Jump to content

Sfat achizitie VW Passat B4 Variant


carabusm
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor ,

In viitorul apropiat doresc sa achizitionez un Passat (Intermediar) B4 1.9 TDI...doresc unul Variant/Break.

Intrebarea mea este la ce ar trebui sa fiu atent cand o sa ma deplasez sa vad live diverse masini, momentan m-am rezumat la cautat doar pe cateva site-uri din Romania si nu sunt foarte multe masini de acest fel.

Cum se comporta caroseria la aceste masini? Este cumva galvanizata (macar dedesubt :) ) Motoarele din cate stiu sunt destul de fiabile....sper sa am ocazia sa achizitionez una pana in maxim 300.000 de km. Nu Doresc sa investesc foarte mult in achizitia acestei masini, pana in 2000 de euro. Rezervorul la break este cumva de 100 l ? Motoarele care le recomandati cel de 110 cai sau cel de 90 cai....Suspensia cum este simpla sau multi-brat ca si la A4(detin unul si stiu ca nu sunt ieftine deloc piesele la directie la Audi :) )

La ce altceva ar trebui sa fiu atent?

Multumesc anticipat !

Modificat de R_a_z_v_a_n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • carabusm

    25

  • DjMc

    8

  • pius

    7

  • Muraru Dan

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Din ce stiu eu, caroseria nu este complet galvanizata, ea a venit complet galvanizata doar de la B5 incoace.

Practic, B4 e un B3 restilizat, tehnic fiind bazat pe aceeasi platforma.

Deci atentie la oalele telescoapelor, la praguri, la aripi, la haion, astea imi vin in minte ca fiind locurile cu probleme mai mari la rugina.

De aceea, suspensie multilink pe fata nu vei avea, aceasta s-a introdus icepand cu B5 ( care imparteaseste aceeasi paltforma cu A4).

Ca si motorizari, am citit multe pareri bune despre 1Z, deci eu daca ar fi sa achizitionez catre un motor de 90 de cai m-as orienta.

Acum importanta e starea generala a masinii si felul in care a fost intretinuta, teoretic un numar mare de km nu ar trebui sa fie o pbma pt motor daca el a fost intretinut curespunzator.

Bafta in achizitie.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut...

in principiu e o alegere buna motorizarea de 1.9 TDI si sincer eu unu as opta pt versiunea de 110 cp...cu toate ca si cea de 90 cp este destul de buna...

caroseria masini este una foarte rezistenta doar ca in ciuda varstei mai apar si unele pete de rugina in zona usilor, haion, praguri si aripile fata /spate...

rezervorul daca nu a fost schimbat in principiu ar trebui sa fie cel de 100+...zic asta pt ca la mine au intrat 103 L de benzina ;)

asta evident daca cumperi versiunea variant pt ca berlina are rezervorul normal de 70 L...

suspensia este una simpla fara multi brat si costurile ei nu sunt foarte mari...

in general cred ca ar trebui sa fi atent la stikerul care se gaseste in portbagaj langa roata de rezerva si sa compari codurile ce apar acolo cu opriunile efective de pe masina...inclusiv codul de culoare...asta daca cumperi masina din Romania.

cam asta mi-a venit acuma in minte...dar sunt si alte lucruri la care ar trebui sa fi atent,..

daca mai sunt intrebari ma gasesti si pe bogdan.tuta@yahoo.com mail sau mess...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsuri, azi am fost si am vazut unul in zona, nu departe de Baia Mare, dar masina era din 2002 in tara, asa ca multe aspecte lasau de dorit la masina...urmeaza sa merg sa vad una in Salaj(acesta are cica vrea 470.000 de km...cred ca sunt reali :lol: sper sa mai mearga vreo 100-200000 la mine daca o achizitionez :icon_geek: ), vreau sa cumpar un B4 Variant gata inscris, stiu ca cel mai bine ar fi unul neinmatriculat...dar daca dau in judecata statul dureaza destul de mult pana se da o sentinta definitiva.

Revin cu noi informatii :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta in cluj sau zalau. Acolo ai sanse sa gaseti unul inmatriculat si in stare buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sambata am cumparat Passat-ul de care spuneam, este destul de mult de munca pe ea dar macar stiu ca-l pun la punct, il fac pentru mine.Nu arata rau masina dar este destul de mult de pus pe ea. Azi i-am pus baterie noua(pe ea era una antica...nu tinea aproape deloc curentul),porneste destul de greu(am vazut ca s-a dereglat pompa de injectie...se vad ceva semne facute pe pompa), turbina nu bag cat trebuie(sper ceva furtun spart...asa am avut la A4)...trebuie sa schimb toate cauciucurile, unghi de fuga, un curatat chimic la interior, manerele(clantele) sunt rupte la toate usile !!!- asta sa fie o problema comuna la acest model asa mi s-a spus la o dezmembrare...inca nu am gasit manere psr sa gasesc...daca stiti ceva manere astept detalii :icon_confused: ...nah o sa mai pape ceva bani e clar...oricum la orice masina SH trebuie sa mai bagi bani in ea ca sa poti dormi linistit....ar mai fi placute de frana, un furtun la franta pe dreapta spate, un suport la alternator...mah este o lista destul de lunga dar se vor rezolva toate. Ce m-a speriat era un fum negru cand o calcam mai serios...te lasa in ceata :icon_redface: ...sper ca acea pompa dereglata sa fie cauza...daca ar fi din turbina era un fum albasru nu? Fumul negru provine din cate stiu de la motorina nearsa...Daca aveti sfaturi cu privire la unele probleme descrise astept....o sa revin cu un update dupa ce mai schimb una alta pe ea :icon_thumleft:

PS : am uitat sa spun masina are AC(binenteles nefunctional...dar sper pana vara viitoare sa-l rezolv)

Inca ceva "Pacific " este o varianta de echipare mai buna la aceste Passat-uri?

post-1689-0-08125700-1346680785_thumb.jp

post-1689-0-49912800-1346680799_thumb.jp

post-1689-0-01269100-1346681052_thumb.jp

post-1689-0-32802900-1346681057_thumb.jp

Modificat de carabusm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari pt masina si multa bafta in ce ti-ai propus.

Cat te-a ajuns?

Teoretic un fum negru indica motorina nearsa, deci debit marit de motorina.

Bineinteles ca daca pompa nu e reglata cum trebuie nici masina nu va functiona perfect.

Manerele in ce mod sunt rupte, sau mai exact unde, pt ca din poza par bune.

Ca si variante de echipare, pt B4 au fost urmatoarele:

Biker, Coach, Exclusiv, Court, Pacific si Classic Line.

Din punctul meu de vedere, varianta Pacific ar trebui sa fie mai dotata decat una clasica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina a costat 1400 deuro...un pic cam mult pentru cate "bube" are...o sa mai am de bagat bani in ea destul de mult...trebuie sa schimb distributia, ulei, filtru ulei,filtru aer, curea accesorii, suportul alternator trebuie inlocuit, reglaj pompa injectie...sper sa nu trebuiasca turbina inlocuita(mecanicul zice ca asta ar fi cauza fumului negru dar nu cred...eu credc a sursa este totusi pompa de injectie care e dereglata...la fel si pentru pornirea un pic mai greoaie)...electromotorul face si el figuri( periile sunt duse),un furtun de frana pe dreapta spate, cauciucurile varza, cred ca si jantele sunt patrate :lol: ...un curatat chimic la interior...si-n viitor probabil si telescoapele pe fata.Trebuie sa vad de ce nu functioneaza inchiderea centralizata...mici/mari retusuri pe la vopsea....am noroc ca nu a fost accidentata cateva indoituri normale pentru numarul de km de pe ceas...este in tara din 2009...sper dupa toata operatiile enumerate mai sus sa am un Passat in adevaratul sens al cuvantului ca deocamdata e la stadiul de Trabant(fara sa jignesc pe posesorii de Trabant)

La interior nu cred ca m-am exprimat corect....este vorba de clantele de care se trage sa se deschida usile...atasez o poza cu piesele respective

post-1689-0-00155500-1346761991_thumb.jp

post-1689-0-13650300-1346761996_thumb.jp

post-1689-0-21006000-1346762001_thumb.jp

Modificat de carabusm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bafta, si bine ai venit printre noi. 1400....e mult sau putin depinde din ce puncte de vedere privesti lucrurile. in primu rand mie ce nu-mi place deloc e faptu ca motoru se vede ca a fost dat cu "crema de pantofi" peste tot si giugiulit ca sa iti ia ochii de la restul problemelor. oricum esti un aventurier daca ai luat masina cu atatea probleme dar macar esti constient in ce te bagi. ca si idee cu ac-ul incearca sa verifici tevile in partea stanga de unde iese din habitaclu ca trece pe langa niste furtunase ce au o izolatie pe ele. la mine atat de mult s-au frecat de teava pana s-a mancat teava. despre versiunea Pacific nu stiu sa iti zic prea multe dar din cate m-am uitat, nu ai airbag, banuiesc ca nici abs, nici cotiera....deci nu prea poti sa zici ca e ceva mai "lux" singura probabilitate poate sa fie legata de tapiterie....ce tapiterie ai pe ea? cum arata? poate faci niste poze cu tapiteria originala.... in rest spor la lucru si la cati mai putini bani bagati in ea si cati mai multi km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fumul negru indica si probleme cu intrculerul(adica ii spart, mai exact la inbinarea donter plastic si aluminiu)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@carabusm,

Manere de usi gasesti la orice magazin serios, de piese auto dar, pe original si in culoare neagra (daca vrei culoarea ta, se dubleaza pretul si de regula vanzatorul nu comanda pentru ca nu controleaza prea bine terminatia codului - vezi poza) la un pret de 25...37.18 lei (in functie de cat de bine te cunosti cu vanzatorul).

Sa ai bafta de "ea"! E un prieten de nedejde, nu o mironosita fandosita... se "lasa" usor cam la orice depanare... dar are si cateva zone mai delicate, mai sensibile...

Pentru AC, trimite-mi o adresa de mail pe PM sa-ti dau de citit. Si pentru distributie gasim lectura.

post-98602-0-98857900-1346957053_thumb.j

@alinelu2006,

I-a fugi tu si spala motorul la o spalatorie ! Eu am crezut ca mi-a schimbat masina... Am dat vreo doua ture in juru' ei sa ma conving ca e a mea. Arata motorul intr-un mare fel! Mai, mai sa nu-l pornesc.

Modificat de pius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult de sfaturi...revin cu noi info despre evolutia lucrurilor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pius nu e vb de asta. stiu ca arata total total diferit. doar ca am auzit si multe cazuri in care dupa ce si-au spalat motoarele au avut probleme cu mufele ca se oxidau si etc, eu pe al meu il sterg o data la 3-4 luni cu carpa,bine stoarsa de apa pe unde si cum pot sa bag mana..noroc ca o am subtire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vorbit cu mecanicul, se pare ca turbina este OK, ceva teava intra sau iese din turbina este fixata aiurea...ceva improvizatie de 2 lei...tot au ramas problemele cu pornirea grea la rece/cald si fumul negru....urmatorul pas a fost demontarea pompei de injectie pe care a dus-o la pompagiu, sa i se faca o verificare/reglare pe stand....sper dupa aceasta operatiune sa scap si de aceste doua probleme :sly:

Inca o intrebare, distanta intre prezoane la Passat B4 este 4x100? De pe ce masina mi-ar potrivi ceva jante de tabla pe masina...am impresia ca 1-2 jante sunt "patrate" si vor trebui inlocuite.

Revin cu noi info zilele ce urmeaza .

Modificat de carabusm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se potrivesc de pe orice masina care are 4x100 si sa fie 6J15 daca vrei pe 15''

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsuri...maine sper sa rezolv patru "cauciucuri" pentru masina si sper sa fie gata si pompa de injectie de reglat/inlocuit eventuale garnituri sau mai stiu eu ce.

Intrebare, din cate am citit pe internet dupa ce se monteaza pompa pe langa reglajul brut al avansului trebuie si un anume reglaj cu ajutorul VAG-COM-ului, stiti cumva un link in care sunt descrisi pasii care trebuie urmati pentru a face aceasta operatie? Ce fel de mufa de diagnoza este pe aceste masini(masina e la mecanic si n-am mai fost de Luni sa o vad...n-am apucat sa desfac capacul sa vad ce mufa este)? Eu am cablu de diagnoza pe care il folosesc la A4-ul meu din 2000(in soft am vazut ca apare ca varianta si scanarea pentru passat B4)

Seamana cumva mufa de testare cu cea din poza atasata? Mufa daca bine stiu la B4 este in zona contactului(poza a doua luata de pe internet)

post-1689-0-38084400-1347215747_thumb.jp

post-1689-0-34470600-1347215775_thumb.jp

Modificat de carabusm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alinelu2006,

De atata OFF-Topic, ne rupe voinea urechile !

Legat de motor... sper sa nu mi se intample nimic nedorit ca tare bine arata dupa spalare. Pana si tuburile de plastic ai zice ca-s noi.

Pe de alta parte, mi-a prins foarte bine (spalatura) ca nu vedeam pe unde scapa ulei si cu ocazia asta am putut remedia problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am fost pe la mecanic, vestile nu-s prea roz... :icon_confused: ..., a mai reglat avansul din pompa inainte de a duce pompa la pompagiu, am scapat in mare parte de fumul negru (provinea de la avansul dereglat combinat cu furtunul spart de la turbo), dar pornirea tot grea este....parca porneste mai greu decat nainte de a umbla la avans si a aparut si un fum eu alb l-am vazut(eu tind sa cred ca multe se trag tot din pompa)...mecanicul zice ca e albastrui asa ca am decis sa dau jos si chiulasa sa verificam cum e cu supapele/tacheti, eventual o planeitate la chiulasa si sa schimbam semeringurile de la supape....azi a dat si distributia jos, urmeaza sa dea si pompa sa o duc totusi la verificat/reglat....maine o sa am unele vesti noi privind starea chiuloasei....am cumparat si 4 "cauciucuri" aproape noi la un pret super bun pe care o sa le pun pe masina .....cam multe bube are masina....nu degeaba pretul a fost relativ mic comparativ cu una in stare buna....nah macar o sa stiu ca ce schimb nu o sa mai am probleme in viitorul apropiat....sper sa am nervii ncesari sa o aduc intr-o stare asa cum mi-ar placea mie sa o am....e clar ca a fost o masina neglijat in cei 3 ani petrecuti in Romania....revin cu un update pe maine

Modificat de carabusm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca un episod din "A car is reborn" :icon_confused: Azi am cumparat suportul de la alternator(inclusiv cu rola intinzatoare...oricum rola se va schimba odata cu distributia). Am fost si pe la mecanic, pompa are ceva uzura la capul hidraulic, dar merge inca...chiulasa era toata colmatata, gurile de evacuare erau aproape obturate din cauza depunerilor, s-a procedat la planarea chiuloasei, schimbare ghid supape, refacut scaune supape...supapele erau OK...garnitura de chiulasa noua(Victor Reintz),daca tot a fost data jos chiulasa am schimbat si segmentii(Goetze) in motor care erau uzati destul de bine, urmeaza tachetii(comandati pe original) erau blocati toti, in loc de ulei erau incarcati mai degraba cu vaselina...atat de gros s-a transformat uleiul in ei (ma mir ca totusi mai fuctiona motorul :sly: cu toate problemele enuntate mai sus). Urmeaza zilele urmatoare distributia, din cate am vazut si radiatorul de apa/aer conditionat, schimb bendix si perii la electromotor, ulei, filtre, lichid servodirectie, antigel, si ceva bucse la jug motor, gumele cumparate sa le schimb pe jante si sa le echilibrez....placutele de frana fata/spate si furtunul de frana de pe roata dreapta spate....cam atat momentan...oricum nota de plata va fi marisoara....o sa va spun la final la cat m-a ajuns masina(tin evidenta preturilor la materiale/manopera diverse)...noi informatii in zilele urmatoare :rules:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma, ce motor ai pe masina? 1Z sau AFN... de ai frane pe disc la puntea spate?

Radiator apa. Te referi la radiatorul din poza (3A0.121.253C)? Sper sa-l schimb sambata... M-a costat ~200 lei, producator after-market german, de la acelasi prieten comerciant.

post-98602-0-24836600-1347610512_thumb.j

Modificat de pius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pius si eu am frana pe discuri spate si am motor 1Z, nu ii obligatoriu sa fie AFN ca sa ai frana pe discuri spate, era optional cand comandai masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, radiatorul seamana cu cel din poza, am inteles ca este un pic mai lung fiindca am si AC pe masina(asa mi-a spus tipul de la dezmembrari cand l-am intrebat de unul).Masina in acte are motor 1Z dar dupa cum cred ca am mai scris nu are serie motor...si cic a fost schimbat in Germania...oricum in Romania nu cred ca s-a facut nici macar schimbul de ulei in ultimii 25.000 de km dupa cum arata...dupa ce a dat jos chiulasa a masurat ghidurile pt supape parca si si-a dat seama ca motorul nu este 1Z(primul indiciu a fost o rola de la distributie pe care a vazut-o mecanicul si mi-a spus din start ca asta nu-i 1Z) ci AHU tot de 90CP....apropo cu ce difera AFN-ul de 1Zsau AHU, cum as putea recunoaste un AFN?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca o intrebare...oare potrivesc semnalizatoarele si farurile de ceata din bara(vezi foto atasata) de la Golf3 la Passat intermediar ?Dar clantele de deschis usile din interior?

Inca o intrebare pentru Pius...radiatorul din poza atasata mai sus este nou(din poza asa pare) la 200 Ron?

post-1689-0-74574800-1347826267_thumb.jp

Modificat de carabusm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!