Jump to content

Probleme pornire


mihai85
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor!

Am un seat ibiza benzina 1.4 MPI din 2002, 190000 km. Pana acum, nu am schimbat decat ceea ce se schimba regulat la ea. A mers impecabil. De vreo luna am observat urmatorul lucru: porneste normal, la sfert de cheie, fara nicio problema. Insa daca merg vreo 10 km, opresc si dupa cam 10 minute pornesc iarasi, masina falfaie ca si cand ar fi bateria dusa (bateria din fabrica am schimbat-o dupa 8 ani cand iarna pur si simplu nu a mai pornit, acum bateria ar fi nou, de doi ani.) Daca falfaie si insist pe contactul pus, dupa vreo 3-4 secunde pleaca. Daca mi se pare ca nu vrea sa plece (nu o tin cu contactul pus mai mult de 4-5 secunde), o opresc din contact, o las cateva secunde (5-10) si apoi porneste normal, iarasi la sfert. Am masurat bateria cu motorul pornit si indica 14.1-14.2 iar cu motorul oprit este 12.2. Ati putea, va rog sa imi spuneti cam ce ar fi pe duca, sau la ce sa ma astept. Acest lucru nu se intampla decat de vreo luna si nu face tot timpul asa. Multumesc anticipat pentru posibilele dumneavoastra raspunsuri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12.2 imdeiat dupa oprirea motorului e putin , 12.5 trebuia sa ai . Nu stiu daca asta e cauza . Masoara si tensiunea in primele minute imediat dupa pornire , e posibil sa fie mai mare de 14.2 , ceea ce iar nu e ok

Modificat de alc2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce marca e bateria, ai luat aceeasi capacitate ca cea din fabrica ? , masoara cu toti consumatorii porniti, cum a zis si colegul 12.2 e putin, daca imi amintesc pe bateria mea scria ca bateria trebuie sa aiba 12.6 -12.4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar mai putea fi si firul de excitatie de la electromotor sau carbunii, poti sa verifici si acolo !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bine pune instrumentul de masura pe baterie in timpul pornirii si urmareste la cat scade tensiunea. La bateria ta nu ar trebui sa scada sub 10V, desi la a mea scade iarna si sub 9 si tot porneste la prima cheie (bateria mea are peste 10 ani asa ca este explicabil).

Daca nu scade sub 10 V si electromotorul nu invarte cum trebuie atunci acesta din urma trebuie verificat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua! Am facut ceea ce mi-ati spus dupa cum urmeaza:

- dimineata bateria are 12.3

- cu motorul pornit : 14.0-14.1

-cand pornesc motorul: coboara pana la 11.8

- imediat dupa oprire motor: 13.8

Am observat astazi urmatorul lucru: merge normal la prima pornire; o opresc si plec iar dupa 5-10 min, invarte motorul in gol, fara vlaga si nu pleaca; o las 5 sec si pleaca la sfert de cheie; dupa asta am oprit-o de 4 ori si a repornit la sfert iar!

Multumesc pentru raspunsurile dumneavoastra si numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

salut am si eu o ibiza din 2001 motor 1.4 mpi.si am o mare probelema.nu am mai pornit masina de 3 saptamani (stiu ca bateria nu i-mi tinea era pe duca) cand am vrut sa o pornesc nu a pornit nimic nou...dar am pornit-o inpinsa si a pornit. Problema e ca calc pedala de aceleratie si nu se tureaza deloc.chiar si motorul se aude ciudat iar dupa un timp moare se stinge asa incet.Benzina cred ca mai are 1-2 litri in ea.ce ar putea fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
salutare
am un cordoba sx din 96 motor 1.6i cod
motor aft si de vreo 2 sapt masina e plimbata de la mecanici la
electricieni si invers si nu reuseste nimeni sa-i dea de capat
problema este ca nu vrea sa porneasca iar pe tester nu apare nici un fel de eroare
s-a verificat tot ce era de verificat incepand de la bujii si terminanad cu
calculatorul de bord toate bune si frumoase dar masina nu porneste
ma puteti ajuta cu ceva sugestii va rog?



                                           

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Meseriasii trebuie sa se discurce si in situatii cind diagnoza nu-i ajuta,sa ne gindim ca programele erau deficitare in 1996.Un motor porneste daca are asigurate cerintele minime,scinteie(in ordine de aprindere,distributie corecta),benzina(la presiunea ceruta) si aer.Fiecare sistem se poate verifica separat,plecind de la efect catre cauza.Verificarile se fac luind masuri de protectie a catalizatorului,gindindu-ne la speta in care nu exista scinteie si se da la automat,de N ori,benzina injectata ajungind in catalizator,care in momentul eventualei porniri,se va supraincalzii,ceea cel poate distruge.Trebuie luat in calcul si o eventuala colmatare a catalizatorului(evacuare infundata),solutia fiind demontarea sondei lambda si incercarea pornirii.Mentionezi ca s-a verificat totul,dar nu spui ce nu functioneaza...!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 eu am dus masina la mecanic pentru ca am probleme cu relantiul fiind instabil cu fluctuatii de 50-100 rot/min, se accelereaza cu intarziere atat la cald dar mai ales la prima pornire cu motorul rece si cu socul pornit, e ca si cum amestecul aer/benzina nu ar fi corect

am rezolvat problema pornirii prin schimbarea delcoului, cel vechi nu dadea scanteia unde trebuia

pe tester la fel nu imi da nici o eroare, oare de la ce ar putea fi?

Modificat de mihaipm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

salutare

 

 

 

     am si eu un seat ibiza 1995 1.4 benzina + gpl monopunct si am o problema dupa ce merg un30 de km pe gaz si vreau sa trec pe benzina nu sta la relanti apoi turez si si merge foarte rau turez de cateva ori n-are putere apoi dupa cateva minute bune de turat isi revine la normal ce pot face va rog ajutati-ma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Ma poate ajuta un coleg cu procedura de adaptare a clapetei de acceleratie?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conform Ross-Tech, procedura e urmatoarea:

 

 

Drive-by-Wire (DBW) Engines using KW-1281

(These are engines WITHOUT a physical cable between the accelerator and the throttle. Check to see if the engine speaks KW-1281 by looking in the top left of the Open Controller Screen Some examples of KW-1281 engine controllers are 2000+ Golf/GTI/Jetta/New Beetle/Audi TT 1.8T)

Turn the key on but do not start the car.
[select]
[01 - Engine]
[Measuring Blocks - 08]

Enter Group 060
[Go!]
[switch to basic settings]

Once you do this you will see the top right display say ADP RUN. The TB adaptation is being done as soon as you switch to basic settings. You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop. Leave it in Basic Settings for about 30 seconds.
[switch to Meas. Blocks] button and you're all set.

Be sure not to touch the accelerator and make sure the engine is NOT running when you do this!

 

Sursa: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Throttle_Body_Alignment_(TBA)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!