Jump to content

problema rulment fata b4


darckreign1984
 Share

Postare recomandată

salut

am si eu un passat b4 din 96.

am schimbat rulmentu pe fata si dupa nici 20 km camasa interioara cea care vine spre planetara era crapata mancata mai avea un inel mic din ea. erau numai bucatele de camasa de rulment.

am observat facand o proba cu camasa de la vechiul rulment care inca era intacta ca exista joc pe butuc, se scoate fara nici un efort.. exista un joc de 0.5 mm cred.

rulmentu a fost scos de un meserias si montat cu ciocanu (am fost la el doar cu fuzeta nu am dus si butucu ca uitasem de el). la prima vedere nu parea fisurat, vazusem o mica bucatica rupta din buza camasii interioare. rulmentu a fost de la optimal.

acasa doar am strans fuzeta cat de tare am putut cu cheia piulita care strange planetara facand toata treaba (am administrat 3 ciocanele ca sa intre putin sa am cum sa infiletez piulita -)

trebuie sa schimb butucu?

trebuie sa iau alt rulment de la alta firma?

alt meserias?

poate fi montat cu ciocanu da usor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand alt meserias.

Nu se lucreaza cu ciocanul acolo ci cu prese.

Si rulment de alta firma, FAG de exemplu.

Oricum indiferent de firma, daca ti-a crapat asa de repede a fost greseala de montaj.

Iar piulita se strange la cuplu cu cheie dinamometrica dupa o procedura speciala, vezi atasamente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Optimal eu am schimbat 2 pe spate, huruiau dupa 2000 km, pot fi made in germany ca poate numai stanta e, alege alta firma, deacord cu colegul de mai sus, rulmenti -doar cu presa fara ciocan, in caz extrem o bucata de lemn si cu ciocanul finut, meseriasii au presa !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De aia am zis sa schimbe firma pt ca un amic cu un optimal pe spate era sa-i cada roata dupa nici o saptamana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa cum ti-am mai zis si pe mess...metoda ciocanului este una destul de barbara si poarte putini mecanici auto stiu sa o foloseasca...

au mai zis si colegi...cel mai bine schimba meseriasul...inclusiv firma producatoare de rulmenti... ;)

eu unu as opta pt marca Ruville care este mult mai buna calitativ fata de Optimal

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este ok Ruville, de fapt Ruville este un ambalator de marci destul de bune , inauntru este FAG sau ceva de genul asta :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru sfaturi.

mai ramane o singura problema.

#

ce este cu jocu ala? ma refer la jocul de la jumatatea rulmentului dinspre planetara, joc dintre rulment si butuc.

poate conteaza si asta, masina trebuia sa aiba abs, insa nu mai are nici senzori, iar pe fuzeta nu este nici un disc etc. este posibil ca butucul sa fie diferit?

ym: darckreign1984

ma intereseaza daca trebuie sau nu sa schimb butucul.

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca mai ai rulmentul vechi intact, mergi cu el cand te duci sa cumperi altul si verifici dimensiunile cu un subler daca ai posibilitatea, paote este ceva modificat la masina si nu se potrivesc rulmentii luati dupa VIN.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

rulmentu vechi nu este nici pe departe intact.

cred ca ajung sa iau din dezmembrare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rulment de la dezmembrari nu se poate. Din dezmembrari trebuie sa iei cu totul, fuzeta si butuc. Rulmentul nu se poate demonta fara distrugerea lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia-ti rulment nou,la 80ron nu merita sa pui ceva vechituri.Si eu am patit ca sa dus rulmentul nou dupa 15k,dar am schimbat in garantie(orice piesa are garantie!),de atunci nici o problema(27K km).Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia-ti rulment nou,la 80ron nu merita sa pui ceva vechituri.Si eu am patit ca sa dus rulmentul nou dupa 15k,dar am schimbat in garantie(orice piesa are garantie!),de atunci nici o problema(27K km).Bafta.

pai rulmentu luat initial a fost marca Optimal si a costat 80 lei. a tinut nici 20 km. defect manifestat camasa interioara dinspre planetara tandari doar un mic inel ramas, coliviile erau si ele distruse.

Ia-ti rulment nou,la 80ron nu merita sa pui ceva vechituri.Si eu am patit ca sa dus rulmentul nou dupa 15k,dar am schimbat in garantie(orice piesa are garantie!),de atunci nici o problema(27K km).Bafta.

de la dezmembrare iau cu tot cu fuzeta, nu doar rulment, astfel elimin si problema butucului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia de la dezmembrari fuzeta, rulmentul si butucul, dar schimba rulmentul ca sa fi sigur. Nu mai cumpara rulmenti optimal,febi pentru ca nu sunt buni. Rulmentii INA, SKF, FAG sunt OK.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!