Jump to content

Kit Distributie Passat B6


Paparazzi
 Share

Postare recomandată

Depinde ce recomandari iei in considerare.

- pe cele originale VW, la 180.000 km se schimba doar cureaua, la 360.000 km cureaua si rolele

- pe cele ale importatorului, incluse acum si in cele VW, la 120.000 km se schimba TOT

 

Ce este amuzant este ca la motoarele PD recomandarile au ramas neschimbate. Motivul este clar, Porsche nu este interesat de ele, ca doar au iesit din garantie si oricum nu prea le mai serviseaza... :))

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este exact ce am scris eu in postul 42. Totul se rezuma la beneficiul reprezentantei. Ca sa lamurim problema as face altfel. Ass merge in Germania si as schimba-o acolo. Sau macar as cere un deviz de acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valentin, totusi la inceputul paginii nr. 5 din documentul atasat de tine, sunt pastrate intervalele de 180/210 mii km in functie de MY (respectiv 2009/2010). 

 

Romanica e incadrata la "Tari cu mult praf" de Porsche RO?

 

Regards!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cu ,,praf mult'',mai degraba trebuie tinut cont de diferenta de temperatura vara iarna +40/-20.

In VEST nu gasesti astfel de diferente de temperatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alexandru, primul document, cel in engleza, este mai vechi. Acum se pare ca VW a plecat urechea la o parte din dealerii lor care impuneau pe pietele locale un interval mai mic de schimb (RO, UK).

Eu unul nu cred ca praful sau temperatura pot afecta durata de viata a unei curele de distributie moderne. Contitech se lauda cu cureaua lor pentru TDI CR care tine "pe viata".

Dar de schimbat, am schimbat tot, ca nu-mi dadea nimeni garantie. Oricum, daca mai prind un schimb, cred ca mi-o schimb singur... :)

P.S. Gabi, sa fim noi cei mai amarati din EU cu vremea asta? Fracenzi, nemtii, norvegienii nu au si ei ierni si veri? Insa sigur avem ceva ce ei n-au: Porsche RO :))

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Paris cand au 40 grade..e doliu national,la primul fulg de nea ...e moarte pe sosele.

In Germania..mai rar temperaturi asa ridicate.

Norvegia....

Daca analizezi diferenta de temperatura iarna/vara,cred ca noi si cateva tari vecine suntem cei mai periculosi,iarna la pornire ai -25 grade si cand incalzesti motorul 60-70 grade,rezulta o diferenta de 60-70 grade..minim.

Sunt role care fac parte din distributiile fabricantilor de masini care sunt concepute sa contracareze diferenta asta de temperatura si dilatarea motorului.

Pare destul de tampita ipoteza,dar eu am auzit lucrul asta de la un reprezentant Continental.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am spus ca nu schimba, sau se schiba haotic, ci la un numar de km, stabilit de fabricant in urma unor teste facute pe motor in conditii din cele mai diferite de utilizare. Refuz sa cred ca un producator, chiar in lipsa garantiei (care dispare dupa 150.000) isi asuma un risc gratuit sa scrie in carte, dar si in programele expuse mai sus ca intervalele de service  nu corespund unei utilizari normale a vehiculului. Ma intreb un vehicul cu 4-500.000km, servisat la zi, care functioneaza ok la km sai ce garantie mai are?

Asta cu garantia este o poveste. Garantia exista pentru lucrare; alta garantie este data de producator doar daca este vorba de una extinsa, peste 150.000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

Am o nelamurire legata de distributie, am un b6 din 2007 , 1.9 tdi cod bxe, masina am cumpart-o la 42.000 si acum am 69.000km.Stiu ca sa mai discutat dar nu am inteles exact cand trebuie schimbata. la o reprezentanta mi-a zis 90k am mai citit undeva 130k sau 150k. Care este pana la urma adevarul?

edit: in manualul masini scrie ca la 90k sa se inspecteze cureaua

Modificat de Kevintheone
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce garantie ma refer la limita de km da o reprezentanta pentru distributie in urma inlocuirii la cbab 2009 2.0 tdi cr ?

Modificat de pit-bull
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu pot sa cred ca se dezbate de 2 pagini si 3 luni acelas lucru aberant : se schimba doar cureaua sau si pompa de apa sau rolele????

 

nu credeti ca ar fi mult mai util sa treceti informatiile, primite  din diferitele surse, prin propria scufita?

 

@jordi - orice mecanic sau service care iti va inlocui partial (fara role sau pompa de apa) distributia si isi va asuma responsabilitata prin acordarea garantiei te va face fericit ! ne spa?, ba spa!

intrebarea mea pt tine este: ce va acoperi garantia? ca nu se va rupe creaua? ca nu se va strica pompa de apa (pe care nu ei au pus-o)? sau ca motorul tau va functiona fara probleme inca 150-180-210k km?

probabil ca oricare din acele raspunsuri pe care le astepti tu insa atunci cand se va intampla sa curga pompa de apa dupa 5-10-20k km, pentru ca a fost tensionata mai tare decat a functionat 150k km inainte, fara ca cureaua ta sa se fi rupt desigur, se va intampla ce? sau mai bine zis ce astepti tu ca service-ul sa faca pt tine?

poate nu-ti este foarte clar insa eu stiu cu precizie maxima pt ca din asta traiesc si am sa te ajut sa constientizezi care este impactul real asupra bugetului tau!

service-ul iti va spune sa inlocuiesti pompa de apa (lucru cu care tu esti deacord desigur) dar si cureaua de dstributie pt ca, conform aceluias producator care ti-a spus cat tine cureaua sau cate piese componente ale distributiei trebuie schimbate si cand, o curea de distributie detensionata (demontata) nu se mai monteaza inapoi ci se inlocuieste!

asadar. uite cum, dupa 150k+20k km, ai reusit sa schimbi distributia de 2 ori ... ca doar nu crezi ca manopera o suporta service-ul care nu este vinovat ca pompa ta de apa are personalitate !

daca se intampla sa te lase si in buricul concediului sau in drum spre "occident", te va face si mai fericit!

poate crezi ca scenariul descris de mine e probabilitate cu sanse mici de materializare insa iti pot spune din experienta ca nu vei duce la limita maxima de km un kit de distributie schimbat partial.... nici macar la jumatate!

poti privi lucrurile si din alta perspectiva... ce profit ar avea un mecanic sau service (in afara celor care ti-ar vinde ei piesele sa zicem) daca iti recomanda schimbul integral al distributiei?

la mine pretul este acelas si cu si fara pompa de apa iar la inlocuirea integrala muncesc mai mult, sunt in dezavantaj deci.

90% din pret reprezinta  responsabilitatea asumata si voi dormi mai linistit stiind ca riscurile sunt minime.

asa ar trebui sa judeci si tu daca nu cumva scopul tau e de a strica motorul si a da vina pe altcineva!

Modificat de nitro_od
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

Am o nelamurire legata de distributie, am un b6 din 2007 , 1.9 tdi cod bxe, masina am cumpart-o la 42.000 si acum am 69.000km.Stiu ca sa mai discutat dar nu am inteles exact cand trebuie schimbata. la o reprezentanta mi-a zis 90k am mai citit undeva 130k sau 150k. Care este pana la urma adevarul?

edit: in manualul masini scrie ca la 90k sa se inspecteze cureaua

 

Din experienta iti spun ca pana la 120k nu ai treaba cu distributia,apoi la fiecare 60k sau 4ani va trebui sa o inlocuiesti.Nu face prostia sa nu inlocuiesti toate rolele si pompa de apa,este mult mai sigur,precum spune si colegul nitro_od,dormi linistit.Eu pana in momentul de fata am schimbat de doua ori distributia complet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu pot sa cred ca se dezbate de 2 pagini si 3 luni acelas lucru aberant : se schimba doar cureaua sau si pompa de apa sau rolele????

 

nu credeti ca ar fi mult mai util sa treceti informatiile, primite  din diferitele surse, prin propria scufita?

 

@jordi - orice mecanic sau service care iti va inlocui partial (fara role sau pompa de apa) distributia si isi va asuma responsabilitata prin acordarea garantiei te va face fericit ! ne spa?, ba spa!

intrebarea mea pt tine este: ce va acoperi garantia? ca nu se va rupe creaua? ca nu se va strica pompa de apa (pe care nu ei au pus-o)? sau ca motorul tau va functiona fara probleme inca 150-180-210k km?

probabil ca oricare din acele raspunsuri pe care le astepti tu insa atunci cand se va intampla sa curga pompa de apa dupa 5-10-20k km, pentru ca a fost tensionata mai tare decat a functionat 150k km inainte, fara ca cureaua ta sa se fi rupt desigur, se va intampla ce? sau mai bine zis ce astepti tu ca service-ul sa faca pt tine?

poate nu-ti este foarte clar insa eu stiu cu precizie maxima pt ca din asta traiesc si am sa te ajut sa constientizezi care este impactul real asupra bugetului tau!

service-ul iti va spune sa inlocuiesti pompa de apa (lucru cu care tu esti deacord desigur) dar si cureaua de dstributie pt ca, conform aceluias producator care ti-a spus cat tine cureaua sau cate piese componente ale distributiei trebuie schimbate si cand, o curea de distributie detensionata (demontata) nu se mai monteaza inapoi ci se inlocuieste!

asadar. uite cum, dupa 150k+20k km, ai reusit sa schimbi distributia de 2 ori ... ca doar nu crezi ca manopera o suporta service-ul care nu este vinovat ca pompa ta de apa are personalitate !

daca se intampla sa te lase si in buricul concediului sau in drum spre "occident", te va face si mai fericit!

poate crezi ca scenariul descris de mine e probabilitate cu sanse mici de materializare insa iti pot spune din experienta ca nu vei duce la limita maxima de km un kit de distributie schimbat partial.... nici macar la jumatate!

poti privi lucrurile si din alta perspectiva... ce profit ar avea un mecanic sau service (in afara celor care ti-ar vinde ei piesele sa zicem) daca iti recomanda schimbul integral al distributiei?

la mine pretul este acelas si cu si fara pompa de apa iar la inlocuirea integrala muncesc mai mult, sunt in dezavantaj deci.

90% din pret reprezinta  responsabilitatea asumata si voi dormi mai linistit stiind ca riscurile sunt minime.

asa ar trebui sa judeci si tu daca nu cumva scopul tau e de a strica motorul si a da vina pe altcineva!

Tocmai ca nu am nicio garantie. Am spus mai sus ca dupa 150.000km producatorul, adica VW nu mai acorda garantie, ceea ce printr-o deductie logica inseamna ca orice s-ar intampla la motor ii exonereaza de orice raspundere (discutam aici de garantia juridica) In ce priveste partea tehnica, nici tu, nici alte service-uri si nici reprezentanta nu imi poti garanta, sub nicio forma ca daca schimb tot sau doar cureaua, motorul nu pateste nimic din alte cauze, sau chiar din cauza distributiei. De ex. o piesa cu un mic defect de fabricatie sau fara, montata noua de catre tine, si tensionata un pic mai mult, la 190/km/h cedeaza si face praf motorul. Ce garantie imi dai tu?.... Niciuna. O sa-mi schimbi motorul?.... poate peste 10 ani de procese. Asta insemana garantia tehnica a lucrarii. Si eu si majoritatea de pe aici stim ce inseamna sa ceri inlocuire pe garantie in Romania, daramite la auto.

Garantia despre care discutam pe forum, la care se gandesc toti cei de pe aici se refera la siguranta, riscul minim pe care il ai, ca dupa ce ai facut aceasta operatie sa nu pateasca nimic motorul.

Cei care au pus intrebari inseamna ca sunt interesati sa faca o lucrare de calitate, sa nu fiie jecmaniti (asa cum se practica in Romania) si cu certitudine nu au de gand sa faca praf motorul...

Despre pretul tau la lucrare ce sa spun, l-ai facut in functie de lucrarea mai complicata, iar cea mai simpla o faci in aceeiasi bani. :icon_thumleft:

Mai sus se discuta despre preturi in reprezentante.....Dca vrei iti dau pe privat si niste preturi si concluzia o tragi singur....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@jordi - orice mecanic sau service care iti va inlocui partial (fara role sau pompa de apa) distributia si isi va asuma responsabilitata prin acordarea garantiei te va face fericit ! ne spa?, ba spa!

 

Incerci cumva sa-ti faci reclama pe aceasta arie, sau te-am inteles eu gresit? Daca am inteles ok, gresesti din cel putin doua motive:

 

1. aceasta arie nu este potrivita pentru reclama, exista alta special destinata acestui scop.

2. prin postul de mai sus cred ca tocmai ti-ai facut o contra-reclama, cel putin in ceea ce ma priveste.

 

Discutia este insa lunga. Serviceurile noastre incearca prin orice mijloace (de multe ori neortodoxe) sa-si atraga cat ma multe venituri chiar daca, culmea, in manualul de exploatare al masinii scrie cu totul si totul alt lucru.

Asa am ajuns si eu sa ma feresc de "specialisti" si sa-mi schimb multe lucruri in parcare

 

Daca as veni la tine sa schimb DOAR cureaua as avea pretentia de bun simt sa-ti asumi responsabilitatea doar pe piesa respectiva, nu sa-mi bagi pe gat ale piese/manopera sub pretextul ca tu stii mai bine, ca din asta traiesti. Cei de la VW or trai din tigai si polonice, din moment ce nu se prea pricep la distributia propriilor masini..

 

 

P.S. Unde scrie ca o curea demontata (detensionata) trebuie schimbata? Presupun ca in acelasi loc in care se spune ca distributia se schimba toata si nu doar cureaua, nu-i asa? Pacat ca specialistii nu mai citesc manualele de reparatii, doar clientii lor o mai fac din cand in cand.

Daca pica pompa de apa atunci incepe sa curga si nu e nici o catastrofa. Se schimba iar clientul plateste manopera si piesa, nu-ti cere nimeni sa-ti asumi responsabilitatea pe ce n-ai schimbat tu. Insa mi se pare nedrept sa impui niste lucrari/piese suplimentare, taxate cum trebuie, desi in manualul de reparatie al producatorului nu este nici pomeneala de asa ceva... Totul sub pretextul sigurantei, ca doar e pe banii altora. Dar oare cati mecanici folosesc cheile dinamometrice? 

Oare o fi dezastru prin Germania cu pompele lor de apa care nu se schimba cu cureaua...? Hai sa fim seriosi.

Noi vrem sa ne imbogatim cat mai repede si cu cu cat mai putin respect fata de client...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara,

 

In viitorul foarte apropiat (vineri sau luni) doresc sa schimb distributia la masina din semnatura.(km parcursi 185.000 in bord in realitate sunt sigur ca are mai mult). Am primit o oferta de la Avia Motors Pantelimon (la pret este ok) si au spus ca im schimba cureau, pompa de apa, rolele, antigel, apa etc. plus 2 ani de garantie fara limita de km. Vreau sa stiu la ce sa fiu atent sa nu ma prosteasca la montarea curelei, adica sa imi regleze bine si altele sau ca si service ce parere aveti?

 

Multumesc,

O seara placuta,

Robert.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Saptamana trecuta am schimbat kit-ul de distributie la masina din semnatura. Nu stiu ce sa zic. Sunt putin in ceata, citind posturile anterioare. Dupa schimbul de la reprezentanta, nu stiu exact la ce valoare mi-au pus dar avea mici trepidatii in relanti si consumul la relanti a crescut de la 0.5 l/h, la 0.6-0.7l/h. Dupa cateva  zile m-am dus inapoi si mi-au reglat avansul la -2.5 . Mecanicul a zis ca este cel mai bun raport intre consum si puterea motorului.  Intradevar acuma cateaodata imi arata la relanti 0.5l/h dar mai mult sta tot pe 0.6l/h. In schim se pare ca a disparut trepidatia respectiva, dar de exemplu cand pornesc masina mai ales dimineta la relanti imi sta pe aprope de 1000 de ture si consum de 1-1.1l/h si scade treptat dar cam dureaza cam 30-40 de scunde pana cand revine la turatie normala.

In weekend am facut un drum Bucuresti-Bacau si am ramas surprins ca am un consum de 7.7  l/100km. In masina eram persoane fara bagaje. Intre localitati m-am dus cu 120km/h cu tempomat iar in localitati cu 50-60km/h.

 

Masina am mers cat de cat ok, dar nu era asa de puternic cum simteam anterior.

Credeti ca ar fi de la distributie, cumca nu este reglat bine, sau ce altceva ar fi? La tester nu mi-a dat nici-o eroare, totul erea in regula.

Aveti ceva idee ce ar fi?

 

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Este normal sa ti se mareasca consumul la acest unghi de sincronizare reglat la -2,5 de catre baietii de la service. Aceasta sincronizare intarziata cu doua grade si jumatate face ca ecu sa injecteze motorina cu intarziere fata de momentul optim si de aici rezulta motorina nearsa cum trebuie si performante scazute ale motorului. Este drept, tu nu sesizezi, deoarece ecu suplineste aceasta scadere a performantelor prin injectarea suplimentara de motorina si de aici rezulta si consumul usor crescut. Ca o rezolvare, iti sugerez sa mergi la service, sau la cineva care se pricepe, daca nu mai ai incredere in mecanicii de la service si spune-i sa-ti regleze unghiul de sincronizare (sau avansul, cum inpropriu i se mai spune) pe zero, poate un +0,5 grade, sau chiar un +1 grad nu este rau. Atunci motorul va avea performante mai mari cu un consum redus de carburant si vei observa ca si consumul de pe BC va fi mai mic, nu vor mai fi nici acele mici trepidatii, iar la prima pornire dimineata (la vremea asta) va reveni mai repede la turatia de relanti prescrisa. Vezi ca unghiul de sincronizare nu se regleaza cu VCDS-ul ci cu el doar se verifica, reglajul se face mecanic din fulia arborelui cu came. Spor la treaba.

Dupa fiecare schimb de distributie se regleaza si unghiul de sincronizare. Acesta nu va fi niciodata acelasi la fiecare schimbare a distributiei, de aceea este necesar si reglarea lui.

Modificat de dinamita
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La relanti,cu avans 0.0 consumul e mai mare fata de  -1.5,-2,-2.5 . In mers  nu am probat.

post-74110-0-07447500-1382446778_thumb.j

post-74110-0-44060500-1382446807_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, la a doua generatie de motoare pumpe dusse - care se regaseste si pe B6.

 

Altfel, asa este la prima generatie ... pe - ai consum crescut... spre 0 sau +, ai consum scazut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din experienta , cea mai buna valoare e intre -1.5 si -2.5  .Aleg valoarea care da cele mai mici valori in Group 013


sz.robert

Vezi poate in timpul "operatiei" de schimbare a distributiei a "murit" MAF-ul sau altceva. Se mai intampla la reprezentante.Fa o diagnoza ,eventual un LOG in mers.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Debitmetru aer 

post-74110-0-87775600-1382449871_thumb.j

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masina mea, cea din semnatura, pe syncro angle am +0,6 / + 1 cu un consum de 0,4 la relanti. O sa postez si un printscreen cu valorile afisate pe canalele 4 si 15. Distributia si reglajele eu mi le fac. Poate asa este. Diferenta intre generatii, nu stiu ce sa spun.

Modificat de dinamita
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns. Saptamana viitoare am sa ma intorc la service unde a fost efectuat schimbul de distributie si am sa le mentionez sa imi regleze intre -0.5 si +1. Sa vedem ce iese.

 

O sa va tin la curent.

 

O seara placuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna,

 

Am fost ieri la Avia Pantelimon unde am schimbat saptamana trecuta distributia, si le-am zis ca nu merge masina asa cum am mers si ca mi-au reglat unghiul de sincronizare la -2.5 si nu este eficient. Eee nici nu ma asteptam la altceva decat sa ma intrebe de unde stiu eu asta mai bine ca ei si a.m.d.p. Le-am zis ca doresc sa imi regleze intre -0.5 si +1 undeva, unde este mai puternic motorul si are consumul redus la relanti si bine inteles in mers. Dupa cateva incercari cu ura si altele mi-au pus la 0.0 unghiul de sincornizare, ar consumul in relanti a crescut la 0.7 l/h. Am facut o proba de drum iar masina a prins putere, iar consumul cat de cat ok in oras (mai ales pt Buc.), dar la relanti a ramas tot 0.7l/h. Le-am zis sa ma regleze un pic ca sa scada acel consum la 0.6 sau 0.5. Dupa aceasta fraza a sarit seful de serviciu cum ca ei stiu mai bine care este valoare unde trebuie sa fie si ca 0.7 la relanti este consum normal etc. Bine inteles le-am multumit operatia facuta si am plecat, dar o sa ma intorc cu o plangere atasata prin ANPC.

 

Intrebarea mea ar fi, daca aceasta valoare este ok (0.0 la unghiul de sincronizare), si daca cupa ce mai parcurg cativa sute-mii de km cureau se mai lasa si se regleaza consumul acela, sau va fi necesar sa gasesc pe cineva sa imi regleze asa cum trebuie.

 

o zi buna

Robert

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!