Jump to content

Schimbarea pivotilor


saboteur
 Share

Postare recomandată

Azi nu am avut de lucru si de plictiseala mi'am facut. Adica am schimbat un pivot care avea joc. Treaba e simpla, ca de obicei :D :

1. Se cumpara pivotul din imaginea 1, se asigura masina si se ridica pe cric, se da jos roata.

2. Se curatza cu spray degripant , apoi cu o cheie de 18 se desface piulitza (14) a pivotului.

3. Cu un levier se face parghie pe capul pivotului pentru a'l presa in jos din imbinarea pe con.

4. Cu o cheie de 13 se desfac cele 3 shuruburi (16) de prindere a pivotului.

5. Se scoate pivotul din bratz si se pune pivotul nou.

6. Strangetzi la loc shuruburile (16) , apoi bagatzi capul pivotului in fuzeta, si strangetzi piulitza (14) la maxim. Succes!

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N'am reglat nimic dupa, pt ca pivotul se prinde fix, nu ai ce sa dereglezi cand il schimbi. Stiu ca la alte mashini trebuie reglata caderea si unghiul de fuga dupa ce umbli la pivotzi, am si o skoda 120, si acolo asha e, dar e suspensie de tip double wishbone nu tip mcpherson, cu totul si cu totul alt sistem si alta conceptie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3. Cu un levier se face parghie pe capul pivotului pentru a'l presa in jos din imbinarea pe con.

Usor de spus greu de facut;

In mod normal e nevoie de presa pt aceasta operatiune; Daca nu combinatie levier-ciocan; Exista si alt tip de prindere pt pivoti la care lucrurile stau altfel (ex. cordoba 2001 la care pivotul are alt tip de prindere in fuzeta)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu cum se face in mod normal, eu am scris cum am facut eu, cu un levier, am facut pargie pe surubul pivotului si a sarit din fuzeta. Daca nu iesea si trebuia presa, ghinion ;) , ma duceam la un service sau cumparam presa, asha, am scapat ieftin. Probabil unii pivotzi sunt mai infiptzi pe con, dar daca ai muschi, ies si aia, vorba ta, mai un ciocan, mai o injuratura, nu are incotro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hahaahm, da, acum am vazut, eram la el la comp si am postat fara sa imi dau seama ca tre sa ma loginez cu userul meu, sorry, se mai intampla, si el e membru vw forum, are un golf4 1,9sdi, si era logat el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Salut,

Nu se pot posta inca odata pozele plz?Recolampreau si eu sa-mi schimb ambii pivoti sambata,si sincer mi-ar cam folosi niste "visual aids".

Multzam' anticipat.

Peace :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Foarte mare multumire.....done!!!merci de poze :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
black angell

am si eu o problema:)) am scos ambii pivoti din cutie si numai stiu care e cel stang si care e cel drept:))=)) cum ii diferentiez:))?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din poze pare sa fie distante diferite intre gaura centrala si celelalte , daca e asa trebuie sa masori si la cei de pe masina .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

ar putea fi prea tarziu, black angel dar totusi:

19412 Ball Joint Kit right

Replaces OE Ref:

6Q0407366A - ball joint

6N0407175A - lock plate

N10127706 - bolt (qty 3)

19410 Ball Joint Kit left

Replaces OE Ref:

6Q0407365A - ball joint

6N0407175A - lock plate

N10127706 - bolt (qty 3)

e diferenta deci de o cifra in tre cele 2 coduri; Aici: http://img15.imageshack.us/img15/2310/img2547o.jpg se vede codul pe cutie si este pentru dreapta

Saboteur, vad ca ai skimbat pivotu in 2005. Sunt FEBI, sau alt model? Au tinut pana acum? In manual zice ca trebuie schimbate si suruburile/piulitele aferente:

Stie cineva unde pot gasi sa cumpar "MATRA V176" presa de scos pivotul

Intentionez sa-mi skimb pivotul dreapta ptr ca am gasit joc in roata (masina suspendata si tras de roata, ca in poza atasata)

post-11261-1258178319_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era MOOG dupa cum vezi si pe cutie ca vad ca ai pus link la poza cu el, a tinut pana acum vreo 2-3 luni, cand l-am schimbat iar si am pus Lemforder, piulitele si suruburile noi vin in pachet

Referitor la presa, merge cu o presa generala de capeti de bara sau pivoti, nu trebuie neaparat scula MATRA,

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

salutare tuturor as vrea sa schimb ambii pivotii si un capat de bara cine mar putea ajuta cu un sfat sau ceva fotografii va multumesc masina e o skoda fabia 2001 1.4 16v 74kw

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Azi am vrut să fiu harnic şi să-mi schimb pivoţii la maşină (skoda fabia 1combi). Pivoţii au joc şi fuseseră schimbaţi ultima dată în august 2012, de atunci nu s-a mai umblat la ei. La o primă inspecţie vizuală am găsit urme de lovituri la unul din şuruburile de fixare ale pivotului pe braţ, mai exact cel dinspre partea din faţă a maşinii. Urme se regăsesc şi pe partea de jos a ansamblului butuc-fuzetă. Se pare că în momentul când virez maxim dreapta butucul de pe partea stângă loveşte în pivot. La fel se întâmplă cu partea dreaptă a maşinii, la virajul maxim stânga (aceleaşi urme se regăsesc pe ambii pivoţi).  Care este cauza acestor lovituri, de ce ajunge să lovească butucul în pivot, mai trebuie înfiletate bieletele de direcţie (deşi la schimbarea lor s-a respectat numărul de filete câte au fost la demontarea celor vechi)?    

Modificat de sveck78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

teoretic are logica ce spui tu dar ai facut unghiul de fuga dupa schimbarea bieletelor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bineînţeles, nici nu încape discuţie. Chiar de 2 ori, pentru că o dată au fost reglate unghiurile la service-ul unde am schimbat bieletele, dar nu mi-a plăcut cum a ieşit şi apoi, la câteva zile le-am refăcut la un service unde ştiam că au standul calibrat bine şi sunt şi pricepuţi în asta. Dimensiunea roţilor nu cred că influenţează (vara - 195/50/15, iarna - 185/60/14) pentru că până acum am mai umblat pe sub maşină (schimbat cap planetară dreapta, ambreiaj, schimbat bucşe bara stabilizatoare, suport cutie viteză, flanşe+rulment sarcină la amortizoare.....) şi nu erau aceste urme. Înclin să cred că de la bieletele de direcţie se trage, dar cum au ieşit totuşi unghiurile bune, pentru că în cazul ăsta ar fi trebuit ca unghiul de convergenţă să fie prea închis şi să tragă la viraje prea mult spre interior partea din faţă a roţilor - teoretic. Cauciucurile nu sunt tocite neuniform, nu fluieră roţile în viraje, nu trage stânga/dreapta deci unghiurile sunt bune.  O să rog băieţii la service să mai verifice problema, vineri am o programare să schimb amortizoarele şi schimb şi pivoţii cu această ocazie. Vedem după aceea..... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa ne spui cum ai rezolvat. totusi daca unghiurile sunt bune nu are voie sa atinga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema a fost elucidată.....şi remediată : când am luat maşina acum aproape 2 ani, am băgat-o în service (altul faţă de cel la care mă duc acum) şi au fost schimbate mai multe pe la ea, inclusiv pivoţii. "Mecanicul" care s-a ocupat de ea a pus pivoţii invers, adică cel care era de stânga l-a pus pe dreapta şi  cel de dreapta l-a pus pe stânga. Azi am schimbat amortizoarele faţă şi pivoţii, aceştia fiind montaţi corect de data asta. La proba de viraj maxim stânga-dreapta nu mai ajunge butucul să lovească în braţ/pivot, deci problema de aici era, de la montajul incorect. Aşa că, atenţie la ce mecanici ajunge să vă lucreze pe la maşină. O zi bună la toţi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La chestia asta nu m-as fi gandit. Bine ca ai rezolvat si nu au fost probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!