Jump to content

Fabia cu motor 1.2 HTP


scaevola
 Share

Postare recomandată

la ce va trebuie fratilor motoare mari ??

sa aiba ce sa consume cat stai la semafor cu orele ?

sa incarce bateria ca asculti si tu o muzica si stai vara la racoare la aer conditionat ?

sa consume cat mai putin ?? mai bine pui un soarece intr-o cusca rotunda sa invarta un dinam ca sa nu consume decat seminte ...

vad aici ca se discuta despre motoare mici si slabe pe caroserii grele ...

hai sa fim seriosi ... nu numarul de cai dau reprizele de forta ci rapoartele din cutie ...

nu stiu daca e cel mai bun exemplu ... de curiozitate: stiti tractoarele alea 445 ? romanesti. au un motor diesel cu 3 pistoane si 50 CP (doar)

ei, un tractor din acesta cantareste mai mult ca o fabie si poate trage dupa el cativa copaci adunati de prin padure ...

ca sa nu mai zic ca are viteza maxima de 40 km/h. deci are FORTA dar cai nu prea multi.

eu cred ca s-au gandit constructorii cand au facut motorul de 1.2 de la 55 CP in sus, care este si pe vw polo (care inca se mai vinde cu 1.2 de 55 CP) si s-a facut si etajarea cutiei de viteze, specifice pentru acest motor.

am 2100 km si consum mediu de 7.4. ma declar multumit. exact asta am vrut sa cumpar, asta am. este foarte bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 500
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • BogMW

    28

  • DRAPAR

    25

  • bebeko

    24

  • stefan_ieu

    20

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu cred ca-i un exemplu asa stralucit. Ce capacitate cilindrica are acel motor si cel mai important ce cuplu are...

Rabele alea vechi au motor diesel de 10 litrii si doar 200 cai... Dar cuplu de tragi casa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vad ca se agita spiritele pe aici. pentru nemultumiti ii rog sa intre pe bmw forum, sau pe aici la passat w8 si sa ne lase cu impresiile astea de soferi. cand am luat masina asta am tinut cont de bani in primul rand si ceva calitativ la banii astia. pentru banii astia 9000 cip (acum 2 ani) am luat o masina destul de sigura (nu e mercedes), cu f multe dotari standard. ai dreptate motorul nu trage excelent dar in traficul din orase nici nu am nevoie. daca ai nevoie de viteza, te rog fa o excursie in germania pe autostrada si fa ce vrei pe acolo (daca te tine buzunarul) dar nu ne lua pe noi de sus ca ai multe masini si fiecare e o sageata. mergi in vitan si lauda-te acolo cat vrei.

uite exemplu concret: predeal-campina consum 3,5, campina - bucuresti (90km/h - 140 km/h) consum 5,5l in bucuresti, la destinatie. acuma depinde cati bani ai si ce vrei de acestia, sigur ca si eu imi doresc un passat 2,5 tdi 4 motion dar pana atunci masina asta e excelenta pentru mine. uita-te putin la o masina din anii 80 si apoi la fabia. spatiul interior si motorul sunt aproximativ la fel cu cele de atunci. imi place sa cred ca sunt un excentric din anii 80 :) . sanatate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vad ca se agita spiritele pe aici. pentru nemultumiti ii rog sa intre pe bmw forum, sau pe aici la passat w8 si sa ne lase cu impresiile astea de soferi. cand am luat masina asta am tinut cont de bani in primul rand si ceva calitativ la banii astia. pentru banii astia 9000 cip (acum 2 ani) am luat o masina destul de sigura (nu e mercedes), cu f multe dotari standard. ai dreptate motorul nu trage excelent dar in traficul din orase nici nu am nevoie. daca ai nevoie de viteza, te rog fa o excursie in germania pe autostrada si fa ce vrei pe acolo (daca te tine buzunarul) dar nu ne lua pe noi de sus ca ai multe masini si fiecare e o sageata. mergi in vitan si lauda-te acolo cat vrei.

uite exemplu concret: predeal-campina consum 3,5, campina - bucuresti (90km/h - 140 km/h) consum 5,5l in bucuresti, la destinatie. acuma depinde cati bani ai si ce vrei de acestia, sigur ca si eu imi doresc un passat 2,5 tdi 4 motion dar pana atunci masina asta e excelenta pentru mine. uita-te putin la o masina din anii 80 si apoi la fabia. spatiul interior si motorul sunt aproximativ la fel cu cele de atunci. imi place sa cred ca sunt un excentric din anii 80 :icon_thumright: . sanatate.

Bravo skodare

Si eu am avut 120 ...mers impecabil ( mici reparatii )

Spiritul vechilor skodari cred ca se regaseste cel mai bine la HTP-istii de azi.

In rest e pacat de automobilismul de azi ca nu mai e ca in anii 80" dar noi sa fim sanatosi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ 4max :

Daca esti asa cunoscator trebuia sa faci si tu un drive test inainte de a cumpara masina si atunci ti-ai fi dat seama cum trage motorul si daca te multumeste sau nu. Macar recunoaste ca ti-ai facut-o cu mana ta, din prostie, si nu mai da vina pe masina.

Sa vii si sa declari ca motorul e prea mic pentru masina asta ca asa crezi tu si atunci toata lumea trebuie sa-ti dea dreptate e iar o prostie. E parere ta, atat si nimic mai mult. Daca sunt alti 10 aici care se declara multumiti de masina poate ar trebui sa te gandesti tu mai bine daca te incadrezi in peisaj.

De obicei pe forumuri sunt foarte multi care au intrat pentru a-si rezolva diverse probleme. De asta, daca intrii pe un forum dedicat unei anumite marci de multe ori te ingrozesti si exista riscul sa te razgandesti daca vroiai sa cumperi masina aia. Pur si simplu pentru ca vezi intr-un singur loc o gramada de probleme. Culmea, la Fabia nu e asa. Uita-te prin topic-uri. Nu zic ca nu sunt probleme, dar nu sunt asa de multe. Asta ar fi iar o chestie care ar trebui sa-ti dea de gandit.

Referitor la fatul ca au dat-o in bara cu motorul asta e iar o aberatie. Realitatea e ca e cel mai vandut motor pe Fabia si asta dovedeste contrariul. Sa stii si tu ca piata e cel mai bun tester pentru o masina.

Alta prostie pe care ai spus-o e aia cu HTP-ul pe Octavia, ca si contra-argument. Fabia si Octavia sunt masini care au segmente de piata diferite. Si intrebuintari diferite. Din cauza asta n-o sa puna HTP pe Octavia, nu pentru ca ar fi motorul prea slab.

Lista poate continua, dar ma voi opri aici. Eu zic sa te gandesti mai bine daca nu cumva esti printre cei care sunt inebuniti dupa viteza/putere/etc. Daca e asa, atunci masina asta nu era pentru tine. Dar trebuia sa ai inteligenta sa iti dai seama de asta inainte de a o cumpara.

PS: Acum, dupa 3 ani de cand am masina am inceput sa-mi doresc si eu o masina mai mare si poate mai puternica. Dar asta nu inseamna ca regret masina asta. Cand am luat-o am facut o alegere EXCELENTA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3. Pana sa intelegi, daca o tineti asa, din economii o sa scoata si Octavia 1,2 HTP.

Ca tine faza.

Si?? E un afront personal pt. tine daca Skoda pune motorul de 1.2 pe Octavia sau chiar Superb?

Noi intelegem ca tu esti "sofer adevarat" si-ti trebuie o masina mai puternica, deci nu-ti va sugera nimeni sa cumperi Octavia cu 1.2, asa cum nu te-a fortat nimeni sa cumperi Fabia HTP.

S-atunci de unde ranchiuna?? Ca te-ai zgarcit tu sa dai bani pe TDI (inteleg ca ai posibilitati, nu?), dar te asteptai la performate de Ferrari? Teapa, dar e a ta! Lasa-i pe altii sa se bucure de banii munciti, please!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faptul ca cineva are alte pareri fata de altii, inseamna pt unii din noi niste afronturi personale.La drive test nu vezi consumul. Are cateva hibe pe care nu ma dau inapoi sa le spun.Unora nu le place sa vada partile negative.Le strica dispozitia.De altfel, asa cum am spus, in afara de hibele pe care eu le-am gasit, in rest e OK.Nu mai ma intorc la nus'ce pacina ca sa ma citez.Pe un forum unde se discuta despre "Fabia cu motor 1.2 HTP - 64 CP", mi-am postat opiniile despre aceasta motorizare.In cunostinta de cauza.Sunt mai multi care au semnalat cateva hibe asemanatoare.Li se da in cap ca au gasit ceva care "nu luceste cum trebuie".Simtiti-va bine d'lor. Cine nu e cu noi e clar impotriva noastra. NU-I ASA???Asadar, parerea voastra: NU e nimic de imbunatatit la masina asta (in motorizarea in cauza) -nici macar pretul.E parerea voastra si o respect.Daca eu am alta parere, ce-o sa-mi faceti?Ma linsati?Chiar unii din "gica contra" de p'aici au recunoscut ca in oras consuma cam mult (vezi ce spunea bebeto fo' 2 pagini in urma).Cei care se intereseaza de un model, cred ca ar fi bine sa stie parerile posesorilor si sa incerce sa verifice si sa aleaga in consecinta in functie de concluziile trase.Nimic mai mult. In fond, va simtiti lezati ca altcineva are alta parere decat voi?Nu sunteti chiar siguri pe parerile voastre de imediat ce spune cineva ceva care "nu da bine", ii dati in cap?Mai avem cateva cazuri in paginile trecute.Nu cred ca vrei sa discuti despre piata. Nu cred ca ai putea ajuta la ajustare vreunui model, caci nu esti obiectiv.Nici din domparatia fortata cu Octavia, n-ai inteles. Era o figura de stil ca sa vedeti cam unde poti ajunge daca nu ai un ochi critic.Compromisu' facut cu motoru' trebuia sa se vada si in pret. Da' au preferat sa nu. Si inca ceva.O parte din cei care scriu aici nu au o asemenea versiune de Fabia. Isi dau cu parerea avand Fabie, da' cu alta motorizare (eventual luate SH in diverse conditii, asa ca nu pot face un raport calitate/pret).Si ca sa concluzionez parerea mea: "Se poate mai bine"

Noi intelegem ca tu esti "sofer adevarat"
Mai largeste-ti orizontu'.De unde treaba cu sofer adevarat, cu banii munciti sau alte chesti????Vorbeam parca de Fabia cu motor 1.2 HTP - 64 CP.Nu se discuta despre TDI, Ferrari, salarii, locuri de munca, sau alte balarii. Nu am facut deloc o comparatie cu TDI (la insistentele unora am spus ca daca am nevoie de alta masina mai puternica, am si alta). Am spus cum trage, cum se misca 1.2 HTP-ul.Bafta la condus!Si nu va mai contraziceti atata!Fiecare cu parerea lui si daca o spune e OK.Fiecare trebuie sa stie ca nu toate masinile sunt rosii, patrate si cu picatele.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vrei sa spui ca piata SH nu spune nimic la povestea cu raport calitate/pret?

Sa stii ca in Germania Fabia este cotata la SH mai bine decat Polo/Ibiza (vin mai tarziu cu un link, ca abia a aparut testul si inca nu e online)... va spune si asta ceva, nu?

Si da, 1.2 HTP este o masina submotorizata (ca m-am dat si eu cu ea sa vad cat de "grav" e) dar asta o poti observa din cifrele de pe hartie, nu trebuie sa o conduci 5 ani. Insa si Opel Corsa 1.0 12V pare o masina submotorizata insa s-a vandut foarte bine si lumea a fost foarte multumita. Nici Lupo 1.0 50 CP nu pare prea vanjos (si e o masina destul de grea) si totusi s-a vandut excelent si este inca scump pe piata SH.

Important e sa stii ce sa cumperi, ce iti trebuie cu adevarat.

Este foarte adevarat ca Skoda in general e o masina scumpa, dar asta vad ca nu are impact asupra vanzarilor, se vinde inca bine. Paradoxal. Fratii de la VW si Audi sunt si mai scumpi si se vand si ei. De ce sa le ieftineasca daca se vand bine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atat am mai ras cand mi-a spus un prieten ca masina are are 7 trepte de viteza: R, 1-5, si a 7-a cand opresti AC. Este foarte adevarat. Vorbesc din postura de detinator al acestei motorizari pe o FABIA Combi. Pana acum e o masina super OK. Motorul mi se pare super OK. Consumul in oras de provinvie (nu in Bucuresti) nu a depasit ce scrie in carte. Deci din postura de proprietar al acestei motorizari va spun ca e super OK atat timp cat nu pornesti AC. Au fost de acord cu mine si alti prieteni care s-au suit in masina. Tot imi spuneau ca nu are cum sa aiba demaraj, etc.......si nu s-au convins decat in moementul in care s-au suit in masinutza. Din problemele cunscute la acest model la mine se manifesta doar o usoara trepidatie la relanti cand motorul e rece si afara e temperatura peste 20 grade. Cat despre pret.....am analizat mult si nu stiu daca cu aceeasi bani as fi putut lua ceva mai bun si mai incapator (COMBI). Eu unul nu am gasit altceva.

Bafta la toata lumea!!! :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@4max: Fiecare isi poate spune opiniile (corecte sau gresite), insa atunci cand opinia este singulara si in contra-curentului, trebuie sa stii ca va fi combatuta.

Totusi, trebuie sa retii ca suntem o comunitate care combate elegant si argumentat. Daca erai pe forumreno, posturile tale erau sterse si tu aveai interdictie de a mai intra pe forum. :blink:

PS: Daca se ajunge la atacuri personale sau jigniri, se vor aplica sanctiuni conform Regulamentului. Va multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu inteleg de ce spune lumea ca e submotorizata masina asta. Si acum ma adresez si lui rvacaru de exemplu. Cine decide : e sub/bine/supra motorizata o masina? Unii conduc mai lejer, altii mai sportiv. Acelasi motor este prea putin pentru unii si prea mult pentru altii (din pacate, in acest ultim caz, multi nu-si dau seama de asta si se ajuge la cine-stie-ce tragedii). De ce se spune ca e prea putin sau prea mult? Care e etalonul?

Asta m-a deranjat pe mine la 4max. Ca venea si punea o stampila : "masina asta e submotorizata". Punct. O tampenie. Masina asta, cu motorul asta, are un target in occident bine definit (pt oras, unde n-ai nevoie de sute de CP), un target in romania (la nivel de pret vs nivel de confort vs salariul mediu) samd. Ce inseamna domnilor ca e submotorizata? Aaaaa, ca eu, sau tu, sau el nu suntem multumiti de puterea actuala a motorului pe care-l conducem. Asta e cu totul alta mancare de peste.

Si sa stii, 4max, faptul ca ti-ai luat masina asta si a ajuns deja sa te deranjeze inseamna ca nu esti soferul care te pretinzi a fi. Pentru putere ai fi putut sa faci un drivetest iar pentru consum puteai sa consulti atat cartea tehnica (si, din vasta experienta pe care o declari ti-ai fi dat seama ca un motor mic, daca tregi de el, ajunge sa consume mult) cat si forumurile unde multi si-au declarat consumurile. Dar tu te-ai aruncat cu capul inainte, ai luat ceva care nu era facut pentru tine si acum vii si te dai mare pe aici.

Modificat de stefan_ieu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu i-am spus "submotorizata" (si nu trebuie sa decida nimeni, e doar parerea mea pur personala) pentru ca e motorul de pornire al gamei si se stie ca toti producatorii aleg ceva cat mai modest ca sa aiba un pret de pornire scazut. Personal consider Fabia o masina grea si o masina plasata putin deasupra clasei mici si de aici nevoia de a o alege cu un motor cat de cat "potent". Un Combi HTP incarcat la 80% capacitate si cu AC (situatie absolut normala de utilizare) devine o masina mai putin placut de condus. Acelasi lucru il consider si referitor la O2 1.4 sau Audi A4 Avant 1.6! Nu mi se pare relevant sa discutam de AC cuplat sau necuplat. El vara sta cuplat pe o temperatura si iarna nu, simplu.

Pentru mine o masina este "motorizata" daca motorul respectiv reuseste sa faca masina placuta la condus in orice regim de utilizare.

Personal consider motorul 1.4 16V 75 CP (acum 80 CP) cel mai potrivit pentru Fabia. O Fabie 2.0 cu 150 CP mi s-ar parea "supramotorizata".

PS: Recunosc ca nu am condus niciodata HTP in Romania, dar in Germania pe autostrada cu ceva pante lungi iti doresti ceva mai multe rezerve.

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa ma citez:

De unde treaba cu sofer adevarat, ...sau alte chesti????

Unde am pretins eu ce fel de sofer sunt? Poate ma citezi tu sa-mi arati.

Vorbeam parca de Fabia cu motor 1.2 HTP - 64 CP.

Citeste mai atent si o sa vezi ca n-am facut nici cea mai mica afirmatie despre cat de bun sofer sunt sau alte chestii.

Astea au fost asa-zis "raspunsuri" d'ale unora.

INSIST: Hai sa vorbim de Fabia cu motor 1.2 HTP - 64 CP la acest topic si nu despre altceva.

Faptul ca eu consider ca nu e cea mai buna alegere de motorizare (pt ca are consum mare si daca nu dai banii cand cumperi masina, ii dai mai tarziu pe fiecare km facut in oras) nu trebuie sa fie un capat de tara.

Puteti accepta ca sunt oameni care considera ca e un consum prea mare pt acest motor?

PS: am mai zis: "Iar de consum, ce sa mai zic, uitati-va in carte, apoi in bord (in oras, nu la drumuri lungi, ca asta nu e motor de drumuri lungi), mai mergeti si cu alte marci in aceleasi conditii de trafic (si comparati cu ce dau ei in carte) si apoi reflectati"

Modificat de 4max
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La orice masina, orice motorizare o sa gasesti oameni care spun ca e prea putin pentru gustul lor. De asemenea la orice masina orice motor, uita-te in carte vs uita-te in bord iti da acelasi rezultat. Ai asta in vedere cand "reflectezi".

Da, e un motor mic si daca tragi de el va consuma mult mai mult decat cat spune in carte. Dar nu e facut ca sa tragi de el. De ce nu vrei sa accepti asta? Si nu in sensul ca nu face fata ci in sesnul ca e facut pentru drumuri in oras, unde e aglomeratie si unde n-ai nevoie sau n-ai cum sa tragi de el.

@rvacaru : cred ca vroiai sa spui "Pentru mine o masina este "motorizata" daca motorul respectiv reuseste sa faca masina placuta pentru mine la condus in orice regim de utilizare". Da, am recunoscut ca si eu simt uneori (rar) faptul ca as vrea un motor mai puternic. Dar sun sigur ca VladMHL ar spune asta si despre motorizarea 1.9TDI de pe Fabie. Asta inseamna ca masina ar fi submotorizata?

Fabia nu e o masina de familie, sa pui in ea nevasta, copii, bagaje si sa tragi cu 140 pe autostrada (desi poate :lol: ). Aaaa, faptul ca in Romania e uneori folosita asa pentru ca nivelul nostru de salarii nu ne permite sa luam un Pasat pentru familie si o Fabia pentru nevasta, asta-i alta mancare de peste. N-are nici o legatura una cu alta.

Si ca s-ai raspund lui 4max : da accept ca sunt multi care considera ca motorul e prea mic pentru gustul lor. Accept si faptul ca masina, in stilul lor de condus, consuma prea mult. Dar nu accept afirmatii categorice si universal valabile din partea lor in acest sens. Asta m-a deranjat la tine.

Modificat de stefan_ieu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sam

Mi-a placut fraza: "E o masina cu un motor pentru femei. Poate ca aceasta motorizare de pe Fabia ar trebui sa fie oferita intr-o singura culoare: roz." Este bestiala. Nu este suta la suta adevarata dar are un sambure de adevar.

@4max

Nu fi suparat pe noi. propabil depinde foarte mult de pe ce masina vii si ce asteptari ai.

De exemplu sotia mea venea de Matiz (1999, corean, 800cc, 51 CP si 71 Nm) la Fabia hatch (2006 1.2 HTP 64 CP 112 Nm) si utilizarea este peste 90% urbana. Ea cand calca mai tare pe acceleratie cred ca dau si reportaj pe ProTV. Cand conduc eu Fabia si o calc mai tare se uita "urat" la mine.

Ca masina de oras este perfecta pentru ea. Comparata cu vechiul Matiz (care a fost 6950 USD in 1999, deci nu super ieftina la nivelul de atunci):

- este mai mare (habitabilitate + portbagaj)

- are inchidere centralizata + telecomanda (Matizul nu avea inchidere centralizata)

- are servodirectie

- are aer conditonat

- are ABS si 2 airbag fata (Matizul nu avea nimic)

- are motor mult mai bun (112 Nm fata de 71 Nm chiar daca masina este mai grea)

- si multe altele (geamuri fumurii spate, senzori parcare spate, radioCD cu Mp3 Sony, etc. toate dotari primite cu masina)

Bineinteles daca o compari sa zicem cu un 1.9 TDI 136 CP 285 Nm (am ales un motor bun de acum cativa ani) atunci este "submotorizata" chiar si pentru oras si nu "trage".

Sa-ti spun ca era sa omor la plecarea de pe loc un 2.0 TDI 320 Nm prima data cand l-am condus pentru ca nu tragea ? Eu obisnuit cu benzina ii dau drumul finut la ambreiaj in 1-a si turez dupa aceea, si parca era un gol de putere, nu "tragea" . Ce rahat de motor 2.0 TDI 140 CP 320 Nm ca nu trage la 1000 RPM, nu ?

Fabia hatch 1.2 HTP la plecarea de pe loc la semafor este super OK, se simte putin mai ciudat doar cand ai aerul conditionat pornit

Si ca sa-ti dau dreptate:

- din ce am auzit consumul la 1.2 HTP este putin cam mare comparat la alte motoare de 1.2 ale altor producatori. A fost facut de cehi sa fie ieftin ca productie si intretinere nu sa fie cel mai economic. Si este alternativa europeana la masinile asiatice cu 600-800 cc. Astia oare cum conduc masini de 660 cc prin Tokio de ex. ?

- cu AC pornit scade din cuplu si se simte neplacut la plecarea de pe loc si la depasiri

Personal consider ca este cea mai "buna" masina din clasa mica pentru Romania anului 2007. Exista masini mai scumpe si mai proaste (Mercedes A-class din sondaj) poate si mai scumpe si mai bune (Toyota Yaris, Honda Jazz) dar cu retea de dealeri proasta dar mai ieftina si mai buna nu prea cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faptul ca tu consideri acest motor inadecvat, e perfect OK, si eu am ales alt motor, pt. ca e combi, si merg des cu masina incarcata, preponderent extraurban, drumuri de munte; am vrut mai multa putere decat ofera HTP-ul. Dar tu de AI ALES acest motor?

Si acum esti nemultumit, si dai vina pe Skoda. Si spui altora ca n-ar trebui nici ei sa aleaga acest motor, cam in sensul de a-i invata minte pe cei de la Skoda, sa nu mai faca masini "sub-motorizate" (vezi un post foarte pertinent de mai sus: "sub-motorizata" raportat la CE?)

Tu consideri ca toti cei care au ales acest motor au fost "pacaliti" de Skoda, ori asta e fals. Daca tu ai fost pacalit, te-ai pacalit singur. Sau ai dovezi din care reiese ca masina nu ofera ce scrie in carte? Ai pus motorul pe dinamometru si a iesit sub 64CP? Ai pus-o pe cantar si a iesit peste greutatea data in cartea tehnica? Ma indoiesc.

Realitatea e asta: ti s-a oferit o masina care nu ti se potriveste, ai cumparat-o si acum cauti sa dai vina pe altii. Vezi in acest topic suficienti oameni care sunt multumiti cu ce au cumparat, si cifrele de vanzari la nivelul Europei confirma ca masina isi face banii. Dupa atati (cati exact?) ani de vanzari, piata ar fi eliminat modelul daca nu facea cat costa. Ca nemtii au mai vazut masini la viata lor...

Dupa parerea mea: "end of story"

P.S. Vinde-o si scapi de-o suparare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cate ori sa ma repet:

"uitati-va in carte, apoi in bord (in oras, mai mergeti si cu alte marci (adaug - din aceeasi clasa) in aceleasi conditii de trafic (si comparati cu ce dau ei in carte) si apoi reflectati"

Am facut, am vazut am tras concluzii.

Modelul acesta, conform unui raport calitate/pret nu merita mai mult de 8500-9000.

La SH, e alta poveste.

Depinde cu cat ai luat-o, depinde cat, cum a fost folosita, e altceva. Alt tip de raportare.

Eu zic ca la toti consuma cam la fel. Depinde eviden de stilul de condus, da' cand te muti pe alta masina, cam la fel conduci.

Ma rog, eu cel putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar sun sigur ca VladMHL ar spune asta si despre motorizarea 1.9TDI de pe Fabie. Asta inseamna ca masina ar fi submotorizata?

Fabia nu e o masina de familie, sa pui in ea nevasta, copii, bagaje si sa tragi cu 140 pe autostrada (desi poate :lol: ). Aaaa, faptul ca in Romania e uneori folosita asa pentru ca nivelul nostru de salarii nu ne permite sa luam un Pasat pentru familie si o Fabia pentru nevasta, asta-i alta mancare de peste. N-are nici o legatura una cu alta.

Hai ca ma bag si eu ca musca in discutie in speranta ca mai linistesc un pic flame-ul:

Cu ceea ce ai subliniat tu ca depinde de perceptia fiecaruia sunt 100% de acord. In momentul cand am cumparat prima masina, un reno clio 1.5 dci 80 CP, mi s-a parut ca zboara masina aia. Apoi am trecut la Fabia 1.9 TDI care la momentul respectiv mi s-a parut racheta fata de reno. Dupa vreo 2 luni cand am fost nevoit sa ma sui iar in clio (el ramanand parintilor mei), am avut senzatia ca m-am grabit crezand ca reno-ul zboara, cand fata de fabia parca statea pe loc.

De curand, din exact motivul de care vorbeai (bebe) am hotarat ca tre ceva mai mare si am "sarit" la un A6 de 180 CP. Ei, uite ca acu si fabia mi se pare ca parca de-abia se misca cand calci pedala, desi cand alergam pe autostrada cu mai mult decat 140-ul zis de tine eram "regele soselelor";)

Legat strict de topic, 1.2 htp, am condus chiar prin Bucuresti si mi s-a parut in regula. E drept, stiam ce motor are si nu am comparat-o cu 1.9 sau cu 2.5, pentru ca stiam clar ca nu poate. Senzatia de neputinta am avut-o, insa intr-un oras aglomerat degeaba am 180 de caluti, ca prin aglomeratiile existente sunt in mare parte inutili. Ca sa nu mai vorbesc de consum comparativ :lol:

LE: Si, by the way, htp-ul condus de mine era si combi :)

Modificat de CypN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu inteleg partea cu "sa ma uit in carte si apoi in bord" :)

Cartea zice ca consuma 6 si in bord imi arata 9? Poate e decalibrat BC-ul, ce mare lucru :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand, daca nu esti asa de experimentat (ca ai sarit in sus cand am spus de asta) de unde stii tu cat consuma alte masini? Sa stii ca am facut comparatie cu Clio, motor 1.4 si cu Fabia tot 1.4 citind pe forumuri si informandu-ma si direct la cunostinte care mergeau pe asa ceva si mie imi dadea acelasi rezultat : si la ei consumul real in Bucuresti e cu ~2l/100km mai mare decat ce e in carte, exact cum imi da mie la masina mea. Asa ca eu zic sa nu mai repeti insistent fraza aia (parerea mea). Poate tu compari cu diesel-ul, ca altfel nu-mi explic.

Dupa aia bagi o alta duda. Modelul asta nu mertia mai mult de 8500-9000E. Super adevar universal spus de "atotatecunoscatorul" 4max. Te-as intreba eu, ce echipare ca intre cheala si full e diferenta de cateva mii bune? Dar cine se mai gandeste la asta. Ca fapt divers Fabia 1 cu motor 1.2HTP 12v puteai lua cu 9000E. Nu stiu cum e cu Fabia 2, n-am studiat preturile ei.

Aaaa, dar in topicul asta te-ai intrecut pe tine. A traia duda : "La SH, e alta poveste. Depinde cu cat ai luat-o, depinde cat, cum a fost folosita, e altceva. Alt tip de raportare.". Daca te-ai fi interesat de preturile unei Fabii SH ti-ai fi inghitit limba (pardon, tastatura :lol: ). Chiar exista pe aici un topic in care lumea remarca faptul ca Fabia 1 isi pierde foarte putin din valoare in primii ani. Eu am facut o mica analiza de piata si masina mea, pe care am luat-o cu 11.500E o pot da acum, dupa 3 ani cu ~8000E. Adica aproape pretul pe care il spui tu ca il merita ca masina noua. Pai cum vine asta? O masina SH merita banii daca te costa cat crezi ca face de noua?

Eu zic sa te mai domolesti si sa nu mai incerci sa fii viteazul-vitejilor tinand piept in discutia asta atator colegi care au condus si ei, si nu putin, masina si motorul asta. Si parerile lor sunt la fel de corecte ca si a ta. Scrie-ti impresiile aici, admite faptul ca pot avea un grad de subiectivitate datorat stilului tau de condus, experientei aterioare, samd si nu le mai formula ca si cum ar fi niste axiome, niste adevaruri universale. Dupa cum am spus si mai sus, asta deranjaza la posturile tale.

Cat despre masina, sa stii ca nu o consider o masina perfecta, am si eu diverse chestii care ma deranjaza, unele le-ai spus si tu, dar parerea mea difera funcamental de a ta intr-un anumit punct : consider ca masina asta, cu motorul asta, isi merita banii cu varf si indesat. Si nu la nivel general, asa cum spui tu : "merita suma x sau y". Ci comparand cu preturile altor modele considerate competitoare directe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca doriti sa vedeti cat consuma 1,2HTP pe un COMBI intr-un oras de provincie si sunteti din zona Onesti (jud.Bacau) va invit sa-mi dati un PM. Va garantez ca veti avea surprize placute atat la consumul urban cat si la cel mixt. Cum am mai spus si la topicul de consum sunt super multumit si cred ca merita toti banii care i-am dat (12.000 E cu optionale si toate taxele de inamtriculare). Daca am fi mai multi din aceasta zona cu FABIA (Valea Trotutusului) de ce nu am organiza si noi o intalnire macar o data la cateva luni? Pentru ca atunci fiecare va vedea in realitate cele afirmate pe acest forum. Si poate cele afirmate cu rautate de unii care poate au mai multi cai putere sub capota dar mai putine sinapse in creier vor fi spulberate. Nu afirm ca e masina perfecta; are bolile ei dar spre deosebire de alte marci parca problemele sunt mai putine. Si cred ca mai tine si de norocul fiecaruia. Caci unul care a avut probleme mari pe buzunarul lui cu siguranta ca va denigra pe buna dreptate masina. Dar poate alte zeci sau sute nu au pus timp de 5 ani decat benzina si reviziile de rigoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei, nici chiar asa. Nu cred ca 4max a facut afirmatii din/cu rautate. Pur si simplu exprimarea lui a lasat mult de dorit. Orice masina consuma in Bucuresti binisor mai mult decat e dat consumul in carte. Diferenta variaza functie de sezon (vara - mai liber, primavara/toamna aglomerat), de distanta pe care o faci pana la servici, de drumul pe care il ai pana la servici (unele sunt mai aglomerate, altele mai libere), samd. Pur si simplu omul a constatat ca ii consuma masina cu cativa litrii mai mult decat e in carte si a dat vina pe masina. Trebuia sa se mai gandeasca putin inainte sa vorbeasca (sau inainte sa cumpere masina :rolleyes: ), dar nu cred ca a facut-o din rautate. Hai ca incercam sa ii demonstram cu exemple reale (cum e asta al tau) ca nu are dreptate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exemplu privind consumul (in Buc.): In vara asta, de multe ori, am inregistrat un consum mediu de 7 l/100 km (ci chiar si 6,8) la viteza medie de aprox. 30 km/h pe un parcurs de 12 km. Deci, am avut un consum cu 10-12% MAI MIC decat ce zice "cartea" :icon_thumright:

Iarna, in schimb, pe acelasi traseu, am avut si consumuri de 10 l/100 km, cu 25-30% MAI MARI decat cel declarat de constructor.

PS: "Submotorizarea" unei masinii o simti atunci cand pentru a obtine efectul dorit in mers (o depasire, urcarea unei rampe, etc.), trebuie sa faci o retrogradare a treptei de viteza folosite si apesi pedala de acceleratie la maxim.

Atata timp cat masinuta mea a urcat (incarcata) la Cota 1400, prin Cheile Bicazului sau prin Pasu Prislop (1.416 m altitudine), iar pe A1 si A2 pot merge cu 150 km/h, eu ma declar satisfacut de ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exemplu privind consumul (in Buc.): In vara asta, de multe ori, am inregistrat un consum mediu de 7 l/100 km (ci chiar si 6,8) la viteza medie de aprox. 30 km/h pe un parcurs de 12 km. Deci, am avut un consum cu 10-12% MAI MIC decat ce zice "cartea" :)

Iarna, in schimb, pe acelasi traseu, am avut si consumuri de 10 l/100 km, cu 25-30% MAI MARI decat cel declarat de constructor.

PS: "Submotorizarea" unei masinii o simti atunci cand pentru a obtine efectul dorit in mers (o depasire, urcarea unei rampe, etc.), trebuie sa faci o retrogradare a treptei de viteza folosite si apesi pedala de acceleratie la maxim.

Atata timp cat masinuta mea a urcat (incarcata) la Cota 1400, prin Cheile Bicazului sau prin Pasu Prislop (1.416 m altitudine), iar pe A1 si A2 pot merge cu 150 km/h, eu ma declar satisfacut de ea.

Sunt de acord cu tine in tot ce ai scris mai sus cu doua adaugari:

-se putea face un raport mai economic la tr 5 in detrimentul "reprizei"

-la munte merge f bine dar se simte lipsa de cuplu sub 2700 rot/min fiind necesare retrogradari dese in a-2-a.

Daca ai cumparat de nou autoturismul spune-ne ce costuri de exploatare,mentenanta si reparatii ai avut ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca ma bag si eu....

Am facut acum 2 sapt. Timisoara-Pitesti (prin Sibiu, Rm.Valcea) si retur

- am avut viteza medie pe bord in jurul a 60km/h ceea ce mi se pare onorabil pt Ro.

- AC non stop pt. ca era f cald.

- Benzina de la MOL de 95

- Dealul Negru urcat cu a 2-a la 60km/h si a3-a la 100km/h (acolo unde se putea evident, AC pornit)

- viteza de deplasare in afara loc in jurul a 100, 110 km/h (viteza suf pt RO, parerea mea)

- in localitati in jurul a 60km/h (desi eram blitzuit de multi ca merg prea incet....ma rog, asta e alta discutie)

- consumul pe bord si verificat la pompa a fost de 5.9%

Ma declar multumit. Voi ce parere aveti? Masina o am de mai bine de 1 an si am 21kkm. Pana in prezent nu am avut nici o problema. Daca ma tine tot asa inca 2 ani, tot Fabia imi iau numai ca va fi Combi... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!