Jump to content

Bate avansul si scoate fum negru


slasher
 Share

Postare recomandată

Detin o Skoda Fabia 1,4 16v AUB cu cateva probleme care nu prea pot sa le rezolv. Cum scrie si in titlu scoate fum negru si bate avansul. Erori nu prea are, are una legata de EGR, in sensul ca nu se poate calibra. Cu EGR-ul decuplat (scoasa mufa) nu se simte nicio diferenta in funtionarea motorului.

Cand incepe sa bata avansul am impresia ca se rupe senzorul batai (se aude fff tare unii intorc capul dupa mine :) ). Cand o accelerez la 4000 RPM scoate o pacla de fum negru. Am schimbat bujii (vechile bujii erau cam negre si nu maro cum trebuie sa fie avand si foarte multe depuneri pe ele), am curatat clapeta acceleratie (pe clapetea apar ffff repede depuneri de culoarea neagra), am schimbat filtru benzina, filtru aer si uleiul de vreo doua ori in 3000 km. Cand este in sarcina uneori da in nas (se infunda). Si ca un capac pus peste toate mai scoate fum si pe epurator.......ceea ce ma duce cu gandul ca-i gata motorul desi fumul care il scoate pe toba de esapament este negru si nu albastru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probleme cu fumul negru si datul in nas si mers in 3 pistoane cum se zice, am avut si eu la golf 1.4 16v, si s-a dovedit a fi de la o sonda lambda si EGR. dupa schimbare si curatare a mers bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema este ca am testat sonda lambda 1 si este ok........nu as vrea sa o schimb, 500 lei este cam mult nefiind sigur ca cea de pe masina este bulita. Mai am si un golf 4 AZD la care am schimbat sonda 1, dar nu erau simtomele astea......doar becul aprins in bord si poate un pic marit consumul. Consumul instant la Fabia dupa ce se incalzeste este de 7l/h si mai scade la 6l/h dar urca inapoi la 7l/h.

Modificat de slasher
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, de obicei e 0.6-0.7l/h la relanti. cam asa era la mine, fum negru, mers rau si consum mare. EGR infundat, a fost curata si sonda lambda 1 schimbata, curatat clapeta de acceleratie, nu dupa mult timp a picat si EGR-ul si sonda 2. Vezi fisele, bobinele, de la asta se mai inegresc bujiile si ai variatii la relanti si consum mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Slash, cum adica erori nu prea are? Are sau nu? O masina ce se vrea sa functioneze corect nu are voie sa aiba stocata nici o eroare in ecu.

Pt ca daca egr-ul ar fi cu pbme, ar trebui sa ai eroare stocata. Gen 17852 - Potentiometer for EGR (G212): Implausible Signal

sau daca nu inchide cum trebuie si recircula prea multe gaze sa ai Excessive Flow, etc.

Eu tind sa cred ca-ti recircula prea multe gazei si de aici pbme.

Pt ca, daca zici ca ti se murdareste f repede clapeta, se poate sa fie de la egr. Nu vreau sa cred ca ai gaze de carter asa de multe incat sa iti murdareasca asa repede clapeta, pt ca atunci clar ai compresia praf, deci segmenti uzati.

Cand te referi la avans la ce zgomot te referi? sa nu fie vorba de canistra de carbon.

Vezi exact ce erori ai si mai vb dupa aceea.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eroarea este legata de EGR in sensul ca nu se poate calibra......dar nici check-ul nu se aprinde datorita acestei erori. Dupa ce sterg eroarea intr din nou in vag com si eroarea reapare....deci o sterg si reapare, check engine nu se aprinde. Am mers si cu EGR scos si la fel se comporta masina. In ceea ce priveste avansul sigur se aude .....si se aude fff tare de zici ca se rupe senzorul batai. Pe furtunul de la epurator ies destul de multe gaze (fum), dar o sa incep prin a face un test de compresie si dupa aia am sa le iau pe rand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am fost la un mecanic si a accelerat-o un pic pana pe la 4500 RPM si a scos un fum "elegant" (ceata locala). Dupa limpezirea atmosferei omul a spus ca motorul trebuie segmentat la ce fum a scos. Asta ar fi prima constatare, intradevar uleiul cam dispare. Masina are vreo 170.000 km pe ceas.....nu pot afirma ca sunt veridici. Am schimbat uleiul de doua ori in 4000 km, am scos busonul la ulei cu tot cu "gatul' (prelungirea) aferent si m-am uitat un pic in motor cu o lanterna si se vad destul de multe depuneri negre peste tot in motor (cat s-a putut vedea). Teste de compresie nu am facut pentru ca nu cred ca mai are vreun rost la ce fum scoate :(.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eram sigur ca e de la segmenti.

Vezi ca mai e un coleg pe forum ce si-a segmentat motorul, insa nu din cauza uzurii lor si din cauza blocarii segmentilor de ungere datorita depunerii de calamina.

Tot el spunea ca teoretic daca se dau jos ( in cazuil in care sunt blocati) se curata si se monteaza la loc totul ar trebui sa mearga bine.

Oricum, eu m-am uitat in motor precum ai facut tu cand mi-am schimbat gatul de umplere pt ca la mine se rupsese de-mii curgea ulei pe blocul motor, insa in afara de tabla aceea ce e imediat la intrare, pe care sunt ceva depuneri, insa tot acolo se face si cel mai mult condens si e normal dupa mine sa fie calamina acolo, totul era maroniu in motor.

Ce ulei ai folosit, sau mai bine spus ai vreo banuiala ca nu i s-a facut schimbul la timp inainte sa o cumperi sau a mers cu ulei de slaba calitate?

Pt ca, acum ceva timp in urma, odata cu introducerea intervalului extins de servisare, mai toti producatorii, au avut probleme grave cu acest oil surge.

Ce au facut, a fost sa micsoreze intervalele de service si sa recomande uleiuri de calitate, sintetice, de aici si o foarte mare importanta pentru calitatea uleiului pt acest tip de motoare.

Una din probleme, este ca odata cu cresterea compresiei, a normelor de poluare tot mai stricte, a crescut si temperatura de ardere in cilindru, de aici si un stres suplimentar pt ulei.

Insa, unii ambalatori de uleiuri uita de acele vremuri si in goana lor dupa supravietuire arunca in magazine uleiuri insuficient aditivate care din pacate dauneaza grav sanatatii motoarelor moderne.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina a fost cumparata, de mine, anul trecut pentru maicamea. Masina este adusa din Germania si la cumpararea ei nu am facut nus ce teste.......am vazut ca nu curge nimic din ea, nu troncane, nu scoate fum si motorul trage, m-am gandit ca este ok. In concluzie cel care a avut masina a cam mers cu un singur ulei de s-a dus dracu motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Si cum ai rezolvat problema ca si la mine face la fel doar ca scoate fum albastru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!