Jump to content

Fluiera in viteza a V-a


RAzvan Dumitru
 Share

Postare recomandată

"(acestea sunt modificate pentru a preveni rotirea rulmentului in carcasa)"

De catre cine sunt modificate? A facut VW vreo revizie la acest capitol? Stii tu ceva? Observ ca devine un topic foarte util, din moment ce se tot aduna useri cu problema asta. Poate apare cineva care intradevar a scapat de problema. Se pare ca e o eroare tehnologica pana la urma. Nu e normal sa pice cutiile nemtesti la 80k, inainte chiar si de prima schimbare de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei sa comanzi carcasa spate a cutiei de viteze catalogul de piese indica schimbare de coduri pentru ea si pentru rulment,piesele noi au aceste diferente. Din ce vad defectul apare dupa 150000km,eu am 124000km si inca nu a aparut acest zgomot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Aceeasi problema o am si eu. Skoda Octavia 2, de 2.0tdi din 2006. In viteza a5-a cand las in frana de motor se aude un zgomot. A rezolvat cineva pana acum aceasta problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

de doua zile am inceput sa aud si eu acest fluierat in treapta a 5-a. Tot o skoda octavia 2, 2.0 TDI PD, observ ca doar la cutia in 6 trepte face figuri. a gasit cineva vreo rezolvare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor.

 

Am aceasta problema pe Passat 2.0 TDI 140CP din 2006, ea a aparut pe la 150.000 km si persista fara tendinte de agravare si astazi la 185.000 km. Suieratul se manifeta exclusiv in viteza a 5-a si in doua ipostaze: 1) frana de motor din a 6-a in a 5-a si  2) daca iau piciorul de pe acceleratie la orice turatie in viteza a 5-a.

 

Chiar nu a rezolvat nimeni aceasta problema?

 

Nu de alta dar am citit pe acest post cateva "predictii" nu foarte incurajante pentru bugetul nostru (al celor cu problema) si as vrea macar sa stiu ce ma asteapta.

 

Daca exista vreun coleg care nu a ramas mut dupa ce a vazut factura emisa in urma rezolvarii situatiei, il rugam frumos sa ne scoata din ignoranta si din suspans. :)

 

Va salut pe toti,

 

Ionut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai reusit sa rezolvi problema? daca da spune-ne si noua solutia gasita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, eu am problema aceasta din august anul trecut, si tot nu i-am dat de cap.

Ca o paranteza, am avut probleme cu ambreiajul (LUK original), l-am schimbat cu un kit SACHS (compatibil, verificat si pe net, confirmat si la TESS, etc) si mi-a aparut o problema ca ramanea schimbatorul blocat in viteza a I-a si in marsarier (cu kitu vechi nu aveam/am problema asta). Acum astept un kit LUK sa vad daca mai apare acea problema.Pe forumuri majoritatea care avea problema asta cu ambreiajul, spunea ca problema vine de la cutia de viteze, cu rulmentul acela care se invarte cu tot cu ax, etc.

 

Concluzia mea e ca versiunile de passat B6 variant an 2005 - 2006, au probleme la cutiile de viteze.

Am obs ca unii recomanda sa mergi la dezmebrari si sa cumpari cu ~500 euro o cutie mai noua fara problema cu rulmentul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, din pacate problema asta cu agatatul in treapta 1 o am si eu de vreo 2 luni sa zic asa. Agatat adica blocat in treapta 1. Am schimbat uleiul din cutie si tot degeaba si banuiam ca a inceput sa oboseasca cutia de viteze. E clar, alti bani alta distractie. Pana acum, de cand am masina de vreo 7 luni am schimbat placute, discuri, rulmenti, filtre, carbuni electromotor, distributie, volant, ambreiaj. Daca schimb si cutia e ca noua sa-mi bag banii la cec. Motorul mai poate sa pice si gata, in rest am schimbat-o complet. Ma bagat in faliment masina asta. M-am bucurat ca am luat-o ieftin da am bagat la banii in ea de o cumparam de noua daca mai pun si banii de taxa de poluare. 

Acum vine intrebarea: Daca tot o schimb pot pune cutie automata adik DSG in locul celei vechi manuala in 6 trepte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

teoretic poti pune DSG, practic e foarte complicat... si nu numai dpdv mecanic (alt volant dual masa, convertor de presiune in locul ambreiajului, maneta schimbator) ci trebuie inlocuit si ECU cu unul de pe o masina cu DSG si cu dotari similare iar apoi adaptate toate celelalte calculatoare (cofort, clima, ABS, ceasuri de bord, stergatoare, servo, etc) sa fie recunoscute si sa lucreze cu noul ECU.

cum spuneam, nu imposibil dar nu merita!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ti se blocheaza in treapta 1 e foarte probabil sa nu-ti debraieze. Si cel mai indicat este rulmentul de presiune. Eu am schimbat primul ambreiaj din cauza lui. Simptomele erau similare. Cat despre siuerat merg pe eroare de proiectare a cutiei. Acel rulment nu ar trebui sa se invarta cu totul decat daca se gripeaza. Griparea ar putea aparea de la o ungere defectuoasa sau un producator neserios. Sper sa apara si cineva care are exact solutia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred sa fie de la rulment pt ca a fost schimbat cu tot cu kit la sf lunii Iunie a.c. Daca era rulmentul de presiune cred k se manifesta la fel pentru toate treptele si nu doar pt I. problema e ca nu face tot timpul, face foarte rar 1-2 ori pe luna mi se intampla problema asta. Eu am zis ca e pe seama uleiului din cutie pe care l-am schimbat prin August, iar acum as vrea sa il schimb din nou. Nu am pus OEM pt ca era in jur de 100 ron/l, iar in cutie intra 2.3l. Am bagat febi bilstein 75W. Ma mai gandesc ca e foarte posibil sa fie din timonerie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am schimbat rulement presiune, pompa ambreiaj, kit volant masa dubla si nu debraiaza din a 1-a si marsarier.

Problema se manifesta in felul urmator:

Cand accelerez usor cu ambreiajul intre apasat/cuplat atunci pedala de ambreiaj incepe sa cupleze din ce in ce mai jos, pana cand ajung cu piciorul la podea. In acel moment nu pot sa scot pe liber, nu pot sa opresc masina decat prin oprirea motorului. Pot doar sa ma mir cum masina merge la relantiu cu ambreiajul calcat la podea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

          Va rog frumos sa nu ne indepartam de la problema de baza, anume suieratul din viteza a 5-a, nu de alta dar am citit si prin alte parti si situatia este destul de raspandita ... poate da Dumnezeu sa apara cineva care sa ne spuna ca a rezolvat-o ( si mai ales cum si cu cat ).

          

          Spunea un coleg mai sus, concluzionand, ca seria 2005-2006 de Passat are probleme la cutia de viteze ... deja simt un fior rece pe sira spinarii, sper ca aceasta cutie de viteze sa nu se transforme intr-o ALTA "problema generala" a generatiei mele de Passat ... ca deja e mult prea mult. Mai intai pompa de combustibil schimbata de 3 ori (o data in garantie) mi-a dat o lovitura sub centura ce mi-a sters rajetul datorat achizitiei unei masini mult visate, apoi au urmat proverbialele "INJECTOARE" care m-au adus in pragul nebuniei (si al falimentului) ... iar acum prevad venind din ceata un cavaler negru pe al carui blazon sta scris: "CUTIA DE VITEZE" ... incredibil ... si eu care ma temeam ca urmatoarea pica turbina :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, aceeasi problema o am si eu, fluiera in a 5 a  cand iau piciorul de pe ambreiaj si cand e in decelerare. Am fost cu ea la reprezentanta si nu am primit vesti prea bune... gen alta cutie sau sa merg cu ea asa pana crapa :banghead:  m-a disperat masina are 177k

Modificat de razvann87
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci obeserv ca problema asta se manifesta doar la cutiile in 6 trepte pe motoarele de 2L indiferent ca e Skoda sau VW. Ce e curios e ca fluiera doar in a V-a. Tind sa cred k e un sincron sau un pinion. Ce raspunsuri ati mai primit de pe la service-uri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ne poate confirma cineva ca acest "sincron" este singurul responsabil pentru problema noastra? Este cineva pe acest forum care a rezolvat aceasta situatie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...
  • 6 months later...

La mine fluiera de mult timp. Nu s-a agravat, masina merge ok. am depasit 200mii km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare...chiar nu a rezolvat nimeni problema cu fluieratu in viteza a 5-a????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

O solutie ,care nu implica costuri mari, pentru eliminarea zgomotului din treapta a 5-a(cutie de viteze 6trepte,doi arbori de iesire,an fabricatie 2006) care apare la eliberarea pedalei de acceleratie,in frana de motor, ar fi montarea unei saibe distantiere (daca jocul axial permite) intre siguranta fixare rulment spate arbore intrare cutie de viteze si carcasa cutiei pentru micsorarea jocului axial al arborelui, înlocuire capac si siguranta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti sa dai mai multe detalii, grosime saiba, precum si cateva poze daca ai sau codurile pieselor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cod saiba WHT001976 (s-a montat doar la unele tipuri dar daca uzura permite se poate monta),0A5311183,02M301211B capac si siguranta fixare rulment,acestea ar trebui sa aibă aceleasi dimensiuni ca cele care sunt montate pe cutia de viteze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salu,

Am un passat b6 bmp si am aceeasi problema cu suieratul in frana de motor in treapta 5.

Fluiera de 70-80 000 km si nu sa agravat.

Sper sa nu se strice cutia s-au sa fie ceva nesemnificativ:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off Topic - multumim pentru codurile pieselor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!