Jump to content

Intretinerea si ungerea chederelor - VW EOS


R_a_z_v_a_n
 Share

Postare recomandată

  • Administrator

Topic deschis la propunerea Corinei (Corinutza Eos) in care doreste sa dezbata, impreuna cu restul posesorilor de VW Eos, probleme vis-a-vis de chedere, mai exact, intretinerea si ungerea lor.

Spor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la EOS sunt chedere diferite fata de cele despre care se discuta aici?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta chederelor EOS fata de cele Golf, passat, polo etc..au o mica diferenta si un alt gen de aliaj din cate mi-au explicat colegii mei de munca de la Vw. In cateva minute voi posta procesul de intretinere si ungere pt toti cei interesati. Bineanteles ca aceasta intretinere se poate aplica la toate masinile cu chedere(cauciucuri)...pt a evita mici probleme cum ar fi posibile filtratii de apa, craparea si ruperea lor!

"I ❤ EOS"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incepem:

Un lucru f important pt Eos-ul nostru este intretinerea gumelor de inchidere (chedere) al CSC-ului (tavanul solar decapotabil) ce ne va permite elimina:

-posibile filtratii de apa

-zgomote enervante cand mergem cu masina capotata (soricei)

-craparea si dezintegrarea gumelor

In cativa pasi simpli si in mai putin de o ora vom avea gumele masinii noastre in perfecta stare in asa fel prelungindu-i durabilitatea!

SIMTOMELE CHEDERLOR NEANTRETINUTE:

post-111547-13468536400776_thumb.jpg

se pot observa petele albe..

Inainte de toate gumele vor trebui curatate de posibile mizerii acumulate, pt p hidratare mult mai eficienta. Curatatrea se va efectua cu un material fara puf, putin umed.

In magazine specializate exista mai multe tipuri de produse, eu am probat prima oara produsul VW: post-111547-1346853963299_thumb.jpg

Acest produs ne va ajunge pt 2-3 aplicatii minim.

INCEPEM:

-trebuie sa retragem trapa apasand pe butonul corespunzator pana cand aceasta este retrasa si se opreste, apoi apasati tasta de decapotare pana cand trapa este retrasa complet fara sa ajungeti la procesul de decapotare. Trapa trebuie situata asupra tavanului solar. Produsul se aplica asupra gumelor cu ajutorul aplicatorului, apoi uniformizandu-l cu degetul. post-111547-13468542094874_thumb.jpgpost-111547-13468542544327_thumb.jpg

Urmatorul pas este ungerea(lubrificarea) gumelor sau asa zisele "gingii" care sustin geamurile si blocarea usilor post-111547-13468543327763_thumb.jpgpost-111547-13468543564366_thumb.jpgpost-111547-13468543951896_thumb.jpgpost-111547-13468544113142_thumb.jpg

Gumele vor ramane cu un aspect lucios. Aveti grija cu produsul, cateva picaturi sunt suficiente! Fiti generosi!

In continuare vom apasa din nou butonul de decapotare pt a continua deschiderea "tavanului solar", in acest moment "luneta" din spate se va deschide situandu-se deasupra tavanului solar si portbagajul se va deschide. In acel moment luam degetul de pe buton fara a ajunge la decapotarea completa, mentinandu-se in aer partea tavanului post-111547-13468546147513_thumb.jpg Aici vom unge numai gumele de sus nu si cele de jos unde geamurile coboara. post-111547-13468547153492_thumb.jpg

Urmatorul pas este decapotarea completa, continuand cu lubricarea uniunilor intre bratul care sustine tavanulpost-111547-13468548015056_thumb.jpg

Dupa acest proces capotam masina complet si coboram geamurile din fata ca sa putem unge gumele geamurilor din spate post-111547-13468548580766_thumb.jpg

Acum este momentul de lubricare a zonei care se afla deasupra ocupantilor din spate post-111547-13468549134841_thumb.jpg

Dupa acest proces vom inchide ai deschide trapa de 2-3 ori pt a diatribui bine gelul! SPOR LA TREABA! Sper sa va fie de folos si daca exista vreo nelamurire incantata va voi ajuta!

ps: Cu siguranta am avut greseli de ortografie si anumite cuvinte le-am "reinventat"...sunt plecata de mult timp din tara si credeti-ma ca mi-am uitat putin limba. Imi cer scuze :) ;)

"I ❤ EOS"

Am uitat sa adaug codul de referinta al produsului: G 052 172 A1, pretul poate varia in functie de concesionariu: pe mine m-a costat 47

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la EOS sunt chedere diferite fata de cele despre care se discuta aici?

Diferenta intre chederele unui eos si a celoltarte marci este aliajul de neopren care nu poate fi tratat cu silicon in diferenta chederelor de passat, golf..s.a.m.d.

"I ❤ EOS"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate intereseaza pe cineva:

Eu mi-am facut rost de la o fabrica de cosmetice de o sticluta de glicerina (pura sau pe undeva la 90%) cu care dau la inceputul iernii. Cred ca face si tratarea imbatranirii chederelor. 200 ml probabil imi ajung pentru vreo 5 ani.

Costuri: 0 lei.

Modificat de neuradu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

glicerina???? O_o....pt chederele unui vw eos??

"I ❤ EOS"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt masina din semnatura : Seat Toledo 2005.

Glicerina se foloseste intr-o gramada de cremuri din industria cosmetica.

Este de luat oricum in seama pentru prevenirea lipirii chederelor prin inghetare si in alte aplicatii tinind seama ca apa fuge de ea ca de dracu'.

Modificat de neuradu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok neuradu, sunt de acord cu tine..glicerina nu are efect hidratant asupra neoprenului...asupra chederelor simple posibil..nu am incercat asta pe masina mea si nici nu o voi face...dar din moment ce aceste lubrificante special pt chederele ce contin neopren nu au nici un strop de glicerina nici silicon.. ci "krytox" ...nu este recomandata folosirea "leacurilor babesti"...deoarece poti scurta viata chederelor si craparea lor in timp..tinand cont ca atunci cand soarele loveste puternic efectul glicerinei de hidratare nu este acelasi ca si pe tenul unei persoane ci uscarea lui. Nu bag mana in foc pt asta...imagineaza-ti ca intradevar ar functiona "glicerina" asupra chederelor...nici de nebuna nu as da 47 euro pe un tubulet de 30ml de la casa vw pt intretinerea chederelor. Sti vb aia: "Dai un ban...dar stai in fatza" ;)

"I ❤ EOS"

Mai este un produs asemanator 00V096310A

Intradevat acest produs este eficient dar nu si pt chederele unui eos..cred ca vine in format spray..si nu-ti foloseste decat o singura data, mai ales ca este foarte uleios si nu vei face altceva decat sa murdaresti periile geamurilor sa nu mai scapi in veci de pete si dungi uleioase. Intretinerea chederelor ale unui eos se face de 2 ori pe an...ba chiar 3...iar din tubuletul de la casa vw mai sus indicat iti ajunge pt minim 3 lubrificari...deci...tot acolo ajungi daca dai cate 12 euro pe spray de 3 ori pe an..dar iti garantez ca nu este la fel de eficient ca si gelul din tubulet. Subliniez...sprayul "poate" fi folosit la chederele de guma ale oricarei masini...pt ale eosului este RECOMANDAT tubuletul de gel ref: G 052 172 A1 sau a doua optiune sa intri pe Ebay sa cauti lubrificantul "KRYTOX"...este una si aceeasi cu cel de la vw dar cu o diferenta de pret enorma...doar 4-5 euro tubul...eu am cautat intr-o nebunie si nu mai apare pe nicaieri. Salutari! ;)

"I ❤ EOS"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu de cativa ani folosesc pentru chedere glicerina boraxata . Se intretin foarte bine , iarna nu ingheata , este ieftina si se unge foarte usor .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai sunt si alte produse pentru intretinere neopren. Uite ceva la 70 de ron:

http://www.pro-detai...lon-p-1039.html

Glicerina la neopren nu face nimic rau, dar singura chestie este ca se duce repede in contact cu apa.

Mai sunt solutii care se folosec la intretinerea costumelor de scafandru (sunt tot din neopren) si la fel nu sunt de durata. .

Modificat de Bravo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu...sunt fel si fel de solutii, unguente , geluri si sprayuri...dar eu raman tot cu acelasi lubrificant de la vw...este f eficient...nu se risipeste in contact cu ploaie, vant, zapada, gheata etc...pe forum Club vw eos spania..majoritatea folosesc krytox sau cel de la casa vw...nu am auzit pe nimeni sa unga cu glicerina sau alte inventii de genu care nu au atata eficienta si durabilitate ca si krytox sau cel de la casa vw....dar bun..fiecare isi ingrijeste masina cum isi doreste...dar insist...daca aveti noroc sa gasiti pe ebay (world) "KRYTOX" este accelasi ca si cel care m-a costat enorm de la VW doar ca mult mai ieftin..cu tot cu trimis v-ar duce la cel mult 5 euro tubul de 100ml. ;)

"I ❤ EOS"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Krytox este marca, sunt produse profesionale. Am cautat pe ebay si am gasit ceva. Tot felul de unsori cu aplicatii in medii pretentioase. Cum se numeste produsul folosit de tine ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil nu m-am explicat bine..krytox este marca, exact..eu am vrut sa zic ca si produsul de la vw contine "krytox"-rezumat: lichidul este acelasi ca si de la casa vw, doar ca ei l-au distribuit in tubulete de 30ml si il vand la un pret foarte elevat! Un nume specific nu am gasit pe tub..ci doar un cod de referinta care este G 052 172 A1.

"I ❤ EOS"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Buna seara.

Am si eu o intrebare dar nu as vrea sa supar pe nimeni. Am un prieten care are un Eos 2.0T din 2009. Are o problema la plafon. Cand trece peste denivelari scartaie foarte rau oricat de mari sau de mici ar fi denivelarile. Zgomotul pare sa vina de la chederul de cauciuc, acolo unde plafonul se aseaza pe rama parbrizului.

Ce ar trebui sa faca, cu ce ar trebui sa dea ?

Multumesc.

O seara buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt eos se gasesc in reprezentanta niste solutii speciale pt acele chedere de la eos

Send from my Nokia 3310

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 years later...

La EOS-ul meu,cand trec peste denivelari,se aude deasupra la trapa,in ambele parti,cum scartaie foarte tare,parca ar fi niste soareci care chitaie.Ce e de facut?

 

https://www.youtube.com/watch?v=kKR5h4dzKFU

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@invatacel Presupun ca trapa era inchisa, nu? Oricum chiar si daca era deschisa e cam mult zgomot.
Ai incercat curatarea si ungerea chederelor cu Krytox? Codul piesei e G052172A1.
E destul de scump, 240 de lei la Porsche Pipera daca imi aduc aminte bine, dar iti ajunge pentru mai multe aplicari, vreo 5-6. E necesar sa dai cam de doua ori pe an, primavara si toamna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bogdan8225 Daca trapa este inchisa,se atenueaza din scartait cu 5% fata de cand este deschisa;treaba este caci mai am un EOS identic si ca an si ca motorizare,are chederele uscate si cam deteriorate si nu scartaie gram !!! La EOS-ul asta de scartaie,am dat peste tot pe chedere cu vaselina la spray si absolut nimic nu s-a cunoscut! scartaitul vine sigur 100% din bratul stang in zona din dreptul tetierei.

Am gasit ceva interesant:

 

http://www.eos-forum.de/index.php?thread/10043-gibt-es-einen-schmierplan-f%C3%BCr-die-dachmechanik/&pageNo=1

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!