Jump to content

Fiabilitatea becurilor cu filament


120 L
 Share

Postare recomandată

Din toate topicurile existente pe forum nu se desprinde un top al acestor becuri.

Exista un sondaj pentru dinamica lor dar nu si pentru nr de ore de functionare.

La preturile extreme la care au ajuns unele becuri si vorbesc mai ales de cele tip faza scurta-lunga, se pune logic si intrebarea:

Daca dau o caruta de bani cate ore sunt garantate ca si functionare ?

In domeniul auto pana acum nu exista asa ceva, cum e scris pe becurile de firma economice !

Pe langa faptul ca pretul e clar facut de bisnitari caci nu merita nici pe departe o pereche de becuri un milion de lei sau mai mult, ele crapa foarte rapid datorita faptului ca sunt "dopate" din nastere...

Asadar cu becurile stock venite de fabrica ( cele H7 ) am facut undeva la peste 500 h de functionare. Media o scoateti prin calcule simple. Cu becurile AM insa, nu am depasit 200-250h iar asta este extrem de putin...( unii mi-au spus ca am scos bine atat :icon_idea: )

Sa incepem un top al fiabilitatii becurilor AM cu detalii despre marca, tip, ore functionare, pret, toate din experienta voastra, pentru a ajuta si alti automobilisti sa aleaga solutia potrivita calitate-pret.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa am patit si eu.Eram in Bucuresti in parcare la AFI Cotroceni foarte tarziu vrand sa plec acasa.Aprind faza scurta rezultat bec ars.Ma duc repede cumpar un bec la un pret extraordinar de mare din Cora parca il montez si dupa 1 saptamana s-a ars.Cumpar iar de la un magazin din Constanta un bec Bosch.Asta a tinut 3 saptamani,asa ca am cumparat un set de Philips Premium care au trecut de 8 luni de utilizare.Scrie ca dau 30% mai multa lumina alba.Sunt multumit de ele iar ca pret au fost cam 27 de lei/buc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie personal cu exceptia a 2 becuri de pe frana si unul de pe marsarier, toate desigur de pe stopurile spate, nu mi s-a ars nici un bec din 2007 decand e masina la mine.

Becurile ce le-am schimbat sunt Philips, si au fost schimbate acum cca 3 ani in urma.

Oricum, cele oem par a fi extrem de longevive.

Cat despre faza scurta, personal am xenon si nu cred ca voi mai folosi vreodata halogen.

Dar, durata de viata a unui bec auto e contidionata nu doar de numarul de ore de functionare, ci si de vibratii, numarul de cicluri pornit oprit, temperatura mediului ambiant, smdp.

De aceea nu se poate aplica o regula generala privind nr de ore de functionare.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand schimbati becurile in faruri tineti cont sa nu le atingeti cu mana pe balonul de sticla?

Modificat de dic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA!Mi-a aratat odata un vanzator ,,uite asta este produsul achizitionat" punand mana pe bec si l-am refuzat.

Modificat de fiestax
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Becurile din fabrica m-au tinut cam 6 ani , Am trecut pe aftermarket nu am reusit sa trec de 1 an.Mentionez ca folosesc faza scurta cam tot timpul.

Asa ca un record, am in familie un megane din 2001 la care nu am schimbat nici un bec.Nici macar de la vreo plafoniera nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

H4 - Philips Vision Plus - cca. 6-7luni, masina fara senzor de lumini.

H7 - Philips Xtreme Power - 12 luni, s-au ars stg./dr. la interval de 1 saptamana. Masina are senzor de lumina, farurile se aprind oricand considera necesar.

H7 - Philips Xtreme Power - 6 luni, masina fara senzor de lumina, din acelasi grup.

Becurile sufera cel mai mult in regimul tranzitoriu, de la rece la cald.

Cu cat mai multe aprinderi de la rece cu atat se scurteaza durata de viata a becului.

La caile ferate la semnalele de cale becurile nu se sting niciodata, doar scade tensiunea de alimentare, becul nu lumineaza dar filamentul ramane cald, astfel creste durata de exploatare la ani.

Acelasi principiu se aplica si la dispozitivul de aprindere (automata) a farurilor de la masinile noi, daca este foarte intuneric o sa observati ca este nevoie de ~1s ca becul sa ajunga la capacitate maxima.

Sfaturi, daca aveti aprindere automata folositi-o cu incredere, nu stingeti farurile in stationarile scurte, le scadeti durata de viata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filament cald...hm...de consum in stand-by ce zici ?

In 2 saptamani de stat in parcare ai distrus acumulatorul.

Sa revenim...maxim 2 ani m-au tinut si pe mine unele noname H7 luate din Selgros ( 25 ron ) iar anul trecut am luat din Auchan ( 30 ron )iar acum unul e gata...

Intr-un an si 12k total sa zicem ca fac 8000 cu faruri aprinse, la o medie de 60 km/h vin 130 h...adica extreme less !!!

Hai ca poate gasim unele long life...

Si la un pret decent...caci nu sunt becuri economice, ci simple becuri chioare cu filament care nu merita mai mult de 50 de mii vechi per buc.

L.E. Desigur regulile privind montarea-manipularea se stiu...

In opinia mea producatorii au scazut intentionat durata lor de viata la fel ca la becurile casnice...

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este evident ca in stand-by becurile nu trebuie alimentate...dar, ce-am explicat eu si ce s-a inteles...

Sper ca se observa ca am vorbit in general doar de becuri foarte puternice (Xtrem Power), comparabile cu Xenon-urile OEM, asta daca va intereseaza siguranta voastra.

In partea cealalta exista Longlife-urile (Phlips sau Osram) care functioneaza fara probleme 2-5ani, dar dupa cca. 1-2ani lumina are o tenta de galben.

Fiecare stie ce vrea pentru el si masina lui...

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am folosit toate sortimentele posibile de la osram si philips pe pozitie frane semnalizare scurta lunga iar concluzia la care am ajuns este ca osram este mai bun si chiar mai ieftin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luat cele mai "ieftine" de pe piata ...130 de mii setul din cora. La pretul asta tre sa tina minim 200 de ore...lumina e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Osram Night Breaker Plus H4 cumparate anul trecut in august, 35 lei /buc.

Inca dau lumina buna, sa vedem cat tin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

1. Există 2 reguli de bază printre fabricanţi:

- lumina mai puternică = filament mai subţire şi temperaturi de lucru mai ridicate = amperaj mai mare = durată de viaţă mai scurtă;

- lumină aproape de cea standard = filament mai gros şi temperaturi de lucru mai reduse = amperaj mai mic = durată de viaţă mai lungă.

Încercând să împace şi capra şi varza, fabricanţii jonglează cu amperajul, dimensiunea şi aliajul filamentului, formula chimică a gazului cu care este umplut becul, pentru a ajunge la un rezultat acceptabil.

Becul mai este afectat şi de vibraţii (suspensii dure + drumuri de piatră cubică), diferenţe de temperatură şi cicluri pornit-oprit.

2. În condiţii normale, amperajul unui bec de 12V / 55W este cam aşa:

Bec standard (Au-Lite în test, orice chinezărie de la noi în comparaţie) ------------- ~4,9 A

Osram +30% ------------------------------------------------------------------------------------- ~4,35 A

Osram Nightbreaker ---------------------------------------------------------------------------- ~4,85 A

Philips EcoVision +10% ------------------------------------------------------------------------ ~3,9 A

Personajul care a făcut testul a măsurat toate amperajele la 13,2 V (voltajul bateriei cu motorul oprit).

După cum se vede, becurile standard nu au 55 W, ci vreo 64 W în realitate, şi abia EcoVision, făcut special pentru a fi economic, are 51 W.

EcoVision a ieşit din producţie, fiind înlocuit de EcoVision Longlife x4.

Am procurat o pereche de EcoVision Longlife x4 şi înainte de a le monta am făcut un mic test pe baterie cu motorul oprit (puţin mai mult de 13 V) - surprize, surprize, au exact 3,6 A. Adică la 13,2 V au 47 W.

Evident, un bec care are cu 17 W mai puţin decât becurile standard la aceeaşi luminozitate va avea parte de o durată de viaţă mai lungă, şi o pereche va solicita alternatorul cu 34 W mai puţin, lucru care nu poate decât să ne convină.

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

34W la 2000W cat da un alternator nu se simte....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PS Am măsurat (în aceleaşi condiţii) şi unul din cele 2 becuri deja pe maşină, adică Philips Premium +30%, 4 luni vechime. Are 3,56 A, adică e uşor în avantaj faţă de "economicul şi ecologicul" EcoVision :D

Predecesorul lui (farul stânga) a cedat după mai bine de 2 ani şi jumătate. Becul din dreapta e tot cel dinainte, deci are aproape 3 ani şi se ţine bine.

Concluzia: puneţi becuri de marcă, Philips sau altceva, ieşiţi în avantaj faţă de chinezăriile de 4,9 A sau mai mult, chiar dacă becul e 30-35 RON în loc de 13-15 RON.

~Nautilus

Modificat de Nautilus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

interesant ar fi de aflat cat costa si ce marca/model sunt becurile originale (pe un far nou de Golf V stiu ca erau Osram, ambele faze aveau becuri H7,dar nu erau acelasi model - pe becul de faza scurta era un cod cu 64210 si o notatie HL parca, sau ceva similar care dovedea ca era Longlife)

post-17228-0-27663600-1356558775_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

34W la 2000W cat da un alternator nu se simte....

La ce model ai vazut tu alternator de aproape 200 de amperi ???

Intre timp becurile luate in primavara cad pe rand. Am spus ca mai mult de 300h nu merg...

Astept si eu ziua in care porcariile scumpe de sute de mii de lei sa aiba un nr de ore minim de functionare scris pe ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am de 140A, deci la o tensiune de incarcare de 14V, se apropie de 2000W.... deci exista

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Impartiti cei 2000W pe care i-a zis Al Bundy la cei 140A de pe alternatorul lui andrei_221 si o sa obtineti o valoare corecta a tensiunii de incarcare a bateriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CAm orice diesel din 2002 incoace cu AC are alternator de 140A.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intr-adevar 2000W / 140A este specificatia maxima, nominala. Poate niciodata gradul de incarcare al alternatorului nu va ajunge acolo, dar aia este limita pentru care a fost proiectat.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai multumit am fost de becurile PIAA, cam scumpe ce-i drept si de Valeo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa-mi explice si mie cineva de ce ? pe golful 2 pe care l-am avut ,in 6 ani de utilizare si aproape 200K km am schimbat doar un bec de pozitie pe spate ,pe toyota din 95 120K km in 7 ani nu am schimbat nici un bec ,pe honda din 99 numa 55K km deocamdata ,inca nu am schimbat nici un bec ?

mentionez ca km indicati sunt cei parcursi de mine si sunt parcursi aproape in intregime cu farurile aprinse (cea mai scurta distanta parcursa sunt 7 km ,iar la toyota ,se poate compara comfortul cu o caruta cu roti de lemn)

am observat ca la masinile mai "noi" se schimba becurile "odata cu schimbul de ulei" (aberez (dar nu prea tare)) :tuktuk:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eeeeee, ai avut tu bulan...

Acum nimic nu mai tine.

Interesant alternator au diesel-ele alea...tractor nu gluma. Poti pune baterie de 150 A fara pb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu vorbesc serios ! ce poate schimba ? tensiunea de incarcare este aceeasi :tuktuk: .de exemplu la Alfa-Romeo becurile de pozitie (H 6 ) se ard intr-o veselie si in general la grupul fiat se ard cam din toate partile ,iar la grupul vw se ard mai ales becurile din far ,la cele japoneze se ard indeosebi becurile alea din sticla fara soclu metalic (w10w ,w21w,...) ,cum in grupul renault se ard mufele la stopurile spate . astea ar fi concluziile mele .

pot fi defecte de proiectare (in unele cazuri sigur) ? sau doar coincidete ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!