... cred ca e obiectiv... merita citit.... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu n-am inteles o boaba. Poate si fiindca este in Germana si eu nu ma pricep :). O traducere sumara, sau un rezumat, ceva ? Eu sint tare curios ce zice :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E destul de bine :)

Si ei spun, printre altele, ceea ce am remarcat si eu:

- calitatea ireprosabila a finisarii exterioare

- calitatea buna a materialelor si realizarii interiorului

- acces in masina acceptabil

- vizibilitate nu foarte buna

- consum bun

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am luat si eu masina vineri, si vreau sa va spun ca sunt super incintat de ea, am mers deja 400km in 2 zile, si in oras si afara si nu se vede ca are motor in 3 cilindri. Se infige binisor, mai ales intr-a treia, cind am in jur de 2800, daca ii dau gaz te lasa in scaun (n-am facut decit de 2 ori faza asta ca e in rodaj inca :(), cutia e etajata foarte bine, deci ca motorizare sunt multumit. Poate mi-ar fi placut sa se poata merge si cu mai mult de 120 cu ea, dar asta e, poate imi salveaza viata :). Mi se pare ca are in schimb foarte multe gadgeturi si jmecherii pe care eu nu le-am mai vazut, (de, prima mea masina), cum ar fi: Chestia cu semnalizarea scurta, cu butoanele de geam de la sofer, cu 2 pozitii, cu bipurile pe care le face daca pleci cu frina de mina trasa sau lasi luminile aprinse, cu stergerea automata la geam... etc. Sunt foarte fericit (:D) si de-abea astept sa ne intilnim si noi undeva sa putem sa mai discutam despre draciile astea atit de periculoase si dragi noua. Va salut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat si eu masina vineri, si vreau sa va spun ca sunt super incintat de ea, am mers deja 400km in 2 zile, si in oras si afara si nu se vede ca are motor in 3 cilindri. Se infige binisor, mai ales intr-a treia, cind am in jur de 2800, daca ii dau gaz te lasa in scaun (n-am facut decit de 2 ori faza asta ca e in rodaj inca :), cutia e etajata foarte bine, deci ca motorizare sunt multumit. Poate mi-ar fi placut sa se poata merge si cu mai mult de 120 cu ea, dar asta e, poate imi salveaza viata :salut:. Mi se pare ca are in schimb foarte multe gadgeturi si jmecherii pe care eu nu le-am mai vazut, (de, prima mea masina), cum ar fi: Chestia cu semnalizarea scurta, cu butoanele de geam de la sofer, cu 2 pozitii, cu bipurile pe care le face daca pleci cu frina de mina trasa sau lasi luminile aprinse, cu stergerea automata la geam... etc. Sunt foarte fericit (:P) si de-abea astept sa ne intilnim si noi undeva sa putem sa mai discutam despre draciile astea atit de periculoase si dragi noua. Va salut.

S-o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea. Mergi usor pana te obisnuiesti cu ea !

De ce spui ca nu se poate merge cu mai mult de 120? Eu am mers cu 160 (cand am iesit din perioada de rodaj) si se vedea clar ca ar putea si mai mult, dar ca este limitata electronic!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei, asa, ca regim de functionare la motor, nu altceva, normal ca merge si cu mai mult de 120, dar parca prea se tureaza motorasul ala :salut:. Ma rog, la noi nu prea ai nici 100 unde sa-i dai, da 140... Nu ma arde problema asta decit ca as vrea sa plec la vara pina in Germania, si de-aia ziceam de vitezele astea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor, mai am o intrebare, foarte importanta chiar. E legata de fabia 1.2 HTP, deci nu e offtopic, zic eu.

Presiunea in pneuri. Eu unul zic ca nu sint timpit, desi cel de la Sama, unde am schimbat anvelopele cred ca avea alta parere... Va rog frumos, uitati-va pe spatele capacului de benzina, si spuneti-mi si mie ce presiune trebuie sa bag la cauciucuri 195/50/15 ? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doua intrebari pntru posesorii de 1.2 HTP:

-Cat aveti turatia la relanti, cu aer conditionat oprit/pornit?

-Aveti si voi un usor tremurat la relanti, fara aer pornit (cand turatia la relanti este mai mica)? Eu daca sunt singur in masina si ma uit la scaunul din dreapta, il vad cum tremura (vibreaza) si la fel se vede si la partea metalica de prindere de pe centura din dreapta. NU este foarte deranjant dar sunt totusi niste vibratii care se simt si de care m-as dispensa fericit daca s-ar putea.

PS. Vially, ma uit maine pe capacul de la benzina, sa vad ce scrie p'acolo. Parca dadeau ceva si in cartea tehnica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna seara

-turatie ralanti fara AC cca 800 chiar putin sub, iar cu AC cca 950 rpm

-o usoara trepidatie se simte uneori la ralanti dar parca nu asa accentuata cum spui tu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!