Jump to content

1.8t pornire la rece - probleme


Deceunink
 Share

Postare recomandată

De cand a dat frigul am problema asta dar nu intotdeauna. Pornesc motorul, dupa cateva secunde se opreste, il pornesc iar si merge ok. La inceput foarte rar, acum patesc la fiecare pornire dimineata in rest nu se manifesta. In plus, mai nou se opreste si la a doua cheie. Becul de "check engine" s-a aprins, da o eroare "malfunction in cooling system" nici o poza, nimic altceva. Problema se pare ca este pe circuitul de porire la rece: pompa de aer, n112, "check valve", combi-valve, releu.

Am verificat releul si pompa sunt ok. Sa zicem ca as putea verifica si valva de sens - "check valve". Cine imi poate verifica combi-valve si n112? Adica cine are sculele necesare? Mi s-a spus ca ar trebui o pompa de presiune manuala cu care se verifica functionarea combi-valve. Vreau pe cineva cu experienta si scule pt. 1.8t. Fac cinste ! Multumesc anticipat .

La sugestia unora am incercat 2 senzori de temperatura diferiti (imprumutati) face la fel.

Sper ca am nimerit locul, daca nu, rog un moderator sa-l mute unde trebuie.

Modificat de Deceunink
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut aceeasi problema cand am luat masina, iar proprietarul anterior (dir reprez. VW si ing auto) schimbase la ea bujii si curatase injectoare, dar degeaba. Cand temp afara este sub 10 C mi se aprinde indicatorul de temperatura care se stinge la 90 C. Singura chestie pe care am facut-o a fost sa adaug in carburant un aditiv si dupa drum mai lung totul OK.

precizez ca nu am avut erori pentru motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut salut

cred ca si eu am aceeasi problema ca deceunink

acum vreo 2 saptamani s-a aprins martorul "check engine"

dimineata porneste bine , dar parca nu ii da destula benzina pt ca relatiul scade foarte repede pana la 8-900 rpm... 3-4 secunde...de obicei statea mai mult la 1200-1300 rpm ... daca e sa plec imediat de pe loc trebuie sa o acelerez putin mai tare (parca ar fi pe carburator si nu merge socul calumea)....asa ca astept sa se incalzeasca putin 2-3 min.

vineri merg la brasov la delcar sa fac revizia si sa vad ce coduri de eroare da... eu nu am vag-com

astept opinii

PS nu m-am gandit niciodata sa imi pun nickul ROTO :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine ai venit in club Boyzstuff . Asa a inceput la mine, doar cu o mica senzatie de mers inecat sau subalimentat, a urmat oprirea la prima cheie, mai nou cum ziceam se opreste si la a doua. Un inginer de la Porsche mi-a spus prin telefon ca cel mai probabil s-a dus o valva, cea de sens (una mica alb/negru din plastic) sau combi-valve. Cea de sens pica des se pare. Din pacate mi-e frica sa ma duc la Porsche nu am nevoie de alte probleme.

Retine te rog eroarea pe care ti-o da cu toate ca iti pot spune de pe acum: "malfunction in cooling system". Roaga-i sa-ti verifice cele doua valve, daca au scule pt. asta ma duc si eu la ei.

Modificat de Deceunink
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmmm cand s-a aprins la mine "check engine" am sunat la delcar si tipul de acolo ...care de altfel e f de treaba (dar explica ca la prosti ... perfect pt mine :) ) .... mi-a spus ca e cel mai probabil de la sonda lambda... acum dracu stie... eu am facut o magarie dar care cred ca nu are cum sa afecteze treaba asta bypasul la valva 249 ... dar aia nu are legatura decat cu controlul presiunii in turbina....teoretic nu are cu ce sa afecteze pornirea...

daca e da-mi nr tau pe PM si te sun vineri de la service sa iti spun ce... aflu .

numai noi avem problema asta ?!?!?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am alta explicatie posibila la problema dezbatuta aici.

Mai intai doresc sa fac o precizare, de fapt mai degraba o rectificare: la motorul de 1.8 T NU SE CURATA INJECTOARELE CU ULTRASUNETE, PT CA SUNT AUTOCURATABILE. Acesta este raspunsul primit de mine de la service-ul Skoda acum ceva vreme...

Si acum revin: o explicatie destul de probabila, intrucat in cazul meu s-a adeverit, este ca TREBUIE CURATATA CLAPETA DE ACCELERATIE !!! Apoi se face o calibrare si problema dispare definitiv.

Imediat pornirile vor fi la sfert de cheie. Incercati, s-ar putea sa fie si cauza problemelor voastre. :)

Modificat de DORU_14
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am alta explicatie posibila la problema dezbatuta aici.

Mai intai doresc sa fac o precizare, de fapt mai degraba o rectificare: la motorul de 1.8 T NU SE CURATA INJECTOARELE CU ULTRASUNETE, PT CA SUNT AUTOCURATABILE. Acesta este raspunsul primit de mine de la service-ul Skoda acum ceva vreme...

Si acum revin: o explicatie destul de probabila, intrucat in cazul meu s-a adeverit, este ca TREBUIE CURATATA CLAPETA DE ACCELERATIE !!! Apoi se face o calibrare si problema dispare definitiv.

Imediat pornirile vor fi la sfert de cheie. Incercati, s-ar putea sa fie si cauza problemelor voastre. :)

hmmm clapeta ... unde e si cum arata ? :)

si calibrarea cum se face ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clapeta de acceleratie este electronica si pt a fi curatata, trebuie desfacut un colier si scos un furtun negru din partea frontala a motorului. Curatarea se face cu motorul mergand, folosind un spray special. Odata incheiata curatarea mecanica, se face un test VAG.

In final, calibrarea ti-o vei face tu singur, pt ca ma indoiesc ca va sti cineva, poate cu exceptia celor care fac tuning. Etape: 1= deschizi capota motor 2= deschizi usa sofer la maxim, celelalte usi raman inchise 3= pui contactul, fara sa pornesti motorul 4= iesi din masina si te postezi cu urechea la locul cu pricina (acolo unde e clapeta) - vei auzi un bazait ce dureaza cam 30 sec maxim 5= in clipa in care se opreste bazaitul, cronometrezi pe ceas minim 90 sec, max 120 sec, apoi tai contactul.

La cateva sec, poti porni motorul. Vei observa ca turometrul are o variatie f mica si ca motorul merge rotund, chiar si cand este rece. Succes!

Modificat de DORU_14
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

thanks .... cand ma duc vineri la service am sa ii rog sa o curete si dupaia am sa incer calibrarea ....

mersi mult din nou ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu placere, te ajut ori de cate ori vei mai avea nevoie si voi sti si raspunsul la problema ta. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut si recalibrare si curatare, de fapt asta am facut prima data cand s-a aprins becul si nu stiam ce eroare am. Supapa de sens la unele 1.8t e din metal nu din plastic pt. ca se pare ca e prima care pica in cazul cresterii presiunii peste specificatiile producatorului sau pur si simplu din cauza ca e o piesa ieftina din plastic. Si problema se manifesta numai dimineata la pornirea la rece pt. ca numai atunci ECU comanda N112 care deschide combi-valve pt. ca pompa de presiune sa poata baga aer pe evacuare iar valva de sens este inaintea n112. Daca e dusa, nu se mai produce deschiderea combi-valve deci ramai fara "soc". In mers normal nu are nici o influenta pt. ca oricum se inchide n112. Probabil ca cea a lui Boyzstuff e deocamdata doar un pic fisurata dar evolutia nu poate fi decat negativa.

O singura observatie as avea la procedura de recalibrare: dupa ce se opresc toate zgomotele te sui in masina, inchizi usa de la sofer si dai la demaror fara sa mai tai contactul. Cel putin eu asa am citit si asa am facut. Ce zici tu e ceva de care n-am auzit, nu ca n-ar fi corect dar e nou pt. mine. O sa incerc si asa poate se schimba ceva.

Boyzstuff, ti-am dat nr. pe PM, te rog tine-ma la curent sunt foarte interesat, nu e ceva grav dar e enervant. Daca la scanare te trezesti cu eroarea mentionata de mine macar stii ce sa le zici sa caute. Bypasu n-are nici o influenta, era pur si simplu o metoda de protectie a turbinei la spikurile de boost dar pana la AUQ n-au considerat necesara chestia asta deci nu vad vreo problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deceunink (Paul), referitor la observatia ta legata de procesul de calibrare, trebuie sa-ti spun ca il practic din 2003 cu succes. L-am aflat de la o persoana f. avizata, Andrei de la ASPAD. A functionat ireprosabil si pe alte 1.8 T. Incearca si varianta mea, se prea poate sa te ajute. Cat despre valva cea buclucasa, nu stiu sa pice. Inainte de actuala masina am avut timp de 2 ani o Octavia 1.8 T FWD. Nu am avut problema specificata de tine nici cu ea, nici cu actuala. Ce an de fabricatie e masina ta? Dupa VIN, unde a fost produsa? Ambele masini la mine au fost produse in Cehia. O fi asta cauza? E o intrebare retorica...

Modificat de DORU_14
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa mai precizez inca o data:Masina pleaca la sfert de cheie dar se opreste dupa 15-20s. La a doua cheie e ok in general, mai nou o vrea si pe a treia. Totul a evoluat treptat incepand cu simptomul precizat de Boyzstuff. VW a facut intr-adevar o treaba foarte buna in Cehia asta ca fapt divers.

Ti-as ramane vesnic recunoscator daca mi-ai recomanda pe cineva care chiar sa se priceapa. Povesti am auzit de mi s-a acrit, asta e numai una din ele care parea mai veridica. Deci ?

Modificat de Deceunink
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intai de toate, verifica povestea mea. Cand ai curatat ultima oara clapeta? Ai alimentat intre timp de la vreo benzinarie indoielnica? Cand ai realizat ultima calibrare FOLOSIND PASII DESCRISI DE MINE?

Daca toate acestea nu te-au ajutat si deja ai o confirmare de pe VAG ca problema are alta cauza, atunci mergi la ASPAD (www.aspad.ro), pe Bd. Lacul Tei, intreaba de Andrei Lopata sau Costel Petrescu si ei te vor ajuta cu clarificari suplimentare, poate chiar cu rezolvarea problemei. Daca preferi sa vorbesti cu unul din ei la telefon mai intai, suna-ma pe al 2-lea nr mobil din profil si te ajut. Asta daca nu te multumeste nr fix afisat pe site-ul lor. Te astept!

Modificat de DORU_14
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Multumesc.

Maine dimineata o sa fac o calibrare dupa metoda descrisa de tine. Clapeta am curatat-o cu aproape 2000km in urma, pe asta o exclud. Nu alimentez de la benzinarii indoielnice si nu bag decat Petrom 99+ de cand a aparut. Ce-i drept recunosc ca n-am incercat alta benzina cu cifra octanica mai mare. Am schimbat filtrele, inclusiv pe cel de benzina tot atunci cand am curatat clapeta.

Daca pana duminica nu se schimba nimic dupa recalibrare trec la telefoane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca imi permiti un sfat, alimenteaza cu MOL 98 si vei uita de problemele cu benzina proasta. Apropo, in ce zona din Buc stai? Iti pot recomanda eventual o statie de incredere... Eu am una in cartierul meu, alimentez acolo din 1998 si nu m-au dezamagit niciodata. Daca mai ai intrebari, suna-ma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmmm cand s-a aprins la mine "check engine" am sunat la delcar si tipul de acolo ...care de altfel e f de treaba (dar explica ca la prosti ... perfect pt mine ;) ) .... mi-a spus ca e cel mai probabil de la sonda lambda...

Exista o logica: In manual scrie ca becul inseamna "excesive polution" sau ceva asemanator. Daca la plecarea la rece pompa de aer secundara nu reuseste sa bage aer pe evacuare, atunci pe buna dreptate sonda lambda va indica poluare excesiva. Deci omul are dreptate, informatia provine de la sonda lambda dar cauza probabil ca este cea de mai sus.

Doru: Bucur-Obor.

Modificat de Deceunink
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Multumesc.

Maine dimineata o sa fac o calibrare dupa metoda descrisa de tine. Clapeta am curatat-o cu aproape 2000km in urma, pe asta o exclud. Nu alimentez de la benzinarii indoielnice si nu bag decat Petrom 99+ de cand a aparut. Ce-i drept recunosc ca n-am incercat alta benzina cu cifra octanica mai mare. Am schimbat filtrele, inclusiv pe cel de benzina tot atunci cand am curatat clapeta.

Daca pana duminica nu se schimba nimic dupa recalibrare trec la telefoane.

auzi ... incearca ... e ;) treaba asta....incearca MOL EVO ....eu foloseam omv 100 pana acum .. dar merge mult mai fain (finut) ...parerea mea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De Mol am auzit numai de bine, o sa alimentez maine sa vad ce zice, sunt cu rezervorul aproape gol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca obisnuiesti sa-ti faci plinul, atunci incearca statia MOL de la Postavarul, langa BILLA Titan. Pune un plin MOL 98 Tempo PLus si nu vei fi dezamagit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU NU NU NU .... incearca EVO ....euro 5 ... mie masina cu aia imi merge bine rau (si plus ca e noua si arata bine abtibildul de pe pompa ;) ) ....eu de pe calarasi alimentez.... anyway ... Domnule profil belgian de albul cel mai alb ... vb vineri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma gandeam sa mai ramana omu' cu bani si in buzunar. ;)

Oricum, incepand cu MOL 98 benzina e f buna. In Bucuresti insa e pacat sa arda EVO...inafara Buc, DA ! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Le iau pe rand :) .

Boyzstuff:Nu uita sa ma suni.Bafta.

Modificat de Deceunink
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bucur sa gasesc aici oameni care se pricep si au experienta cu 1.8T. Din pacate si eu am cateva din simptomele enumerate mai sus si de-abia astept sa fac aceasta curatare de clapeta.

Si mie mi s-a aprins deja a 2a oara martorul de check engine, prima data am avut 4 erori din care imi amintesc ceva cu "check D.V. valve" si "malfunction in cooling system".

Acum astept cu nerabdare sa pun mana pe o interfata, ca sa pot face o scanare, sa vad ce se mai intampla. Insa ceea ce am constatat este ca martorul s-a aprins tot timpul la scurt timp dupa pornire la rece.

Cand o sa am mai multe informatii o sa revin pe acest thread.

P.S. boyzstuff astept sa ne spui deznodamantul scanarii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O completare... Tot cautand detalii despre problema mea/noastra am gasit pe briskoda pe threadul

http://www.briskoda.net/forums/showthread....highlight=17705

mai multe informatii. Oricum daca va prindeti voi despre ce teava este vorba si pe unde vine poate imi spuneti si mie.

Tot acolo dar pe alt thread am gasit posibile cauze ale lui 17705, care se pare ca este piaza rea pentru 1.8T:

- Failed DV

- Leaking rear boost pipe

- Throttle body requires cleaning

- Faulty air temp sensor

Sper sa ajute pe cineva, informatiile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!