Jump to content

SEAT Ibiza 6L 1.4 TDI


Andrei AXN

Postare recomandată

Prezint si eu ultima "creatie" cu care circul in perioada asta: SEAT Ibiza. Va zic pe scurt cum a ajuns in posesia mea.

Dupa ce am vandut Golf-ul 5 1.9 TDI, cu gandul de a-mi cumpara altceva, am cumparat un teren la pret foarte bun si m-am apucat de o constructie...nu era chiar planificat ceva de amploare, dar a devenit odata cu stabilirea proiectului.

Asadar, imi trebuia o masina sa ma deplasez si doream ceva mic si care sa-mi placa: mi-am adus din Germania un Smart Fortwo din 2009 super bine dotat (pt un Smart) pe care l-am tinut pana in vara. Mi-a placut foarte mult dar era destul de incomod la cat merg eu (cam 80-100 km pe zi, atat urban cat si extraurban).

Dupa ce am vandut Smart-ul, am zis sa iau o masina cu 4 locuri, pe la 5-6 mii de EURO si am vazut cateva Polo care nu mi-au placut.

Am gasit Ibiza asta, recuperata de la impuls Leasing, am testat-o putin si am cumparat-o. Arata foarte bine, mergea bine, avea aprox 36.500 km cand am luat-o, masina statuse din 2010 pana cand am luat-o eu.

Masina este SEAT Ibiza 6L din 2008, motor 1.4 TDI / 70 CP, culoare argintiu metalizat, absolut cheala: are doar aer conditionat, servodirectie, 2 airbaguri, jante de aliaj si radio CD + 4 difuzoare pe fata.

Bineinteles, cum am cumparat-o a intrat in service sa mai pun una alta la punct.

Au urmat urmatoarele:

- revizie completa, ulei Motul Specific 505.01 + toate filtrele

- distributie + pompa de apa

- am schimbat aeroterma ca facea figuri ( a fost nevoie sa dam bordul jos)

- cate ceva pe la suspensie (niste bucse pe fata, etc)

- stergatoare fata Valeo noi (erau terminate ale ei)

- anvelope de vara noi Bridgestone Turanza ER300 195/55 R15 (mergeau si ale ei dar am eu obsesie pentru anvelopele noi)

Au urmat si cateva lucururi pentru a o face cat de cat acceptabila:

- montat un modul de inchidere centralizata + cele aferente pt a incuia usile din telecomanda

- o unitate Pioneer MVH 1400 UB (reda muzica de pe stick, iPhone si este destul de destept)

- difuzoare fata Hertz Dieci DCX 165.3 cu 60 W RMS

- insonorizare partiala usi fata cu Dynamat Extreme

- resoftare de la Chipfactory Austria, in jur de 90 CP si 210 Nm

Urmeaza sa comand in scurt timp:

- discuri fata ATE Powerdisc + placute ATE sau EBC + placute Greenstuff (ma mai gandesc pana le comand)

- anvelope iarna 195/55 R15, cred ca BG Goodrich sau ceva brand ok

- vreau sa cumpar un set de boxe ovale, Hertz Dieci DCX 690.2 de 90 W RMS sa le pun pe polita spate

- niste covorase de cauciuc pt Ibiza de la colegul de pe forum

- vreau sa imbrac volanul in piele la colegul de pe forum - aici e mai greu pt ca trebuie sa imobilizez masina vreo 3 zile

Cam asta este povestea revenirii la VAG, sunt multumit de masina, imi fac treaba cu ea si cred ca o sa o pastrez chiar daca o sa cumpar altceva. Este o masina simpla si din cate am auzit 1.4 TDI este foarte fiabil.

Voi reveni cu poze zilele astea, sa apuc sa o spal.

Link către comentariu
  • Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Andrei AXN

    51

  • Rave

    9

  • Sor!n

    6

  • Cristian

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Felicitari penru achizitie, sunt curios cum se prezinta motorul, e zgomotos? Ce consum are?

Link către comentariu

Si eu am un vw polo tdi din 2000 tot cu motor de 1.4 l si 75CP si tin sa-ti spun ca e tare bun motorul.Eu din primavara lui 2008 am 100000de km si nu am schimbat nici o piesa importanta de pe motor.is foarte multumit de masina si de consum nu mai vorbesc,sub 4l/100km,desi acum am 265000 la bord.

Link către comentariu

Sa stapanesti sanatos buburuza si cat mai multi km.

In familie detinem un polo 9n3 cu acelasi motor ca al tau si suntem extrem de multumiti,la drum lung mereu ma uimeste consumul.

Link către comentariu

sa te plimbe sanatos ... din ce inteleg va fi doar "temporar" masinuta ... ma gandesc ca in timp te vei axa pe altceva, poate dupa finalizarea constructiei ... succes si cu casuta ...

Link către comentariu

Va multumesc pentru urari!

Motorul are zgomotul specific de 3 cilindrii, insa nu este deranjant.

Despre consum nu am ce sa comentez, mie imi ia intre 5 si 6% la pompa, mers 70% extraurban si 30% urban (masina are soft si merg destul de tare cu ea).

Pot spune ca este o masina temporara, insa exista posibilitatea sa o pastrez ca masina de utilizare zilnica daca imi iau altceva.

Pun si 2 poze facute azi dimineata.

LE: Tibi o sa vreau si eu un manson de piele pentru schimbator de la tine, dar sa mi-l si montezi. :lol:

post-6569-0-60795400-1349248052_thumb.jp

post-6569-0-79719700-1349248088_thumb.jp

Modificat de Andrei AXN
Link către comentariu

Frumoasa masina, imi aduce aminte de Ibiza mea. Bun consumul ala, insa pe mine nu m-a incantat niciodata 1.4 TD 70 CP, am condus cativa km o Iiza cu motorizarea asta si nu mi-a placut plaja ingusta pe care era repartizat cuplul maxim.

Modificat de cristian
Link către comentariu

Salut, daca iti schimb discurile si placutele nu iti recomand EBC. Eu am avut red stuff si erau praf.

Daca pui Ate Power disk iti recomand placute ate ceramic

Link către comentariu

Multumesc pentru urari baieti!

Robi_zet Am auzit si eu pareri impartite despre EBC. Eu am avut pe Golf-ul 1.6 discuri EBC cu placute Greenstuff si am fost multumit de ele, doar ca le-am tinut cam 5000 de km dupa care am vandut masina. Combinatia discuri EBC + placute EBC se comporta bine. Eu vreau sa cumpar ATE Powerdisc cu placute ATE Ceramic pt Ibiza...desi sunt cam scumpe. O sa vad cand le comand ce diferenta de pret este si ma decid atunci.

Semnul din bara era prezent cand am cumparat masina. Bara fata si bara spate trebuie vopsite la un moment dat insa nu prea ma preocupa acum...poate la primavara.

Multumesc mult Rave! Casa este prioritara acum, trebuie sa fie la rosu pana se strica vremea. :lol:

Link către comentariu

LE: Tibi o sa vreau si eu un manson de piele pentru schimbator de la tine, dar sa mi-l si montezi. :lol:

E ca si rezolvata,cand doresti imi spui si o montam.

Link către comentariu

Multumesc mult Tibi! Crezi ca gasim un o husa care sa aiba cusatura rosie? Vreau sa imbrac si volanul in piele (cusut cu ata rosie).

Astazi masina a implinit 44.000 km si se comporta bine. Zilele astea ma voi ocupa sa ii fac geometria pentru ca sta putin volanul stramb.

Referitor la discuri si placute, mai mult ca sigur o sa pun discuri ATE Powerdisc si placute ATE Ceramic sau ATE normale. Am mai citit niste review-uri si par ok.

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

Ieri am montat anvelopele de iarna.

Am vrut sa cumpar BFGoodrich, dar pana la urma am cumparat Semperit Speedgrip 2 195/55 R15, la recomandarea colegilor de la piese.

Am indreptat jantele de aliaj pt ca erau strambe de la vechiul proprietar si am pus anvelopele pe ele.

Link către comentariu

Astazi au fost schimbate discurile si placutele de frana pe fata. Am mers pe discuri ATE si placute ATE.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Saptamana trecuta am vazut in trafic o Cordoba cu faruri cu Xenon OEM si mi s-a pus pata pe ele.

M-am interesat in cateva locuri de preturi pt faruri noi si ce implica instalarea lor (extrem de scumpe dupa cum ma asteptam), apoi am inceput cautarile pe net. Am avut noroc si am gasit un set de faruri cumparate din reprezentanta in 2011, impecabile.

Ieri am cumparat si montat farurile cu instalatie Xenon aftermarket, becuri D1S de 6000k si balaste slim (exact asa le-am cumparat).

Foarte simplu la Ibiza, spre deosebire de Golf 5 (unde a fost chin cu farurile Bi-xenon): mufele de la farurile cu xenon sunt identice cu cele de la farurile halogen, motorasele de reglaj al farurilor sunt identice.

Asadar, am faruri xenon OEM, le pot regla din interior si lumineaza foarte bine. Pe viitor o sa cumpar 2 becuri D1S, 4300k, sa fie totul ca la carte.

Voi reveni si cu poze cu ele pe masina.

post-6569-0-75326600-1353315099_thumb.jp

Modificat de Andrei AXN
Link către comentariu

Am reglat farurile in service, acum bat cum trebuie. Sunt foarte multumit de investitie, merg destul de mult pe intuneric si acum pot spune ca am lumini.

Cand o sa pun becuri de 4300k o sa fie si mai bine.

Pun cateva poze cu ele pe masina.

LE: Pozele sunt proaste, sunt facute cu un telefon care are camera slaba.

post-6569-0-91074700-1353405114_thumb.jp

post-6569-0-86799700-1353405118_thumb.jp

post-6569-0-15303100-1353405123_thumb.jp

Modificat de Andrei AXN
Link către comentariu

Bravo. Intradevar foarte rara optiunea de Xenon pe Ibizia, o gasesti mai des pe FR/Cupra :)

Modificat de Bebeee
Link către comentariu

Ma bucur ca va plac...multumesc pt urari :icon_confused:

Intr-adevar sunt foarte rare farurile cu xenon OEM pe Ibiza, stiam ca exista dar nu aveam in plan asa ceva. A fost ceva de genul vazut - placut - cautat - cumparat.

Chiar ma gandeam azi, nu pot sa ma abtin...e clar, m-am convins. Cand am luat Ibiza am zis ca nu bag niciun ban in ea, ca doar o folosesc si o intretin corect, dar tot imi vine sa ii mai fac cate ceva.

Urmeaza sa cumpar boxe Hertz ovale pentru spate, sa completez sistemul audio, un set de covorase de cauciuc (am niste panarame de 2 lei) si sa vedem ce mai gasesc. Ma bate gandul la un set de jante pe 15" pentru anvelopele de vara si sa le las pe astea de iarna, dar voi vedea cum stau cu finantele.

In ultima vreme m-am ocupat si de masina tatalui meu, un A4 2.0 TDI 170 CP. De curand i-am eliminat DPF-ul si i-am facut soft + unele probleme remediate. De cand am facut-o, merg mai mult eu cu ea pentru ca imi place muult cum trage :D.

Link către comentariu

Saptamana asta vreau sa comand bucsele de bascula pline de Ibiza Cupra/Audi TT. Cele de pe masina sunt pe duca si le fac upgrade.

Link către comentariu

Astazi masina a intrat la o verificare in service.

De vreo 2 saptamani mi se parea ca trepideaza motorul/masina mai mult decat eram obisnuit. In plus, la plecare de pe loc, in treapta 1, avea niste vibratii care ma enervau. Am exclus ambreiajul pentru ca se comporta bine si am ramas cu gandul la vreun tampon de motor.

La verificari am constatat ca 2 tampoane de motor sunt aproximativ uzate, nu sunt praf dar se misca motorul mai mult decat trebuie.

Prin urmare, am comandat: tampoane de motor + tamponul de jos (antirasturnare), bucsele de la bascula de Ibiza Cupra (pline) si inca 2 bucse mai mici (nu stiu sa explic unde sunt situate).

Am zis ca daca tot schimb una alta, sa le fac pe toate noi. Zilele urmatoare sosesc, dar le voi monta saptamana viitoare pentru ca sunt plecat de joi incolo.

Link către comentariu

Bucsele de bascula de Cupra o sa faca masina mult mai rigida, o sa te zgaltaie rau la limitatoarele de viteza si liniile de tramvai, trebuia sa iei cele in X. Cele mici de la bascula, cred ca despre ele e vorba, se uzeaza foarte greu, eu nu le-am schimbat niciodata in 145.000 km.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!