Jump to content

montare corecta fulie ax came motor 1z


darckreign1984
 Share

Postare recomandată

dupa lungi cautari pe internet, am ajuns la concluzia ca la mine la masina nu este fixata in pozitia corecta fulia de la axul cu came.

spun acest lucru deoarece la schimbarea distributiei am observat ca nu erau aliniate toate semnele, si nici nu se potrivea macar fulia pompa cu axul cu came.

ca si test am blocat ax came cu un subler ca sa stea corect (ma refer la taietura de e ax came), apoi am vrut sa vad daca la fulie pompa este centrata bine si gaurile nu erau aliniate, nu erau concentrice. camm 2 mm decalate ceva de genu.

am ajuns la concluzia ca trebuie desfacuta sigur piulita de la fulie ax came si pusa bine, ca sa poata sa lucreze in parametri.

cum se fixeaza cat mai bine daca nu am cheie dinamometrica, si nici cheia aia speciala cu care se tine fulia.

multumesc pentru idei.

ym: darckreign1984

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Slabestu surubul care tine fulia de la axa cu came ,depresezi fulia/o lasi la locul ei,strangi usor surubul in asa fel incat fulia sa se roteasca usor pe axa ,fixezi pompa pe 0,viblochenul pe 0/semn volant,reglezi tensiunea curelei/intinzator semn in V,AXA BLOCATA CU CEVA MAI SERIOS o platbanda....risti sa rupi sublerul,apoi strangi cu grija surubul de la axa...........dai cateva ture de viblochen la mana......verifici din nou si .........gata,succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arunca un ochi pe link-ul acesta: http://www.myturbodiesel.com/1000q/a3b4/vw-passat-jetta-tdi-timing-belt-removal-mk3.htm !

Mai citeste-l o data.

Eu am desfacut surubul fuliei arborelui cu came de tot si am scos fulia (unii au zis ca e o tampenie si ca era suficient doar sa slabesc surubul si sa las libera fulia -- oricum, in link, vei vedea ca la un moment dat personajul depreseaza fulia). Pentru ca nu am cheia cu care sa ma "tin" de fulie, eu am tinut contra cu o cheie de 19 pe arborele cotit... Atentie! Nu strangi nimic cu blocajele pe arborele cu came sau fulia pompei!

Dupa ce faci distributia e recomandat sa verifici/reglezi avansul pompei.

Sporuri !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arunca un ochi pe link-ul acesta: http://www.myturbodi...removal-mk3.htm !

Mai citeste-l o data.

Eu am desfacut surubul fuliei arborelui cu came de tot si am scos fulia (unii au zis ca e o tampenie si ca era suficient doar sa slabesc surubul si sa las libera fulia -- oricum, in link, vei vedea ca la un moment dat personajul depreseaza fulia). Pentru ca nu am cheia cu care sa ma "tin" de fulie, eu am tinut contra cu o cheie de 19 pe arborele cotit... Atentie! Nu strangi nimic cu blocajele pe arborele cu came sau fulia pompei!

Dupa ce faci distributia e recomandat sa verifici/reglezi avansul pompei.

Sporuri !

multumesc pentru link, foarte util.

sincer acum ramane intrebarea cum fac sa strang fulia aia intrasafel incat toate semnele sa ramana la pozitie. sa nu fac si eu cum o facut cel care o fixata cu ceva abatere.

acum am ceva fum in spate la accelerari

masina merge nu so rupt nimik in ea inca, si presupun ca decalajul fuliei nu a afectat inca. sper asta.

- ca si explicatie, cum se regleaza mai exact un dinte in plus la volant sau minus.

- cata motorina este normala sa vina pe retur la injectoare la relanti?

- in vag com ce versiune de motor trebuie selectata din cele 3 motoare care sunt 1z. (trebuie folosita o anumita versiune de vag com soft ma refer, un anumit windows ca sa nu dea erori?)

- motoru vibreaza destul de tare, poate fi de la injectoare ca nu mai lucreaza bine?

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Pentru ca nu am gasit al post va rog sa ma scuzati ca postez aici! intrebarea mea este cum se punteaza cureaua la pompa de apa? pe deasupra sau pe sub fulie! tind sa cred ca la mn este montata cresit! Pentru un motor 1.9 TD AAZ. Va Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos pt schema. m-am uitat mai atent pe motor... in schema este pusa exact cum credeam. la mn este pusa pe deasupra fuliei( o curea mai mica) pt ca fulia pompei de apa nu are caneluri, este neteda ceea ce obliga cureaua sa vina cu fatsa neteda (fata exterioara a curelei) pe fulie si nu cu cea striata ( fata interioara a curelei). destul de ciudat cu sensul de rotatie al pompei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine a montat cureaua a folosit o curea mai mica.Problema majora este ca sunt atat de multe modele de curele de e greu de identificat cureaua masinii.

6PK1045 fara AC

6PK1145 cu AC

6PK923 fara AC la sistemul fara amortizor la intinzatorul curelei.

11,5X730Ld la pompa de servo fara AC

11,5X790Ld la pompa apa/servodirectie/AC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este destul de ciudat! cand am schimbat distributia am comandat si aceasta curea. Mi-a venit si 6PK1045 si 6PK923. Nu se potrivesc... merge doar 6PK930 in modul in care o montez cu partea exterioara pe fulia neteda si nu cum este in schema, pusa pe sub fulie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11,5X730Ld Curea transmisie

Agregate angrenate: agregat antrenat:pompa servodirectie, Echipament vehicul: pentru vehicule fara aer conditionat

11,5X790Ld Curea transmisie

Agregate angrenate: agregat antrenat:pompa servodirectie, agregat antrenat:pompa apa, Echipament vehicul: pentru vehicule cu aer conditionat

6PK1045 Curea transmisie cu caneluri

Agregate angrenate: agregat antrenat:alternator, Echipament vehicul: pentru vehicule fara aer conditionat, pt. vehicule cu amortizor intinzator curea,alternator 120 A

6PK1145 Curea transmisie cu caneluri

Agregate angrenate: agregat antrenat:generator, Echipament vehicul: pentru vehicule cu aer conditionat

6PK923 Curea transmisie cu caneluri

Agregate angrenate: agregat antrenat:generator, Echipament vehicul: pentru vehicule fara aer conditionat, pt. vehicule fara amortizor intinzator curea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 years later...

Salut cum pot sa schimb fulia la axa cu came fără sa  deranjez axa, menționez ca urechea de blocare a fuliei ,când se pune la punct, este rupta și as vrea sa schimb fulia  multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea ai cum să schimbi fulia fără să deranjezi distribuţia. Practic schimbarea fuliei presupune repunerea distribuţiei la punct (oricum la schibarea distribuţiei se scoate fulia). Îţi trebuie cale de blocare a distribuţiei, vezi procedura mai jos

1z distributie.pdf

1 hour ago, Spulber Marcel said:

menționez ca urechea de blocare a fuliei ,când se pune la punct, este rupta

La motorul ăsta, ca la mai toate motoarele cu pompă rotativă, nu se blochează fulia ci axa cu came, la ce ureche de referi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...
Spulber Marcel
On 31.12.2022 at 11:57, lupo_bv a scris:

Nu prea ai cum să schimbi fulia fără să deranjezi distribuţia. Practic schimbarea fuliei presupune repunerea distribuţiei la punct (oricum la schibarea distribuţiei se scoate fulia). Îţi trebuie cale de blocare a distribuţiei, vezi procedura mai jos

1z distributie.pdf 365 kB · 3 downloads

La motorul ăsta, ca la mai toate motoarele cu pompă rotativă, nu se blochează fulia ci axa cu came, la ce ureche de referi?

Când bagi pinul de blocare după ce aduci distributia la punct pui cala pe pinionul de la vilbrochen pompa de inalta și axa cu came le blochezi cu doua pinuri, iar la axa cu came in spatele pinionului dințat pe care vine cureaua de distrbutie este fulia care are acea ureche unde intra pinul de blocare,acea fulie intra conic sau pe pana pe axul cu came este o presa speciala care se înșurubează in cele 3 suruburi care strânge pinionul dințat de fulie mulțumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!