Jump to content

Fabia cu motor 1.2 HTP


scaevola
 Share

Postare recomandată

am facut un post aici ca sa nu mai fac un topic nou pe care nici nu stiam cum sa-l denumesc. pe langa faptul ca vreau sa ma laud cu fabiuta mea am trei probleme:

1. stie cineva cum se demonteaza sertarasul de sub casetofon ? (nu e vorba de compartimentul cu capac care vine optional, e vorba pur si simplu de un sertaras)

2. pe site-ul www.skoda-auto.com apare o foarte frumoasa cheie cu telecomanda briceag. masina livrata in romania vine cu o cheie cu telecomanda simpla. e doar cazul meu sau toate vin asa ?

3. a treia problema ar fi cu livrarea masinii. am avut o impresie destul de proasta. masina a ridicat-o tatal meu pentru ca eu eram plecat din localitate. am ramas total suprins cand am aflat ca a platit 3,6 milioane la livrare. in afara de setul de covorase comandat (~1,5 milioane) si adaptorul de antena (~650.000), in factura am:

250.000 suporturi numere

150.000 ornament R-CD

500.000 pregatire de livrare

650.000 servicii inmatriculare provizorie

in afara de suporturile de numere, habar nu am pentru ce a dat tata banii aia. nu stiu ce inseamna ornament R-CD, nu stiu de ce a trebuit sa plateasca pregatirea de livrare si nici nu stiu in ce consta serviciul de inmatriculare in valoare de 650.000.

comparatia eu o fac cu ridicarea fostei mele masini un Renault Clio.

acolo am platit 500.000 care reprezinta suporturile numere si costul numerelor provizorii. de asemenea mi s-a livrat o gentuta cu sigla Renault cu triunghi reflectorizant + trusa medicala. am fost foarte multumit de relatia dealer-client inainte de venirea masinii si la livrarea acesteia.

mai am si alte intamplari mici dar suparatoare care ma fac sa cred ca relatia dealer-client in cazul Skoda nu este asa cum ar trebui sa fie. imi pare rau ca o masinuta asa frumoasa are o reprezentare asa slaba in romania si sper sa nu se intample asa peste tot.

P.S. inca o nelamurire. Cand pun contact se aprinde martorul EPC care nu se stinge decat dupa ce pornesc motorul. In cartea tehnica se specifica despre ceilalti martori care se sting dupa 2-3 secunde de la punerea contactului sau care se sting doar la pornirea motorului. La EPC e cam ambigua formularea. nu stiu daca trebuie sa se stinga la pornirea motorului sau dupa cateva secunde de la punerea contactului.

Modificat de bluehunt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 500
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • BogMW

    28

  • DRAPAR

    25

  • bebeko

    24

  • stefan_ieu

    20

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut

Sa o stapanesti sanatos si fara probleme.

1.sertarul se trage putin mai tare (cand din stanga ,cand din dreapta si tot asa pana reusesti)

2.cheia briceag este pe bani :) (optionala)

3.cand inmatriculezi o masina platesti la cec o taxa de inmatr.

4. cum luai masina daca nu pregateau baietii livrarea :D

5.stai linistit, cu EPC-ul e OK

6.Hai,PA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@catalinx skoda fabia elite vine cu inchidere centralizata standard. ma gandeam ca daca comand ca optional "inchidere centralizata cu telecomanda" in valoare de 114 Euro + TVA primesc si minunata cheie briceag :)

impressi generale de drum dupa aproximativ 1500 km bacau-bucuresti-constanta-bucuresti + plimbat bacau + plimbat bucuresti.

bile albe: tinuta de drum impecabila. se aseaza bine pe drum, sta frumos in curbe. confort deosebit pentru sofer+ pasager. consum mic in oras, demaraj bun in treptele inferioare (la turatii peste 4000)

bile negre: motor micut lucru care se simte cand incerci o depasire intr-a 4-a sau a 5-a, consum destul de mare la viteze de peste 120 km/h

concluzii: o masina perfecta pentru mersul in oras si mers in afara cu viteze de 110-120 km/h

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am implinit si eu 3 luni si 8100 de km cu fabiutza mea si sunt foarte multumit de alegerea facuta. Motorasul de 1.2 nu este suficient in afara, dar isi face treaba destul de bine. Masina se simte in largul ei dupa 3800-4000 de ture. M-a ajutat si in depasiri si am reusit si sa merg cu 175 km/h cu ea, pe A2, spre constanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Unde pot gasi mai multe detalii despre motorul HTP? Stiti pe undeva articole tehnice despre motorul HTP.

Tot ce am gasit pe net sunt scurte descrieri si detalii tehnice... nimic interesant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ce detalii te intereseaza? Fii mai specific, pentru ca zici ca nu te intereseaza descrieri si detalii tehnice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum adica cum functioneaza?Ce anume ?Este un motor in 3 cilindri cu 4 supape pe cilindru derivat din motorul 1.6 16 v de pe golf 4.functioneaza la fel ca orice alt motor cu benzina ....are injectie multipunct in poarta supapei de admisie , are 64 cp... ce altceva te-ar mai interesa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ar mai trebui sa stii ca are arbore de echilibraj in carter.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are un consum mic daca mergi rezonabil cu el si foarte mare daca il alergi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are un consum mic daca mergi rezonabil cu el si foarte mare daca il alergi!

Foarte informativ, multumim!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara,

Din pacate nici intrebarea nu este prea clara, de fapt este prea evaziva.

Informatii sunt multe.

Exemplu in poza atasata.

Cristian

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut rost eu de ceva manual de Fabia, in ceha, la motorul de 1.2 are 10.5 megi PDF-ul. Ti-l trimit pe mail eventual (dar sa accepte atasament asa mare).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut rost eu de ceva manual de Fabia, in ceha, la motorul de 1.2 are 10.5 megi PDF-ul. Ti-l trimit pe mail eventual (dar sa accepte atasament asa mare).

postul anterior imi apartine, aveam un cookie de-a lui CristiF pe calculatorul meu ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salut la toata lumea si bine v-am gasit pe acest forum. Salutari speciale posesorilor de HTP. Am si eu unul de 1an si 7luni si mai jos o sa includ impresiile mele.

Am luat masina de la PBA si mi-a fost livrata la timp, cam in o luna. Era curata insa, regretabil, doar pe exterior deaorece in interior mecanicii care au pus CDplayerul si alarma au avut grija sa-si plimbe mainile slinoase peste tot, dar in special pe imitatia de piele alba. De, trebuia rodaj si la curatat interiorul....

Sunt multumit de masina desi in principiu ma nemultumeste faptul ca nu se infige bine (ca de exemplu 206). Ca aspect si finisaje masina sta foarte bine.

Eu am pus numai Top99+ de la Petrom, cu 2-4exceptii. Una dintre ele era 95 de la MOL insa nu am simtit diferente fata de 99+. Intre cea mai ieftina fara plumb de la Petrom si 99+ diferenta este clar vizibila. Sa continui cu 99+ sau sa pun MOL 95? Am citi ca se recomanda CO95. Cat despre problemele la CO mare gen Super 100, eu am pus 99 si nu s-a stricat nimic inca... Rodajul a fost facut la 2500ture cu mici varfuri pe la 3200. Momentan viteza maxima atinsa a fost 140 la ora pe A1 si turatie maxima 4500 la un demaraj nervos.

Ce NU imi place.

Masina nu se prea infige. Degeaba ii dai la blana ca ea accelereaza incet. Valabil pentru vitezele 4 si 5. Chiar si la peste 3000ture si tot accelereaza incet daca o calc la blana. Depasirile sunt detul de periculoase cu HTP, mai ales in afara orasului. Nu de putine ori am strans din dinti la depasiri. Apoi la demaraj in forta trebuie sa accelerez mai intai si apoi sa las ambrtiajul...daca fac aceste 2 lucruri simultan masina parca se ineaca, nu vrea sa mearga. Mai intai vrea ture si apoi vrea sa si mearga... Apoi o data am patit o chestie ciudata: aveam benzina in rezerva, o diviziune si juma in plus de rezerva. Mi s-a aprins becul de "pana prostului" si masina a pelcat greu, la a 3-a cheie. Cum naiba nu stiu deaorece dupa un calcul simplu, mai aveam peste 10L. Acum cand scade sub 3/8 fac plinul.... Tendinta subviratorie clara daca fortez tare directia, ca de exemplu la viraje de 180grade la 30-35 la ora....spatiu de intoarcere..echivalent 2,5benzi latime. Masina se opune virarii si de abia dupa ce scapa de greu incepe sa vireze ca lumea. Apoi insonorizarea. Cu boxele stock si volumul 50% de abia daca se aude ceva la peste 80 la ora pe asfalt sau la peste 70la ora pe macadam. O sa insonorizez portierele fata si o sa pun components de firma si amplificate. In a2-a in rampe (gen Dealul Negru) si cu 2 persoane la bord plus ceva bagaje, masina gafaie vizibil.

Ce imi place.

Masina in ansamblul ei. Pret bun, aspect dragut. Foarte maevrabila. Daca nu este stresata rau, directia e supertare. Raspunde prompt si e mult mai buna ca la o Octavia de acum 3-4ani (Classic). Ma pot strecura usor cu ea si franele sunt bune desi ABSul are lacunele lui (dai de un hop si franarea e mai slaba decat fara ABS). Bordul e dragut. Consumul e destul de bun. In afara plus intrare oras plus iesire oras scot sub 5%. AM scos o data chiar si 4,5% de m-am mirat. In oras seara cand e liber scot cam 6,8% iar ziua daca nu e trafic greu peste 7si ceva. Bara la bara fara AC si e chin consumul.

Probleme.

Se aude un sunet de scart de la tambure. Doar cand franez fooooarte incet. Nu stiu de ce. Eu am mai facut "manevre" cu frana de mana trasa. Sa fie de acolo. La revizie mecanicii mi-au strans frana de mana care avea dupa aia cursa mai scurta, acum iar s-a mai slabit. Am alarma Viper si daca o armez imediat ce inchid portierele si nu stau macar putin, usile se incuie dar alarma nu se armeaza si dupa cateva secunde pelaca sirena. Nu's de ce face asta. Alte probleme nu sunt. As fi preferat insonorizare mai buna. Plasticele cam trepideaza, inclusiv oglinzile exterioare daca ma joc "mai tare" cu subwooferul de 210W RMS continuu. Scoate 137db. Cam multicel pt fabia mea care nu e nici Sedan, nici Combi ci versiunea cea mai compacta.

Sper ca postul meu o sa fie util celor interesati de HTP. Oricum mult mai bun si mai sigur ca 206 care desi se infige mai bine, nu e confortabil. Eu am 184cm inaltime si nu incap bine in fata. In spate incap ceva mai bine. Dar tot am prtobleme cu capul care tot se loveste fie de tavan, fie de portera. Plus ca usile sunt superusoare, nu blindate ca la Fabia. Plus ca masina e ceva mai mica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina nu se prea infige. Degeaba ii dai la blana ca ea accelereaza incet. Valabil pentru vitezele 4 si 5. Chiar si la peste 3000ture si tot accelereaza incet daca o calc la blana. Depasirile sunt detul de periculoase cu HTP, mai ales in afara orasului. Nu de putine ori am strans din dinti la depasiri. Apoi la demaraj in forta trebuie sa accelerez mai intai si apoi sa las ambrtiajul...daca fac aceste 2 lucruri simultan masina parca se ineaca, nu vrea sa mearga. Mai intai vrea ture si apoi vrea sa si mearga...

realizezi ca sub capota ai un motor de 1.2 si (probabil) 64 de cp, nu?...si ca nu-i poti cere prea multe (dpdv al performantelor dinamice)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

realizezi ca sub capota ai un motor de 1.2 si (probabil) 64 de cp, nu?...si ca nu-i poti cere prea multe (dpdv al performantelor dinamice)

206, motorizarea de 75CP...da, sunt constient insa eu am lansat o opinie...nu prea ma intereseaza capacitatea cilindrica cat ma intereseaza cum merge ea. De ex. in 4Tuning #3 am citit despre un 1.2 de 90CP..netunat. Ala cum se infige oare? Oricum per ansamblu prefer greutatea (si siguranta) decat caii. Macar asa ma pot bucura de ei, putini cum sunt. Mai bine decat multi si imbratisari prietenesti cu pomii sau alte masini. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uau , 1.2l si 90 CP ??? Cum de a reusit cineva asa ceva ???

Fiat Stilo Abarth. Insa deviem de la subiect si nu vreau sa fiu offtopic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

orice motor ajunge la preformante mult mai bune dupa 25000 km... cand iei masina noua nici la 1600cm3 nu o sa fie cineva multumit de cum functioneaza un motor in primii km...ca performante dinamice...(am avut parte de un astfel de experiment cu megane 2 la 20000km ... si am condus ceva identic la 40000 km ... diferenta fiind foarte mare....)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu motorul de la Fiat este de fapt mai mare de 1.2 l, 1.242 cmc parca, si este in patru cilindri. Eu am mers in vara asta cu Fabiuta mea (hatch) pana la Marea Nordului (Amsterdam, Haga). In total 5.500 km. Dar doar doua persoane in masina cu bagajele aferente. A/C a functionat cam 20% din timp (desi vara, vremea a fost mai rece).

Totul a fost OK. Desigur, daca pe autostrada te limitezi la viteza legala. Am mers de regula cu 130 km/h si, ocazional, cu 140 (in depasiri). Problema apare atunci cand cuplezi A/C, cand pierderea de putere in demaraje (de ex. cand vrei sa faci o depasire) se simte destul de mult. Practic ar trebui sa opresti A/C ca sa faci o depasire in siguranta.

In opinia mea, motorul 1.2 HTP are un oarecare avantaj care ii diminueaza handicapul de a fi cam mic pentru o masina ca Fabia (hatch-ul meu are 1.100 kg). Faptul ca atinge cuplul motor maxim la o turatie destul de mica pentru un benzinar (3.000 rpm).

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am alarma Viper si daca o armez imediat ce inchid portierele si nu stau macar putin, usile se incuie dar alarma nu se armeaza si dupa cateva secunde pelaca sirena. Nu's de ce face asta.

La fel am patit si eu cu alarma mea (K9). Inchideam masina si cam in 2-3 minute suna alarma. Am descoperit ca alarma avea o optiune de genul "armare la impulsuri electrice" activata;si cum, cu ajutorul unui coleg de forum am aflat ca Fabia isi "decupleaza" electricele dupa aprox. 3 min, alarma simtea acest lucru si pornea scandalu'. S-a rezolvat prin setare OFF a acelei optiuni.

P.S. Daca pleca sirena inseamna ca alarma ta se arma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-au sunat sa vin azi s-o ridic. La ora 13:00

Revin cu impresii :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!