Jump to content

Probleme pornire


obd-diagnostic
 Share

Postare recomandată

Este vorba despre un golf 2 1.8 GTI 79KW.

Dimineata cand este rece porneste bine si sta la relanti perfect, sta turat pana cand se incalzeste si merge bine.

Problema apare cand sa zicem ca ajung undeva, las masina 30 min - 1H ( nu se raceste foarte tare ) si pe urma o pornesc,

incepe si variaza turatia la relanti si mi s-a intamplat de 2 ori chiar sa imi moara motorul.

A mai patit cineva asa ceva?

Mecanicul a zis ca poate sa fie de la sonda de temperatura dar nu e sigur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • rzone

    9

  • MisterG_2008

    7

  • obd-diagnostic

    6

  • ghitaTSI

    4

da. eu patzesc asta cand e motorul rece, se tot tureaza in loc sa stea turata la ~1100 apoi dupa un timp sa scada la 850-900 de rpm, am incercat toti dracii sa o reglez, daca scad relanti-ul la 900 de ture, cand e motorul rece si ii dau sa o pornesc, se tureaza o data si moare. am vazut totusi ceva suspect la injectie, surubul pentru reglare CO2 lipseste, este numa gaura (masina a trecut testul de gaze de la R.A.R).

daca e cineva doritor sa posteze o poza cu partea de injectie de pe cutia de filtru de aer, sau sa explice cam cum se poate remedia problema...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva asemanator am si eu, cu mici fluctuatii, dar ce sistem de injectie aveti pe masini? digifant sau bosch? ca sa nu vorbim pe alaturi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Habar nu am ce fel de sistem este, presupun ca BOSCH.

Unde trebuie sa ma uit sa vad de care este?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Izotope

Nu-ti lipseste surubul de CO. Daca ar lipsi n-ar mai merge motorul. Trebuie sa bagi in gaura aia o cheie inbus de 3mm mai lunga. Din ce zici tu problema nu e din amestec, masina nu are cum sa se tureze mai mult din amestec. Mai probabil este de la regulatorul de ralanti. Dar daca nu se tureaza prea tare nu cred ca e o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu, surubul de CO n-are cum sa lipseasca ca nu te-ai mai intelege cu ea.Dar iti recomand sincer sa nu umbli la el. Pe de alta parte senzorul de temperatura nu face asemenea figuri(daca ai un aparat de masura digital si vrei sa incerci iti spun cum se masoara) Cauzele aici sint mai multe si din pacate nu se pot verifica toate acasa, sau mai bine zis nu fara ceva aparatura.Prima e sonda lambda(dac-o ai, eu am injectie digifant).Cel mai simplu dimineata dai la cheie si-o iei imediat din loc cu motorul rece.Daca nu bilbiie masina cind atingi mai tare acceleratia sonda ar fi OK. Sigur ca cel mai elegant e cu voltmetrul specializat dar din pacate nici eu nu-l am... :) . Pe urma vine regulatorul de incalzire (actionat pe vacuum-iar nu prea e mare lucru de masurat), posibile neetanseitati (mai ales pe partea de actionare a voletelor de climatizare) - intr-a cincea la viteza mica bagi acceleratia la podea si daca se inchid grilele (nu mai baga caldura) nu e etans (presupunind ca n-ai motoru uzat)

Eu am mai avut o surpriza cu contactul de relanti de la clapeta de acceleratie care bilbiia si imi imbogatea amestecul, stabilizatorul de relanti se opunea, si asa varia turatia de toata frumusetea... si asta niciodata la rece .Si asta se verifica, la mine sint doua, cel de relanti e dedesupt si mai e unu de maxim deasupra(cind ajunge la maxim se inchide). Cum o prinzi ca variaza, opresti, deschizi capota si apesi pe cel de deasupra. Daca s-a linistit, bingo. Daca nu..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca e cineva doritor sa posteze o poza cu partea de injectie de pe cutia de filtru de aer, sau sa explice cam cum se poate remedia problema...

pt. iZOTOPE:

http://www.scirocco.ro/reglaj.jpg

sunt 2-a reglaje la care poti sa umbli :

unul cu care reglezi raportul aer/benzina situat chiar langa distribuitor accesibil cu un inbus mai lung de 3 mm. in sensul acelor de ceasornic ii dai benzina, in sens invers ii tai benzina.

si surubul de reglat aerul , situat pe galeria de admisie.

solutie mea "dupa ureche":

am verificat ca termoswitch-ul, valva de aer si valva de start la rece functioneaza corect.

reglajul se face cu motorul CALD (ulei la 80grade) sau sa fi pornit o data ventilatorul radiatorului.

am reglat cantitatea de aer/benzina pana cand masina nu mai scotea fum negru si bujiile nu se mai innegreau. dupa aia (cu motorul cald) l-am facut sa stea pe la 900.

de atunci porneste la prima cheie, in 1100-1200 si se aseaza pe la 900 dupa ce se incalzeste.

Modificat de scirocco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa aia (cu motorul cald) l-am facut sa stea pe la 900.

Si eu am pe masina tot injectie K-Jetronic multi-punct. Aceeasi problema cu turatia variabila la ralanti o aveam si eu, in ultimul timp problema s-a ameliorat (am umblat la distributie de cateva ori, ultima data sambata trecuta, cand am reglat-o bine, inainte sigur nu era bine. Si spun asta pentru ca nu mai pornea motorul fara sa apas putin pe acceleratie, acum pleaca din nou fara acceleratie.).

Turatia la ralanti acum pare ok, sunt variatii foarte mici. Am insa o nelamurire: eu niciodata nu am umblat la acel surub de pe galeria de admisie pentru a regla cantitatea de aer la ralanti. Am reglat turatia la ralanti de la un surub care modifica pozitia clapetei de acceleratie cand pedala e lasata libera. E in dreptul acelui surub de reglat turatia la ralanti (nivelul de aer mai exact), dar pe partea de sus a galeriei de admisie. Cand e mai insurubat, e ca si cum ar fi putin apasata pedala de acceleratie. Sa fie asta motivul pentru care turatia la ralanti nu sta constanta, ci e putin variabila? Sa fie afectat vreun senzor care regleaza turatia la ralanti, in sensul ca detecteaza ca e pedala de acceleratie apasata si nu mai lucreaza?

Ma gandesc sa scad turatia desfacand acest surub la maxim si umbland la surubul care regleaza cantitatea de aer la ralanti, poate asta rezolva complet problema.

Ce credeti, asta sa fie?

(sunt offtopic, e audi 80, dar problema e asemanatoare si e acelasi model de injectie).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este vorba despre un golf 2 1.8 GTI 79KW.

Din ce an e masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motoarele astea surubul care limiteaza cursa clapetei nu influenteaza prea mult. Totusi ideal ar fi sa ramina reglate asa cum sint din fabrica.Daca totusi s-a umblat la ele treaba e cam in felul urmator: se desurubeaza, se insurubeaza pina face contact cu urechea clapetei, dupa care se mai stringe jumatate de tura si se blocheaza piulita. Iar de verificat trebuie ca la actionare sa se auda un clic, care e de la contactorul de relanti(si ar trebui sa se auda la mai putin de 1mm de surubul limitator) Oricum doua lucruri nu sint indicate: 1. sa ramina clapeta complet inchisa, adica sprijinita pe sediul din galerie. 2. sa ramina deschisa peste pragul de actionare al switchului de relanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motoarele astea surubul care limiteaza cursa clapetei nu influenteaza prea mult. Totusi ideal ar fi sa ramina reglate asa cum sint din fabrica.Daca totusi s-a umblat la ele treaba e cam in felul urmator: se desurubeaza, se insurubeaza pina face contact cu urechea clapetei, dupa care se mai stringe jumatate de tura si se blocheaza piulita. Iar de verificat trebuie ca la actionare sa se auda un clic, care e de la contactorul de relanti(si ar trebui sa se auda la mai putin de 1mm de surubul limitator) Oricum doua lucruri nu sint indicate: 1. sa ramina clapeta complet inchisa, adica sprijinita pe sediul din galerie. 2. sa ramina deschisa peste pragul de actionare al switchului de relanti.

Multumesc, asa ceva incercam sa aflu. Cred ca sambata dimineata o sa incerc sa o reglez.

Nu am observat pana acum acel contact de relanti despre care spui, dar am mai auzit de el. O sa ma uit.

Referitor la clapeta complet inchisa - :banghead: - acum 2 ani am avut in motor ulei Mobil 1 5W50 si cu el trebuia sa las acel surub complet desfacut ca sa am o turatie de ralanti normala, altfel era prea ridicata. Nu-mi dau seama daca era bine sau era rau. Am revenit la Castrol dupa aceea, dupa ce m-a speriat cineva cu Mobil 1 ca nu ar fi prea bun, dar nu stiu daca sa-l cred ca nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E din 1991.

Daca e din '91, gasesti "buba" prin testare (diagnoza).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e din '91, gasesti "buba" prin testare (diagnoza).

Ma tot chinui sa ma conectez la el si nu vrea cu nici o interfata sau program.

O sa perseverez dar deja mi-am cam luat gandul. O avea vre-un fir rupt, nu pot sa explic de ce nu pot sa il testez cu vag-com.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am probleme cu relantiul, tot asa osciliaza (uneori chiar foarte enervant). dar de saptamna asta i-am schimbat bujiile cu unele ACdelco(3 ploti) si masina se comporta deja mai bine. Relantiul oscileaza mai slab si isi revine mai repede :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata am rezolvat problema, am schimbat sonda de temperatura. Cel putin de cand am pus-o pe cea noua nu mai face. Sper sa nu mai am probleme.

Inca o intrebare pentru cei cu GTI cat ulei intra la un schimb cu tot cu filtru ca nu am apucat inca sa il schimb si nu stiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata am rezolvat problema, am schimbat sonda de temperatura. Cel putin de cand am pus-o pe cea noua nu mai face. Sper sa nu mai am probleme.

Inca o intrebare pentru cei cu GTI cat ulei intra la un schimb cu tot cu filtru ca nu am apucat inca sa il schimb si nu stiu.

lamureste-ma si pe mine. ce e "sonda de temperatura" ?

ulei intra 3.5-4L

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand e motorul rece, mai ales acum iarna, pana in 2500 de rpm se cam balbaie motorul dupa care te baga in scaun de zici ca are turbo :offtopic: .... o sa vad cum sa fac reglajul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Duminica m-am invirtit cu un amic care avea aceeasi problema si dupa ce am trezit diversi mecanici care sa-i masoare toate alea (care au zis ca toate-s bune ;) ) am constatat ca avea surubul de aer dereglat (de el se pare!). Asa ca l-am insurubat la ochi pina a scazut putin relantiul si surpriza...merge ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lamureste-ma si pe mine. ce e "sonda de temperatura" ?

ulei intra 3.5-4L

Sonda de temperatura este cea care trasmite calculatorului de injectia temperatura motorului.

Sunt de fapt 2 sonda, una controleaza indicatorul din bord ( este verde ) si una trimite informatii la injectie ( cea albastra ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sonda de temperatura este cea care trasmite calculatorului de injectia temperatura motorului.

Sunt de fapt 2 sonda, una controleaza indicatorul din bord ( este verde ) si una trimite informatii la injectie ( cea albastra ).

din cate imi dau seama, tu ai injectie Digifant, cod PF (din cei 79 KW)

Computer-ul Digifant are intr-adevar un input de la sonda de temperatura a lichidului de racire.

credeam ca ai k-jetronic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

daca puteti sa ma ajutati! la sonda neagra cand ii pun conectorul la masa se duce acul de la indicatorul de bord la maxim. sonda albastra este pentru indicator(masurata). am inversat mufele intre ele si nu s-a schimbat nimic. problema este ca nu-mi indica temperatura apei(acul ramane la zero). am calculator digifant, iar firele de la sonde au fost izolate mai demult (asa am luat masina). sa fie pe parcurs inversate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

din pacate am citit prea tarziu acest topic...

aceeasi problema o am si eu. masina este cea din semnatura: gti din 1990, motor 1.8 8v 82kw cod PB, injectie DIGIFANT.

cum se manifesta la mine: porneste foarte greu, numai cu pedala. daca nu o tin turata din pedala cateva secunde dupa ce o pornesc, imi moare. nu intra niciodata relantiul automat (adica dupa ce o pornesc nu mi-o tine niciodata turata pana se incalzeste! trebuie sa fac asta manual!). uneori cand stau la stop incepe sa imi varieze relantiul, simtind asta dupa trepidatiile masinii. uneoiri chiar se opreste de la aceste variatii, daca apas putin acceleratia. intotdeauna cand o scot pe liber mi se subtureaza, apoi revine la relanti. uneori chiar se opreste cand o scot pe liber.

ce mi-au zis "mesterii" (posibile probleme): vacuumuri (chiar multe din ele sunt decuplate la mine...), injectie imbatranita, amestec dubios (dar cica nu mi-l pot regla ca nu stiu cum), calculator injectie. la toate acestea se adauga ce am vazut in paginile scrise de voi (sonda de temperatura etc. - mai putin bujii, ca n-au nici o treaba - foloses NGK noi noute, fise noi, delco nou etc.)

acum tin sa spun ca masina am luat-o cu aceste probleme, deci nu pot sa imi dau seama care este cauza. la mine multe din firele si vacuumurile de sub capota atarna dubios... diagnoza n-am putut sa-i fac din 2 motive: 1) la reprezentanta nu au aparat care sa citeasca asa ceva; 2) singur nu ma pricep, nici macar nu stiu unde-i mufa. chiar am nevoie de un tatic in golf2 care sa mi-o puna la punct, pt ca merge ca naiba... nu porneste calumea si dese ori moare la relanti sau pe liber.

nu stiu ce poate fi, iar daca este cineva dintre voi dispus sa ma ajute incepand de la 0 (pt ca nu ma pricep la sonde, vacuumuri, injectie, diagnoza etc.) i-as fi nespus de recunoscator.

multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!