Jump to content

DIY reparare furtun spalare luneta Sharan


oktav
 Share

Postare recomandată

Pentru ca mi s-a rupt furtunasul care duce lichidul de spalare la luneta exact in burduful de cauciuc din stanga hayonului, am fost nevoit sa fac aceasta reparatie; initial am folosit pentru innadire o... sonda urinara medicala, care dupa 1 an era coapta si lipicioasa. Sper ca acest furtun va fi mai rezistent.

Se scot capacelele de plastic si cele 2 suruburi de sub ele:

image-9B13_505D3405.jpg

Masca de plastic a stalpului se desface din clemele superioare (2) si dinspre geamul lateral (2) printr-o scurta culisare (sus – spre stalp, lateral – departand de geam ( eu pe una am rupt-o, pe alta am scos-o perpendicular din orificiul din baza – pana am priceput cum se desfac). Apoi printr-o fortare blanda a elasticitatii plasticului in partea inferioara – se detaseaza complet

image-7984_505D3405.jpg

image-2012_505D3405.jpg

image-ECCE_505D3405.jpg

Dedesubtul acestui plastic la mine este conducta ce duce la orificiile de clima din tavan, fixata central cu surubul gros al centurii de siguranta, iar in partea inferioara cu inca 1 surub de caroserie si atasata la carcasa ventilatorului din spatele stanga al masinii. Din fericire, de data aceasta nu a trebuit sa o dau jos ca prima data, pentru ca stiam acum unde este ruptura – chiar la trecerea furtunasului din stalp in burduful de legatura cu hayonul:

image-5ED9_505D36B3.jpg

Apoi am trecut mai intai bucata de furtun luata de la rusi prin burduf (dinspre exterior spre interior, ca altfel e chinuiala), am dat-o pe dinauntrul extermitatii cu lipici Moment care adera si la polietilena si am infipt-o bine peste capatul rupt al furtunasului original (care arata ca un furtun de aspirator in miniatura); pentru siguranta am mai solidarizat deasupra si cu banda adeziva izolatoare electrica (stiam dinainte ca presiunea mare de circulatie are tendinta sa le desfaca):

image-4FAE_505D36B3.jpg

Apoi – la fel si cu capatul dinspre hayon.

image-3C07_505D36B3.jpg

Sper sa tina smecheria!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Silvian91imAuto

(Reparatie)Problema la imbinarea (furtunului)traseului lichidului de spalare a lunetei(parbrizului) in pragul soferului:

ATENTIE! Cititi tot mesajul inainte sa incepeti manevra!

Nu va ajunge lichidul de spalare pe luneta? Nu aveti jet pe luneta? Credeti ca-i infundata duza ce stropeste luneta? Doar mocheta de la picioarele soferului se uda? Atunci asta s-ar putea sa fie problema ce-o aveti. Aici este solutia.

Aveti nevoie de rabdare, o surubelnita cap cruce, o surubeltina cap plat, masca de protectie pentru nas si gura, carpe, resou si prelungitor/are. Un aspirator ce poate aspira apa? Eu n-am.

Dati scaunul soferului in spatele masinii la maxim. Ridicati volanul la maxim.

1)Demontarea pragului de plastic. Este nevoie de o surubeltina cu cap cruce.

Tot acum demontati mascarea de plastic din stanga scaunului soferului ce este prinsa in un surub si pe partea dreapta a aceluiasi scaun decapsati o alta mascare de plastic.

121020121753.jpg

Se demonteaza de pe caroserie maneta de deblocare a capotei masinii si "pragul" (mascarea) din plastic. Doua suruburi fixeaza maneta http://imageshack.us...1020121755.jpg/, un al treilea se afla langa maneta ce tine pragul si al patrulea (mascat cu un capacel) tine pragul. Desprindeti pragul de pe portiunea unde era fixat cu suruburi.

Pe portiunea paralela cu scaunul soferului, avem doua surub-capsa deci tragem in sus de prag si-l desprindem din caroserie. Totodata se desprinde pragul fata de pragul spate, e o imbinare usoara.

ATENTIE la portiunea de mijloc a pragului. Aici el este fixat cu suruburi capsa de colierele ce tin firele electrice, coliere care sunt capsate usor pe sasiu. Se pot intampla doua variante, ori se va desprinde capsa ce prinde pragul in colier ori se va desprinde colierul de sasiu... depinde cum trageti. Daca trageti de prag (miscarea sa fie) paralel cu podeaua masinii probabil ca se vor desprindele colierele de sasiu, iar daca trageti in sus se va desprinde pragul de colier. Mie mi s-a desprins pragul de unul dintre coliere, iar celalalt colier s-a desprins de pe sasiu. Trebuie sa scoateti si colierele de acolo. Cablurile vor fi ude.

Cablul rosu ce-l vedeti in poze este cablul "+" de pe borna "+" a bateriei pentru statia de amplificare din porbagaj. De curiozitate tin sa spun ca-m tras cablul "-" de pe-un punct de langa priza 12V din porbagaj.

121020121756.jpg 121020121757.jpg

121020121758.jpg 121020121759.jpg 121020121760.jpg

http://imageshack.us...1020121761.jpg/ http://imageshack.us...1020121762.jpg/

2)Desprinderea materialelor de pe podeaua masinii. Un strat de mocheta, un strat de izolatie fonica, termica si ce-o mai izola el.

Nu dezlipiti bucata de polistiren de pe mocheta, parerea mea. Aici eu am ales sa dezlipesc mocheta de pe stratul de izolatie, este lipita cu adeziv. Stratul de izolatie nu l-am desprins de arcul rotii fiindca am presupus ca va fi greu sa o prind la loc si oricum nu era uda acolo, nu se va umezi.

Trebuie sa trageti mocheta in fata pedalelor, eu am limitatorul sub acceleratie ce tine ambele materiale prinse de podea asa ca m-am oprit la acel punct cu desprinderea.

Stratul de material izolator este tinut lipit de podea de o piulita de plastic ce se poate desuruba cu mana si/sau cu o surubeltina plata.

121020121766.jpg

Tinand de mocheta si de stratul de izolare trageti de el in sus, usor, si va iesi din cele trei capse de plastic ce-l tin prins de cadrul scaunului soferului.

ATENTIE, n-am reusit sa scot aceste trei capse din caroserie... chiar am rupt unul incercand sa fac asta si nici n-am prins mocheta inapoi in ele fiindca nu s-au uscat materialele complet asa ca le-am lasat la aerisit. Masina deschisa in garaj.

121020121773.jpg 131020121784.jpg

3)Stergerea mizeriei, inlaturarea apei... uscarea materialului izolator. Inalurarea efectului problemei. Aici aveti nevoie de masca de protectie pt nas si gura... e periculos fiindca poate fi mucegai, iar totodata miroase urat/pute. Eu am folosit doua carpe si un resou imprumutat.

ATENTIE la resou, sa nu faceti un foc dorit/nedorit.

Eu am calcat pe izolatie sa mai storc din ea iar ulterior strangeam de ea sa o storc. Era murata.

121020121767.jpg 121020121768.jpg

121020121769.jpg 121020121770.jpg

http://imageshack.us...1020121771.jpg/ http://imageshack.us...1020121772.jpg/

121020121774t.jpg 121020121775.jpg

121020121776.jpg

http://imageshack.us...1020121777.jpg/

121020121778.jpg

4)Inlaturarea problemei. Refixarea conexiunii (furtunului)traseului. Lipirea.

Eu am curatat cu spirt si apoi am folosit adeziv transparent pentru plastic de la Bison dupa care am acoperit legatura cu banda izolatoare. Mai tine banda la tras.

121020121779.jpg 121020121781.jpg

N-am facut proba, teoretic si fizic aceasta conexiune e buna acum. N-am facut proba fiindca nu mai aveam timp sa o iau de la capat daca faceam proba si curgea de altundeva plecam la facultate in pioneze. Nici nu era materialul izolator uscat complet, sub limitatorul acceleratiei era inca ud.

Remontati toata treaba si sa aveti grija sa nu va ramana piese de inca o masina.

P.S. Eu cred ca masinii mele ii lipsesc cateva chestii... deasupra pedalelor pot pune mana pe izolatie, sub bord pe partea dreapta este aceeasi situatie iar sub scaunul soferului n-am izolatie...

Spor la Treaba.

Multumiri si Salutari colegului Emy D! Eu i-am spus simptomele, el mi-a spus sa fac ceea ce-am explicat mai sus. El a folosit Picatura, ca si adeziv. Banda izolatoare nu a folosit. Nu a mai avut probleme.

Daca sunt greseli sau observatii sa se adauge sau ceva de genu... acum sunt obosit. :vaidecapulmeu:

Modificat de SilvianDement91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luneta se spala din acelasi rezervor cu parbrizul? Mie nu mi-a mers niciodata si nici nu mi se uda prin masina. Sa fie infundat vreun furtun? De unde sa incep, ca vine vremea nasoala si mi-ar prinde bine sa pot vedea ceva si in spate si sa nu sterg luneta "pe uscat".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, si apa este pompata de acelasi motoras, doar ca se invarte invers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Silvian91imAuto

Eu iti recomand sa incepi cu cele doua segmente prezentate mai sus, anume Hayon/haion si Prag Sofer/scaun stanga fata. Cel putin le excluzi, sti ce sa faci si la ce sa te astepti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Silvian91imAuto

DIY SGAF pentru repararea/inlocuirea (furtunului)traseului din (haion)Hayon ce duce lichidul de spalare la duza, pe luneta.

Informatii suplimentare referitoare la mesajul #1 din acest subiect, mai detaliate, se gasesc aici: http://translate.goo...wellrohr-317901

Adresa fara google: http://www.sgaf.de/c...wellrohr-317901

P.S. Rog un moderator sa mute textul din acest mesaj in mesajul anterior si sa-l elimine pe acesta daca incomodeaza. Abia acum, intamplator, am dat peste acest DIY navigand prin forumul SGAF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine stropeste dar merge haotic stergatorul din spate daca-l pornesc.Se opreste tarziu si face cursa cu multe intreruperi.Stie cineva ce ar putea fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica burduful care intra in usa soferului,contact imperfect,patit la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Silvian91imAuto

Completare la mesajul #2 DIY SGAF imbinarea din pragul soferului (stang): http://translate.goo....de/node/253143

http://www.sgaf.de/node/253143

Inlocuirea diuzei lunetei: http://translate.goo...e-defekt-327497

http://www.sgaf.de/c...e-defekt-327497

(Off-Topic) Inlocuirea/Montajul motorului stergatorului lunetei: http://translate.goo...hermotor-279057

http://www.sgaf.de/c...hermotor-279057

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pt Speedo.Salut,in cazul in care firele din burduf sunt ok este de vina motorasul.Trebuie sa il schimbi.Mi s-a intamplat aceeasi chestie.La sharan temporizarea stergatorului din spate este incorporata in motoras.Am si un vw polo care este diferit insa.La polo temporizatorul este in zona unde sunt releele la sigurante si este sub forma unui releu normal.

In schimb la sharan este direct in motoras.La sharan daca tii apasat pe leva de la stergatorul din spate merge continuu iar daca o eliberezi acesta continua sa functioneze pe automat,adica la un interval de cateva secunde.Nu are optiunile separate,manual/automat.La polo in schimb am pe leva optiunea manual sau automat.Sper ca sunt inteles cat de cat.Succes.

Modificat de nelu_24
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
Silvian91imAuto

Sa trec la subiect... iarasi s-a desfacut conexiunea :(... bine ca n-am pus pragul inapoi ca-mi faceam inca o spalatura...

Acum detalii: Am folosit doar lichid de parbriz pentru iarna -20gradeC gata diluat, din acela mai scump. Nu cred ca a inghetat in furtunas, e uscat! Masina nu a stat afara la mai mult de -12.

Am dat lichid pe luneta ultima oara in prima jumatate a lui decembrie.

Era ceva noroi uscat pe pragul rosu, adica pe caroserie, putin... banuiesc ca a calcat tata pe ea... si cred ca tot asta e cauza celorlalti fiindca sta prea intins acolo cand e legat si nu se poate relaxa... poate fi asta cauza. Daca vei calca pe prag,langa stalp, risti sa desfaci conexiunea.

Sa fie oare de la frig, sa se fi contractat materialul si sa se desfaca singura? Se poate, dar oare nu s-au gandit proiectantii la asa ceva? :(

Nu are cum sa fuga furtunul in spate sau in fata fiindca e destul de bine facut/strans/legat acel manunchi de cabluri electrice + furtunul despre care vorbim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Silvian iti dau o idee.Eu am avut aceeasi problema.Am folosit tub termorestringent dublu.Nu exista ceva mai bun.Ala cand il incalzesti ia forma suprafetei pe care il folosesti.In cazul asta se strange la extremitati,adica unde tubul de la luneta devine mai subtire.In acest mod nu permite sa se mai desfaca.Iar daca vreodata vrei sa-l desfaci il tai cu cutitul.Este un material destul de dur.Se foloseste in domeniul electricii la izolarea cablurilor.Eu am introdus doua bucati pe furtun.Am pus una pe imbinare,am incalzit-o iar dupa aceea am mutat si pe cealalta deasupra la cea incalzita care a devenit mai stramta prin incalzire ceea ce a permis sa o aduc pe cealalta peste ea,succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Silvian91imAuto

O solutie mult mai buna spre deosebire de cea de la mesajul #2 (conexiune prag conducator auto / sofer), anume cea de pe SGAF am aplicat dupa ce-am vazut ca n-a tinut ceea ce-am facut eu cu ce aveam.

Am cumparat un metru de tub termocontractant de 10mm in diametru cu 2 lei ron si-am imprumutat un pistol cu aer cald.
Am taiat trei bucati, una mai mare ca si anterioara.
Le-am aplicat una cate una, suprapunandu-le

1. http://imageshack.us/photo/my-images/507/dsc03604l.jpg/
2. dsc03605dw.jpg
3. http://imageshack.us/photo/my-images/89/dsc03608e.jpg/


P.S. De asemenea, Multumesc nelu_24 .

Modificat de SilvianDement91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Mai are cineva pozele din primul mesaj sau vreun ghid despre cum se desface panoul de pe haion la modelul din 2003? Presupun ca am un furtun fisurat si imi curge lichid in lacasul de la incuietoare. Se vede si pe partea textila a haionului dara de lichid

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Exista o diagrama/poza cu traseul furtunului de la pompa(fata) la stergator spate ?

Cred ca e intrerupt in mai multe locuri si as vrea sa il inlocuiesc pe tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De unde ai ajuns la concluzia asta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E rupt la haion si cand ii dau sa stropesc curge apa de la pompa din fata. Am observat ca e in spatele vasului de expansiune. de acolo curge apa si ma gandeam sa inlocuiesc tot traseul. Asa macar am garantia ca tot furtunul e nou si nu o sa mai am probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca curge apa pe la pompa din fata poate e blocat undeva(sau a fost),deobicei se blocheaza la duza de la stropitor(ai pornit stropitoarea si din cauza presiunei a cedat pe la vreo legatura),trage de ea si scoate-o afara si sufla prin ea.O legatura este sub protectia de plastic de la pragul de la sofer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu asa am luat masina. Furtunul e rupt la haion si cred ca neamtul a preferat sa scoata furtunul de la pompa, decat sa il inlocuiasca/repare. Nu am nici o scurgere de apa in interior. 

As vrea sa il inlocuiesc pe tot si nu vreau sa bajbai. Asa ma uitam pe poza/diagrama si vedeam exact ce si cum. E mai usor. Problema e traseul de la pragul de la sofer la pompa. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca a sarit de la pompa fiind blocat.Parerea mea este sa-i pui furtunul la loc la pompa si sa vezi daca ajunge lichidul in spate actionand maneta.Nu are rost sa schimbi furtunul asa de drag doar( a mea e din 2001 si nu are nimic furtunul ala),plus ca desfaci tot felul de plastice ca sa ajungi la furtun care de la o varsta mai cedeaza(mai se rup cleme),dar repet,e doar parerea mea,in schimb banii/timpul/nervii sunt ai tai;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut. La mine s-a rupt furtunul acela de plastic exact la burduful hayonului. Am incercat sa-l inadesc cu furtunase siliconice de la un tub de perfuzie ptr. animale mari si la presiune a sarit. Nu stiu cum sa fac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

E complicat de demontat rezervorul de lichid de spalare? Al meu curge și s-a mai și blocat motorașul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!