Jump to content

Tacanit motor - 2.0tdi BKP


Andrei_Tdi
 Share

Postare recomandată

Va salut colegi. Vin cu o problema ce persista de ceva timp(unul destul de indelungat chiar) la care nu i-am dat de cap pana acum. Se manifesta in felul urmator:

- zgomotul provine de sub capacul de plastic al motorului. Greu de spus de la ce vine pentru ca sunt multe variante.. am sa spun mai jos vriantele oferite de mecanici si ideile personale.

-nu conteaza ca motorul este rece sau cald(la rece, in primul minut este mai pronuntat)

- se aude constant - ralanti, accelerare, mers in regim de croaziera - de ex. la mers constant, este suficient doar sa ciupesc pedala, atat cat sa nu se schimbe deloc randamentul motorului, ca deja se aude tacaneala enervanta pe fundal.

- ciudat este ca pe DECELERARE nu se aude!

- am facut loguri, dignoze - atat cu membri ai forumului cat si la serviceuri - totul este in parametri. Perfect as putea spune!

- Dintre serviceurile la care am fost, 2 au "identificat" problema ca fiind undeva la tacheti, rampa de culbutori, axa cu came - daca ar fi asa, ar trebui sa se auda si in frana de motor, decelerare, etc - Ceea ce NU se intampla

- La reprezentanta au ridicat din umeri, nici nu sesizau zgomotul (care nu pot spune ca este chiar subtil). Au facut o diagnoza, iarasi totul foarte OK. Mi-au spus sa merg pana se strica si apoi sa revin.. Interesant. Mi-am jurat ca nu mai calc acolo. M-au usurat de 170 de lei ca sa-mi spuna ce stiam deja.

- Ultimul mecanic la care am fost, mi-a spus ca a mai auzit motoare cu aceasi problema(tot passaturi) care merg de mult asa fara probleme. Mi-a testat-o(proba drum, diagnoza) - concluzia lui a fost ca nu e nimic de la tacheti, axa came deoarece cum ma gandeam si eu, sunetul nu se produce pe decelerare, si ca problema ar fi undeva la un injector/sau mai multe - ciudat pentru ca DIN NOU, la dignoza injectoarele erau in parametri perfect normali..

Mentionez ca tot ceea ce tine de intretinerea masinii a avut parte de maxima atentie si seriozitate din partea mea. Uleiul il schimb la fiecare 10.000km, impreuna cu filtreul de aer si de ulei. Filtrul de motorina odata la 2 revizii. Masina nu este alergata, bruscata. Stilul de condus este unul normal(accelerari progresive, schimbari de trepte la 3000-3500 ture).

Nu are legatura cu softul sau turbina noua. Sunetul a aparut din senin cam acum 1 an si jumatate. De pe la 65.000km. Acum am 95.000. De atunci ma tot plimb prin service-uri si degeaba.

Problema dintr-un alt topic, aceea cu acceleratia smucita este prezenta si la mine, in treptele 1,2 si mai rar 3(la accelerari progresive fff usoare).

In concluzie, motorul merge bine, trage bine, nu da fum mai mult decat trebuie, consuma cat trebuie.. doar ca zgomotul acela "de fundal" este deranjant, da peste cap toata silentiozitatea carcateristica motorului asta.

Voi ce credeti? Care ar putea fi problema? Ma framanta tare problema, imi afecteaza deja zambetul pe care il aveam mereu cand ma urcam in masina asta! :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Andrei_Tdi

    10

  • @DRI@N

    6

  • Cosmin_F

    6

  • vw lt 28

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cred ca este totusi un injector buclucas .

Cand apare joc la siguranta care tine arcul ,se aude un tacanit si da in nas .

post-7988-0-79683600-1349153716_thumb.jp

Modificat de cosad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva similar se intampla si la mine. Tot asa, nu iese nimic din loguri etc. La mine se aude pregnant cand accelerez, dar si cand merg constant, intre 1500 si cca 2300 RPM. Tzac tzac.

Mecanicul meu a ascultat cu surubelnita :icon_cheesygrin: si zgomotul pare sa vina din zona axei cu came. Am verificat axa cu came, au fost reglate injectoarele, totul arata bine dar tzac-tzac-ul tot se aude.

Ce am observat este ca daca adaug ceva ulei proaspat, sau imediat dupa schimb ulei, zgomotul respectiv se diminueaza puternic.

Daca reusesc sa rezolv ceva te anunt si apreciez orice informatie suplimentara pe care o ai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal.,

Eu am auzit la cineva care traieste in Germania ca producatorul recomanda schimbarea TACHETILOR odata cu schimbarea distributiei .

Acum unii mecanici spun ca trebuie toti tachetii schimbati altii ca ar trebui doar cei de la pistonul 1, motivul acestei schimbari ar fi faptul ca la tachetii pistonului 1 nu ar ajunge suficient ulei si din aceasta cauza acei tacheti se uzeaza prematur .

Acum la colegul Andrei_Tdi nu prea cred ca este cazul deoarece nu cred ca a ajuns la nr. de Km care sa necesite schimbarea distributiei .

O zi buna .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant ce spui tu Adrian, mai ales ca sunetul parea a fi cel mai intens tocmai in dreptul pistonului 1 ... dar am trecut peste acest amanunt fiindca este greu de spus de unde se aude, sunetele se transmit. Distributia este schimbata pe la 90.000 Km de reprezentanta.

Cred ca o sa schimb preventiv tachetii, ce ar mai fi indicat de schimbat daca tot se umbla pe acolo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal.,

Mai multe nu detalii nu stiu .

Ti-am zis ca producatorul recomanda acea schimbare de tacheti da eu tind sa cred ca acest lucru depinde si de opinia mecanicului .

Problema cea mai nasoala este ca mecanicii din Romania nu sunt la fel de Profi ca cei din Germania, daca ar stii chestia asta iti dai seama ca te-ar pune sa-i schimbi pe toti ca sa te jupoaie de bani .

La ce foame de clienti + bani au reprezentantele VAG din Romania astia ar fi in stare sa te puna sa schimbi si axele cu came .

Dar eu zic sa cauti un mecanic bun care sa lucreze si in particular dupa program si sa desfaceti acolo sa verificati tachetii si axele si in functie de ce zice mecanicul te apuci sa iei piesele necesare .

O zi buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut deja verificarea si este greu de spus fara sa demontezi axa cu came, tachetii par a fi tari. Iar odata axa demontata ... si decat sa constat ca trebuie schimbati tachetii si nu-i am, mai bine ii cumpar decat sa platesc de doua ori manopera pentru demontare.

Sunt in punctul in care trebuie sa schimb ceva pentru a putea elimina din posibilitati. Din cauza aceasta ma informez astfel incat sa merg cat mai aproape de tinta si sa cheltuiesc cat mai putin.

Nu este graba mare, o sa astept pana la urmatoarea revizie ca sa nu schimb uleiul aiurea, plus ca mai trebuie schimbate cel putin suruburi lagare, garnitura de tabla de la pompa tandem si alte alea, manopera o sa fie aproape cea de schimbat distributie ... deci o suma semnificativa per ansamblu.

Multumesc de informatie, s-ar putea sa fie exact ce asteptam.

Modificat de mars01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am discutat cu Andrei si mai repet si aici, este posibil nu este exclus sa fie vorba de un tachet care genereaza acel zgomot dar la km pe care ii are masina lui este cam exclus. Dupa parerea mea este vorba de injectoare, posibil sa aiba conectorii sparti si de acolo apare zgomotul si/sau vreun injector blocat. Se scapa cu putin noroc cu un simplu reglaj la injectoare +avans.

Numai bine,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DorianR

Ce te face sa crezi ca e mit treaba cu tachetii ?

Si eu am tot BKP pe masina si-ti zic sigur pentru ca m-am interesat cu ajutorul amicului din Germania la ce sa ma astept din partea acestui motor .

Iar cei din reprezentanta de la el din oras asa i-au spus .

Ca la noi de obicei nu se face mentenanta completa la schimbarea distributiei asta este alta poveste cum de fapt este si povestea cu schinbatul distributiei la 5 ani de zile, care chiar este o poveste .

Distributia se schimba la 120000 km pentru masinile pana in 2007, si la 150000 km la cele peste 2008 fara pompa de apa .

La 250000 km se schimba iar distributia cu inlocuirea pompei de apa + rotile dintate ce angreneaza arborele motor si axele cu came .

Acest lucru eu nu l-am auzit sa se faca pe la noi prin Romania .

Va zic eu ca daca reprezentantele din scumpa noastra tara ar respecta procedeele care se aplica la ei in Germania cand o masina intra in service nu ar fi multi romani care si-ar permite sa faca intretinerea intr-un service autorizat VW .

De fapt nici cu preturile de acum nu-s multi oameni care-si permit sa repare o masinala reprezentanta .

O zi buna .

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca este un zgomot asemanator cu ce am intalnit la passat 2008 cr,cod motor cbab,2,0 140 cai.

doar la cald si doar in accelerari peste 2500 de ture,apare un rontatit ca o vibratie.prima data pe la 5-10000 km,si persista si la 50000.

in reprezentanta au spus ca este zgomot normal de la injectoare....

@dri@n,vrei sa spui ca distributia nu are si ea limita de timp?

Modificat de doctorul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Distributia a fost schimbata cand am schimbat si turbina. Aveam 75.000km aproximativ, dar masina implinise 4 ani. (si din cate am citit in manual, se recomanda schimbarea distributiei la 120.000km sau 4 ani). Zgomotul era de dinainte sa schimb distributia/ A aparut pe la 60.000km gen. Dupa schimbarea distributiei nu s-a schimbat nimic, zgomotul nu s-a amplificat si nici nu s-a diminuat.

Cat despre revizii, chiar si cu uleiul proaspat (am bagat motul acum - dar nici la celalalte 3 schimburi nu s-a simtit vreo dif.) se aude exact la fel!

Va multumesc tuturor pentru sfaturi si promptitudine!

Modificat de Andrei_Tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am o bataie care pare sa fie de piston in chiulasa,,,,,unii zic ca e un injector...eu am un 25tdi ahd, injectie clasica.ulei schimbat acum 3000km,aral hightronic 5w40

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

Este vorba doar de motoarele 2.0 TDI PD !

Aveti mare grija ca majoritatea motoarelor 2.0 BHW BMA BKP BMP ......... fabricate in perioada 2005-2007

au fost echipate cu un sistem foarte prost gandit.

Vibrochenul actioneaza printr-un lant un grup de pinioane balansiere care la randul lor actioneaza pompa de ulei.

In timp patina intinzator se uzeaza sau se rupe si nu mai intinde bine lantul care incepe sa bata, zdrangane ... ajungand in timp sa toceasca pinioanele pe care circula lantul.

Exista posibilitatea sa ramaneti fara presiune de ulei !

Verificarea este relativ simpla :)

Se desface baia de ulei ajungandu-se astfel la grupul balansier unde sunt pisele cu pricina.

Trebuie verificat :

Uzura lantului (pe interior) pozitia 10

Uzura dintilor pinionului mic pozitia 5

Uzura patinei intinzator a lantului pozitia 13

Uzura pinionului de la pompa de ulei pozitia 27

Este bine de inlocuit periodic in jurul la100 000 km pinionul de la pozitia 27

Aceasta cred ca este zgomotul de care vorbiti.

Eu am avut cateva masini cu aceasta problema la atelier. Si AUDI au fost mai multe dintere ele.

Daca aveti ceva intrebari nu ezitati sa ma sunati. Aveti numarul meu la profil

post-572-0-03671500-1349198837_thumb.jpg

Modificat de robert r.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina mea a prins sistemul pe pinion, si nu pe lant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bataie care pare sa fie de piston in chiulasa

schimba mecanicul te rog frumos. Daca intradevar este bataie, e bine sa o rezolvi acum, sa nu dea in altele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banuiam ca ai pe pinioane danturate.

Dar imbusul acela dintre balansier si pompa de ulei tot trebuie sa-l schimbi ca se uzeaza in timp.

Si atunci poti verifica sa nu cumva sa se fi facut joc intre cele 3 pinioane care au inlocuit lantul.

Am montat de curand la un audi aceste pinioane si am lasau putin joc intre ele.

Cand am pornit motorul tacanea foarte tare. Am desfacut din nou baia si am reglat pinionul din centru fix, astfel incat sa nu mai fie nici un pic de joc. Astfel a disparut tacaneala.

Asta ca o parere pentru ca am citit cate ai facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK Robert, am sa verific cand am drum in service. Sper saptamana viitoare.. Multumesc pesntru sfaturi! Sunt dispus sa verific orice numa sa scap de balaria aia de zgomot!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la fel se aude si la mine zdranganitu ala cand accelerez pana in treapta a 3-a ca pe urma parca nu se mai aude.. nu i-am dat importanta asa mare dar este enervant totusi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

PamPaPaaaaaaaam!!

Iaca am trecut si peste sfarsitul lumii iar sunetul tot nu a disparut! :))

Dupa alte investigatii efectuate intr-un miez de noapte la garajul colegului Razvan_SPD, am constatat ca sunetul provine din zona injectorului numarul 4. Posibil ca el sa fie de vina.. desi, diagnoza a iesit ca de obicei perfect "curata".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu siguranta zgomotul este de la pompa vauucum!`si eu am la lt-ul meu acelasi zgomot si stiu sigur ca trebuie schimbata pompa si boltul!poti merge mult timp asa pana intr-o zi cand vei ramane fara vacuum,pedala tare de frana,turbina nu mai baga etc,...incearca sa faci cateva pedale de frana si vezi daca pt scurt timp dispare zgomotul...daca da.....atunci e pompa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma indoiesc ca ar fi de la pompa de vacuum, avand in vedere cum se manifesta simptomul per ansamblu, dar voi incerca!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine se auzea o data de parca batea un piston in biela.....un sunet metalic,acum face mai putin.un mecanic mi-a zis ca asa se manifesta pompa:cand mai tare,cand mai incet,cand deloc....

rulmentul de presiune,volant ai verificat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am testat ce mi-ai sugerat, niciun rezultat, sunetul persista. Tot kitul de ambreiaj(volant, disc, placa si rulment) este nou. Nu are nici o mie de km.

Modificat de Andrei_Tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!