Jump to content

Mers neregulat al motorului


a_smith
 Share

Postare recomandată

Incerc de ceva timp sa rezolv o problema de unul singur si nu-i dau de cap.Am masina de un an jumate (parca) adica un golf 3 cu motor de 2l 8v 115 cai din '92 cod motor 2E.Problema e ca nu mai merge cum mergea la inceput ,altfel spus are un mers neregulat al motorului .La i nceput tragea foarte bine,consum mic (am mers 400 de km si am avut 5.7% la un motor de 2l e ceva).Acum oscileaza...ba trage ,ba nu trage cum trebuie,ba consuma mai putin,ba mai mult.La sfarsitul lui august am fost pana la mare si la intoarcere pe autostrada (batea un vant puternic si rece) cam 120 km/h mers constant ,consumul nu a vrut sa coboare sub 7% ...temperatura lichidului de racire fiind undeva la 70 grade.Cand am intrat in Bucuresti,motorul presupun ca s-a incalzit de la atatea semafoare si mers in coloana si si-a schimbat mersul -tragea mai bine,mergea mai rotund si nici consumul nu a sarit desi mergeam in oras.Am schimbat termostatul si senzorul de temperatura.Termostatul nu cred sa fi fost cel mai de soi (calorstat by Vernet) iar senzorul e febi.Acum imi indica la bord o temperatura de circa 80 de grade fata de 70 cat arata inainte mai tot timpul.Am curatat zilele astea si sonda lambda -dupa ce am cautat pe net o juma de zi am bagat sonda in apa tare aproximativ 1.5 min si apoi in diluant.Diluantul simplu nu prea avea nici un efect decat poate sa fi tinut-o timp de o saptamana.Am pus sonda lambda la loc,am incercat si o resetare a calculatorului(prin scoaterea bornelor de la baterie) si sa va spun sincer ca nu am vazut o schimbare majora in modul de functionare al motorului.

Am verificat si temperatura lichidului de racire (cu un multimetru d-ala care masoara si temperatura) si la iesire din blocul motor se stabilizeaza undeva la 91-92 de grade.Altceva nu mai stiu ce sa va spun,astept pareri.Am 2 vinovati pe care nu i-am anchetat cum trebuie -injectoare sau debitmetru/senzor temp aer aspirat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul de temp aer aspirat poate fi o cauza. Incearca sa-l verifici. Ar fi bine sa pui si un vagcom sa vezi daca sunt ceva erori si sa arunci un ochi prin blocurile de masurare.

Dupa tratamentul ala nici sonda lambda nu cred sa mai fie in mintile ei, din cate stiu sunt destul de sensibile si nu prea merg faza curatate, poate ma insel dar ar fi bine sa o verifici si pe aia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine in oras (Valenii de Munte,Prahova) nu stiu daca exista un tester serios.Am fost la cineva dar a fost o totala risipa de timp.Au aparut niste erori -una chiar era ceva pe la debitmetru daca mai tin eu minte bine.M-a pus omu sa fac o tura mai lunga si sa ma intorc,erorile nu au mai aparut.Explicatia -s-ar putea sa fie sau s-ar putea sa nu fie,cu siguranta nu se poate spune mai ales ca masina e mai veche si nu are prea multa electronica pe ea deci n-am ce sa vad mare lucru.I-am lasat si adaptorul 2+2 pt tester bonus care era al meu ca nu-l avea pe principiul ca tot la el o sa ajung cand o sa mai am nevoie.

Tratamentul cu apa tare (acid azotic) nu cred sa fi afectat sonda lambda..mai rau nu merge si plus am citit ca are niste electrozi acoperiti cu platina si din cate stiu eu platina nu este afectata de acid azotic.

Oricum multumesc pt aceste fise cu valori de masura,chiar aveam nevoie de ele.O sa fac maine niste masuratori si revin cu niste date concrete.

Modificat de a_smith
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe partea de aprindere cum stai? mersul neregulat al motorului se poate datora si functionarii necorespunzatoare a sistemului de aprindere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat fisele si sunt ok...bujiile nu le-am schimbat dar fostu proprietar a zis ca le-a schimbat recent si l-am crezut pe cuvant,le-am scos acum ceva timp si aveau o culoare maronie si din cate stiu eu e de bine.Desi e o chestie simpla am cam trecut cu vederea problema bujiilor.O sa le schimb ca sa-mi iau de-o grija.Ar fi bine sa fie ceva atat de evident si usor de rezolvat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai o lera verifica distanta intre electrozi si daca sunt de care trebuie.

Ti-am pus niste date generale, gasesti acolo ce fel de bujii si distanta intre electrozi. vezi ca gasesti pe net vagcom409.1 la preturi destul de mici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai facut un drum de aproximativ 200 de km si am in afara la mers intins ~80 km/h imi sta temp la lichidul de racire la 75 de grade,cand intru in oras imi indica 85-90.Nu ar fi fost normal sa stea tot timpul pe la 90?La voi cum e?Poate trebuie sa schimb iar termostatul si sa pun un Behr Thomson cum era pe ea din fabrica presupun.

Am si eu un manual luat chiar de pe forum dar e sarac rau continutul.Asadar lupo_bv, toate completarile sunt binevenite.Ma gandeam sa achizitonez un vagcom409.1 dar am zis ca poate trebuie sa ai mai multe cunostinte ca sa iti bagi nasul prin el si poate pentu masina mea mai veche un pic nu e cine stie ce de vazut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat sa fac toate masuratorile posibile si sonda lambda a iesit bine.De restul nu pot sa zic acelasi lucru.Rezistenta debitmetrului variaza neuniform la miscarea clapetei,are un interval (presupun ca e echivalentul turatiilor mici) unde sare de la o valoare mica la una mare si pe urma creste uniform cat de cat.Cand am masurat mufa debitmetrului la pinii 2 si 4 (dupa specificatii) trebuia sa am o tensiune de 0.9 V la idle si sa creasca undeva pana la 2.2V la 4000 rpm dar ea oscila in jurul valorii de 0.4 V la orice turatie.Senzorul de temperatura al aerului admis functioneaza. Cred ca testerul o mai descifreaza p-asta.,sa nu fie ceva din calculator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca n-ar fi rau si un reglaj la avans...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat bujiile si acum electrozii au o culoare albicioasa -model Bosch WR7LT+ cu un sg electrod pe bujie.Repet,sonda lambda si debitmetrul cu senzor temp cu tot par a fi ok.Temperatura lichidului de racire nu e ca la carte 75-80 grade.Am schimbat recent termostatul dar este unul Vernet.A mai avut cineva asa ceva?E in aceeasi gama de pret cu Wahler dar asta vad ca il recomanda multa lume.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

albeata bujiilor denota un amestec sarac.Culoarea lor trebuie sa fie caramizie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curios ca WR7LT+ la tine are un singur electrod. M-am uitat prin niste programe si peste tot sunt cu 3 electrozi.

Dupa Etka cele originale sunt NGK (cod original vw 101000036AA sau 101000047AB) sau CHAMPION (cod original vw 101000026AB).

Nu zic ca nu sunt bune cele care sunt la tine probabil s-au fabricat si asa.

Cel mai probabil este cum zice colegul mai sus: problema de amestec

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu 3 electrozi sunt..nu stiu la ce ma gandeam cand am scris :)) ,probabil sunt mai bune NGK decat Bosch .Amestecul sarac deci...nu sunt 100% sigur de ce am masurat eu dar din cate stiu sonda lambda se ocupa de amestec si functionarea ei defectuoasa duce la un mers neregulat al motorului.Vagcom-ul o sa desluseasca si acest mister.

Daca totusi este sonda lambda vinovata asta demonstreaza ca nu intotdeauna un om cu un multimetru si cu un tabel in fata poate face o diagnosticare competenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, verificarea aia este doar ca sa vezi ca este cat de cat buna. verificarea ca la carte se face cu osciloscopul, nu stiu daca aplicatia vagscope din vagcom arata ceva, ar trebui.

O sonda lenesa (nu indica la timp schimbarea compozitiei amestecului) nu se prea poate detecta cu instrumentul de masura.

Uite descarca de aici

http://www.intercars..._str.php?id=837

brosura aia IC Tech nr.4 si vezi ca zice ceva si de sonda lambda.

Cu mufa de la sonda scoasa cum merge?

Uite aici mai explica cineva mai pe larg cam cum sta treaba

http://www.clubopel....pic.php?t=10978

sau aici

http://www.mr2.com/TEXT/O2_Sensor.html

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu mufa scoasa da ceva fum pe toba si parca miroase un pic a benzina nearsa si consumul creste considerabil.Sonda masurata cu mufa conectata trebuie sa oscileze intre 0.1 -0.9 V acolo ,la mine statea pe la 0.4V si oscila dar f putin in intervalul 0.3,0.5 V pe turatii mai mari.

Citind prin documentatia aia am gasit urmatoarele

Testing O2 sensors that are installed

The engine must first be fully warm. If you have a defective thermostat, this test may not be possible due to a minimum temperature required for closed loop operation.Deci sa vedem intai si intai daca functioneaza termostatul corect si testez sonda lambda dupa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai incearca sa verifici si senzorul de temperatura, el trimite informatia pe 2 cai, pe una catre calc si pe cealalta catre ceas. E posibil sa ai o informatie buna catre ceas dar sa fie eronata catre ECU deci ar trebui schimbat. Tot in acest context ar trebui sa verifici si daca senzorul de temp si presiune al aerului aspirat este ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul de temperatura al lichidului de racire l-am schimbat recent.Am verificat si senzorul de temperatura al aerului aspirat dar ala de presiune nici nu stiam ca exista si nu am idee unde se afla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are. La AEE are (manifold absolute presure sensor) si este incorporat in senzorul de temperatura al aerului, la 2E in senzorul de temperatura al aerului este incorporat debitmetrul (volume air flow sensor).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot cautand asa prin diferite documentatii cred ca am o problema si cu valva PCV (positive crankcase ventilation) .Am curatat acum ceva timp epuratorul si mai tot sistemul de recirculare al gazelor si am ajuns si la valva asta.Nu stiam ce era dar cred ca e blocata pe deschis ca mergea sa suflii sau sa tragi aer din orice sens.

"As the PCV valve ages several things can happen. Crud and sludge can cause it to stick in the open position. This might result in a misfire at idle. Too much air flow acts like a vacuum leak. Excess flow could also draw oil from the engine, causing oil consumption.

The PCV valve can also stick in a closed position. This can allow crankcase pressure and blow-by to damage gaskets and seals. This too can be tested for with a manometer. When an engine begins to develop oil leaks, especially at multiple locations, the PCV system should always be checked."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Inca nu i-am dat de cap -am avut alte preocupari :reconditionarea etrierilor spate.Problema ramane -merge aiurea pe turatii mici.Alte sugestii?A mai avut cineva problema asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am cumparat un termostat Wahler,o sa-l schimb...a doua oara desi nu cred ca asta era problema.Si cateodata mai da cate un sut asa pe acceleratie.Ce sa fie oare?Bobina de inductie??

Modificat de a_smith
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

sal...cam aceeasi problema o am si eu la un golf3 2000 8v 115 cai...dar la mine dimineata cand o pornesc nu sta la relanti si niki nu se ridica soclu.....trage fff rau cu suturi imi scade relantiul la 500 de rpm se opreste...dupa ce se incalzeste ramene la 900 turatii....problema este ca am fost cu ea la tester si nu am niki o eroare....dar in schimb nu imi vede debitmetrul testerul...daca scot mufa si plec cu ea scoasa trage in mintzile ei...am problema asta de 1 an si nimeni nu stie ce are...poate ma ajutati si pe mine...ms mult !!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salutare all.....am descoperit problema de mai sus care am publikat-o.....o sa va spun pasii pe care i-am urmat....

1. am verificat toate furtunele de vacum + cablul de acceleratie (cablul de acceleratie mergea cam greutz) !!!!!!!!!!

2. am schimbat senzorul de temperatura

3. am schimbat sonda de apa

4. am schimbat bujiile

5. am scos clapeta de acceleratie am curatzato si pe clapeta mai este si motorasul pas cu pas...l-am desfacut si l-am curatzat cu un spray de contacte(am consumat cam jumatate de spray)si am verificat la rece daca motorasul functioneaza....le-am pus la loc si acum mi se ridica soclul pana se incalzeste si dupa imi sta la 900 de ture constant ...nu mai oscileaza,nu mai da rateuri nu mai consuma asa mult ...daca va mai pot ajuta cu ceva Y.M pufikul_tau@yahoo.com

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Deci erau mai multe probleme pana la urma.E greu sa faci o diagnosticare cand sunt multe variabile dar le iei pe rand le testezi/inlocuesti daca e cazul.Poate doar experienta vasta sa te duca la un vinovat sigur din prima incercare.Am facut si eu cam tot ce ai zis tu mai putin sa testez furtunele de vacuum dar am un spray de incarcat brichete pe care o sa-l folosesc pt treaba asta.

Modificat de a_smith
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!