Jump to content

Demontare plansa bord lupo


Mihai F
 Share

Postare recomandată

Dupa ce am luat masinuta, am observat ca la trecerea peste gropi sau limitatoare de viteza, se misca tot bordul si scoate un zgomot ciudat. Sincer sunt genul de om care nu suport `greierasii` prin masina sau zgomotele ciudate. Asadar m-am apucat sa desfac bordul, era clar ca cineva a mai umblat pe acolo deoarece aveam trei suruburi lipsa si 2 cleme. Asadar m-am apucat de treba. Am inceput prin scoaterea suruburilor de la partea inferioara a bordului. Am desfacut partea de la sofer prima, sunt cateva suruburi exact sub plastic, toate sunt vizibile. Am scos si plasticul care vine deasupra pedalelor, care e prins cu doua suruburi. Pana aici nimic greu. Am desfacut apoi blocul de lumini, se duce butonul intre pozitia 0 si faza scurta si se trage usor, si iasa fara probleme. Acolo este un surub si o mufa. Majoritatea suruburilor de pe masina sunt torx 20. Am desfacut ceasurile de bord, in total sunt 7 suruburi, toate sunt vizibile. Am desfacut apoi partea cu casetofonul si gurile de aerisire, acolo sunt 3 suruburi, si 2 sunt sub piesa cu pricina, in locul unde fie este suportul pentru pahare fie este un plastic negru. Am desfacut dupa asta partea de plastic din dreapta, care vine unde sunt genunchii pasagerului. Partea asta nu iasa asa simplu, pentru ca mai are un surub ascuns, care il vezi doar daca scoti partea centrala, cea cu frana de mana si cu butoanele de bord (butonul eco, dezaburirea, butoanele de la aer). Sunt 2 suruburi langa frana de mana, si 8 la partea cu butoanele. Sunt 2 mufe care intra la butoanele de la aer, si 2 mufe care merg la scrumiera(aici sunt 2 suruburi aurii). Se scoate relativ ciudat partea centrala, adica trebuia dusa toata in partea stanga, sa poti scoate mufele si suruburile. Dupa asta, se poate desface si ultimul surub si se scoate si partea dreapta de la pasager. Plansa de bord are 2 suruburi de 8, cate unul pe fiecare parte mascate cu un plastic negru. Dupa astea, se misca plansa in partea stanga, unde aveam si zgomotele, iar partea din stanga era fixa. L-am sunat pe Lucian de la Iasi, care a fost foarte dragut si mi-a explicat ca mai am de desfacut partea din compartimentul motor. Asadar m-am apucat de treaba, am dat jos stergatoarele (am folosit o presa pentru ca erau putin ruginite), dupa asta am scos partea de plastic care vine prinsa la baza parbrizului. Am constat ca suruburile cu pricina sunt prinse sub o bucata de material, asadar a trebuit sa scot si motorasul de la stergatoare, calculatorul de la cutie si bucata de plastic unde vine pus filtrul de habitaclu. Sunt 2 cleme de plastic la partea unde vine prins filtrul de habitaclu, 3 suruburi de 13 la motorasul de la stergatoare, si 1 surub la calculatorul de la cutie de 8. Dupa ce am desfacut astea, am desfacut doua cleme de metal care tineau bucata de material, dupa care am vazut cele 6 suruburi de 14 si 2 suruburi de 13. Dupa ce am desfacut astea, am reusit sa scot plansa de bord (am vazut inca doua suruburi cu cap in cruce care tineau partea din mijloc jos, si niste cleme de plastic care erau prinse de cabluri). Dupa ce am desfacut tot, si am reusit sa detasez plansa, am constatat ca de fapt nu trebuia sa desfac nimic, pentru ca lipseau 2 piulite de 10, care sunt prinse in spatele ceasurilor de bord. Cu ocazia asta am aspirat mizeria din compartimentul motor, si am uns cu vaselina partea care se misca de la motoras.

Per general nu e foarte greu, dar nu e recomandat, daca nu e cineva care sa va ajute. Daca aveti si alte intrebari va stau la dispozitie. Nu am facut poze pentru ca m-am grabit sa termin, a durat cu aproximatie 7 ore.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun si asa fara poze.

Momentan nu am la mine ce trebuie, dar maine o sa fac o completare cu poze din manual ca sa fie topicul mai complet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna

ma bucur ca ti-am putut fi de folos , in general bordul se da jos cind se schimba radiatorul de apa din habitaclu care are functia de incalzire pe linga radiatorul electric si cred ca e posibil sa-l fi schimbat.

pentru orice alte informatii ma poti apela oricind si la citi mai multi km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei care vor sa mai demonteze plansa bord am atasat procedurile din manual.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...
  • 7 years later...
constantin.liviu

Multumesc pentru pdf,sunt de folos si acum dupa 7 ani,daca mai sunteti pe forum,am probleme cu radiatorul de habitaclu si trebuie  sa demontez plansa de bord,foarte folositor pdf ul si ma bucur ca am dat de el

 

 

Modificat de lupo_bv
eliminare quote postare anterioară
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai sunt:))

În completare referitor la radiator

1-Removing and installing heater unit.pdf

2-Dismantling and assembling heater.pdf

3-Dismantling and assembling heated air and fresh air controls.pdf

4-Installing and adjusting cables.pdf

5-Removing and installing heating and air conditioning controls.pdf

 

 

 

PS

Nu mai da quote postării anterioare, este neregulamentar şi inutil în acelaşi timp. Dă răspunsul direct.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

constantin.liviu

Multumesc lupo_bv,sper sa reusesc ,inca ceva in pdf ul de removing dash panel volanul e demontat,e neaparat necesar ? Nu prea m as baga la demontatul volanului.

Ps O surpriza extraordinar de placuta ca raspunde ti pe forum tinând cont ca mai toate postarile din forum sunt destul de vechi.O zi buna!

 

6 hours ago, lupo_bv said:

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pot să-mi dau seama de asta pentru că nu am demontat-o niciodată. S-ar putea ca după ce dai jos toate plasticele de sub volan inclusiv suportul de mănuşi să iasă fără să demontezi volanul (colegul care a scris prima postare parcă nu pomeneşte nimic despre demontarea volanului). Despre demontarea plasticelor respective am scris câte ceva la schimbarea cablului de ambreiaj

https://vwforum.ro/topic/70475-fyi-cablul-de-ambreiaj-functionare-schimbare-verificare/

Dacă totuşi trebuie scos volanul ai mai jos procedura

3L demontare volan.pdf

3L demontare airbag.pdf

Văd că la 3L au găsit un mod mai simplu de fixare a airbag-ului că la celelalte fumezi o juma de pachet de ţigări până îl scoţi şi să nu stea nimeni pe lângă tine că îl iei la bătaie:))

Vezi că îţi trebuie un prelungitor la tubulara cu care se desface piulita care ţine volanul pentru că este destul de strânsă (50Nm) şi trebuie să ai ceva cuplu. Ar fi bine să mai fie o persoană care să ţină de volan.

Şi bineînţeles să ai şi o dinamomentrică cu care să strângi la cuplu piuliţa şi ce mai este indicat prin documentaţie că se strânge la cuplu. Eu mi-am luat de la Dedeman două dinamometrice, una pentru cupluri mici şi una pentru cupluri mari, sunt destul de ok şi nu sunt scumpe.

 

 

PS Nu mai apăsa butonul ăla de Quote/Citare. Derulează pagina până jos unde ai caseta în care scrie "Reply to this topic" Dă click acolo scrie răspunsul şi apasă pe Submit Reply

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

constantin.liviu

Lupo_bv..multumesc de raspuns si timpul acordat raspunsului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!