Jump to content

Fabia cu motor 1.2 HTP


scaevola
 Share

Postare recomandată

Parerea mea.... Fabia 1.2 HTP, o masina foarte buna si mai ales potrivita pentru Romania de astazi, si pentru un sofer care nu asteapta performante dinamice iesite din comun.... altfel ne orientam spre o alta clasa de masini, cat despre comparatia Skoda - Opel, nu cred ca este cea mai potrivita

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 500
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • BogMW

    28

  • DRAPAR

    25

  • bebeko

    24

  • stefan_ieu

    20

Top Posters In This Topic

Posted Images

bil, un motor sub-solicitat (mai ales un benzinar) e la fel de ineficient ca si unul supra-solicitat. Deci problema se reduce la stilul de condus: daca conduci potolit, cei 64CP nu pot sa nu fie suficeinti in oras (unde viteza fiind relativ mica, puterea necesara e si ea mai mica). Desigur, daca vrei sa faci curse in trafic, vei iesi din regimul de lucru eficient al motorului, si, normal va consuma mai mult ca un motor mai mare, care inca e in regimul "bun".

In fine, nu pot spune mai mult pana nu conduc si eu motorul asta, dar sa-l compari cu un benzinar de acum 20+ ani, mi se pare absurd, totusi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu pe Fabie 64 HTP si nu ma pot plange cu ea, mai ales la ce drumuri si parteneri de trafic avem. Masina 1.2 HTP este pentru condus mai linistit, doar in depasiri am ajuns la 4.000 4.500 in a 4a la 100-120 km/h. Pentru oras este ok. Este cam mic motorul dar se poate trai bine cu el :somnmare: . Cat despre masini vechi, am condus si Citroen 1.6 cu 150.000km la bord si imi dadea senzatia de 1.2 sau mai rau, dar pe autostrada se vedea diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Il compar cu un benzinar (de 1,6 si 2,0) de acum 20 de ani pt ca HTP consuma la fel sau mai mult decat ele....asta ma deranjeaza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Invata sa il conduci altfel :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bil Cred ca esti subiectiv (poate si eu putin) dar nu pot sa cred ca un motor de 2l consuma doar 10% in nebunia asta din Bucuresti, unul de 1.6l poate dar.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Razvan Portase

Eu inca nu pot sa spun multe despre 1.2 64CP, deoarece am abia 400 Km cu el. Jumatate afara din oras si jumatate in acest cumplit trafic de Bucuresti. In afara am scos 6.4 l/100km cu AC functionand tot timpul si fara sa depasesc 3000 rpm in orice treapta de viteza. In Bucuresti se schimba ecuatia. Dimineata (incep serviciul la 07.00) imi consuma cam 8.8 l/100km, tot cu AC, dar e liber si am o viteza medie de peste 25 km/h. Iar dupa-amiaza cand ma intorc (la ora 15.00) pe Cotroceni, Iuliu Maniu, tot cu AC pornit, imi consuma cam 11 l/100km, iar viteza medie este intre 10 si 15 km/h. E normal sa se intample asa. In Bucuresti ar trebui sa se faca consumul LA ORA! Pentru ca mai mult stai... Prietena mea conduce un 1.9 TDI de 105 CP (are 20.000 km). Am scos cu masina asta 4.3 l/100km pe DN1, respectand toate restrictiile, iar in Bucuresti, pe Virtutii, consum de 21 l/100km (da, doua-zeci-si-unu) si super-luminica viteza medie (de cand am plecat de acasa, de 45 min.) de 4 km/h! Deci consumul nu se face in Bucuresti. Este de ajuns sa prinzi liber pe un bulevard si sa mergi legal (treapta a 4-a la 2000 rpm = cca. 60 km/h) si sa vezi cum scade consumul vazand cu ochii. (nu si dupa ce-ai stat o ora pe loc).

Am avut mai multe masini care nu aveau computer de bord. Consumul nu-l faci daca bagi benzina de 300 de mii cand se aprinde becul si apoi vezi cat mergi cu cantitatea respectiva pana se aprinde din nou. Chestia e relativa. Diferentele pot fi de cativa litri. O varianta de a evalua consumul, care nu prea e recomandata, ar fi aceea de a merge pana se opreste motorul, apoi bagi o cantitate fixa de benzina (2l, 5l, etc) si mergi pana se opreste din nou. (ideal ar fi sa mergi in linie dreapta si fara urcusuri si coborasuri).

Ultima masina a fost un renault clio 1.4, 75CP. Mergeam foarte linistit cu ea. In afara nu mi-a luat niciodata mai putin de 6.8 l/100km, iar in Bucuresti niciodata sub 10 l/100km. De fapt, consumul in miraculoasa capitala era cam de 12 l/100km.

In concluzie, sunt foarte multumit de Fabia. Sunt convins ca dupa 1500 km (rodajul) se va mai micsora si consumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Total de acord cu ceea ce a zis Razvan mai sus, Bucurestiul nu este un oras in care se poate calcula consumul, de fapt Bucurestiul nu este un oras....... este normal ca atunci cand faci distante de ordinul a 5-10 km, in intervale de ordinul ORELOR, sa fie consumul enorm, si mie imi consuma in oras in aglomeratia mare 16 in cel mai bun caz, dar cum a zis si Razvan, e destul apoi sa mergi putin intins, si consumul incepe sa scada(in afara imi consuma in jur de 5). Asa ca nu va mai agitati atata cu consumul urban, daca il contorizati in Bucuresti, incercati si voi intr-un oras.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu inca nu pot sa spun multe despre 1.2 64CP, deoarece am abia 400 Km cu el. Jumatate afara din oras si jumatate in acest cumplit trafic de Bucuresti.

Hmmm, pai daca spui ca acum e traficul infernal, sunt curios ce parere o sa ai in octombrie-noiembrie. Acum inca se poate calcula un consum decent. Imi mai iese si mie sub 10 sau pe acolo in zilele in care nu dau drumul la AC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am o Fabie 1,2 HTP, luata de noua, acum are 30 000 Km.

Nu-i mare branza de masina.

Marea hiba: consumul... Da' asta cred ca o stiti cu totii...

Motoru' de 1,2 HTP: slabut, mai ales cu AC-ul pornit, consuma mult, la viteze de peste 120 Km/h, nu e cazul sa te uiti la consumul instant...

Un motor slabut rau pt o caroserie atatde grea. Nici nu vreu sa-mi inchipui cum sunt Combi-urile cu motoarele astea...

In oras ar fi OK, daca n-ar consuma mai mult decat....nu mai spun.

Alte hibe: cauciucurile din fabrica vai de mama lor -matador, franele care tin foarte jos- cica "secventiale" (uite-asa invelea marmota...), suspensii foarte rigide pt hartoapele din Ro, vizibilitate laterala ingustata de pozitia stalpilor, fuge de spate, pe ploaie se abureste toata -oricum ai seta ventilatia- trebuie musai sa pornesti AC-ul, bordul se incinge rau la soare si dogoreste- si vara esti in delir- ai 2 in 1 senzatii tari: focul de la soba si racoarea de la AC in ochi, compu de bord minte (fiecare drum are consum de cel putin 11%, da' pe medie imi scoate 9,5 - desi am mers numa drumuri in oras- peste 2000 KM, fara drumuri lungi), service-urile de cacao (am epuizat toate service-urile "de nume" in speranta unor servicii de calitate, da' unde nu e nici D-zeu nu cere), scartaiei in bord, la scaune.

Acu' dupa trei ani, n-as mai alege Fabia. Nu-si merita banii. Foarte scump pt un "entry level".

Sunt masini chiar mai ieftine (de noi) si sunt mai bune.

Pt cine poate sa faca comparatii, prietenii stiu de ce...

Probleme mari pana acum n-am avut: am ramas cu maneta de viteze blocata (lipsa saiba ...rezolv pe garantie, dar am dus-o pe platforma in service), caseta de directie crapata (defect de fabricatie "descoperit" de service la 6 saptamani de la incheierea garantiei, desi mai fusesem...), ceva probleme la directie.

Per total, ok.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vinde-o, nu o meriti :) Cauta altceva cu motor 1.2 care consuma putin peste 120 km/h ;)

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ehe........nu mai sunt skoditele de altadata ( 105,120 ) dar s-au schimbat multe intre timp:

-in rau : fiabilitate dar e "trend" general, suspensie ,vizibilitate,costuri de intretinere si reparatii...

-la fel : consum,habitaclu...

-in bine : performante,siguranta,confort,finisaje...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt perfect de acord cu rvacaru : vinde-o si cumpara alta, mai ieftina de noua dar mai bine calitativ !!!! :lol:

P.S in your dreams ...

Modificat de bebeko
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vinde-o, nu o meriti :lol: Cauta altceva cu motor 1.2 care consuma putin peste 120 km/h :lol:

D-nu' parca era vorba de motoare 1,2 HTP?

In semnatura Dvs nu apare un asemenea motor?

Va e rusine?

Sau, daca nu-l aveti, nu va dati cu parerea.

Lasati-i pe aia care le au sa se pronunte.

De banii astia sa va luati voi, si sa le tineti sanatosi.

Numa' d'astea va doresc, nu mai bune ca nu le vreti voi.

Mai bine recititi hibele si apoi mai vorbim.

Sau poate ca voi mai mult vreti sa visati....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un motor slabut rau pt o caroserie atatde grea. Nici nu vreu sa-mi inchipui cum sunt Combi-urile cu motoarele astea...

In oras ar fi OK, daca n-ar consuma mai mult decat....nu mai spun.

Alte hibe: cauciucurile din fabrica vai de mama lor -matador, franele care tin foarte jos- cica "secventiale" (uite-asa invelea marmota...), suspensii foarte rigide pt hartoapele din Ro, vizibilitate laterala ingustata de pozitia stalpilor, fuge de spate, pe ploaie se abureste toata -oricum ai seta ventilatia- trebuie musai sa pornesti AC-ul, bordul se incinge rau la soare si dogoreste- si vara esti in delir- ai 2 in 1 senzatii tari: focul de la soba si racoarea de la AC in ochi, compu de bord minte (fiecare drum are consum de cel putin 11%, da' pe medie imi scoate 9,5 - desi am mers numa drumuri in oras- peste 2000 KM, fara drumuri lungi), service-urile de cacao (am epuizat toate service-urile "de nume" in speranta unor servicii de calitate, da' unde nu e nici D-zeu nu cere), scartaiei in bord, la scaune.

Salut!

Cu exceptia problemelor pe care spune ca le-a avut (pe care eu nu le-am avut - am abia 16.000 km) subscriu si eu la "hibele" Fabiei! Pacat, ca masina-i frumusica, iar fata de noua fabie e chiar zana :lol: !

Serviciile service-urile din Bucuresti au avut grija sa imi strice senzatia de bine pe care o aveam la inceput la volanul fabiei mele (stiu ca unii vor zice ca nu prea au legatura performantele si fiabilitatea unei masini cu prestatia reprezentantei/service-ului autorizat, insa pentru mine au! Ma predispun intr-un mod neplacut fata de marca! Si asta e un lucru cel putin negatin pentru notorietatea marcii! Caci in cei 2 ani de garantie sunt cam nevoit sa le calc pragurile. Ma alina doar gandul ca peste tot e cam la fel)

Nu imi fac insa iluzii...la cat 3 luni si ceva se asteapta si acum pentru o comanda de Octavia...treaba inca merge, iar cei nemultumiti de prestatia service-urilor sunt mai degraba tratati ca o cantitate neglijabila si clasificati la "probleme inerente", cat se poate de firesc!

Traim in Romania si ....ne meritam masinile pe care le-am ales cu tot ce tine de acestea.

PS. Si, da, chiar am de gand sa o dau in viitorul foarte apropiat (mai ales ca e inca in garantie)!

Modificat de mariusake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@4max.. cand ai luat masina de 1300 kile cu motor in 3 cilindri de 64 CP ma gandesc ca nu ai crezut ca merge ca un Audi 3.0 TDI si consuma la 140 km/h ca un Tico la 60, nu? Cat despre restul... majoritatea oamenilor sunt ok cu suspensiile, frana chiar lucreaza in 2 trepte... etc. Despre service, no comment, slabi insa in ton cu "moda", sunt sigur ca si la alte marci sunt probleme de astea.

Este o masina buna, poate chiar cea mai buna la clasa ei, dar aleasa cu motorul potrivit si intretinuta corespunzator (fara cauciucuri matador cu presiune 3,5 in ele sa consume putin. Si gresesti, Fabia nu este "entry level". Daca vrei entry level cauta un Reno Twingo tot de 1.2. Te vei intoarce in genunchi la Fabie :Driver:

PS: Intamplator am un coleg si prieten care este la a doua Fabie 1.2 HTP (prima data a avut Fabia 1, acum are un 2) si e foarte multumit. A facut niste zeci de mii cu prima si va face si cu a doua. Si nu sunt primele lui masini. Insa a stiut sa isi cumpere masina care ii trebuie si stie ce sa astepte de la ea :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt multumit de masina. Am 33000 de km si nu am avut nici un fel de problema. In ce priveste consumul cred ca depinde foarte mult de felul cum conduce fiecare, si cred ca unii uita ce motor au sub capota si pe care l-au ales singuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nici un motor in 3 cilindri nu e "entry level", atunci...ce mai pot sa zic.

Stiu bine ce am cumparat: un "entry level".

Iar de consum, ce sa mai zic, uitati-va in carte, apoi in bord (in oras, nu la drumuri lungi, ca asta nu e motor de drumuri lungi), mai mergeti si cu alte marci in aceleasi conditii de trafic (si comparati cu ce dau ei in carte) si apoi reflectati.

Pt voi.

Da' sa nu le spuneti si celorlalti. Lasati-i sa spere ca nu se putea mai bine.

Nu am pretentii de TDI, sau alte chestii. Am deja TDI si aveam nevoie de altceva.

@rvacaru: ma asteptam sa-mi zici ca ai avut, ai condus, etc.

Nu judeca dupa ce-i place prietenului tau.

O parere credibila se formeaza doar dupa ce folosesti o masina si ajungi sa o cunosti.

Recunosc: am crezut ca Skoda stie ce face cand a pus un motoras de 3 cilindri pe o carcasa grea pt clasa ei.

Au fortat-o dom'le nu gluma. E la limita. Si se vede. Si o spun.

Critica constructiva si concurenta fac produsele mai bune.

Daca nu avem ceva pretentii, atunci va trebui sa ne multumim cu ce pica de la producatori.

Spui ca esti multumit cu motorasu' asta, atunci iti pune acelasi motoras si pe noua versiune! De ce sa se screme sa mai faca o imbunatatire?

Si asa la noul model foloseste designul de la alta, motorul de la generatiile vechi, etc.

Si ce-ai facut?

Judecati dupa raportul calitate/pret. E mai realist.

Modificat de 4max
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Englezii astia cred ca sunt tampiti ! Au pus (56000 votanti) Fabia pe locul 4 din 152 de masini:

http://www.topgear.com/content/carsurvey/2...tures/01/1.html

Daca Fabia nu te multumeste se poate incerca un Mercedes A-Class (locul 145 in Survey, este din aceeasi clasa) sau un Megane 2 (locul 149) sau un Logan de exemplu (care este si mai mare, nu ?).

Noi avem masina (sotiei) de un an si suntem foarte multumiti. Defecte:

- unul cu alarma (primita cadou de la dealer): se declansa dupa vreo 25 de minute din cauza unei temporizari pe bus. S-a rezolvat a doua zi.

- chederele exterioare (cele cu pasla) s-au desprins odata in 2-3 locuri. Din cauza ca am spalat eu masina cu jet si am dat prea de aproape ! S-a rezolvat rapid in service.

- una din usi nu se inchide chiar perfect. Adica celelate 3 se inchid cam ca la Passat si asta putin mai greu. Au reglat ei pe la ea dar tot nu se inchide perfect.

Foarte nasol, nu ? Este drept ca sunt putini kilometri. Vreti sa va povestesc ce probleme a avut un coleg la un Megane 2 de 15500 E ? Si ala nu este "entry-level". Din prima saptamana a avut 2 defecte, inclusiv un senzor defect la Auto-leveling la Xenon si ii bateau farurile pe la etajul 2 !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreti sa va povestesc ce probleme a avut un coleg la un Megane 2 de 15500 E ? Si ala nu este "entry-level". Din prima saptamana a avut 2 defecte, inclusiv un senzor defect la Auto-leveling la Xenon si ii bateau farurile pe la etajul 2 !

E chestie de mentalitate.

La romani, da-le orice jaf ca le inghit ei. Nu stiu ei ce sa ceara si cum sa-si ceara drepturile!

Te-ai gandit ce service si servicii post-vanzare sunt prin UK?

Te-ai gandit cum se gudura companiile in UK ca sa le cumperi serviciile si sa te pastreze de client, ca sa mai cumperi si altadata?

Eu judec, per total, cu toate serviciile, ca in cativa ani de utilizare te lovesti de una, de alta. Masini perfecte nu sunt.

Da' niste servicii bune, pot schimba radical o masina mediocra.

Nu uita ca tot top gear a catalogat loganul "cool" (pt ca e ieftin, ziceu ei).

In loc sa incerci sa-ti confirmi tie "ca ai facut cea mai buna alegere", mai bine fii obiectiv.

Cum ti se par franele? Cam cat apasa sotia pe ele?

Si cum ti se par franele cand cobori din Fabie si conduci imediat altceva?

Da' caucioacele?

Da' faptu' ca fuge de fund?

Tipu' cu meganu ?

Daca i-am fi ars pe astia de ne tepuiesc (da-i dracu' de unde sa stie el cum trebuie sa mearga?) alta ar fi fost treaba.

Modificat de 4max
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare rau pentru cei care-si cumpara Fabia 1.2 htp si pe urma se plang ca motorul e prea mic, ca e prea grea, etc. E o masina cu un motor pentru femei. Poate ca aceasta motorizare de pe Fabia ar trebui sa fie oferita intr-o singura culoare: roz. In felul asta n-ar mai cumpara-o nici un barbat si nu ar mai plange pe forum cat de puturoasa e HTP-ul. Eu am cumparat-o pentru sotie. Merge cu ea aproape in fiecare zi si e foarte multumita de ea. N-am auzit-o sa spuna ca nu a putut sa prinda 190 km la ora sau ca n-a plecat prima de la semafor. Poate si dealerii au o vina. Ar trebui sa faca 2 standuri cu TDI-uri de 1.9 pentru barbati si HTP-uri pentru femei ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4max din cele relatate de tine nu pot sa inteleg decat 2 lucruri : primul , tu cand ti-ai cumparat masina ai fost fortat de catre cei de Skoda sau esti foarte credul si te-ai bazat doar pe ce ti-a spus dealerul. Si doi, exista alte masini care la acest pret de noi, sunt muuult mai bune calitativ. Poti sa-mi spui si mie care sunt acele masini ???

P.S. 1 : sper ca nu vorbesti de motorasul de 55 CP si varianta de echipare junior :lol:

P.S. 2 : vinde-o !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4max din cele relatate de tine nu pot sa inteleg decat 2 lucruri : primul , tu cand ti-ai cumparat masina ai fost fortat de catre cei de Skoda sau esti foarte credul si te-ai bazat doar pe ce ti-a spus dealerul. Si doi, exista alte masini care la acest pret de noi, sunt muuult mai bune calitativ. Poti sa-mi spui si mie care sunt acele masini ???

P.S. 1 : sper ca nu vorbesti de motorasul de 55 CP si varianta de echipare junior :lol:

P.S. 2 : vinde-o !!!

Ai idee despre ce vorbesc, sau tie iti place sa te contrazici?

Am mai multe masini.

Fiecare in functie de scopul alocat.

Fabia um ales-o ca "low level".

Din punctul meu de vedere, motorul asta putea fi OK pe omasina de 850 kg.

Pe o caroserie gra ca a Fabiei, nu se face sa pui 3 cilindrii, 64 cai. Oricat de HTP ai vrut tu sa fie.

Au dat o gherla, lumea a inghitit-o sicu asta basta.

Pt cei care au doar o varianta, asta e.

Au luat-o, au vazut-o.

Eu, nu stau in baza Fabiei. Ma descurc cu ce am.

Ideea era de acest 1,2 HTP.

Prea mic.

Nu m-a fortat nimeni.

Am luat-o am condus-o, am spus-o.

Care puteti s-o mai faceti?

Daca vrei alte variante, mai cauta.

Pana acum nu ai dat nici un argument, dor doua vorbe fara acoperire.

Tineti-o sanatos!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4max sa stii ca imi placi :lol:

Probabil ca esti in concediu si neavand ce sa faci ca sa nu te plictisesti, te-ai gandit sa scrii pe un forum dedicat Skoda si sa te pui contra tuturor iubitorilor de Skoda. Bravos !!!

Sa stii ca nici eu nu sunt incantat de HTP, dar nu ma apuc la discutii contradictorii de forumuri.

Este si o vorba inteleapta : prost nu e cel care cere, ci cel care cumpara ...

Sa te bucuri de celelalte masini :lol: Si nu mi-ai raspuns la a doua intrebare ...

Modificat de bebeko
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4max sa stii ca imi placi :lol:

Probabil ca esti in concediu si neavand ce sa faci ca sa nu te plictisesti, te-ai gandit sa scrii pe un forum dedicat Skoda si sa te pui contra tuturor iubitorilor de Skoda. Bravos !!!

Sa stii ca nici eu nu sunt incantat de HTP, dar nu ma apuc la discutii contradictorii de forumuri.

Este si o vorba inteleapta : prost nu e cel care cere, ci cel care cumpara ...

Sa te bucuri de celelalte masini :lol: Si nu mi-ai raspuns la a doua intrebare ...

1, Tu esti cel care ma contrazice, desi nu cu argumente.

2. Informatii se pot afla de la cei ce stiu si au.

3. Pana sa intelegi, daca o tineti asa, din economii o sa scoata si Octavia 1,2 HTP.

Ca tine faza.

4.Cine cauta, gaseste, Da' nu trebuie fanatism pt asta, ci minte libera

Bafta.

Nu mai vorbim

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!