Jump to content

Problema turbina 2.5 TDI (Hibryd) Skoda Octavia II


LinuxViP
 Share

Postare recomandată

Problema mea este o turbina modificata (carcasa 1.9TDI cu interne de 2.5TDI)

De aproximativ 2 luni de zile am o mare problema la care inca nu i-am gasit rezolvarea asa ca apelez la voi poate ma putetit ajuta cu ceva idee, sfaturi, etc.

Cand am ajuns in Ro acum aproximativ 2 luni am schimbat turbina pentru ca aveam paleti pe admisie buliti, am fost la persoana de unde am cumparat turbina, mi-a reconditinat-o, totul ok, am pus-o pe masina, toate bune si frumoase 3 zile.

Dupa 3 zile masina mea dadea fum alb si papa ulei, am plecat la Bucuresti la persoana respectiva sa vedem ce are turbina, a dat-o jos si surpriza maxima, turbina avea iar paleti pe admisie polizati.

Concluzie : Admisia era plina de bucati de aluminiu de la prima turbina pe care am spart-o.

Mi-a reconditionat iar, am curatat traseul bine si am pus-o pe masina , fericire maxima .... masina tragea grav, am plecat spre Danemarka, pe drum iar imi dadea fum alb si ulei consumat ...... in Germania am rupt distributia, am reusit de am schimbat distributia, tot fara probleme, doar ca de atunci masina nu mai trage le fel.

Cu ajutorul unui coleg de pe forum am reusit sa imi reglez avansul la axul cu came care era la -2.9 acum este la 0. Acum masina trage mai bine dar turbina tot da fum alb si consuma si ulei.

Precizez ca fum alb imi da doar cand o tin intre 1500-1700 rpm, daca o calc mai tare da fum negru si totul e ok, dar daca merg in oarecare treapta si merg constant 1500-1700rpm da fum alb.

Care ar putea fi cauza acestui fum alb si de unde, turbina stricata, componente stricate, nu e reglata bine ? Precizez ca persoana respectiva a pus totul nou, a ramas doar carcasa veche atat. Sa fie carcasa afectata ? Sa se fi intamplat ceva cand am rupt distributia, desi fum alb dadea si inainte de a o rupe.

Precizez ca acum 1 saptamana am dat admisia jos si am verificat paleti pe admisie si sunt OK, nu mai sunt atinsi !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai schimbat filtru de aer? Pe club ford patise cineva ceva asemanator cu ce ai patit tu, lui i s-a stricat turbina, a schimbat-o cu una noua si s-a stricat si aia, a primit alta noua pe garantie si s-a stricat si aia, s-a intamplat asa de 5 ori, pana i-au dat cei de la service banii inapoi si au spus ca nu ii mai schimba turbina, baiatu' s-a dus la alt service unde au descoperit niste pietricele in carcasa filtrului de aer care ajungeau in turbina si rupeau paleti.

Modificat de Celeronu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal am pierdut ceva timp pe "goagle"
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuzati de off topic.O varianta a videoului doar in limba engleza stie cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze de interventie cineva care e mai in masura sa ma contrazica meseria mea e centrale termice....eu am invatat la scoala asa fum alb=arderi incomplete.......fum negru=ceva este infundat.....la fel e si la masini...e normal ca la relanti....pentru ca nu e in sarcina...sa scoata fum alb....adica ce spui tu 1500 ....1700 ture...aproape de zona de cuplu......apoi cand intri in sarcina 3000 4000 ture fum negru....ceva pe traseu impiedica compresia arderea...asta inseamna pirdere de putere acelasi consum...sau poate putin mai mare dar nu ai aceleasi performante......daca vorbesc prostii scuze de interventie...dar cred ca ai nevoie de o curatenie la turbina....supapa egr.....pe admisie o sa fii mirat cata mizerie iese de acolo....inlocuit filtru de aer cu unul BUN...verificat debitmetru de aer...scoate mufa de la MAF care intra in debitmetru si vezi cum trege masina si vezi ce fum scoate...e o mufa mica dupa filtrul de aer cu 2 fire..si nu in ultimul rand verificat injectoare si pompa de motorina

apropo.....cat ulei iti consuma?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica si inlocuieste filtrul de aer....nu au cum sa ai paletii de le turbina polizati inseamna ca masina ta trage nisip in loc de aer.......cum stai cu filtrul de particule?.....o diagnoza ai facut la masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fum alb => arde ulei

Fum negru => arde motorina

Problema ta esta ca fiind o turbina hibrida nu este foate bine echilibrata. Avem mai multi colegi pe forum care au avut turbine hibride si la toti au pocnit.

Din cauza proatei echilibrari axul face joc iar pe langa el incepe sa treaca ulei. Uleiul este fie ars in toba fie este aspirat in motor. Daca va aspira suficient de mult ulei odata, acesta se va aprinde, motorul se tureaza la maxim si se face praf.

Sfatul meu este sa renunti la hibride. Mergi la colegul Cipos si te va ajuta cu ceva bun, sigur si la un pret decent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fum alb nu arde motorina.......fum negru.......consuma ulei...............multtttttttttttttttttttttttt

de cand uleiul scaote fum alb......la mine scoate fum alb dar nu consuma ulei deloc.....la servici transporter t5 scoate fum negru....si consuma ulei cat CHINA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc la toti pentru sfaturi, ca sa lamuresc mai multe.

Turbina provine de la Cipos :) el a montat-o ultima oara pe masina, filtrul de aer este nou, admisia este curatata, toata tubulatura a fost data jos si curatat, acum turbina are paleti intregi pe admisie.

Primele 2 dati da au fost buliti din cauza ca cei care mi-au montat turbina nu au curatat si admisia si de acolo proveneau bucati de aluminiu din turbinele sparte.

Fum alb = ulei,

Fum negru = motorina

Masina este modificata, nu mai are EGR, deci nu are ce sa se infunde.

Filtrele de ulei, motorina, aer, uleiul au fost schimbate curand.

Cel de polen e schimbat acum 5 luni (dar chiar si asa nu are legatura filtrul de polen cu consumul de ulei).

Cred ca singura solutie este sa dau turbina jos si sa vad in ce stare se afla pe evacuare (daca sunt intregi) si sa trimit turbina in Romania la Cipos la verificari.

Legat de diagnoza, i-am facut nu una, i-am facut zeci, totul e ok, injectoarele sunt in parametri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate parea o intrebare stupida dar... ai facut si update la soft dupa ce ai schimbat turbina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ce update de soft sa mai fac ? Masina avea deja soft pt turbina respectiva si restul modificarilor.

Doar am dat jos turbina care era cu paleti buliti pe admisie si am pus-o la loc dupa ce mi-a reconditionat-o Cipos (acelasi model)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit eu gresit. Am avut impresia ca ai avut turbina normala si ai schimbat-o cu cea de 2.5...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu care ar putea fi problema ta.....masina trage aer prin filtru de aer cantitate de aer care este debitata in turbina prin intermediul debitmetrului de aer...pe traseu mai sunt 2 electroventile nu ma pricep prea bine la mecanica....ai filtru de aer sport? nu auzit la nimeni de paleti polizati la turbina e ca si cum nu ai avea filtru de aer plus debitmeru care are si el o sita.......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acea problema cu paleti atinsi pe admisie am rezolvat-o, aveam pe admisie bucati de aluminiu de la turbina sparta (prima, erau infipti in furtunul de admisie) concluzia a fost ca nu a fost curatat deloc acel furtun cand sa schimbat turbina, de acolo si paleti polizati.

Acum este ok, in schimb am problema asta cu acel fum alb in zona de incarcare a turbinei (1500-1800rpm) si asta sa intamplat imediat dupa ce am refacut turbina (de 2 ori chiar)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1500 -1800 rot pe minut fum alb esti in afara zonei de cuplu....in acea zona turbina functioneaza putin spre deloc......cat ulei iti consuma? intre schimburi la 1000 de km sau cum ai calculat tu..........mie imi scoate fum alb dar nu consuma ulei deloc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum cand se adre ulei fumul ar trebui sa aiba o tenta albastruie. Daca fumul e alb alb inseamna ori ca e apa (abur) in el, adica pierzi lichid de racire (intra in camera de ardere) ori cantitatea de motorina injectata nu e optima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Miroase a ulei si consumul de ulei la 2-3 mii km este cam de 200-300ml. Ceea ce este foarte mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Repet, este posibil ca axul sa nu mai stea bine in lagare si sa scape ulei pe langa simeringuri.

Se intampla doar pe un anumit interval de turatii probabil pentru ca atunci axul se misca cel mai tare. La turatie mai mica axul nu se misca suficient cat sa scape uleiul pe langa el, la turatii mari se echilibreaza si scade amplitudinea miscarilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

the_punkreas2003

salut, pe masina este montat un vnt 20 , ceea ce inseamna un 2,5 curat, nu hibrid, in toate cazurile de paleti atinsi a fost inlocuit centralul si in toate aceste cazuri masina a dat fum alb, ceea ce ma duce cu gandul la un eventual semering de supapa defect sau o obturare in evacuarea uleiului folosit la ungere si sa forteze in sistemul de etansare al turbinei

p.s. sunt cipos si scuzati pt postarea de pe contul lui Dan dar are un telefon cu postare rapida

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Ciprian, urmeaza sa te sun oricum zilele ce urmeaza desi stiu ca esti in concediu, o sa vb la telefon mai multe si sper sa gasim o rezolvare buna pentru amandoi asa cum a fost tot timpul :)

Eu nu am condamnat pe nimeni, doar incerc sa gasesc rezolvarea acestei probleme, de asta am postat aici sa gasesc si rezolvarea, este turbina sau este altceva defect.

Cred ca in prima faza voi incerca o noua turbina de la tine la fel ca cea de pe masina , ca sa scot din joc aceasta problema, apoi voi incerca sa intru mai in detalii si sa vad de unde vine aceasta problema.

Ideea este ca atunci cand am pus turbina la tine pe masina tragea de rupea, apoi a inceput sa traga mai slab, trage si acum dar ....... nu la fel.

PS : Eu am crezut ca este o turbina 2.5 hybrid, inseamna ca m-am inselat, scuzele mele :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!