Jump to content

Seat Leon Copa Plus


Vizitator

Postare recomandată

Cam asa arata limitatorul, pe care eu sincer nu l-am vazut, recunosc ca nu sunt cel mai atent sofer 1005   din timp:

 

 

20130503161826.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Modificat de cristian
Link către comentariu
  • Replies 294
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Cristian

    123

  • The_Ego

    29

  • Rave

    16

  • Circoloco

    15

Top Posters In This Topic

Eh nah .....ai avut si tu ceva ambitie pe el !!!

La mine se lucra anul trecut in cartier si cum rumanu' stie sa faca treaba lasand totul vraiste ....m-am parcat si eu intre bloc si un burlan mic lasat aiurea. Am consumat niste citro (chiar era citronada; a nu se intelege gresit)  la o terasa si apoi la plecare am uitat in pana mea ca mai exista acel burlan pe dreapta, fapt pentru care m-am suit la propriu pe el (plecare mai in forta). Si uite asa a facut buba la bara (zgariata in mai multe locuri).

 

Asta este; viata/grijile/graba/neatentia ne mai scot ceva banuti din buzunar. Macar cu d-astea mici sa scapam si sa dea Prea Fericitul de sus sa ne apere de alea rele !!!

 

PS: Da' au pus astia la benzinarie COLT. Ce credeau ca daca nu il au nu stie lumea sa ocoleasca coltul !?!??! Chiar nu ii vad rostul pe acolo dar asta este ...

 

Bafta Cristian.

Link către comentariu

Nici eu nu i-am inteles rostul, daca nu era ma urcam cu roata pe terasa aia si nu se intampla nimic. Probabil gresia de pe terasa era mult prea scumpa si s-au gandit sa o protejeze de "vandali".  :sly: Sunt sigur ca prostia de colt din inox a fost mai scumpa decat toata terasa aia. :tuktuk: Asta e, mergem inainte, platim fransiza si reparam masina.

Da, mi-am pus si eu ambitia cu coltul nenorocit, nu gluma.

Modificat de cristian
Link către comentariu

Era gresie adusa de babuini din grote adanci. Cred ca si pe jos daca ai fi te pune sa te descalti si sa ai sosete albe. Cam de cacao asa ideea de colt la in [cenzurat] de trotuar dar nah ...trebuiau cheltuiti cumva banii. Spor la reparat !!!

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Link către comentariu
  • 3 months later...

N-am mai scris de ceva timp pe aici, intre timp masina a facut un an pe 22 august, primind cadou o revizie, a doua, facuta la 27.400 km, precum si o plimbare pana in Germania.

Masina s-a comportat exemplar, ca de obicei, dupa 3.500 km obtinand un consum combinat de 7,9%. Am avut varfuri de 170 km/h, insa in general am mers cu viteza legala, acolo unde exista.

Ma enerveaza problema cu uleiul, cel care l-au pus la Alto, Castrol 5w30 fiind mult prea subtire, a curs de pe joja cand am verificat nivelul uleiului. Trebuie sa ma hotarasc pana la revizia de 60.000 km ce ulei folosesc, peste iarna prefer sa ramana asta, porneste destul de usor cu el. Ma gandeam la Motul Specific, sa vedem ce spun si cei de la Alto legat de schimbul de ulei cu uleiul meu.

Link către comentariu

Cristi, am vazut eu si 5w40 care sa fie la fel de subtire precum zici tu...am si scris pe aici pe forum intr-un topic; Motul era unul dintre ele...chiar cel mai "apos" 5w40 pe care l-am vazut pana acum. Cel putin la cald, Edge-ul Professional 5w30 e mai vascos decat era ala...Nu te complica sa schimbi ceva cat mai e masina in garantie..pt ca totul este trecut in istoric si la eventuale probleme se pot lega de absolut orice, chiar si de un banal schimb de ulei cu o alta marca decat cea "recomandata" de ei...

Ai masina noua, nu cred ca-ti mananca ulei, nu cred ca ai zgomote suspecte la motor, de ce-ti bati capul acum cu uleiul? :D

Modificat de Cowboy
Link către comentariu

Ulei sa stii ca a mancat, cam 500 ml in 12.000 km, ceea ce nu e chiar putin. E drept, in cei 12.000 km a prins un drum pana in Germania, pe autostrada, unde a vazut si 200 km/h, doar ca incercare. Probabil de acolo si consumul de ulei. Din ce am citit, Castrol Edge Professional 5w30 e facut in colaborare cu Seat. Posibil sa fie marketing, insa brosura prezinta uleiul ca si cum ar fi cel mai bun ulei:

 

http://www.seat.com/content/medialib/seat/market_master/website-assets/specific-assets/master/news-and-events-page/castrol-y-seat/catalogue-seat-and-castrol/_jcr_content/renditions/rendition.file/catalogue-castrol-seat.pdf

Link către comentariu

Esti sigur ca ai 5w30? Asa stiam si eu ca am dar mi-au pus 5w40 502.00 Magnatec, conform producatorului.

Link către comentariu

E ciudat ca ti-au pus 5w40 Magnatec. La toate reviziile mi s-a zis de Castrol Edge sau Professional 5w30 cu normele 504.00 si 507.00 (norma LongLife). In plus Magnatec in gama Castrol e dat ca ceva de mijloc, zic ei sub Edge.

Link către comentariu

Avem dovezi ca masinile pot sa mearga cam cu orice tip de ulei ... si merg. :)

 

In aceiasi gama de pret ar fi logic sa nu prea fie diferente simtitoare de calitate, altfel unii giganti ar ajunge la faliment. Si uleiul este o chestiune mai mult de preferinta personala (cum iti place sa tzacane motorul etc), cam ca si culoarea la masina. In plus, este un prilej bun pentru proprietar sa fie preocupat, sa mai schimbe cate ceva la masina, sa incerce lucruri noi, sa-si satisfaca curiozitatea.

La o utilizare normala si la o intretinere normala (10.000 - 15.000 km), masinile "papa fericite" cam orice tip de ulei ... si fac asta mult mai multi km decat le tinem noi. Adica, nu vor fi probleme cauzate explicit de calitatea slaba a uleiului.

 

Cat esti in garantie, cel mai bine este "sa nici nu te uiti" ce toarna cei de la service. In garantie am experimentat uleiul original (nu se stie cine-l produce, sau se stie si se schimba producatorul din cand in cand), Castrol SLX Professional C3 si Castrol Magnatec C3, toate 5W-40 cu norma 502.00.

 

Un lucru nu l-am inteles insa, de ce se recomanda la unele reprezentante uleiul long-life cand proprietarul il schimba la 10.000 km. Stiu ca este mai scump, dar mi se cam pare escrocherie sa te abureasca ca este cel mai potrivit pentru tine un produs pe care-l tu-l folosesti maxim 50% din cat este el garantat de catre producator (cu tot cu marja de siguranta a producatorului). Aplicand logica asta, prin tarile din Orient reprezentanta ar trebui sa recomande uleiurile long-long life si schimbul la 1.000 km.

Modificat de volvol
Link către comentariu

Pe factura de revizie apare Professional 5w30, deci 5w30 este. Uleiul e varsat, deci n-as putea spune ca asa e 100% sigur.

Asta e prezentarea de la Magnatec:

 

http://www.seat.com/content/medialib/seat/market_master/website-assets/specific-assets/master/news-and-events-page/castrol-y-seat/catalogue-castrol-magnatec/_jcr_content/renditions/rendition.file/catalogue-castrol-magnatec.pdf

 

Din ce am inteles eu din pliant, Magnatec fiind 5w40 si e pentru motoare diesel cu filtru de particule, deci cum s-a pus pe 1.4 TSI?

 

Am gasit ceva date tehnice legate de Edge Professional 5w30:

http://www.oilshop.ro/specs/castrol/Edge_5W-30.html

Modificat de cristian
Link către comentariu

E pur marketing Cristi aia cu "Seat recomanda Castrol" Pana mai ieri Seat recomanda Repsol...Cand deschid capota la motor vad ditamai stickerul cu "Repsol", pana si busonul de ulei are inscriptia Repsol pe el...Dar mai nou recomanda Castrol...:D la fel ca multi alti producatori...

500ml consum e nimic mai ales daca spui ca ai avut si ceva mers de autostrada. Ca fapt divers, un amic cu o Skoda Superb 1.8 TSI completeaza 4 litri intre schimburile efectuate la 15.000km, da am zis bine si nu e nici o exagerare: 4 litri! A fost cu masina aia peste tot..Avia, Porsche si o scalda aia ca-n filme..ba ca masina nu prezinta nici un defect la motor, ba ca merge el prea tare. Mai are putin si iese din garantie, sa vezi atunci ce raspunsuri clare o sa aiba...I-au facut ultima data un schimb de ulei, i-au pus sigiliu si l-au rechemat dupa 1500km la testare...Omul mersese cu maxim 110km/h in perioada respectiva si cu toate astea au completat cam 500ml...Dar masina cica e in parametrii :) Daca te uiti la toba lui de esapament zici ca e un diesel trecut de prima tinerete..asa de neagra si de uleioasa este...

Daca vrei un alt ulei uita-te si pe la Ravenol...dar eu unul imi mentin opinia ca atat cat esti in garantie n-ar trebui sa te preocupe fenomenul...

Link către comentariu

Incepe sa nu ma mai preocupe, mai ales ca nu vreau sa dau motive de refuz in schimbarea veunei piese din ansamblul motor cutie doar pentru ca am folosi un alt ulei decat cel recomandat si utilizat de ei.

Link către comentariu
  • 1 month later...

Weekendul asta am fost intr-o mica vacanta, destinatia fiind Baile Tusnad. Am revazut Lacul Sf. Ana, Miercurea Ciuc, Brasovul. Foarte frumos, mai ales ca am prins si vreme buna. In total 640 km, cu un consum total de 6.8 litri/100 km. Singura problema a fost temperatura negativa din noaptea trecuta, -8 grade. Dimineata masina era inghetata rau, mi-a fost teama ca a inghetat si lichidul de parbriz, nefiind pregatit cu lichid de parbriz de iarna.

Masina s-a comportat exemplar, imi place din ce in ce mai mult masina si motorul, sunt convins ca am facut cea mai buna alegere din punct de vedere al motorizarii. Am ajuns la 35.000 km, in un an si doua luni.

Recomand tuturor o excursie in zona, drumurile au fost o adevarata incantare, eu n-am vazut marcaje, semnalizare si respect pentru soferi in Romania asa cum am vazut in Harghita. In plus, curatenia m-a socat, am crezut ca nu sunt in Romania.

 

 

 

 

vz0r.jpg

20v4.jpg

Modificat de cristian
Link către comentariu

Oho..dar ai facut ceva cu ea Cristi..La km astia deja intra si dieselul in discutie :D Desi nu cred ca ai mai renunta tu cu una cu doua la confortabilul TSI...

Link către comentariu

A doua masina sigur va fi diesel. Am facut multi km in afara, pe autostrada. Tocmai pentru asta voi merge pe 1.6 TDI cu DSG, desi ultima parte  imi cam da fiori, mai ales ca e vorba de cea cu 7 trepte.

Sper ca anul viitor sa se schimbe situatia, TDI-ul sa fie masina de autostrada, iar Leonul sa ramana masina de distractie. Nu exclud ca masina sa fie un Leon 5F, insa asta ramane de vazut, nu sunt eu cel care alege masina, iar sotia nu prea e incantata de propunerea mea, Octavia.

Intre timp, trebuie sa vad cand montez rotile de iarna, intai sa vad in ce stare sunt jantele. Anul viitor cred ca trebuie sa le duc la vopsit, le-am luat deja partial ruginite pe interiorul jantei.

Link către comentariu

Poate noul Leon ST? :D 

Jantele mele dupa 3 ieri s-au umplut de rugini...desi le-am ingrijit..

Link către comentariu

Leon ST era printre optiuni, dar daca se pastreaza diferenta de 1200 Euro in plus fara de hatchback, atat cat e in configuratorul de pe seat.de, ma tem ca nu va fi pe lista scurta de optiuni, nu se justifica diferenta fata de Octavia.

Modificat de cristian
Link către comentariu

si eu tot Octavia am in plan pentru a doua masina, actuala fiind Seat Leon Copa :) din pacate doar peste cativa ani buni.

Link către comentariu

Masina circula undercover, nu are bara fata, am lasat-o la vopsit la Avia, pana joi seara, cel putin asa mi s-a promis. Problema a fost spalatorul de faruri, are 3 piese din care s-au comandat doar 2, a treia, cilindrul receptor, fiind comandata astazi.

Arata rau fara bara fata, pare foarte deprimata.

Modificat de cristian
Link către comentariu
  • 2 months later...

N-am mai scris de mult timp pe aici. Intre timp, masina a depasit 40.000 km, ne apropiem de a treia revizie, in 2000 de km. Ieri, intre Bucuresti si Timisoara s-a aprins martorul de nivel insuficient al uleiului. La verificare cu motorul rece am constatat ca nivelul e aproape de minim, deci martorul nu indica eronat, insa nu am ulei la mine, nefiind obisnuit sa completez, se pare ca va trebui sa-mi iau un bidon cu mine, pentru probleme de genul asta. In rest, masina merge foarte bine, a fost o incantare sa mergi pe Valea Oltului fara nici un tir, ia noile portiuni de autostrada chiar ajuta mult ca timp.

Trebuie sa ajung iar la service, un posesor de MBW seria 5 cu numar de Spania s-a hotarat sa dea cu spatele exact cand am trecut pe langa el, astfel incat mi-a remodelat aripa stanga fata, bara fata si foarte probabil voi fi nevoit sa schimb si farul stanga, e rupta prinderea superioara si are ceva urme de la impactul cu bara spate a BMW-ului.

Modificat de cristian
Link către comentariu

Cel mai bine verifici cu motorul la temperatura de functionare, la cateva minute dupa ce l-ai oprit.

Numai peripetii cu masina :(.

Ai facut ceva km, la mai multi fara incidente!

Modificat de The_Ego
Link către comentariu

Am verificat cu motorul cald, la 2-3 minute dupa oprire, abia ajungea uleiul pana in varful jojei. La rece, azi dimineata, era in zona hasurata, dar spre minim. Eu nu sunt de acord ca nivelul uleiului trebuie verificat cu motorul cald, la 5 minute dupa oprire, avand in vedere ca e un motor turbo, iar uleiul ramane in turbina si intercooler.

Cu peripetiile, au fost 2, poate si din cauza ca eu fac mult mai multi km decat ceilalti, am facut 40.000 km din august 2012 pana acum, deci un an si 4 luni. Important e ca masina merge foarte bine, nu am nici o problema legata de lantul de distributie, nu se aburesc farurile, nu se aud zgomote de la articulatii. Singura problema oarecum deranjanta sunt unele zgomote in interior, mai ales cand e foarte frig afara.

Link către comentariu

Uleiul se verifica doar dimineata, inainte de prima pornire, atunci este tot uleiul in baie. Iar legat de zgomotele din interior, sunt oarecum normale iarna fiindca ingheata plasticele iar scartaiul lor se accentueaza.

Link către comentariu

Mai citeste odata cum se verifica uleiul in cartea tehnica a masinii, poate fi diferit de la masina la masina.

Modificat de Bwwlan
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!