Jump to content

Pareri Fabia 1.2


LauCalin
 Share

Postare recomandată

Desi nu intru prea des la aceasta sectiune, dat fiind faptul ca am un VW, mi s-a propus o oferta interesanta pentru o Fabia 1.2 70 CP Break. Ideea este ca nu am nevoie de o masina de puternica pentru ca nu sunt vitezoman (din cauza asta am ales un VW de 75 CP cu care ma "inteleg" de minune), dar ma bate gandul sa cumpar masina pentru prietena mea, care nici ea nu e vitezomana. Este break... pentru ca asta e... repet, oferta este prea buna ca sa fac mofturi in privinta asta. Este masina unei firme si are undeva in jur de 125000 de km, masina de 4 ani cu revizii facute doar la reprezentanta si toate la timp.

V-as ruga sa-mi spuneti si mie care ar fi punctele forte si slabe (si aici v-as ruga sa fiti cat mai obiectivi pentru ca nici o masina nu este perfecta- adica sa-mi spuneti problemele mici si mari cu care v-ati confruntat la masina asta) si evident, parerile despre motorul aspirat de 1.2. Si inca ceva: acest motor are distributia pe curea sau pe lant?

Masina va fi folosita 90-95% in Bucuresti.

V-as ruga sa-mi spuneti ceva si despre consum... cam ce consum aveti (urban si drum lung-ma astept sa fie cam maricel... motor micut, caroserie grea).

Multmesc mult! :)

Modificat de LauCalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi bunicica o Fabia hatchback pentru Bucuresti :)

Eu zic ca motorul e foarte bun pentru du-te vino-ul din Bucuresti poate doar 1,2 tdi sa consume mai putin. Daca ar fi si hatchback ar fi reteta perfecta.

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ne-ai spus echiparea si un pret estimativ :) ... 1.2 HTP are distributie pe lant si un consum undeva la 8 intr-un oras mai relaxat, iar intr-una oras ca bucurestiul bate pe la 10% ... fiind break probabil ca va consuma un pic mai mult functie de orele la care doreste sa se deplaseze ... pentru oras este un motor foarte bun daca nu ai asteptari mari ... se conduce usor si este o masina rezistenta ... totusi 125 000 km este destul de mult pt acest motor, care, din cate stiu eu, este destul de pretentios la benzina pe care o bagi de la pompa... o masina de firma ramane o masina de firma si va trebui sa iti faci repede planuri de schimb pentru ca incep sa apara si problemele... sper sa ai bafta si sa nu aibe probleme, desi eu unul nu te-as sfatui (probabil te vei uita la semnatura si vei crede ca nu prea stiu despre ce vb, dar frati-miu a avut o fabia hatch 1.2 HTP tot de la o firma si acum a dat-o la 130 000 km si deja apareau probleme - bucse, rulmenti, sensibila la benzina, consum relativ mare pt un motor mic)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles. Multumesc mult!

Ideea este ca nu am spus pretul si echiparea pentru ca este vorba de niste masini al caror pret este mult sub pretul pietei (mai sunt vizate Ford Fiesta si Renault Clio din acelasi considerent). In mare este vorba de niste masini scoase la vanzare de o companie care isi reinnoieste parcul auto... nu prea as vrea sa intru in detalii de genul asta, ci sa vorbim de masina in sine, avantaje si dezavantaje generale... sper sa intelegeti ideea.

Ma astept la 130000 de km sa am probleme de genul bucselor, rulmentilor, amortizoarelor... mi-as face griji mai mult de probleme grave, gen ambreiaj (volant), cutie sau motor (am zis sa nu spun totusi, insa nu prea am auzit cuvinte de lauda despre el... de-asta am zis sa-mi spuna mai bine cei care se folosesc de el zilnic).

Recunosc insa ca am luat in calcul si Fabia pentru ca acum 2 ani am condus cam 1000-1200 de km o Fabia 1 1.4 60 CP, 185000 de km (benzina), fosta masina a unei firme de care am ramas placut impresionat (era in toate mintile ei).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda..ar fi mai ok..un 1.4 hatch...1.2 htp..consum facut in vaslui...deci nu bucuresti..8.6%.cei drept cam mult pt o ibiza de 1.2 benzina..adica..e cam puturoasa..pt o fata ar fi mai mult decat ok..dar nu breack.sincer.:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Break inseamna consum ceva mai mare, si o mica problema in plus la parcarea cu spatele, pentru cine nu este obisnuit. Motorul este foarte ok daca nu ai picior greu si demarezi lent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am mentionat dotarile pentru ca din cate stiu eu vw face oferte de flote mai speciale...fabia despre care vorbeam eu avea doar A/C...in rest absolut nimic care ar fi putut justifica orice pret...o masina sh merita doar cand are mult mai mupte extraoptiuni decat o masina noua - Logan...o masina de firma nu va fi niciodata intretinuta ca o masina personala (luand in calcul iubitorii de masini, nu pe cei care isi cumpara masina doar ca sa nu dea banii pe taxiu, iar in rest nu cunosc ce e aia revizie)...parerea mea ca e pacat sa dai o suma de bani mai mica sau mai mare pe o masina care in final nu merita...mai bine ii cumperi o masina sigura cu care se poate descurca in oras eventual mica gen city go, up...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar atat... am adus ptr tatal meu un Polo de 1.2 htp cu 30.000 km, si in 25.000 de km a avut atatea probleme cate cu nici o masina, ( mentionez ca conduce responsabil si ultima masina a fost apoi un mondeo din 94 pe benzina pe care l-a condus 90.000km de la 185.000 in sus... fara probleme)...

mentionez, distributie pe lant rupta fara motiv la approx 40.000km... consum de ulei ( drum de germania si inapoi cu max 120km/h vreo 10l pana in stuttgart si inapoi la cluj)... si multe multe alte probleme, ptr care as spune, NICI NU TE GANDI la 125.000km... toate astea s-au intamplat la km la care alte masini nici nu umflii rotile... masina luata de mine din germania... asa ca .... eu spun FUGI CAT te tin picioarele de motorizarea respectiva..... intr-adevar la grija putea consuma 5.5/100 extra urban, si max 7/100 in Cluj in oras... dar restul te fac sa te razgandesti...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi vine sa rad de sfatul cu doua posturi mai sus. Cica VW up... Pai ala costa bani nu gluma. Ma mir ca nu spui sa ia Bentley ca este mai sigura.

Ia fara nici o ezitare Skoda cu motorul de 1,2 mai ales daca pretul este ridicol de mic. Este la fel de sigura ca si UP dar costa 15 % din pretul lui.

Cat despre POLO cu 25.000 Km cu probleme adus din Germania, poate ala avea 300.000 Km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ebi tu esti d-ala de posteaza dupa ce a citit un articol in ziaru` Flacara ? :) ai citit macar ce am scris ? cunosti limba romana si ai idee de sensul cuvintelor ? :) ... uite acu` ai ocazia sa mai obtii +1 la numarul de posturi... am zis "gen" ... omu` poate gaseste un Opel Corsa sau Fiat Punto ... asta e forum VW (cauta pe prima pagina sa vezi despre ce masini se poate discuta aici) si voia sa stie despre Fabia 1.2 HTP

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspunsuri.

Si ca sa clarificam un lucru, masina o voi lua in niste conditii... mai speciale, la un pret mult sub pretul pietei si lista este foarte limitata (3 modele de masini de clasa mica, una dintre ele e o Fabia 1.2 break). Asa ca v-as ruga sa nu imi spuneti sa aleg Corsa, Punto, Fiesta etc. pentru ca nu se poate.

Ce a zis Kafer nu prea ma mira pentru ca am tot auzit pareri despre acest motor si nu chiar de bine. Am zis totusi sa ii intreb pe cei care il cunosc si l-au condus ca cine stie, poate ma insel eu.

Totusi, este adevarat ca in momentul in care o cumpar as putea sa bag vreo 500 de euro in ea sa zicem. Insa nu prea as vrea. In acest moment singurul avantaj al acestei masini, cel putin tragand o concluzie la ce s-a scris pe aici, ar fi doar spatiul interior foarte mare. Iar in privinta dotarilor va rog sa ma credeti ca nici eu nu le stiu. Iar masina o voi vedea in ziua cand o voi cumpara. Stiu, suna ciudat. Insa as vrea sa trecem peste asta si sa-mi mai spuneti ce credeti doar despre aceasta masina. Repet, alternativele sunt foarte putine si e bine totusi sa stiu cate ceva despre masina... motiv pentru care imi sunteti de mare ajutor. Multumesc! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu iti recomand aceasta motorizare, personal am mers cu Ibiza 1.2 HTP 70 CP, masina unei persoane apropiate, la service autorizat Seat pentru probleme la motor - trepidatii puternice. Rezolvarea a fost schimbarea a 6 supape din cele 12 ale motorului, plus curatat blocul motor care era plin de mazga. In total, reparatia a costat acum 2 ani 2400 RON. Pentru mine, care am avut 1.4 MPI, 1.2 HTP nu mi se pare alegerea potrivita, avand consum apropiat de 1.4 si distributia pe lant care e foarte sensibila.

As lua o asemenea masina doar daca pretul de achizitie fata de nivelul pietei ar fi cu macar 1000 de euro mai mic, bani pe care sa-i pui deoparte pentru eventuale reparatii. Articulatiile sunt foarte rezistente si oricum piesele sunt ieftine, nu asta ar fi problema in cazul achzitiei acestei masini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu lua masina si o sa regreti toata viata ca ai scapat o ocazie adevarata. Este pe platforma de VW Polo, motor care se pune si pe VW, ce mai vrei? La cat poate sa mearga o fata cu masina prin oras la servici, scoala, etc, cred ca va face 30.000 Km in 5 ani. S-ar putea sa nu bagi nici un ban in masina. Acum 5 ani puteam si eu sa iau o Fabia f. ieftina, am ezitat si chiar si acum ma mai gandesc la ce fraier am fost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ebi ... e clar ca tu nu ai avut nici o legatura cu motorul in cauza ... ce nu pricepi tu este ca noi discutam despre problemele motorului, nu ale masinii. Si daca nu iti porneste masina cand vrei sa pleci iarna de la serviciu ce faci ? :) Eroare check engine. Ii dai la automat pana termini toata bateria si poate ai noroc sa porneasca intr-un singur cilindru ? Este un motor foarte sensibil. Nu e nimic care sa poata contrazice asta. Daca masina o ia la 500 de euro poate mai are 1000 de euro sa il repare in caz ca se strica. Daca nu se strica ii baga in benzina si gata, da` tare m-ar mira sa nu aibe vreo problema cu el.

LauCalin - nu iti sugeram alta marca, eu personal sunt pasionat VW, dar am luat contact si cu Fabia de 1.2 HTP despre pusesei intrebarea. postu` dinainte era strict pentru Ebi care vorbeste din reviste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15k indica computeru` parca ... fiind benzina e indicat sa faci la 10k (sper sa nu ma insel aici, am avut numai diesel dupa Dacie)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am eu Fabia 2 HTP cu motor de 60 cp adica tot 3 cilindri. Nu-ti recomand modelul respectivdeoarece, troncane ca o caruta, motorul nu merge rotund indiferent de la ce benzinarie alimentezi, AC nu face fata daca masina este incarcata, service-ul de reprezentanta (cel putin Avia Pantelimon) lasa de dorit, nu te simti in siguranta daca bate vantul sau trece un tir pe langa tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa spun ca la prima ploaie se abureste parbrizul si nu-l dezaburesti decat cu AC (am mai avut o trotineta de renault 5 si nu pateam asa ceva - nici nu avea AC :) ). Iarna, daca sta masina cateva ore si urcam 3-5 persoane sa vezi abureala - atunci nu raman decat doua solutii:

1. astept sa se incalzeasca masina sau

2. daca vreau sa plec imediat folosesc o carpa (ne intoarcem la dacia 1310) - AC la Fabia nu functioneaza sub temperaturi de -5 grade C.

Sa nu uitam de vopsea - cea alba, sare imediat de la pietricele.

Iar mie, mi se pare cam sus scaunul soferului (chiar daca este lasat).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

treaba cu scaunul se intampla la toate hatch-urile mici ca nu-i loc :) ... plus ca, daca esti mai inalt, senzatia e cu totul neplacuta la drum mai lung ... Exista vreo masina la care functioneaza sub -5 grade ? (sunt curios) ... abureala are alte cauze - geamuri reci, respiratie calda si umeda => condens :) ... incalzeste bine masina inainte sa pleci si nu ar trbui sa mai faca si nu folosi recircularea pt ca se abureste instant ... si un ultim aspect - cel mai repede dezaburesti geamurile cu AC pentru ca sistemul face purjarea automata a apei in stare de vapori din aerul din habitaclu` ... cu alte cuvinte, si fara suparare, ai gresit masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai, cati km ai pana acum si ai avut ceva probleme cu acest motor?

Referitor la senzatia de siguranta... nu ma astept sa mi-o ofere prea mult. In orice masina de clasa mica ai fi, atunci cand trece un tir pe langa tine, ti se pare ca te arunca de pe drum...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar te "arunca" :) ... polou` meu avea 1253 kg in talon ... plus eu si pasager plus bagaje si acareturi ... si cand treceam de cabina tirului simteam cum "ma arunca" ... fabia este mult mai usoara si are suspensii mai confortabile ca polo ... nu stiu daca iti poti face o idee, dar totusi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci sunt intr-o mare ceata. :sly: Astazi am fost sa iau Beetle-ul din service... am revopsit spoilerul ca se cam zgaraiase si l-am intrebat pe directorul service-ului ce ar alege intre Fabia 1.2, Fiesta 1.25 si Clio 1.2. Si mi-a zis in ordine ca:

1. Fabia: desi motorul nu are reputatia ca fiind fiabil nu e chiar asa. Culmea, service-ul lui nu prea a avut de-a face cu o masina VAG cu probleme la acest motor. E drept ca nu prea merge rotund (desi cica are un fel de tije... am uitat denumirea, de echilibrare si mai elimina din vibratii), ti se poate parea ca iarna porneste greoi sau ca ar consuma si ceva ulei, este totusi un motor destul de fiabil. Cica trebuie totusi inteles ca un motor in 3 cilindri niciodata nu va merge la fel de rotund ca unul in 4. In plus lantul distributiei e uneori cam zgomotos, mai ales iarna. Daca treci peste asta e o masina fiabila. Mi-a mai zis ca partea de suspensie, directie si electronica rar pun probleme. Deci in esenta masina nu e chiar asa slaba.

2. Ford Fiesta: o masina in general fiabila, dar intretinerea e mai scumpa. Nu prea a avut de-a face cu multe. Iar cele care i-au calcat service-ul aveau probleme putine dar serioase, gen sistemul de injectie, segmentat pentru ca nu s-a mers corect iar motorul cedeaza mai repede ca la VAG (ma refer la diesel-uri), sonde lambda picate pe la 50-60000 de km, pompa de inalta presiune, pompa de servodirectie tot cam la km aia... Iar el a fost nevoit sa mareasca pretul de service... pentru ca asa o impunea marca.

3. Clio: motor si cutie bune fiabile, electronica, suspensie, articulatii, directie slabe. Si cica un fel de ciudatenie, a avut cateva cu luneta crapata sau chiar sparta din senin iarna. In plus cica are un sistem ciudat de spalare al parbrizului, ale carui furtune se infunda usor. Mai mult chiar pot atinge niste parti inchinse de sub capota (pentru ca nu sunt bine fixate) si te trezesti ca iti poate lua foc masina. De lucrul asta m-am interesat acum de pe forumul monomarca si cica ar fi niste probleme. Plus costuri de service mai mari ca la Fabia si Fiesta.

In capul meu e haos in acest moment. :vaidecapulmeu:

Inca ceva: service-ul nu e unul chiar de cartier. Adica face parte dintr-o retea internationala. Nu stiu daca e bine sa-i spun numele.

Modificat de LauCalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

plimba-te cu ele...cu fabia mai ales si daca iti place ia-o si fi pregatit pt problemele care pot aparea - chiar nu conteaza marca uneori, ci norocul...parerea mea este ca mai bine mai astepti si mai strangi ceva arginti pt una de care poti fi sigur...eu cand am schimbat polo cu golf m-a dat o tura cu masina si pur si simplu a trebuit sa fie a mea desi e mai batran putin si cu destui km si nici nu l-am mai verificat ... poate te ajuta in vreun fel parerea asta

Modificat de moesis
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca mai astept si strang niste bani nu mai are rost sa cumpar masina, pentru ca deja am una. Ideea este ca masinile astea sunt la un pret modic. Iar daca le cumpar la un pret foarte mic si mai bag in oricare vreo 500 de euro sa zicem, tot ies in castig. Unde mai pui ca o pot vinde cu 4000-4500 de eruo si as avea profit dublu pentru oricare dintre ele. Insa ideea ar fi sa nu o vand, nu plec de la premisa asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4000-4500 Euro nu o sa iei pe nici una din ele. Poti spune pretul cu care ai putea cumpara masina, anul de fabricatie ca sa ne facem o idee?

Ca sa-ti faci tu o idee asupra pretului real al masinii, eu am vandut acum o luna Ibiza mea, 2006, 1.4 MPI 75 CP - motorul care il ai si tu pe Beetle, cu 144.000 km, la pretul de 3.550 Euro. Am vrut sa o vand repede pentru ca venise deja masina actuala, probabil ca as fi reusit s-o vand cu 200 Euro in plus, dar cam atat.

O Fabia cu 1.2 HTP nu o s-o reusesti s-o vinzi mai sus de 3200 Euro, daca are totusi ceva dotari, daca a fost masina de firma ma gandesc ca are si ceva kilometri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!