Jump to content

Fluiera in viteza a V-a


RAzvan Dumitru
 Share

Postare recomandată

Salutare

De circa un an am observat ca atunci cand bagam in viteza a 5 a fluiera cand ridicam piciorul de pe ambreiaj. La inceput nu facea tot timpul dar apoi a inceput sa faca din ce in ce mai des. De vreo luna am observat ca fluiera si cand fac frana de motor tot in a 5-a ( ridic piciorul de pe acceleratie ) si acum o face tot timpul. Din pacate ( sau fericire) merg destul de rar cu viteza necesara vitezei a5-a sau a 6-a

Mentionez ca in a 6-a nu are nici un simptom iar prin primavara am schimbat kitul de ambreiaj deci nu are legatura.

Vreau sa merg totusi la cineva sa verific nivelul uleiului din cutie ca nu ma prea impac eu cu ideea ca nu trebuie schimbat iar a mea are totusi peste 7 ani. Care se pricepe ,credeti ca poate avea legatura cu asta sau daca nu care ar putea fi problema?

Multumesc anticipat pentru sugestii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica in primul rand uleiul la cutie dupa care daca totul e ok,posibil rulment din cutie uzat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica nivelul uleiului din cutie.

Indiferent daca trebuie schimbat sau nu trebuie completat daca nu mai este la nivel.

Eu zic sa-l scoti pe tot sa vezi daca ai ceva sclipici prin el (sincroane uzate) sau daca ai pilitura pe buson (pinioane uzate).

Daca este ok il pui la loc si completezi daca este cazul.

Daca-l schimbi pune numai OEM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

exact aceeasi problema e si la mine. Tot cam de un an. Eu am schimbat anul trecut uleiul si degeaba. Tot asa face, iar cand e rece cutia, face si mai tare. Am facut aproape 20 de mii de atunci si pana acum nu s-a mai accentuat. Sper sa ramana asa pana la batranete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rulmentii din cutie dusi, cea mai ieftina solutie o cutie second hand cca 300 euro

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am schimbat uleiul. Pe buson nu era deloc pilitura sau sclipici in ulei.Face la fel. Asa ca decat sa dau jos cutia mai bine stau pana cade de tot Pot sa merg cu ea intr-a 4-a si a 6-a ocolind-o pe a 5-a

salutare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici-un rulment nu lucreaza doar la o treapta de viteza, asa ca fluieratul de la ei nu prea e legat de treapta.

Un angrenaj care fluiera inseamna dintii de la pinioane uzate, nu are legatura cu sincroanele ( care au efect pina intra pinioanele in angrenare, pe urma se invirt sincron, adica nu se deplaseaza unul fata de celalalt) . Pinioanele uzate prea mult fluiera, indiferent de uleiul din cutie,si stadiul urmator de uzura este sa inceapa sa scape ( sa treaca dintii unii peste altii ) sau sa se faca praf la o astfel de trecere , daca doamne fereste se nimeresc dinte pe dinte . Asta este tragedie, ca rupe o multime de lucruri in cutie sau chiar pina in motor.

Si acum ca v-am ametit, sfatul este sa incepeti sa stringeti bani pentru reparatie sau schimbarea intregii cutii si cind fluieratul devine persistent si enervant sa treceti la fapte ( la primul semn de zmucituri in treapta respectiva, trageti masina pe dreapta si faceti ceva, nu mai circulati cu ea asa). Si inca un sfat si v-am lasat, daca vreti sa reparati cutia sa schimbati neaparat ambele pinioane implicate in treapta, ca daca lasati un pinion nou cu unul vechi , vi-l maninca foarte-foarte repede pe cel nou si practic ati aruncat banii pe fereastra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

citi km reali are masina de are probleme la cutie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

210k

Ciudat este ca fluiera doar pe frana de motor si la cuplare, nu si in acceleratie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se aude asa tare in interior fluieratul asta? eu zic sa o lasi asa ca poti merge mult si bine..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici chiar asa... Cred ca cei din spate la mine nici nu aud, si nici tipul de zgomot nu este asa. Chiar suna ca un fluierat la mine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm. Nici chiar asa. Si doar cand e rece cutia. Iar daca cuplez repede nici nu apuca sa faca vreun sunet. Se aude doar cand e ambreiajul usor patinat, adica turatia cutiei nu este la fel cu cea a rotilor. Merg tot ve varianta cu un rulment defect care in sarcina face acel suierat. Masina mea a inceput sa faca la 88 K reali. Am masina aproape de noua . Acum are 114 k si nu s-a schimbat deloc sunetul in 2 ani. Mai asteptam pareri...

Modificat de teo0605
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Si eu am aceeași problema. Observ ca apare la modelul 2.0 din 2006.

Modificat de 17asc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu VIN ul in ETKA sau ELSA. Daca ai Bmp la motor ar trebui sa fie HVF la cutie sau HDV parca.Sunt 2modele de cutie in 6 trepte manuala pt. noi.

Am dezinstalat Etka al meu dar poate incerc sal pun iar si imi dai VIN ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

.Salutari,e rulmentul din capacul cutiei(rulmentul se invarte cu tot in capac),solutia e schimbarea capacului cutiei si al rulmentului.-

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai rulmentul respectiv se manifesta numai intr-a 5a?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,Am si eu un Passat din 2006.tot 2.0 tdi BMP.si am acelasi fluierat in treapta a 5 a de vreo 20 de mii de km! exact la fel cand iau picioru de pe acceleratie doar intra 5 a in rest nu,si daca schimb repede nu se aude.nam schimbat uleiul niciodata am 180 mii de km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Aceeasi problema si la mine. Am schimbat dopul acela de plastic din capatul cutiei, am schimbat rulmentul de acolo, am schimbat inca un rulment de la a 5 a, degeaba. Face fix la fel. Au auzit o diversi doctori...e de la manson...8mil unul...asa ca sunt tare interesat de aflarea problemei. Altii mai zic nu stiu ce de la cuplaj... Cutia este HDV, a mers f ok pana acum. Cam de 20000am zgomotul acesta, nu s a agravat.

Intre timp am schimbat ambreaijul plus volant pe LUK, f proaste, mi am recuperat banii si am pus original. Zgomotul a fost mereu acolo, indiferent de ce ambreiaj a fost pe masina

Modificat de doruiacovescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cutiile de viteze cu 6trepte,motor 2.0TDI PD,Passat 3C, zgomotul in treapta a 5-a de viteza la decelerare poate fi cauzat de rotirea rulmentului spate al arborelui de intrare in carcasa, provocand uzura acesteia.Este necesar inlocuire carcasei spate cutie de viteze+rulment spate arbore intrare(acestea sunt modificate pentru a preveni rotirea rulmentului in carcasa)+alte elemente tehnologice.Doar inlocuirea rulmentului spate al arborelui de intrare nu va rezolva problema,carcasa fiind uzata in aceasta zona,arborele de intrare ramane cu acelasi joc axial mare,rulmentul se va roti in continuare in carcasa(jocul axial si rotirea rulmentului in carcasa se pot verifica si prin demontarea capacului de etansare din aceasta zona).

Modificat de smc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!